Хиперактивност с дефицит на концентрация - тема 4

  • 24 173
  • 348
  •   1
Отговори
# 285
  • Мнения: 465
Здравейте:)
Sophsan,кутията ти е пълна с ЛС:)
Ето тук продават качествени пъзели-първо са ергономични, екологични  и са лесни за манипулация от детска ръка.Аз нямам добро мнение за магнитните ,тъй като  губим повече време да  наместим самите елементи,отколкото да се съсредоточим на темата на пъзела.
По-добър резултат имам ,когато използваме не пъзел- разрязана картина,а  тематичните ( с дръжка от горе на елемента или със сензорно стимулативно покритие)Детето може да възприеме целия обект като контур,визия и грапавина.И разбира се въпроси,въпроси...много въпроси.Обикновено подхващам диалога от първото"впечетление"регистрирано от детето и въртя в кръг с въпросите си.А дървените пъзели на Мелиса и Дог дават тази възможност. Laughing
http://www.fatbraintoys.com/toys/toy_categories/puzzles/jumbo_kn … puzzles/index.cfm
Таня,какво ще целиш с записите на гласа си на компютъра?Би ли разказала по-подробно ,когато имаш време за музикалните сеанси. Hug
Зламома,Марианка-след препотвърждаването на поръчката в петък(моя сутрин) нямам повече изисквания в е-мейли от Супер Дупер и...си мисля, че ни остава да чакаме хепиенда. Hug  bouquet

# 286
  • Мнения: 4 451
Веселче, много ме зарадва с новината! Горещо ти благодаря за помощта! Hug
Съжалявам че не успяхме да включим Кезая, която по време на оформлението на поръчката не беше в Бг, но се надявам да успеем по-нататък да спретнем още една. Wink
Аз купувах миналата година на Мими подобни пъзели, като този:
http://www.fatbraintoys.com/toy_companies/the_learning_journey/l … n_farm_puzzle.cfm
Но тя така бързо им хвана цаката, че поставяше фигурките без да се замисли. Дали, ако и ги предлагам дори наизустени, пак ще е добре за развитието на фината моторика? Thinking

# 287
  • София
  • Мнения: 2 351
Значи за този точно пъзел - веднага ти давам идеи.Имам щастието да работим с най великата психотерапевтка и ще се опитам да покажа част от наученото при нея.Нещо като дипломна работа.Петя - гледай сега колко добре си ме научила   bouquet

Извади животинките от пъзела и давай да слага  когато ти отговори на въпросите.
Кой живее в тази къщичка?Вътре в къщата ли е, или отвън?Какво има отпред в купичката - домат ли?Не разбрах домат ли има или кокал?Кой яде кокали?И когато ти отговори на въпросите даваш кученцето.
Я дърво?Какво расте на дървото?Ябълки или картофи?Какъв цвят са ябълките - сини са нали - вярно ли е?Кой е под дървото?Овца ли е това или конче?Правилно овца е, а къде е кончето?А кой е по близо до оградата, кой е до вратичката на оградата?Кое животно дава вълна, кое животно дава мляко?Какво е това човече - знаеш ли?Плашилото защо е сложено там?
Какво е това синьото - езеро ли?Кой плува в него.Колко са патетата, кое е мама патица, а кое малко патенце?Кой друг плува във водата?Рибката къде живее във водата или на тревата?Също така обясни за слънцето, че е ден, а не нощ, за приликата и разликата слънце - слънчоглед и т. н. и т. н.На тези въпроси, които не ти отговори или не знае - ето момента да и обясниш кое какво е.
За фина моторика не знам, ама бая нови неща можеш да обясниш с този пъзел.

Петя - справих ли се   bouquet Използвам случая да благодаря    Hug

# 288
  • Мнения: 1 434
Абсолютно по тази методика и Данчо учи   животните по -миналата зима   с Автодидактичната игра   на  Мая  Христова  ето тази   http://picasaweb.google.bg/DesislavaPeeva79/MyScans

Идеята е не детето  да   ги подреди по  възможно най  бързия  начин ,а да го накараш  да говори .Да какже  какво е животното  къде живее и какво яде  ,може и малко описание   да направи   .За да се случи всичко това детето трявба да има   вече   доста добър  активен речник освен  това да  може да прави изречение .Разбира се  първоначално се изисква да отговаря само с една дума Hug  bouquet

# 289
  • София
  • Мнения: 2 351
О, и не само.За животното е хубаво да го вижда в различен вариант.Снимка, картинка, рисунка, плюшена играчка, пластмасова играчка, на живо в зоопарка, на филмче.Също така има реални животински звуци в нета - пускам звука, който издава животното, когато му го показвам на играчка  - карам го да имитира животното,  не само звуково, а и като движения.Нарисувахме заедно на един огромен лист гора - той едно дърво, аз друго, и тревичка и цветенца, и слънцето и т.н. нарисувахме и езерце, поставих и една хартиена къщичка и оградката от една игра и заедно ги редяхме.Дивите в гората, питомните в оградката около къщата.Рисувахме им там и къщичките.И обора, и кочината, и курника.Оо беше весело  Joy.Жабата и рибата плуваха наужким в езерцето, и крокодил даже им пуснахме  hahaha.

Мишо все още отговаря с по една дума, ама и на толкова съм доволна - засега  bowuu

# 290
  • Мнения: 214
и ние в момента работиме със такива дървени пъзели.Сега в БГ ги има по моловете и дори можеш да си ги поръчаш през интернет от БГ. Цената им е около 25лв.

# 291
  • Мнения: 4 451
Kaтинка, много съм ти благодарна за чудесните идеи, на мен не бяха ми хрумвали. Embarassed Мими може да ми отговори на по-голямата част от въпросите (да не се изхвърля, като кажа на всички), но пък не умее да задава въпроси (с изключение на къде, как  какво) и тази "атака" с въпроси от моя страна предполагам ще и помогне много в това отношение. Веднага щом се прибера от Бургас, ще извадя прашасалите пъзели. Иаме два подобни. Аз вече бях решила, че ще ги запазя за малката. Laughing
Зламома, пък аз нали имам късмета да живея в малко градче и по нашите книжарници цената на тези пъзели е около 10лв. Ако някой иска да му взема, да свирка. Качествени са. Peace

# 292
  • Мнения: 214
Разбира се, че искам.Благодаря!

# 293
  • Мнения: 1 434
Здравейте  тези дни открих доста полезни материали   ,към някои  от тях   е включена и методиката   по която се работи с тях  Peace

Емоции -  http://picasaweb.google.bg/DesislavaPeeva79/eTKNSH

Сет от 22  карти  който обхваща  голяма  част от   емоциите и чувствата   благодарение на   тези карти  и въпросите към тях детето   ще  се научи по добре да се изразява ,ще може да разпознава  чувствата   на  другите ,устно да може да опише как  те се чувстват ,благодарение на  тези упражнение   детето се учи да   бъде съпричастно .Покажете картата на детето    един  път  ,след   това  задайте въпросите  за всяка карта .

Какво   мислиш   как се   чувства това дете? Защо   детето се чувства така ?  Ти някога  чувствал ли си  се така  ? Кога?  Какво се случи  за да се почувстваш  така  ?

1 . Tъжен , разсърден,нацупен  -  Как  се държиш когато не винаги се изпълняват твоите желания ?  Какво те кара  да се   ядосаш (да се разсърдиш)

2.Щастлив /доволен -  Какво мислиш че е накарало  това малко момиченце да се  чувства   толкова  щастливо  ?  Какво те прави щастлив ?
  Kакво  би направил  другите хора да се почувстват  щастливи  ?

3.Свенлив ,срамежлив,стеснителен ,плах/разтревожен ,неспокоен -  Как мислиш  че се чувства  това малко момченце ?Защо  си покрива лицето с пръсти и наднича от там  какво мислиш ?Той би ли направил нещо, което не би трябвало да прави?

4.Тиха /срамежлива - За какво мисли това малко момиченце ? Тя щастлива ли е  ? Тя срамежлива ли  е ? Ти от какво се срамуваш  ? Можеш ли да се направиш на срамежлив  ?

5.Изплашен, крещящ , - Защо това момче крещи ? Той уплашен ли  е ? Какво  може да го  е изплашило ? Ти от какво се страхуваш  ? Какво
правиш когато си изплашен  ? Кой  те успокоява ?

6.Тъжен  - Какво  виждаш ? Какво има на бузата на това  момиче ? Защо плаче тя  ,какво мислиш  ? За какво плаче ? Кой ти помага да се почувстваш по добре когато си тъжен  ?

7.Сериозен /задълбочен - Какво прави това момче ? За какво мисли той  ? Той иска ли    да победи  ? Коя е твоята любима игра? Как се чувстваш когато    си победил ?Как се  чувстваш когато си изгубил ?
Направи  се на сериозен  Simple Smile

8.Изненадан ,шокиран - Какво  прави момичето ? Как мислиш че се чувства  тя  ?Какво  може  да е изненадало ?Изглажда ли приятно изненадана (или изглежда ли приятна изненадата .(.приятна/неприятна) Някога  бил ли  е  изненадван ?

9.Нацупен ,начумерен /ядосан  - Каква физиономия е направило момиченцето ? Как мислиш тя как се чувства ? Как   мислиш  ,тя  как се чувства ?
Какво те ядосва ?(или  Ти от какво се ядосваш ? ) Какво  правиш когато си ядосан,как постъпваш ?




Последна редакция: чт, 17 юли 2008, 09:54 от Bluevelvet

# 294
  • Мнения: 199
Здравейте, пиша в темата за епилепсията но днес след ЕЕГ и преглед от д-р Христова в Токуда, сме със съмнение и предполагаща диагноза ХДВ. В момента нямам много време да изчета всичките 4 теми, но ще започна още днес.Иснам да ви запитам има ли между вас майки на кото дечицата са припадали и са с тази диагноза, извинете ме но малко ми е странно.Още ми е трудно да обмисля нещата защото до този момент знаех че деденцето ми е с епи, а излиза че не е така и съм доста объркана. Извинете ме, ако въпросите ми ви се струват странни

# 295
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Ива, само искам да ти кажа, че дори с поставена диагноза, пак туко някой лекар каже нещо друго. Тук има много примери за това.

# 296
  • Мнения: 199
Благодаря ти, все пак ще потърся тук в Благоевград детски психиатър, ако някой знае може да препоръча

# 297
  • Мнения: 4 451
Днес отиваме в пощата. Аз трябва да изпратя пакет и няколко записа. С двете деца съм, а на гишето няма никой. За сметка на това в самото помещение са поседнали няколко баби, които чакат да си платят тока.  Малката ми виси за крачола. А Мими рецитира с голям ентусиазъм на висок глас стихчета за пролетта. Crazy Една от бабите и прави забележка да мълчи. Тя взе, че я "чу" и замлъкна на секундата.  Shocked Дори дойде до мен с почти виновна физиономия. Доскуча и и надникна през "прозорчето" на съседното гише и се усмихна на служителката и даже я поздрави "Здравей!" (е, не може да изговаря още "р") Shocked Бабите коментират: "Бреййй, какво отракано дете! Браво!"  Mr. Green А аз почти невярваща и силно изненадана от случилото се, ми иде гордо да изпъча гърди. Joy
Следобяд пътуваме с Мими в маршрутката към центъра на Бургас. Още на спирката се видяхме с една жена (съседка на майка) и се заприказвахме. Аз видимо притеснена, тя - вторачена в детето (не знае нищо за проблемите и, просто и се радва). Сърцето ми се свива - сигурно ще забележи, че нещо не е на ред и ще започнат да валят въпроси... Качваме се. Жената и Мими сядат една до друга, за мен няма място - оставам права. Тя продължава да гледа детето и да му се усмихва, а на мен краката ми се подкосиха. Мислите се блъскаха в главата ми и не ми идваше нищо на ум за един непринуден разговор между почти непознати. След малко жената я пита: "На колко годинки си?'' и Мими светкавично отговаря: "На 5". Shocked Не мога да повярвам, че е "чула" въпроса. Тук аз се намесвам: "Не, не си на 5, кажи на леличката на колко години си?". Не очаквам отговор, но той идва от устата на Мими: "На 6". Аз така  Shocked, а жената я хвали колко голяма е пораснала. Онази пак пита, аз пак се свивам в черупката си: "Харесва ли ти при баба Веси?". А моята: "Да!" Shocked Рекох си, ще взема да я заговоря нещо тази жена, стига е разпивала Мими. Обаче докато измисля какво мда и кажа и тя пак пита: "Каква е тази книжка дето я четеш?" . В ръцете си Мими държеше любимото си списание "Барби". И последва отговор: "За БаЛби". Shocked
Такива хубави неща ми се случиха днес... Grinning
Момичета от Бургас, хайде да си спретнем срещичка, че след 4 дни си отивам. Пишете на ЛС.
Иве, Мими не е припадала, няма епилепсия, но съм чувала за дечица с епилепсия и ХАДВ.

Последна редакция: ср, 16 юли 2008, 23:24 от Мари_Анка

# 298
  • Мнения: 2 448
Мари_Анка, страхотно е това, което разказваш.  Hug

# 299
  • Мнения: 465
Здравейте:)
Чакам си аз пратката-след понеделник ,ако не дойде ще звъня в Супер Дупер.Да бях по-близо до Северна Каролина ..да ида дя я натоваря,а то 1000 мили:))
Ива-момиченцето за което се грижа в момента има история с ЕПИ-та между 2-та и 4-тата година(отшумели),след това разбират ,че не може да говори заради вербалната апраксия(научили са я) и след това се появява аутистичното поведение.Някои симптоми приличат на ХАДВ-то,но осезателно куца социалния момент и очния контакт.А при твоята хубавица кои признаци виждате?Може ли поведенческите проблеми да са като страничен ефект от лекарствата и за ЕПИ? newsm78
Детето може да бъде спонтанно,активно,недисциплинирано ,раздразнително без да има сериозна диагноза:)Търси специалист ,който вече е ДИАГНОСТИЦИРАЛ ХАДВ-то.Ако не се лъжа на Galq детето беше с подобен проблем.
Мари Анка-дай,Боже и на Мимето и на всички други дечица такива окуражаващи срещи .
Ние сега с хубавицата строим "фортове"-къщи от възглавниците на диваните..В началото тя искаше основно да се мушне вътре и те да я затрупат.Но вече разбра,че може и Барбитата да живеят вътре и тя може да им бъде майка.Подхванала съм темата с "въображаемите игри".Та, вие как се справяте  в това направление? newsm78 Hug
Пасифик ,а ти къде изчезна?Много чувствен аватар, мнооого:)))

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт