Протестни действия на превозвачите ?

  • 1 446
  • 36
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 6 619
Знаете ли за тях?Мнения?

# 1
  • Мнения: 4 651
Знам, видях ги днес няколко пъти, като към обяд бяха блокирали входа на Варна уж опитвайки се да се включат в движението от една пресечка, правеха си кръгчета хората из града, после пък сти стояха спокойно на крайезерния път.
Все пак не създадоха твърде голям хаос.

Знам, че искат да свалят акциза на дизела.

Цените на горивата не се вдигат, защото правителството е вдигнало акциза, не виждам тогава какви подаръци искат от държавата.

# 2
  • Мнения: 6 619
f(x) ,разбирам не те касае .
И всъщност това е едно от исканията.

# 3
  • Мнения: 97
Подкрепям стачки всякакви  Peace   
С наведени глави не става  Naughty

# 4
  • Мнения: 25 647
Всеки, който е изокал в тази държава, все е имало защо.

f(x), аз пък останах с друго впечатление - не искат подаръци от държавата, а контрол и ред. Наивници...

# 5
  • Мнения: 6 619
Медиите не отразяват реално събитията или от некомпетентност или нарочно.
В някой от тях вече наложиха цензура. Доколкото разбрах от понеделник се включват автобусите и такситата.
f(x) както писах вече исканията са доста по- сериозни .Предсрочното вдигане на акциза всъщност оформи бюджетния излишък.
Ние не искаме подаръци искаме да спрат да ни се подиграват.

# 6
  • Мнения: 6 993
И аз чух по тв, но нищо не ми стана ясно.
Илиана, разкажи с подробности, ако си по-наясно?

# 7
  • Мнения: 4 651
Аз много ТВ не гледам, чета няколко информационни портала и това ми се набило на погледа, че искат да им връщат част от акциза.
Снощи обаче по NTV улучих късните новини и чух, че всъщност протестирали срещу заложеното увеличение на акциза и срещу дъмпинга на турски фирми.

Днес обаче видях камион с надпис "ВЪРНЕТЕ НИ АКЦИЗА". Тоест какво искат пак не ми е ясно. Пари на ръка от сега вземания акциз или той да не се увеличава?

В някой от тях вече наложиха цензура. Доколкото разбрах от понеделник се включват автобусите и такситата.

От въпросния репортаж ,останах с впечатление, че след като са им обещали 2 години без вдигане на акциза, стачката е на път да приключи.

Едно обаче ми прави добро впечатление, че изглеждат единни шофьорите. Което си е цяло чудо за българина, който все нещо иска, но не му стиска да си го отстоява.

# 8
  • Бургас
  • Мнения: 5 670
подкрепям с двете ръце всеки един решил да се бори. Подкрепях и лекари, и учители, и мед.сестри. Яд ме е пак на това, че не дават точна, а тенденциозна информация.

# 9
  • Мнения: 47 996
Знам, и ги подкрепям, засяга и работата ми и няма как да не знам
Медиите са ...да кажем само че май всичко се отразява тенденциозно, не вярвам вече и на дума от медиите...по никакви въпроси
Да ви напомня, че все още тече стачката и на сестрите, макар че не се пише

# 10
  • България-Швейцария
  • Мнения: 2 535
Цените на горивата не се вдигат, защото правителството е вдигнало акциза...
Дали пък?
Цени на горива в Швейцария, от днес.
При курс на CHF 1.20 към лева излиза, че там са по-евтини newsm78
Значи вече сме една Швейцария на Балканите, да ни е честито.

Подкрепям стачката, и мен ме засяга пряко.

Последна редакция: ср, 21 май 2008, 10:48 от CTramell

# 11
  • Мнения: 2
КУЧЕТАТА СИ ЛАЯТ.КЕРВАНА СИ ВЪРВИ.
/съжалявам знам ,че главните букви са за висок тон ама ми се реве като гледам цените на горивата/
Горивата в България са едни от най - калпавите в Европа , но за сметка на това са на едни сносни цени.
Затова завиждам на гърците като нещо не им изнася целия народ се вдига едва ли не на метеж.
А ние си траем.

# 12
  • Варна
  • Мнения: 2 305
Основният проблем на превозвачите е ежедневно скачащата цена на горивото, докато цената за превоз си стои непроменена. От януари до сега дизелът скочи от 2.04 до 2.52 лв/л. Цените на транспорта не са се променили.  Излиза, че превозвачите са буфера, който отнася негативите и по този начин задържат общата инфлация, ама те не са банки и не могат да го понесат твърде дълго.

За да оцелеят искат подкрепа от държавата - тоест тя да се откаже от част от сумите, които събира като акциз, за да се намалят разходите им. И без това чета, че към момента държавния бюджет е вече с някой и друг милиард излишък, защо трябва да се събират още пари, а хората да фалират?

Дано се промени нещо скоро, иначе ще пострада цялата икономика, тоест всички ние.

# 13
  • Мнения: 4 651
Цените на транспорта не са се променили.  Излиза, че превозвачите са буфера, който отнася негативите и по този начин задържат общата инфлация, ама те не са банки и не могат да го понесат твърде дълго.

Цените на транспорта регулират ли се? Какво им пречи да скачат?

Цените на горивата не се вдигат, защото правителството е вдигнало акциза...
Дали пък?
Lilibon казва, че от януари до сега цената е скочила 48 стотинки /на дизела/. Вдигани ли са акцизите през това време?

Не знам тежките камиони, занимаващи се с транспорт. колко ще го отнесат, но най-много ще го отнесат дребните и средни земеделски производители, които и сега едва успяват да докарат положителен финансов резултат. Имам преки наблюдения и също знам, че въпросните малки и средни земеделски производители масово купуват нафта именно от шофьорите на големи камиони. Сметнете с колко литра нафта се обработват 1000 - 1500 декара земя и си представете как закупеното от бензиностанция гориво е не- повече от 10-20%. Всичко останало е крадено от ТИР- шофьори и препродадено. И познавам доста повече от 1 човек с толкова декари обработвана земя, нито един не е изключение от казаното.

Защо казах горното: да, увеличаването на транспортните разходи е голям проблем и рефлектира във всички сфери на стопанството и от там по джоба на всички ни. Но ТИР-аджиите да се имат за най- засегнати ми се струва лицемерно от гледна точка на това, че те като работници масово крадат и в сравнение със персонала във здравеопазването и образованието, съвсем не са толкова онеправдани нито откъм заплати, нито откъм печалби.

Признавам безразличието ми по темата, клонящо към неодобрение се базира по - скоро на емоция, но си мисля че и одобрението на повечето е емоция - имат близки в професията или работата им е свързана или пък се водят от принципа "Държавата за вичко е виновна, кой за каквото да протестира, все ще е малко".

Извинете за фермана.

# 14
  • Мнения: 6 619
Трети ден сме на пътя днес решаваме какво ще правим.
Репортажът по Нова беше от Русе и е на-реалния .От другите ТВ намекнаха ,че "От високо е наредено да не се разлайват кучетата"
Относно акциза искаме да ни връщат % от него както е при земеделските производители и което е практика в други европейски държави за автомобилния транспорт.
Следващото вдигане на акциза по план е било за 2011г. така че това със замразяването е подигравка.

От 2009г. пътните такси стават европейски,а пътищата ни за съжаление не са.Лошите пътища увеличават разхода на гориво и разходите по подръжка на автомобила.

За кризата на пазара на първо място искаме да се осъществява качествен контрол в/у превозвачите пълно е с "черни камиони" без лиценз ,които не плащат осигуровки и данъци карат си ден за ден .Второто е за навлезлите на нашия пазар чужди фирми с български лицензи.

Другите ни искания са насочени към спедициите-да се въведат лицензи и за тях ,както и банкови гаранции.


Вчера големите браншови организации/считайте комунистически/  де факто "уж" са постигнали споразумение ,но връзката им с власта е толкова близка и роднинска ,че на нас /средните и дребни превозвачи/ ни напълно ясно ,че това е поредния БЛЪФ.

Това е в основни линии .

# 15
  • Мнения: 2 152
Илиана, жела ви успех в исканията Peace

Не ме касае лично и не съм подробно запозната
Знам обаче, че винаги успявате да притиснете държавниците и постигате малко или много своето
Решавате, организирате се и блокирате страната...

Учителите и лекарите трябва да се учат от вас!

Успех  bouquet

# 16
  • Мнения: 4 651
Всичко това ми звучи много разумно с изключение на връщането на % от акциза.
Нека някой икономист да каже защо трябва да се дотира транспорта, както се прави със земеделието?

И защо, след като другите искания са толкова разумни, се набляга само на въпроса с акциза?

Както и да е, спирам да пиша по темата. Все пак желая успех и аз. Хубаво е както казах, че сте единни като гилдия поне.

# 17
  • Мнения: 6 619
f(x) безразличието и неодобрението ти по темата се базира на липсата на информация по нея .
Следствие на това времето ти за написване на този ферман е безмислено.
Как ти хрумна ,че селскостопанските производители кпуват нафта от шофьорите на големи камиони ? Те да не са бензиностанции ?Както написах вече на тях се възстановява % от акциза, при тях влизат и пари от Еврофондовете.
След като хората изорат как според теб се предвижва тяхната продукция?Ако не знаеш ще ти кажа с едни камиони ,които се наричат гондоли.
 И дали си наясно ,че те подкрепят нашите протестни действия?

# 18
  • Мнения: 6 619
f(x) това ,че стачкуваме против високата цена на нафтата според мен се лансира нарочно от медиите.
Връщането на % от акциза е Европейска практитка не си го измисляме ние.

# 19
  • Варна
  • Мнения: 2 305
Не става въпрос за дотиране на транспорта, става въпрос за по-слабо облагане на транспорта. Защото всяка стока, която си купувате има калкулирани в нея разходи за транспорт. Цените за транспорта обикновено реагират по-бавно от движението на цените на горивата. Струва ми се глупаво да трупаш бюджетен дефицит, вместо да овладееш чрез стабилизиране цената на горивото растящата инфлация.

И, моля, не бъркайте шофьорите с превозвачите. В повечето фирми шофьорите са наемни работници, които си получават заплатата, командировката, както и допълнителни приходи от търговията с нафта, независимо колко пари остават на собственика на автомобила.

# 20
  • Мнения: 4 651
f(x) безразличието и неодобрението ти по темата се базира на липсата на информация по нея .
Следствие на това времето ти за написване на този ферман е безсмислено.
Как ти хрумна ,че селскостопанските производители купуват нафта от шофьорите на големи камиони ? Те да не са бензиностанции ?Както написах вече на тях се възстановява % от акциза, при тях влизат и пари от .
След като хората изорат как според теб се предвижва тяхната продукция?Ако не знаеш ще ти кажа с едни камиони ,които се наричат гондоли.
 И дали си наясно ,че те подкрепят нашите протестни действия?

Че нямам информация си признах още в началото. Представи си, че вместо мен убеждаваш многото други, които трябва да убедите, за да има положителен резултат стачката.

За купуването на нафта, не ми е хрумнало. Виждам го постоянно от 90 година насам, както казах имам много познати и роднини в тези среди. Да те не са бензиностанции, но масово крадат гориво от курсовете, които правят  явно, не виждам от къде другаде и го продават на по- ниски цени.

Друга подобна случа от преди седмица. Возя се в такси в СЗ. Шофьорът ми казва имам малко работа по маршрута, ще спра за малко. Спряхме до средно голям камион, от където се пренесоха две големи туби нафта, не знам колко литра е това..

Да медиите може да представят стачката ви само като такава за акциза. Но и самите шофьори я представят така. Аз като една не информирана жена днес получих информация от камион с лозунг отпред „ВЪРНЕТЕ НИ АКЦИЗА”. Според човека, това е най-важното, за което стачкува и си го е сложил да го видят всички.

Lilibon, хората в камионите шофьори ли са или превозвачи? Ако са шофьори от името на шефовете си ли стачкуват? Или е практика човек да има 1 камион и да си го кара сам например?

# 21
  • Мнения: 6 619
На мен ми беше пределно ясно какво имаш предивд за крадената нафта.За съжаление това е още един факт срещу ,който сме безсилни да се борим и от който търпим загуби.Това обаче пак няма нищо общо със селскостопанските производители.
Превозвачи са собствениците на транспортни фирми.

Стачкуват превозвачите стачкуват и техните служители .В Русе на пътя сме всички заедно.

# 22
  • Варна
  • Мнения: 2 305
Ако шефът на фирмата реши, че ще стачкува, пуска камиона и шофьора да обикалят града и да разнасят лозунги. Шофьорът сам не може да го направи, защото кой ще му плати да се размотава и да гори нафта?

Точно затова ми се стори странно, че интервюират шофьорите, не знам, някои може да са си собственици, но иначе не са те хората, които могат най-добре да обяснят ситуацията.

# 23
  • Мнения: 5 647
Затова завиждам на гърците като нещо не им изнася целия народ се вдига едва ли не на метеж.
А ние си траем.

Аха. Пристанищните работници в Солун стачкуват вече половин година и поне до края на година ще продължат. 

# 24
  • Мнения: 6 619
От Русе интервютата бяха със собственици /по Нова/.
Други претенции ,които засягат много и шофьорите са часовете за каране и почивка -за да ги спазват държавата трябва да подсигури паркинги като това е за всички преминаващи през територията ни товарни автомобили.
Т.е. държавата ни възпрепятства да спазваме европейските закони.

# 25
  • Мнения: 4 651
Ако шефът на фирмата реши, че ще стачкува, пуска камиона и шофьора да обикалят града и да разнасят лозунги. Шофьорът сам не може да го направи, защото кой ще му плати да се размотава и да гори нафта?

Точно затова ми се стори странно, че интервюират шофьорите, не знам, някои може да са си собственици, но иначе не са те хората, които могат най-добре да обяснят ситуацията.

Ей сега вече разбрах кой и за какво стачкува. Както й защо остава неразбрана стачката ви сред много от незапознатите отблизо.
Ако ме броите за някаква представителна извадка Wink, значи и има и други като мен, на които не им е ясно кой за какво се бори.

Надявам се, че не съм обидила никой от вас. Всеки има право да протестира и да се бори за хляба си. Но ако темата е само, за да пишат вътре хората, които подкрепят, трябваше да кажете още в началото. Е, Ivelina_ се опита май да ми намекне, но аз явно не я разбрах.

# 26
  • Мнения: 6 619
Пуснах темата ,защото исках да разбера дали знаете за стачката и какво мислите за нея.
Какво съм ти намекнала ?
Изказах нашата позиция, защото смятам ,че трябва да сте наясно ,а медиите не отразяват исканията ни достоверно.
И ако някой има нещо против и има аргументи за това би ми било полезно да ги прочета.
Ти даде пример със селскостопанските производители и аз ти написах ,че на тях се възстановява % от акциза .

# 27
  • Мнения: 4 651
Примера беше,не за да кажа колко са онеправдани земеделските производители. Земеделието навсякъде в ЕС е губещо и се подпомага. На мен ми се струва нормално да се приспада % акциз за земеделските производители. Те и така са прецакани, със и  без -% акциз няма да цъфнат и вържат. Затова казах, че те са по-зле.

Другото, което намекнах е превозвачите първо да си озъптят работниците, че ги крадат здраво. Да им слагат GPS- и и пр.

За това, че темата не е за инакомислещи – не съм те разбрала щом казваш, че не е така.

Но продължавам да не разбирам защо превозвачите не вдигнат цените, какво им пука, че хляба, услугите и всичко ще повишат цените си, заради увеличените транспортни разходи. Замислили са се за мен ли? Търговския интерес си е търговски интерес.

Паркинги, регламентирани почивки, да не се подбива пазара и т.н добре, за това няма какво против да кажа.

# 28
  • Мнения: 7 114
Аз също съм лаик относно превозваческия бранш.  Embarassed
Но си мисля, че този сектор има проблеми в организационно отношение като цяло.
Когато влезе в сила новият Закон за ДДС, имаше едни казуси, които ги поставяха в неизяснено положение.
А за акциза - ако не се лъжа ангажиментът на правителството за вдигането му е ясен от края на предното правителство още. Цигари и алкохол-горива; цигари и алкохол-горива. До определени нива.
Все пак не мога да не отбележа, че ръстът на горивата навсякъде по света е драстичен. Американските превозвачи също са се надигнали. При техните смешни за нашите стандарти покачвания на цени.

# 29
  • Мнения: 3 098
Организацията на ста4ниците куца много.Подготовката им също.
Имаха някакви данни отпреди 1 година,които в момента не са никак актуални.
За пръв път 4ух вярна и то4на статистика по ТВ,а именно цените на горивата в Европа.Такива са.От около 3 месеца дизела е по_скъп,отколкото бензините.
Има държави,както и съобщиха за тях,4иито правителства умишлено задържат цените ниски,но това е нож не с 2,ами с 202 остриета.
Не разбирам защо трябва да престанат да се регистрират и нови фирми?Слаба конкуренция ли искат да имат,какво?
Друго,навсякъде в Европа е доста трудоемко,скъпо,правилата и нормите са железни за откриване и поддържане на транспортна фирма.Държавата не само,4е не им помага,а и изисква от тях.

# 30
  • Мнения: 78
Напълно в правото си са да протестират превозвачите,гаврата в бранша е жестока.Но стачката ми се струва някак вяла, очаквах повече.
А освен  посочените от Iliana причини за стачката , трябва да се добави и тенденциозното отношение на унгарските власти към българските превозвачи и необходимостта от намеса на държавата и в това отношение.
Озадачава ме също и непукизма на средностатистическия краен потребител на горива, т.е. частните лица , които недоволстват срещу цените , но колите не спират да се движат, при това с по един човек в кола.

# 31
  • Мнения: 6 619
Имаха някакви данни отпреди 1 година,които в момента не са никак актуални.
За пръв път 4ух вярна и то4на статистика по ТВ,а именно цените на горивата в Европа.Такива са.От около 3 месеца дизела е по_скъп,отколкото бензините.
Това, което твърдиш е меко казано смешно нямам нужда някой да ми вади статистика за цените на горивата все пак автомобилите ни пътуват и на вън  .какво си слушала и гледала не знам  newsm78
И пак казвам ние не протестираме с/у цената на нафтата ние искаме възстановяване на 10-20% от акциза.Практика в Испания ,Франция ,Италия и Белгия.
Не разбирам защо трябва да престанат да се регистрират и нови фирми?Слаба конкуренция ли искат да имат,какво?
Предполагам си прочела ,че в БГ се регистрират чужди транспортни фирми/предимно турски/  ако смяташ ,че държавата ни не трябва да ни защити -мддда права си.
Явно Италия и Гърция са на друго мнение там отдавна не се издават лицензи.


Друго,навсякъде в Европа е доста трудоемко,скъпо,правилата и нормите са железни за откриване и поддържане на транспортна фирма.Държавата не само,4е не им помага,а и изисква от тях.
Звучиш сякаш си много наясно с транспортните фирми и особено чуждите?Така ли е?Тогава би трябвало да си наясно ,че  БГ законодателство е съобразено с европейското и изискванията са еднакви .

Примера беше,не за да кажа колко са онеправдани земеделските производители. Земеделието навсякъде в ЕС е губещо и се подпомага. На мен ми се струва нормално да се приспада % акциз за земеделските производители. Те и така са прецакани, със и  без -% акциз няма да цъфнат и вържат. Затова казах, че те са по-зле.

Примерът ти е неудачен и некоректнен. Нито те нито ние търсим противопоставяне.Явно имаш нещо лично за казване ,но не е това темата.


Но продължавам да не разбирам защо превозвачите не вдигнат цените, какво им пука, че хляба, услугите и всичко ще повишат цените си, заради увеличените транспортни разходи. Замислили са се за мен ли? Търговския интерес си е търговски интерес.




Ще ги вдигнем то вече просто няма как .Жалко е ,че не осъзнаваш последствията -бюджетен излишък и високи цени.

# 32
  • Мнения: 4 651
Ще ги вдигнем то вече просто няма как .Жалко е ,че не осъзнаваш последствията -бюджетен излишък и високи цени.

Осъзнавам аз много добре, не съм от гората съвсем.
И без да сте вдигнали цените, заплатата ми хем я вдигаха няколко пъти, хем не харча повече, ама хем пак не мога да си позволя нещата, който не можех да си позволя преди година.

Инфлацията е безумна и без това от миналото лято насам и надали само цените на горивата и акциза са причината.

Много агресивно подхождаш към темата, сигурно си права за себе си, но така диалог няма да стане. Ти съвсем естествено искаш да ни убедиш в каквото мислиш, но тона ти не ми харесва.

Кое е удачно, кое е смешно, кой с какво се счита наясно ..... няма смисъл от словесни престрелки.
Аз съм до тук.

# 33
  • Мнения: 6 619
Не съм агресивна просто няма нужда от противопоставяне на браншовете .Млекопроизводителите и хлебопроизводителите ни подкрепиха те самите имат автомобили.
И това е гадното ,че цените скочиха с оправдание от някой търговци,че транспорта се е качил ,а той все още не е.
Афектирана съм да как няма да съм при условие ,че плащам горива и в чужбина и да ми казват ,че данните ни били от преди година.Също така не приемам при сърце нападки ,които  не са подкрепени с аргументи.
Агресивна обаче не съм, не и към вас вие също сте потърпевши от ситуацията.
Днес отново по медиите ,които ни отразиха даваха ,че искането ни е само за акзица.
Вече май и от Нова ни отрязаха.

# 34
  • Мнения: 2 401


Много агресивно подхождаш към темата, сигурно си права за себе си, но така диалог няма да стане. Ти съвсем естествено искаш да ни убедиш в каквото мислиш, но тона ти не ми харесва.


Явно не си чела други нейни словоизлияния по други форуми..
Авторке, що ли никак не се учудвам, че си точно от този бранш..

# 35
  • Мнения: 6 619


Много агресивно подхождаш към темата, сигурно си права за себе си, но така диалог няма да стане. Ти съвсем естествено искаш да ни убедиш в каквото мислиш, но тона ти не ми харесва.


Явно не си чела други нейни словоизлияния по други форуми..
Авторке, що ли никак не се учудвам, че си точно от този бранш..
Благодаря ти за компетентния отговор по темата .Може и да ме бъркаш с някой друг.
Какво ли пък имаш предвид бранша ?Явно това трябва да е обида.

# 36
  • Мнения: 3 098
Имаха някакви данни отпреди 1 година,които в момента не са никак актуални.
За пръв път 4ух вярна и то4на статистика по ТВ,а именно цените на горивата в Европа.Такива са.От около 3 месеца дизела е по_скъп,отколкото бензините.
Това, което твърдиш е меко казано смешно нямам нужда някой да ми вади статистика за цените на горивата все пак автомобилите ни пътуват и на вън  .какво си слушала и гледала не знам  newsm78
И пак казвам ние не протестираме с/у цената на нафтата ние искаме възстановяване на 10-20% от акциза.Практика в Испания ,Франция ,Италия и Белгия.
Не разбирам защо трябва да престанат да се регистрират и нови фирми?Слаба конкуренция ли искат да имат,какво?
Предполагам си прочела ,че в БГ се регистрират чужди транспортни фирми/предимно турски/  ако смяташ ,че държавата ни не трябва да ни защити -мддда права си.
Явно Италия и Гърция са на друго мнение там отдавна не се издават лицензи.


Друго,навсякъде в Европа е доста трудоемко,скъпо,правилата и нормите са железни за откриване и поддържане на транспортна фирма.Държавата не само,4е не им помага,а и изисква от тях.
Звучиш сякаш си много наясно с транспортните фирми и особено чуждите?Така ли е?Тогава би трябвало да си наясно ,че  БГ законодателство е съобразено с европейското и изискванията са еднакви .


1.Не е никак смешно.На мен ми беше жалко,4е именно защото пътувате навън и би трябвало да сте наясно поне с цени,а говореха небивалици.Казах и пак го казвам_информацията ви беше много стара.

2.Практиката в Испания и др.държави я остави настрана,ще мине време,докато се въведе подобно нещо в България.Дотогава трябва да знаете какво може да искате и съответно какво ще предложите.

3.На последните ти две мнения сама си противоре4иш.Казваш,4е би трябвало след като БГ е в ЕС,да работи според европейските изисквания.На практика не е така.Транспортните фирми за жалост в България не предлагат на работниците най_елементарни условия,а също и не се спазват нормите.
Един пример_застраховките.
А да не подхващам пък темата за застрахователите,те какви задължения имат,а каква жалка картинка са всъщност.

4.Един българин може,ако си подготви документите,има капитал,съобразява се със законите в съответната държава и отговаря на условията за транспортист,да направи фирмата си.
Защо да не може един 4ужденец,отговаряйки на вси4ки тези условия да не създаде такава у нас?
Нали работим според европейските норми?И нали си плаща данъците,зна4и държавата пе4ели от тази работа?

Общи условия

Активация на акаунт