Напред - назад

  • 1 978
  • 33
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • София
  • Мнения: 6 999
Цяла вечер се чудя нещо и реших да питам тук, надявам се да ми дадете някой смислен съвет.  Praynig

Дъщеря ми ходи в частна градина и поради това там порядките са малко по-свободни. По средата на тази година я преместиха в по-горна група, защото тя и без това прекарвала повечето време там, а с наборите й й било скучно. Поведението й не се промени видимо, а какво става в градината от нея не мога да науча - категорично отказва да споделя каквото и да е.
Миналата седмица имахме малък инцидент в градината, защото искаше да влезе в стаята с шапката си в ръце /което аз реших за напълно нормално желание/, но не и учителката им. Дариа се разплака и докато я утешавах ми каза, че иска да се върне в групата на по-малките, където я заведох...

Обаче аз започнах да се тревожа за това дали се аклиматизира добре. Има приятелчета, чувства се добре видимо... Тази вечер говорих с нея и я питах в коя група иска да бъде "Котка" /големите/ или "Мишка" /малките/. Девойката искала да е при Мишките, но като й омръзнело да се върне при Котките. Е, да ама според мен така не става. Казах й, че ако иска при Мишките няма проблем - ще се върне там, а ако иска при Котките - пак няма проблем ще остане там. Ама тя иска и на двете места. С Мишките й омръзвало, а учителката на Котките била "по-лоша" /до скоро това й беше любимата учителка/.

И сега съм в една чуденка... Утре има открит урок и смятах да говоря с учителките, но какво точно да поискам  newsm78

# 1
  • Мнения: 1 347
Не мога да дам смислен съвет, след като не познавам детето и обстановката, но ще кажа какво си мисля, най-вече въз основа на опита ми като учителка.
Това, което описваш, е било съвсем предсказуемо след подобна смяна. Щом веднъж детето е видяло, че може да се мести, е естествено да иска да се мести всеки път, щом нещо не го устройва. И най-малкият опит да бъде дисциплинирано или накарано да прави нещо, което точно в този момент не е по вкуса му (или съответно, ако му доскучае), ще го навежда на мисълта, че може да отиде на другото място, където е "по-хубаво". Така че, макар аз в 99 % от случаите да съм за съобразяване с детето, бих казала, че все пак то трябва да се научи на отговорен избор - т.е. като си избере нещо (очевидно досега е била напълно съгласна с избора на "Котка"), да си го следва. Струва ми се, че понеже наближава краят на учебната година (ако във вашата ЧДГ има такъв), сега е идеалният момент да й се обясни, че след като си е избрала групата на големите, трябва да си остане в нея, а догодина ще може отново да си избере, но ще трябва да го помисли внимателно, за да може цяла година да си остане в избраната група.
Естествено, всичко това само при условие, че си сигурна, че няма някакъв действителен проблем в групата на по-големите.

# 2
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
ами ако позволява - малко търпение и РАЗЯСНЕНИЕ как според НЕЯ се чувства дъщеря ти
тези две неща първо ще ти дадат време да решите и второ ще ти дадат старничен и всъщото време личен отговор от човек запознат с щерка ти

иначе не съм убедена, че е добра идея да "скитосва" по групите - най-малкото не създава правилна представа за порядките, нали?

# 3
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
ibm го е написала страхотно...общо взето ако имах дар слово и аз това щях да напиша
усепх Иса

# 4
  • Мнения: 3 740
ibm, напълно съм съгласна с теб.

Иса, много е деликатно това равновесие между свободния избор и задължителните правила. Дано го откриете.  Peace

# 5
  • София
  • Мнения: 6 999
ibm, страхотно си го написала.  Peace
От една страна е разбираемо това, че девойката иска все да й е лесно и забавно... обаче по времето, когато са я преместили тя започна да се прибира с автобус, за нея започна да се грижи нова бавачка и още няколко промени в ритъма на живота й... все в рамките на един месец.
Притеснявам се да не й е дошло в повече на емоционално ниво и тогава да помоля да я върнат при по-малките е добро решение.

Обаче ако, както твърдят учителките й, се справя чудесно с всичко, което учат големите - някои неща и сама ги виждам - познава буквите, прави звуков анализ и пр. не е ли по-добре да си остане с големите дечица.  Thinking

При всички положения ще говоря утре с учителките й, не че не го правя всеки ден  Whistling

# 6
  • София
  • Мнения: 6 999
Иса, много е деликатно това равновесие между свободния избор и задължителните правила. Дано го откриете.  Peace

Не са я преместили по нейно желание. Учителките й са решили, че така е по-добре за нея. В градината им правилата са по-различни отколкото в ДДГ. Най-общо казано децата от различни възрасти се смесват повече, а в някои ателиета участват тези, които имат интерес.

Но пък ако не се чувства добре при по-големите, бих настоявала да се върне при малките, вече като неин избор, само дето тя отказва да го направи.  Thinking

# 7
  • Мнения: 3 271
Вероятно умората и емоциите си казват думата.
Пиши ни утре след разговора, той може доста да помогне ти да се ориентираш, а така ще можеш после да помогнеш на нея.   bouquet

# 8
  • Мнения: 4 877
Иса, ние имахме подобен случай. На 4 и половина отиде в групата на най-големите. Беше му трудничко, защото винаги е бил лидер, а те си бяха с повече от 2 г. по-големи. Отгоре на всичкото си беше и момче, но с подкрепа на госпожите - всичко се намести. Това страшно му помогна - не само като обучение, а и начин да се ориентира в обстановка, в която другите са малко по-напред. Преместиха го септември и към Нова година си ги беше настигнал. Намери най-хитрият начин да се докаже в началото - гатанките. Стана ненадминат. Иначе приятелчетата му бяха в по-малката група.

Само да уточня, макар че беше в най-голямата група - с децата си имаше по-индивидуален подход.

# 9
  • Мнения: 8 917
С Мишките й омръзвало, а учителката на Котките била "по-лоша" /до скоро това й беше любимата учителка/.

По мое мнение учителката е причината. Бих разпитала дъщеря си в тази посока какво се е случило.

# 10
  • София
  • Мнения: 11 708
С Мишките й омръзвало, а учителката на Котките била "по-лоша" /до скоро това й беше любимата учителка/.

А каква е причината тази учителка да не е вече любимата?Какво се е случило?
Вероятно тук някъде се крие разковничето.
Ако можеш да я предразположиш детето да сподели...Или да поговориш с учителката...
Интересни са и двете версии и на детето и учителката.
Иначе съм съгласна с мнението на ibm.
Успех! Peace

# 11
  • София
  • Мнения: 6 999
Току що се върнах от открития урок и съм в още по-голяма чуденка  Thinking

Дариа беше единственото дете, което седя до майка си през по-голямата част от времето. Отказваше да участва в игрите или просто си седеше и наблюдаваше с една такава невъзмутима физиономия.
Останах да говоря с учителката и тя ми каза, че Дариа просто се 'глези', защото аз съм там.  Rolling Eyes Иначе вземала участие.

Основната учителка на тяхната група /имат няколко/ е любима на Дариа още от момента на постъпването й в градината. Учителката също много й се радваше колко е умна и колко обича да учи и пр. Отношенията им явно са охладнели сега, когато са заедно през повечето време... Факт е, че тази учителка е най-строгата в цялата градина. Както е факт и че моето диване не е свикнало много-много да стои на едно място.

Що се отнася за споделяне - Там е гроб. Ама наистина нищо не казва. Аз на практика не получавам никаква информация от детето си какво прави, когато не е с мен - без значение с кой е - дали е в градината, с баща си, с бавачката... Същото се отнася и до другите хора в живота й. Майка ми твърди, че това било корена на проблема...

Сега вече се притесних  Rolling Eyes Confused

# 12
  • Мнения: 8 917
Винаги ли е била такава "неразговорлива" или отскоро е така............може да е период, а може просто да й е омръзнало......не може ли за седмица-две да смени обстановката/при баба, или да отидете на море или нещо такова/? Може да се "отпусне" и да каже какво я тревожи....

# 13
  • София
  • Мнения: 6 999
Винаги ли е била такава "неразговорлива" или отскоро е така...

Тя не млъква...но никога не е споделяла. До сега не мислих, че е проблем, а го отдавах на черта от характера й.  Thinking

# 14
  • София
  • Мнения: 11 708

Тя не млъква...но никога не е споделяла. До сега не мислих, че е проблем, а го отдавах на черта от характера й.  Thinking

Все едно описваш синът ми.Устата му не се затваря,но не обича да споделя или много рядко го прави.
Обикновено от другите родители или класната разбирам какво става в училище.
И аз го отдавам на черта от характера му.
А наскоро разбрах,че детето ми вероятно се е чувствало подтиснато в училище.Мислех,че малко или много преувеличава,а проблемът е бил сериозен... ooooh!

Що се отнася до дъщеря ти сигурна ли си,че се "глези"?Да не би да се чувства подтисната при тази учителка щом е толкова строга?
Просто разсъждавам на глас,очевидно има проблем.

# 15
  • Мнения: 1 044
Винаги ли е била такава "неразговорлива" или отскоро е така...

Тя не млъква...но никога не е споделяла. До сега не мислих, че е проблем, а го отдавах на черта от характера й.  Thinking
Аз пък мисля, че е още малка. Според мен такова малко дете трудно преразказва преживяно. Аз като питам какво обядвахте, или и играхте илби научихте, ми се отговяря едносрично, рядко в цяло изречение. Дори и като е много развълнуван.

# 16
  • София / Пловдив
  • Мнения: 8 119
...Аз пък мисля, че е още малка. Според мен такова малко дете трудно преразказва преживяно. ....

Не е малка, за да разказва. Друг е въпросът дали детето иска да споделя.
Дъщеря ми е на 4 и от началото на първа група разказва всичко, ама наистина всичко, което се е случило през деня. Дори реплики и интонация пресъздава  Wink Но само пред мен. Дори баща й ако я пита - в много случаи мълчи или отговаря едносрично.
Явно си е до дете.

Иса, според мен е имало някаква случка, която е направила "любимата" преди госпожа не съвсем желана сега. Може да е нещо маловажно, поне в нашите очи. Но децата често преживяват нещата по по - различен начин. За нас може да изглежда, че правят от мухата слон, но в тяхното съзнание е нещо сериозно.
Пак говори с госпожите. Може пък те да ти подскажат за нещо, което я е притеснило.

# 17
  • В една Дупка.
  • Мнения: 629
Според мен причината е в самите учителки.
Миналата година, когато приеха малката ми дъщеря в детската се наложи да е във Втора група. (нямаше място в първа). Тази година 2007/2008 сия сложиха в нейната, възрастова, Първа група. Детето и до ден днешен си иска старата група ooooh!,  тя не се разплака нито веднъж , когато я давах в началото ( в периода на свикване), а сега дори не иска да ходи на детска. И всеки ден ме пита "Мамо, утре ще си ходя ли най после в мойта група" Shocked, това е вече една година.Аз го отдавам на учителките, тя сияе като си види старите учителки, дори като са на двора си ходи при тях и си стои там, сякаш е от тази група. И тя вече не споделя нищо от това, което им се случва там. А преди ми разказваше и показваше всичко, дори и как " пишка госпожата" Crazy

# 18
  • София
  • Мнения: 6 999
Най-странното е, че и Дариа от любимо дете за учителката - изведнъж вече не й е никак любимо... До скоро слушах само колко е умна Дариа, колко е ученолюбива, колко ... А днес чух само каква е глезла.  Rolling Eyes

# 19
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
Съгласна сън с ibm. В случая не мисля, че учителките са виновни, защото детето харесва и на двете места да ходи.

# 20
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
Най-странното е, че и Дариа от любимо дете за учителката - изведнъж вече не й е никак любимо... До скоро слушах само колко е умна Дариа, колко е ученолюбива, колко ... А днес чух само каква е глезла.  Rolling Eyes
В този случай може би се е случило нещо. Заиграй се с детето и се опитай тогава да изкопчиш някаква информация щом не иска да споделя. Може би е чувствителна и щом госпожата вече не и обръща внимание не иска да е в групата и.

# 21
  • София / Пловдив
  • Мнения: 8 119
Да, освен че опитай и от останалите госпожи да получиш някаква информация, направи опит и от детето да изкопчиш нещо.
Идеята за игра е мн.добра  Peace
Предложи да играете на детска градина, тя да е госпожата, ти едно от децата например. Наредете и кукли, слагайте ги да спят, да ядат и т.нат. Създай различни ситуации, в които тя да реагира като учителка. Опитай и този вариант!
Но според мен при всички положения се е случило нещо  Rolling Eyes

# 22
  • Мнения: 2 123
Всичко, което бих казала, вече са го написали умните жени  Peace
Бих добавила само едно - Иса, може би е добре да  започнете да "тренирате" споделянето. Разбира се не познавам детето нито ситуацията при вас, но може би става дума не толкова за нежелание за споделяне, а за ... не знам как да го формулирам ... липса на навик да разказва.
Бих опитала - всеки ден или поне през ден два - първо аз да разказвам за моя ден. Ама с подробности - като приказка, като игра. Може да си измисляш разни работи, за да й е интересно. После я помоли тя да ти разкаже  как е минал деня и. Не просто да я попиташ какво правихте в детската, ами кажи и "Разкажи ми случка от деня" и така...
Важно е, защото в бъдеще ще имаш хиляди ситуации, в които ще имаш нужда от информация именно от нея.
Според мен е имало случка с въпросната учителка, може и да е поредица от дребни случки...

Успех  bouquet

# 23
  • София
  • Мнения: 6 999
Важно е, защото в бъдеще ще имаш хиляди ситуации, в които ще имаш нужда от информация именно от нея.

И майка ми каза така... както и това аз да разказвам.
Истината е, че аз нищо не разказвам от деня си. Нямам навика, работата ми е конфеденциална, а и няма нищо, което би било интересно за едно 4 годишно... Сега ще трябва здраво да мисля по въпроса  Thinking

# 24
  • Мнения: 1 347
Честно казано, след втората част от разказа (за тържеството, за взаимното охладняване на отношенията) си мисля, че все пак може да има и реална причина Дариа да не иска вече да ходи в тази група. Но все пак може и да си е съвсем елементарно - отношенията между децата и възрастните много се променят при преминаването от случайни контакти към всекидневни и целодневни Simple Smile - Дариа е видяла учителката в строгата й светлина, учителката е започнала да я оценява на фона на по-големите... само предположения. Във всеки случай стискам много палци да напреднете със споделянето!  Hug

# 25
  • София
  • Мнения: 17 592
Плащаш достатъчно, за да може д ходи и при мишлетата, и при котетата. Обясни й, че трябва да избере с кои ще яде и спи - понеже това определено би било проблематично иначе  - и да се обажда на възпитателите, когато иска да смени обстановката... и просто им каже, че е в период, в който ще се мести.

# 26
  • Мнения: 2 439
Синът ми е десетина години по-голям и не споделя. Пробвахме разни тактики, не подействаха. Свикнах, прилича на баща си. Сега директно се информирам от другите майки.
Казваш, че стояла до тебе на тържеството. Миналата седмица бяхме на море. Моята така се тръшна на аниматорите, че просто отидох и си я взех да стои до мене и да гледа как играят децата, макар че никой не посмя да се оплаче от нея.
Що се отнася до въпроса за избора, мисля, че това е проблема. На 4 години може се говори за правото на избор и да се наблегне, че не желанията са винаги водещи. Можеш да попиташ дъщеря си какво е направила, за да свикне с изискванията в горната група, дай пример, че и на мама не всичко й харесва, но трябва да работи.

# 27
  • София
  • Мнения: 6 999
Тъй като аз обикновено черпя идеи от всякъде, освен че пуснах тема тук, консултирах се с майка ми, накрая говорих близо час и с терапевтката ми...

Вечерта говорих с Дариа и й казах, че ако иска да остане в групата на големите - ще трябва да започне да участва наравно с другите и да спазва правилата... да видим  Whistling

Днес беше втория открит урок/с друг учител/, на който отиде баща й и тя естествено се е държала дори по-зле... Само дето сега вече съм убедена, че всичко е желанието й да ни манипулира.   Crazy

# 28
  • Мнения: 2 439
Не зная дали си на принципа на поощренията или наказанията, мисля си, че е първото, та затова ти предлагам да я лишиш от награда за участие в тези открити уроци. При мене действаше безотказно, следваше седмица на суперпримерно поведение и старание, купувах наградата, после лигавенето се забравяше. Моите са вече ученици, но помнят, че точно това им е действало отрезвяващо и са ми го казвали самите те.

# 29
  • Мнения: 2 123

Вечерта говорих с Дариа и й казах, че ако иска да остане в групата на големите - ще трябва да започне да участва наравно с другите и да спазва правилата... да видим  Whistling

Мисля, че това е супер решение. На госпойцата й е обяснено, даден и е избор - това е важното. Ако искаш оставаш - но това означава ...... Ако искаш се връщаш, но това означава .... Така ще знае, че тя е избрала решението и ще трябва да се съобрази с последствията.

А за разказването на деня - мисля, че няма нужда да разказваш с подробности  за срещите си и работата си. Имах предвид нещо като: "днес вървях по улицата, онази, която минава покрай....., там където бяхме при...., помниш ли? Срещнах еди кой си, пита ме за теб, видях котенце... приличаше на...." Ей такива работи ... Аз също здраво тренирам точно в момента по подобен начин с Никола Laughing Laughing
Успех   bouquet

# 30
  • София
  • Мнения: 6 999
...На госпойцата й е обяснено, даден и е избор - това е важното...

Абсолютно  Peace Това ми е основния подход при възпитанието й... дори когато единият от вариантите е крайно неизгоден за нея - важното е ТЯ да избере  Wink

# 31
  • Мнения: 129

не искам да намесвам зодиите тук, но тъй като имам щерка близначка, а и работя с деца, си позволявам да ти обърна внимание.

близнаците тичат на "къси разстояния" - бързо схващат, буквално от половин дума, бързо се учат и също толкова бързо им писва.
това е моето мнение - дъщеря ти иска и в двете групи, точно защото й омръзва да е само в едната.

преди време с моята дъщеря имах дилема - да се премести ли в ново училище поради местенето ни в ново жилище или да остане в старото, което ще й е по-далеч. отиде седмица "пробно" в новото. и стана една драма - искаше да ходи и в двете. малко в едното, малко в другото. като отбележим факта, че е и с асцедент везни нещата съвсем бяха на кантар. newsm78

# 32
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
Иса, за споделянето - моля те пита терапевта ти какви тактики предлаага
аз съм в задънена улица с ДАни - но пък и знам, че част от затварянето му се дължи на моя истерия...
както и да е - пиши моля те као научиш нещо
благодаря ти

# 33
  • София
  • Мнения: 6 999
Иса, за споделянето - моля те пита терапевта ти какви тактики предлаага ...

Терапевтката ми каза, че това изобщо няма връзка със ситуацията... Че да, мога да опитам като споделям аз, но не вижда проблем в несподелянето изобщо.

sea, права си за близнаците.  Peace Дори на мен ми е трудно понякога да мисля бързо колкото Дариа, а аз мисля доста бързо... Задава въпроси като в ТВ състезание и то докато достигне нивото ми на компетентност  Joy

Общи условия

Активация на акаунт