Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 146
Може ли да се решат проблемите в Българското Образование с общи усилия на родители, учители и държавни слижители и децата.

# 1
  • Мнения: 9 814
Да може, ако в България има организирано и съвестно гражданско общество.
А не разни баби по рейсовете и градинките да подвикват колко невъзпитано е младото поколение.

# 2
  • Мнения: 7 821
За кои точно проблеми говорим?

# 3
  • Мнения: 7 263
За да е градивна такава тема трябва да ес посочат проблемите / или поне нашето виждане за тях/.
Проблеми за мен са:

1. Недоброто структуриране и презентиране на материала - учебниците изобилстват от ненужна и доста често невярна информация, а важните неща са там някъде между плявата.
2. Материала се поднася с бързане, защото трябва да се предаде - кой разбрал, разбрал...
3. Контрола по време на учебната година е занижен и пропуските лъсват накрая.
4. Учителите / в голямата си част/ изобщо не се вълнуват дали материала е ясен и добре поднесен на децата, камо ли пък дали е усвоен.
5. Субективизма и личното отношение изключително често решават успеха ва децата в долните класове.
6. Текучеството е огромно и това води до недобро усвояване на материала.
7. Обучението по западни езици в обикновените училища е просто отбиване на номера.
8. Т.нар. занимални са просто места, в които децата преседяват от времето на приключване на уроците до времето, в което родителят може да си ги прибере. В най-добрия случай домашното се написва на дъската и преписва от всеки в тетрадката и/или уроците се четат на глас по няколко пъти, ако можеш да запомниш добре, ако не.... твой проблем.
9. Рядко даден учител си прави труда да създаде у децата навици за учене и мотивация за това. В повечето случаи винаги има един двама любими отличници за пример и всички останали...
В момента не се сещам повече, но смятам че това е насоката.
Най-важния проблем за мен е учебния материал - изключително неадекватно поднесен, ненужно "свален надолу" в курса на обучение и излишно усложнен и украсен с ненужна информация.

# 4
Има подобна тема в раздела за детските градини и там има предложения, които касаят и училищата

# 5
  • Мнения: 3 835
Мястото на подобна тема не е в раздела за детските градини! Трябва да има такава отделна и целенасочена тема, независимо какво ще излезне от нея. Много се радвам, че Лени се е опитала да  изброи проблемите според нея, защото и аз си мислех, че ако ще се дискутира цялостно в/у проблемите на българското образование, преди всичко трябва да се изяснят по точки основните проблеми. Аз нямам цялостен поглед в/у проблемите в цялото образование, имам наблюдения само върху много малка част от тези проблеми, предимно тези, които са дискутирани тук във форума, и то тези, на които съм попадала.

Моето скромно мнение, като подчертавам, че не съм запозната с подробности е следното:
Според мен, българското образованието трябва да стане един от първите и най-важни приоритети на правителстство ни и в него да се налеят толкова пари, колкото се наливат примерно в отбраната. Учителите да получават доста по-високи заплати, а учителската професия да стане една сравнително престижна професия. За да имат стимул да я практикуват повече кадърни и добри педагози. Да имат стимул да работят отдадени изцяло на професията си, на преподаването и възпитанието на децата. Към учителите трябва да има много високи изисквания, за нивото и качеството на преподаване, и то не само на учебния материал, а изобщо на културата на преподаване. Но за да имаме тези изисквания, трябва да им се предлага адекватно заплащане. Не можеш да очакваш от някой, на когото предлагаш смешни пари за заплата, че ще си изпълнява съвестно задълженията и най-вече да очакваш за тези пари да има висококфалифицирани, мотивирани да работят хора. Контролът в училищата, както към учениците, така и към преподавателите трябва да е много строг, а изискванията високи, но не само на хартия, а и на практика.
Повечето от училищата са в толкова окаяно, грозно, престъпно занемарено състояние, че човек да го е срам да го посочи и нарече българско училище. 
Министърът на образованието и всички свързани с управлението на българското образование, трябва да се осъзнаят и да се отнасят към българските учители с респект и уважение, защото те обучават и възпитават българските деца, от които зависи бъдещето на нацията ни.
Да се спрат веднъж завинаги експериментите с българското образование, да се спре „писателстването” и „съчиняването” на учебници. Българската история е една, основните факти от нея са ясни, няма какво да се пренаписва, пресъчинява, съкращава или доукрасява. Химията, физиката, математиката също, българският език, литературата...Как я докараха дотук, да има завършващи СУ, пишещи с елементарни правописни грешки?!? Аз искам отговор на този въпрос, защото утре този неграмотник, ще седне в някой кабинет и ще започне да върши „чудеса от храброст”!  Един само да е, това е недопустимо, как е стигнал този студент до пети курс?!?
Проблемите в българското образование могат да се решат първо с пари, и второ с безкомпромисни спешни и неотложни мерки.
Въпросът, който трябва да си зададат политиците начело на образованието ни, както и цялото ни правителство е: Искат ли да имат високообразован и интелигентен народ или искат сбирщина от лесно управляван "електорат"? Отговорът трябва да го дадат високо и ясно, пред всички нас, защото това, което наблюдаваме сега като управление, ни кара да мислим, че искат второто.

Последна редакция: вт, 10 юни 2008, 20:45 от teo7777

# 6
  • Мнения: 146
Отворих тази тема защото във форума на темата "ПЕТИЦИЯ срещу задължителното въвеждане на училищно обучение от 6-годишна възраст >>"  почнах да излизам малко офтопик- добре е да се погледне тази тема преди да се пише тук. Сутринта като я отворих нямах време да резюмирам докъде стигнаха нещата.

Има прекалено много проблеми в Българското образование и работата с деца. В другата тема намекнах за първия много гоялм проблем:

1. Няма пари в образованието което кара Учителите и Учителките да са силно демотивирани и като следствие;
- една част от тях просто живуркат колкото да отбият номера
- друга част отбиват номера и чакат на частни уроци, като реално по-този начин правят цялото образование изцяло платено
- трета част са си чисти идеалисти и с малкото пари се опитват да направят нещо
- вероятно има и други групи за които не съм се сетил.

Това което попитах в другата тема беше дали е възможно да се направи някакъв вид организация която да представлява 50%+1  от родителите на децата, което ще и позволи  да може ясно и точно да искаже това което мисли, след това да предследва целите си и ако се окаже права (организацията) да постигне това което иска
До тук беше в другата тема, сега малко продължение:

Втори много голям проблем:
2. Ако приемем, че тази организация съществува под една или друга форма и тя успее да убеди съответните хора че е необходимо да се увеличат парите за образование- кое гарантира че Учителите ще дават двойно от себе си и евентуално ще загърбят, част от погрешните си практики., т.е. ще се повиши качеството на преподаване?

И накрая преди да отговорите тук е по-добре да се прегледа темата за :

ПЕТИЦИЯсрещу задължителното въвеждане на училищно обучение от 6-годишна възраст >>
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=281151.0

защото там имаше и други исказвания да не се дублираме.

Последна редакция: вт, 10 юни 2008, 21:05 от dkolov

# 7
Търсене на начин за решаване на проблемите........  .  И кой по-точно го търси този начин? Напротив, те търсят начин да довършат напълно  образованието, ама , на, напук на всички глупости идващи отгоре, нашите ученици все още печелят международни олимпиади и конкурси.  Говорят , че облекчават програмата и от 4 часа география / в 5 клас/ сега е на 2 и половина, и хората, които не са запознати си казват-Ето, облекчава се .... ! Облекчава се, друг път, материалът си е същия, че и повече, ама сведен в по-малко часове.  Е, кой търси решение на проблемите?  Хора, дето си пишем по форумите, лаф да става.   

Проблеми за мен са:

1. Недоброто структуриране и презентиране на материала - учебниците изобилстват от ненужна и доста често невярна информация, а важните неща са там някъде между плявата.
2. Материала се поднася с бързане, защото трябва да се предаде - кой разбрал, разбрал...
3. Контрола по време на учебната година е занижен и пропуските лъсват накрая.
4. Учителите / в голямата си част/ изобщо не се вълнуват дали материала е ясен и добре поднесен на децата, камо ли пък дали е усвоен.
5. Субективизма и личното отношение изключително често решават успеха ва децата в долните класове.


И както се забелязва - за 80% от проблемите учителите са виновни. Нищо, скоро хич няма да ги има, че да видим тогава. 

# 8
  • Мнения: 146
Цитат
И както се забелязва - за 80% от проблемите учителите са виновни. Нищо, скоро хич няма да ги има, че да видим тогава. 

Не съм съгласен с тази теза. По скоро всички си имат своята вина като се почне от министерство, учители и родители.

# 9
  • У нас
  • Мнения: 304
Намесвам се в темата,защото ме хваща яд като я чета.Сега ли се търси начин за решаване на проблема в българското образование?.С писане м/у майките и изразяване на мнения образованието не се оправя.Къде бяха всички тези родители,когато учителите стояха на улиците 2 месеца.Не е нужно да изтъквам причините ,които са ги докарали до тази последна стъпка. На нашите управници -образование не и е нужно,защото техните деца отдавна са в чужбина.Сляп и прост народ се управлява лесно.Такъв"уникален" министър,досега не се е виждало.Обърна и така обърканата образователна система, направи децата на опитни зайчета , за да се докаже колко е велик.То бяха матури ,то бяха критерии  (които незнайно защо ще се формират следкато се проверят матурите) то е все едно да вържеш каруцата пред коня. Най-лошото е ,че на никой не му дреме-нито можеш ученици да мотивираш ,нито учители.  И това съм убедена се прави умишлено , защото на някой така му е удобно или изпълнява политическа задача да смачка всичко положително останало все още в някой българин! bash

# 10
  • Мнения: 146
Ще отговоря простичко:

Къде бяха учителите преди 15 години та не вдигнаха стачка, та родителите на деца  да почнат да мислят.

# 11
  • У нас
  • Мнения: 304
Ами учителите са били на работните си места, но явно нещата не са били така ескалирали ,както в днешно време.И си мисля ,че вината е във всички, не само в тях. А защо е нужно родителите на децата да мислят чак сега , да не би преди 15 години не са мислили или не са преосмисляли нещата? Rolling Eyes

# 12
  • Мнения: 146
Нали не смяташ че това е голяма новина че учителите са си били на работните места.
Естествено че са били там не вярвам да са кръшкали, ама какво от това.

Не ме разбирай неправилно не смятам че учителите носят цялата вина, и не ги обвинявам.
Просто идеята за тази тема дойде от Учителската стачка миналата есен. Аз съм обиконвен човек не знаех до този момент, че Учителите на практика са доведени до ръба на мизерията, което си носи своите последствия.
Но не е реално да си изправен пред финансова криза в семейния си бюджет и ти просто да си траеш. Като не ти стигат парите отиваш при шефа ( в случая министъра) и му казваш че не ти стигат парите, а не тръгваш да правиш глупави неща, да се свиваш и т.н. и да си мислиш че като ходиш на работа с това си си свършил работата. Така си мисля че би трябвало да постъпва всеки човек: Да исказва това което му тежи и мисли  право и открито- как моето дете да се изказва открито без притеснение като Учителя му го е страх или де да знам какво, да си каже проблемите и той го вижда. Та нали той ще копира поведението на Учителя си, в края на краищата той прекарва повече време с него отколкото с мен самия!!!

 С ходенето на работата започва работата, нали така?

Последна редакция: ср, 11 юни 2008, 21:27 от dkolov

# 13
  • Мнения: 7 263
Цитат
И както се забелязва - за 80% от проблемите учителите са виновни. Нищо, скоро хич няма да ги има, че да видим тогава. 

Не съм съгласен с тази теза. По скоро всички си имат своята вина като се почне от министерство, учители и родители.

mariageorgieva Не зная как си стигнала до този извод. Аз никъде не съм писала чия е вината. Не само, че не съм писала по-важното е, че дълго мислих къде е вината именно за да го напиша и не стигнах до еднозначен извод. Това че ти за себе си си стигнала до такъв и приемаш постинга ми едностранно ме води до мисълта, че си именно учител - супер - заповядай тогава да дискутираме. Колкото повече и по-разностранни мнения се чуят толкова по-лесно бихме открили истнската причина и бихме тръгнали към решението.
И понеже не обичам да съм голословна ето едно косвено потвърждение на част от заключенията ми, което \ макар и писано одавна\ открих едва днес, тоест не е повлияло на мнението ми.


http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2008-04-20&article=230003

# 14
  • У нас
  • Мнения: 304
dkolov, абсолютно си прав(а) ,че хората не знаят и не ги интересува заплатата в другите сфери. Но учителят е призван да бъде такъв(по-голямата част) и не смятам ,че министри или управляващи не  знаят проблема около заплащането им така и е удобно.А относно договаряне на заплатата,това не може да стане-шефа ти е работодател, а не финансиращ орган- това е право на общините.И не можеш да му ревнеш пред вратата ,че не ти стигат парите.Точно за това стана тази стачка, защото положението в БГ стана нетърпимо.За съжаление училищата са държавна институция и като такава държавата определя правилата съответно заплатите, това не е частен сектор.След 5 години учители в страната ни няма да има и сигурно ще внасяме китайци, което ще рече необразован народ,стадо овце и продължавам да си мисля , че това е политическа поръчка. smile3555 . Но това е тема за друг разговор!

# 15
  • Мнения: 146
dkolov, абсолютно си прав(а)
Все пак е добра идея да се гледат аватарите и личните сайтове- може да се обръщате към мен като Митко!!!

Цитат
,че хората не знаят и не ги интересува заплатата в другите сфери.
Стремя се да не гледам в паницата на другите!
Цитат
Но учителят е призван да бъде такъв(по-голямата част) и не смятам ,че министри или управляващи не  знаят проблема около заплащането им така и е удобно.
Ами естествено че им е удобно - защо да се занимаваш с заплащането на учителите като те и без това не мрънкат!

Цитат
А относно договаряне на заплатата,това не може да стане-шефа ти е работодател, а не финансиращ орган- това е право на общините.И не можеш да му ревнеш пред вратата ,че не ти стигат парите.

Естествено че можеш, той нали затова ти е шеф - да ти решава проблемите че да може да продължи да е такъв!

# 16
  • У нас
  • Мнения: 304
МИТКО, явно не си достатъчно осведомен ,за да осветляваш темата .Би трябвало ,когато човек взима отношение по въпрос извън неговата компетентност , да се запознае с правилата и законите . Това е чесане на езици. И пак ще ти кажа , че правилата на училището за съжаление или за всеобща радост не ги определя шефа поне така е до сега.След въвеждане на системата за диференцирано заплащане директорите се разпореждат с финансите, но отново увеличение - ако има средства.Това е отчасти красивата картинка в българското образование. И не е нужно да гледаш на другия в паницата , а да се интересуваш къде си ти във финансовата стълбица.нали сме Евр. съюз, защо сравняваме заплатите в другите държави и останалите цени или това е пак надничане в чужда паница? newsm78 .Аз отивам да гледам мач, защото явно сме си сменили ролите с мъжете.А те по това време следят Европейското за сведение в момента играят Швейцария и Турция  smile3532

# 17
  • Мнения: 146
МИТКО, явно не си достатъчно осведомен ,за да осветляваш темата .
Темата всъщност я отворих АЗ, тъй като разбирах че има огромни проблеми в образованието и грижата за деца в България, а сина ми след 3 години живот и здраве ще влезе в класна стая . Недейте си мисли че съм тръгнал доста от рано нищо чудно тия три години да не стигнат

Цитат
Би трябвало ,когато човек взима отношение по въпрос извън неговата компетентност , да се запознае с правилата и законите .
Разбира се че не съм компетентен в тази област.
Да ви кажа ако всичко е наред не е редно да съм компетентен. В края на краищата си плащам данъците, част от които се предполага отиват за образование на моето собствено дете. Лошото е че въпреки плащането на данъци май няма голям шанс детете ми да получи нещо срещу моите пари.

Цитат
Това е чесане на езици.
Точно така: В момента се надявам този които пише поне да прочете заглавието на темата.
Просто те моля ако имаш реално предложение да го споделиш, а не да ни обясняваш как това или онова не  можело да стане или че е политически проблем.

Цитат
И пак ще ти кажа , че правилата на училището за съжаление или за всеобща радост не ги определя шефа поне така е до сега.

Е точно за това е темата можем ли да променим ние родителите тия правила!!!

Цитат
След въвеждане на системата за диференцирано заплащане директорите се разпореждат с финансите, но отново увеличение - ако има средства.

Дрън-дрън; начин да се затворят очите на Учителите и родителите за още малко време!
Нали директора има субективна преценка - прочети началото на темата!!!

Цитат
Това е отчасти красивата картинка в българското образование. И не е нужно да гледаш на другия в паницата , а да се интересуваш къде си ти във финансовата стълбица.нали сме Евр. съюз, защо сравняваме заплатите в другите държави и останалите цени или това е пак надничане в чужда паница?
Не се интересувам къде съм във финансовата стълбица- важно е да има пари да платя яслата, плуването, танците и застраховката университ на малкия. Да сипя бензин на колата, жена ми да си купи нови дрехи и поне веднъж в месеца да изляза от София.
Пък и да си сравнявам заплатата с тези в дугите страни е все едно да си меря оная работа с другите мъже- липса на самочувствие.

Цитат
Аз отивам да гледам мач, защото явно сме си сменили ролите с мъжете.
Кофти - явно наистина сме си раменили ролите- жена ми гледа мач а аз пиша тука!

Последна редакция: ср, 11 юни 2008, 22:43 от dkolov

# 18
  • Мнения: 7 263
Ами някои се опитахме, но явно мнението ни не е било така атрактивно поднесено или пък защото беше по същество не се коментира. Виж друго си е кой е женен, кой гледа мачовете в къщи и кой къде пътува.
Ако това са протоколни въпроси - женена, аз гледам мачовете в къщи, мъжът ми не ги понася и пише по едни други форуми, последната дестинация в която пътувах мога да споделя на ЛС, за който се вълнува Twisted Evil
Тео777 както винаги е права!
Ще помоля темата да се посети еднократно от модератор с голяяяяма метла и да продължи по същество, защото мисля че е важна и защото явно и автора и смяташе така в началото.

# 19
  • Мнения: 2 700
Може ли да се решат проблемите в Българското Образование с общи усилия на родители, учители и държавни слижители и децата.

По отношение на качеството на образованието не съм сигурна, че можем да направим нещо заедно в краткосрочен план, но по отношение на материалното състояние на училищата - да. Ще дам пример с това, което се случва понастоящем в училището на дъщеря ми / СОУ с ученици от 1 до 12 клас/ и което лично аз намирам за похвално.  След срещи и разговори на родителско настоятелство и учители се взе решение в името на по-добро стопанисване всяка паралелка да "обитава" една единствена класна стая за период от няколко години, като учителите ще са тези, които ще се местят. Изключение правят кабинетите по физика, химия, биология, информатика и музика. За тези кабинети се събират пари от всички класове за подобрение на материалната база. За класните стаи всеки клас поема ремонта (като сумите са от порядъка на 20-30 лв/дете, т.е. напълно поносима сума) и отговаря за стопанисването му. Знае се кой пие, кой плаща и се надявам "разрушенията" да бъдат сведени до минимум.

Подпомагайки подръжката на матералната база, родителите облекчават ръководството на училището в разпределението на делегираните бюджети. Не е много, но все пак е нещо.

Що се отнася до чисто хипотетичния въпрос дали всички заедно могат да променят нещо или не, последните месеци ми доказаха, че е важно родителите да си знаят правата и да имат активна позиция. В крайна сметка тези настоятелства не са досаден реликт от миналото, а съврменна форма на комуникация между отделните заинтересовани групи.

# 20

mariageorgieva[/b] Не зная как си стигнала до този извод. Аз никъде не съм писала чия е вината.
Извинявай, не е на базата само на това , което ти си писала. Може би не съм се изразила ясно по-горе.   Права си, наистина съм учител, но съм и родител , и виждам нещата от двете страни.   В повечето случай родителите не се интересуват дали децата им имат знания или не - за тях важното е оценките да са добри, или поне тройка да има детето. Но , когато изкочи една такава статистика във вестниците и всички скачат : Качеството на образованието! Ами няма да има качество, естествено, след като оценяваме знанията чрез ограждане на буквички. И няма защо да ми цитират как е на запад, защото там средното ниво още е далеч под нашето. Но скоро ще паднем и под тях.
Когато разговарям с приятели на тема -училище, те са безкрайно учудени , че във втори и трети клас може да има деца , които не знаят буквите и цифрите, но пак да си минават в по-горен клас.  Ето така те си завършват, после завършват и университет, и един ден стават народни представители и гласуват закони...   Така си вървят нещата. Ама , я , някой учител реши да остави такова дете на изпит и всички ще го изядат, защото падат бройките, защото може някой колега да стане излишен ...  Ето ви и другата страна.   И най-важната - родителите, които веднага хукват да търсят учителя и да му мрънкат как тяхното дете учи по цял ден, ама не може горкото, поне тройчица да има...

Няма да ви занимавам повече.  От такава дискусия нищо няма да излезе.   При всички промени в системата, никой никога не е питал учителите какво мислят.  Някакви чиновници в Министерството на образованието пият кафи и измислят глупост след глупост без никога да са били в класната стая.   И не мислете, че заплатата е толкова важна. Който е искал да забогатява, да не е ставал учител . Това важи в цял свят.

# 21
  • Мнения: 146
Няма да ви занимавам повече.  От такава дискусия нищо няма да излезе. 
Силно се надявам че нещо ще излезе.

След снощния глупав спор с pipi_lolita днес не ми се пишеше много.
Почувствах се отвратително! Опитвам се да се боря за малката си маймуна, която не е виновна за нищо и е най-страхотното нещо на тоя свят и се впуснах в глупав спор с pipi_lolita. т.е издъних се много!!! След това почувствах голяма вина че прецаквам темата с която се опитвам да събера родители, учители и всякакви други хора които имат интерес да се променят нещата в отвратително Българско образование за да може след три години когато малкия влезе в класна стая да не изпадне в месомелачка.

Боря се за СИНА ми и се надявам, че има хора които също биха положили усилия за своите деца уверени че ако са достатъчно упорити ще постигнат своята цел!

Последна редакция: чт, 12 юни 2008, 21:25 от dkolov

# 22
  • Мнения: 7 263
mariageorgieva както и ти казах аз съм готова да чуя всякакви мнения и да водя диалог с всеки само и само да има начин да се повиши нивото на образованието, което няма как да не се съгласиш, че е трагично.
Лично аз съм от родителите, които не държат толкова на оценки - колкото на знания. Най-много ме дразни именно факта, че сина ми има пропуски в знанията, а не че има 4-ка по ЧП например. Нашата бивша вече и слава богу учителка от първи клас прие сина ми като свой смъртен враг и до края -  4-ти клас запази това си "мило отношение". Боли ме не за друго, а за това че тази жена успя да нарани сериозно желанието за учене на детето ми. 4-ка в 4-ти клас далеч не е най-фаталното нещо, имам умно дете което ще се справи и ще успее надявам се да докаже знанията си по-нататък. Но болката и обидата ще живеят дълго в него и това не мога да простя на въпросната "педагожка".
Така че има и други родители, които искат да видят знания и навици за учене у децата си.

Няма да ви занимавам повече.  От такава дискусия нищо няма да излезе. 
Силно се надявам че нещо ще излезе.


Боря се за СИНА ми и се надявам, че има хора които също биха положили усилия за своите деца уверени че ако са достатъчно упорити ще постигнат своята цел!

И аз се надявам нещо да излезе!
И повярвай ми dkolov това е нещото за което си струва да се бориш - имаш син и още от сега се замисляш. А аз имам двама единия на есен ще е първокласник, но вече мина през първата месомелачка на подгответо и приемните изпити!
Другия ще бъде 5-ти клас и за жалост е вече с наранена душа - имам предостатъчно основание да желая бъдеще на дискусията и да съм готова да помогна, с каквото мога.

# 23
  • Мнения: 3 835
И не мислете, че заплатата е толкова важна. Който е искал да забогатява, да не е ставал учител . Това важи в цял свят.

Разбирам какво имаш предвид, като казваш това.
И все пак, никой не работи за чест и слава, поне не дава всичко от себе си, може би, такива хора идеалисти са единици, но дори и те, в един момент губят вярата и оптимизма си, смачкани от реалността.
Ако искаме да произлезе нещо от темата, първо трябва да се отнасяме сериозно към нея, и да мислим единствено за това, какво и как бихме могли да постигнем.
Първо, трябва да сме в състояние да степенуваме проблемите в образованието ни, по важност.
(Началото им, задълбочаването и сегашното състояние на нещата.)
Второ, да имаме идеи и предложения за промени, разрешаването на проблемите в настоящия момент.
Трето, да сме абсолютно наясно, какво точно приеха в НС с новия проектозакон за промени в ЗНП, защото в него бяха дискутирани, обсъждани и приети доста основни и много важни неща, касаещи цялата ни образователна система. За защитените училища, за учителите и частните уроци...Всичко това предполага да сме запознати с настоящото положение в детайли. Принципно изглежда сложно, но ако сме си изяснили по точки какво точно искаме да се промени, не е толкова сложно.
За мен най-важно си остава, че българското образование трябва да е един от първите и най-важни приоритети на "българското" ни правителство, от което следва в него да бъдат вложени сериозни средства от държавния бюджет!

# 24
  • Мнения: 3 835
А аз имам двама единия на есен ще е първокласник, но вече мина през първата месомелачка на подгответо и приемните изпити!

Какви са тези приемни изпити за първи клас? Питам понеже и моята щерка ще е първокласничка наесен. Да ти кажа програмата в подготвителната група, специално в нашата градина, според мен беше много добре поднесена от учителките им. Много балансирана с игри и развлечения, изобщо нямам впечатление дъщеря ми да се е пренатоварила, точно обратното. Laughing Въпреки това децата си имат знанията, които са им напълно достатъчни за постъпване в първи клас.

# 25
  • Мнения: 7 263
teo7777 Лъчи изкара подготве в Шилер. Това е фондация подпомагаща изучаването на немски език в България. Изпит има в края на всяка учебна година / и подгответо не прави изключение/ и за да могат да продължат обучението си децата трябва ад издържат изпита по немски с оценка над 5.00.
Така че за прием в първи клас държаха, както вече писах два изпита - изпита по немски и тест за психологическа готовност за 1-ви клас.
Но в доста училища вече правят входящи тестове, макар официално да са забранени от МОН Crossing Arms

# 26
  • Мнения: 146
Леле тази тема май-отиде в коша!!!
Това не е добре и май трябва да предприема други начини да я съживя. Честно казано се надявах да има повече хора ангажирани с проблема!!!

# 27
  • Мнения: 3 835
Леле тази тема май-отиде в коша!!!
Това не е добре и май трябва да предприема други начини да я съживя. Честно казано се надявах да има повече хора ангажирани с проблема!!!

С по-кратко заглавие, ако е възможно и по-провокативно, и най-важното, в Клюкарника! Tired Laughing  Неприятно, но факт! Hug

# 28
  • Мнения: 19 487
Ами какви са начините? Сама птичка пролет не прави. Писах един мейл до МОН да изразя възмущението си от матурите - по специално във връзка с обстоятелството че не е помислено децата, които вече притежават международен сертификат за определен западен език да се освободят от втора матура и познайте - МЪЛЧАНИЕ. На сайта за матурите прочетох, че тепърва се обмисля възможността учениците  езиковите гимназии, които изучават западен език по международни спогодби също да се освобождават от втора матура, т.е. матурата по съответния език да се зачете от МОН за втора матура, а да не държат три матури - ами писах и попитах защо тепърва се осъжда това нещо - първите матури минаха вече. Познайте дали някой ми обърна внимание. Пуснах специална тема по този въпрос - включиха се две майки, едната смяташе че не пречи - щом са учили за сертификатните, значи щели да изкарат и матурите /което не е вярно, но това е друга тема/. И нещата замряха. Вчера чух по телевизията, че видите ли...можело пък и след година - две да се въведе и втора задължителна матура, този път по математика. Изтръпнах - точно след две години синът ми ще е зрелостник, добре е с езиците и с българския но по математика се затруднява. Е кажете ми сега докога ще има експерименти с нашите деца и ще си играят с бъдещето им. Значи за дете, което ще кандидатства с български и история например, трябва да се подготви за три матури /ако е в езикова гимназия/, плюс това за още два кандидатстудентски изпита, защото в СУ например форматът е различен от тестовата форма, която дадоха на матурите. И за какво е всичко това - видите ли сега знаели вече, че в езиковите гимназии в големите градове учениците знаели повече български език от връстниците им в техникумите и в малките градове - откриха топлата вода! Сега като въведат математиката пък, ще установят че тези в техникумите са по-добре от тези в гимназиите - мога от сега да го кажа. Ама защо трябваше да мъчат децата, за да установяват това, не разбрах.

# 29
  • Мнения: 156
Който не е бил скоро в българско училище, той не знае за какво става въпрос. Горките ни деца! И жалко за свестните учители, които просто замират... Тук не е нужен начин, а начини, даже цялостна промяна на образованието. Но за това на нас ще са ни нужни години, години опит... а опитът идва с времето, не струва пари.

Общи условия

Активация на акаунт