Рухна митът

  • 3 769
  • 64
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 545
Марица, не си точно права. Цената на професионалният сертификат от техникумите е мизерна, на фона на (ще говоря само за компютри в случая) професионалните сертификати в сертификационните центрове на prometrics или vue. примерно, тези на циско, майкрософт, редхат, оракъл...

Темата е дълга, но системата с техникумите е де-факто разбита.

еди.
ПС дай своят принос да се запази част от нея - кажи кое и къде се признава? И кое може да бъде заместено с кратки курсове в някой ПУЦ + 1 годинка дори про-форма стаж?

# 46
  • Мнения: 1
Вижте сега, не желая да влизам в спорове с никого. Изказвам личното си мнение на база моето обучение и обучението на моите връстници. Имам възможност да наблюдавам обучението и на завършващите сега. Моето обучение не е било 4 години и ми е много смешно като чуя за такова обучение в професионално училище Laughing. Вече не седи така въпроса с предаването на занаята, защото всички сме наясно, че децата не са готови да правят избор на професия на 14 год. Който има желание му се дава шанс, който не желае пък - му се дават оръжията (знания по общообразователни предмети) да успее с обучението си на по-горен етап. Това са МОИТЕ впечатления от МОЯТА гимназия. Относно разбирането ми за езиковите гимназии - не, не е такова, въпреки че познавам и хора завършили именно такава паралелка, които знаят доста повече от някои от езикова гимназия.
Мисълта ми беше, че за съжаление в днешно време наистина няма елитни училища. Във всяко училище има паралелка, която куца и такава, която се представя блестящо, учители, които УЧАТ децата на нещо и такива, които не се раздават. В самите училища дори има разделение. Не е редно да се класифицират на такива и онакива, според мен.
Може би взех нещата прекалено навътре, но само аз си знам какъв зор видях, докато завърша гимназията. Повярвайте ми, сега в университета е песен в сравнение с гимназията. През цялото време учителите по общообразотелните предмети ни юркаха да учим допълнително, за да не вземем да изостанем, а тези по специалните да ни предадат "занаята" Simple Smile. През цялото време съм чувала подобни изказвания за професионалните гимназии и винаги съм се ядосвала, именно защото всяко правило има изключения, както казах вече, но тук усетих същото. Рекохте и отсекохте - професионалните училища не стават!
На финала,  когато кандидатствахме във ВУЗ, никой от нас не дочака второ, камо ли трето класиране, смятам че това говори само за себе си. Въпроса за частните уроци да го оставим за друга тема.  Mr. Green

# 47
  • Мнения: 545
джуди и мършавия, пуснете си отделна тема за езика. благодаря.

азазел, и си прав, и не. бяха нещо чудесно, сега обаче не стават. пак - говоря за техническите, там имам някакъв поглед. скапаха ги. и не ми е весело да го кажа.

за това имат вина и промяната в ориентацията на държавата ни, и анархията, и безхаберието, и съсипаната индурстрия и последвалата безработица....

еди

# 48
  • Мнения: 24 467
Никой не "оправдава" неграмотността. Тук се отчитат обективни последици, до колкото това е възможно. Средна оценка, клоняща към 4.50 за страната е нещо нормално за мен. Винаги ще има и под и над нея, както у нас, така и в чужбина. Това също е съвсем нормално. И получена обективна тройка не значи пълна неграмотност, още по- малко глупост и липса на интелект. Дори получена оценка "слаб" на база само един изпит за мен не е тотална доказана по безспорен начин неграмотност и тъпанарщина.

Тук не обсъждаме отделните училища и колко добри/ лоши са те в очите на техните настоящи и бивши възпитаници. Тук обсъждаме резултати от общонационални зрелостни изпити. И участието си по темата лично аз започнах с това, че за мен понятията "елитно училище" и "елитен клас" са размити и безсъдържателни.
Лично аз не пиша, че "професионалните училища не стават", излишно е да се поддържа изкуствено такъв спор. Апелирах вече два пъти към това. Срещу мен е точно професионална гимназия, в която се влиза с "отличен" и дава добра подготовка по котирани днес специалности, както и добра чуждоезикова такава.

Еди, за разлика от други участници не аз акцентирах на допуснати правописни грешки тук. Темата са матури точно по БЕЛ, а това си е пряко свързано именно с нивото на владеене на езика в училищата. Лично аз коментирам точно това- невъзможно и нереално е да се иска представяне за отличен поголовно във всички. 
Както и това, че е нереално и безпочвено да се смята, че щом училището Х се намира еди къде си то задължително следва да дава по- качествена подготовка.

# 49
  • Мнения: 545
джуди, когато 6 е нормалната оценка за добра подготовка, какво искаш?

и това не е от вчера или днес.

# 50
  • Мнения: 49
Прегледах на бързо темата и искам да кажа нещо, което не видях някой да е споменал и именно: 1)някой взел ли е по внимание факта, че тези деца са били бая стресирани по времето на изпита, а това както сами знаете, предразполага към глупави неволни грешки, което обяснява и разликата в оценките от дипломите и матурите; 2)настина, някои хора са се изказали много правилно, като са посочили, че правопис се учи в основното училище, а не в гимназията, да не споменавам, че аз(завършила съм математическа гимназия) в гимназията имах Български език като предмет само в 12 клас и то по 1 час на 2 седмици! и повярвайте ми(или вервайте ми) не е и споменавало за правопис в този 1 час; 3)кой мит е рухнал?- че в София гимназиите са по-добри?, аз не мисля, че е имало подобен мит, поне за мен винаги е било ясно, че образованието в провинцията е на абсолютно същото ниво като на това в София(да не кажа, че на места е даже по-добро);
4)що се отнася за професионалните гимназии -в тях има 2 типа ученици : първият са такива, които са искали да учат това и за това се намират там; вторият- просто не са ги взели никъде другаде, първите са много по малко разбира се, просто защото днес децата са достатъчно умни и знаят, че без висше образование са "на никъде" и предпочитат обикновен ни или профилирани гимназии, които им дават подобря подготовка по съответния материал за кандидатстване.

# 51
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 967
Марица, не си точно права. Цената на професионалният сертификат от техникумите е мизерна, на фона на (ще говоря само за компютри в случая) професионалните сертификати в сертификационните центрове на prometrics или vue. примерно, тези на циско, майкрософт, редхат, оракъл...

Темата е дълга, но системата с техникумите е де-факто разбита.

еди.
ПС дай своят принос да се запази част от нея - кажи кое и къде се признава? И кое може да бъде заместено с кратки курсове в някой ПУЦ + 1 годинка дори про-форма стаж?

Не съм напълно съгласна. Ще ти кажа как е тук ( без претенции, че най-доброто, по-доброто, а акто пример на действаща система). След 8 група ( децата са на 12) държат вид матури, които проверяват ниво на владеене на език, математика, обща култура и логика ( както и други умения). След това се определя нивото, където ще учат ( от най-ниското до най-високото). Първите две години в средното училище са общи за всички, като предмети ( с разлика в нивото на задълбоченост на даденият предмет). След това в 3 и 4 година тези, които са на по-ниско ниво се профилират в професия, като учат основата. Високите нива се профилират в предмети ( хуманитарни, математически, економически ). След 4 години учене в средното училище по-ниските нива, 5 за обикновените класове и след 6 за вид класическа гимназия се държат от всички матури.

децата от по-ниските нива отиват да учат 3 или 4 години във вид техникум, от където излизат с дадена професия. Куриоз, но факт е, че може да не те вземат на работа в цветарски магазин, ако нямаш диплома от подобно училище. Да, има курсове, но малък % отпада окончателно от другите възможности и трябва да си набави диплома по този начин.

Неуспешен опит, от който сега холандците си берат горчиви ядове и се чудят как да оправят нещата, е премахването на изцяло занаятчийските училища. Затова се мъчат децата да учат неща, които никога няма да им потрябват. Мечтаят си да се ровят в гайки, бои и т.н., а не някой ентусиазирано да се опитва да им вкарва теории.

Не съм съгласна, че матурите не дават реална представа. Не можах да повярвам, че разликата в оценките е в единици ( линк от Де Ваня), докато тук се движи между 0.1- 0.3 разлика. Правете си изводите сами по какъв начин все още се дават оценки в нашите училища.

 

Направи  

# 52
  • Мнения: 223
За техникумите /професионални гимназии/- според мен са полезни за хора, които нямат желание непременно и на всяка цена да учат във ВУЗ. За тях си е най- добре да придобият някаква професия.
Интересна гледна точка!!! Завършилите средно - икономика, няма защо да учат във ВУЗ, така ли?
или от Търговска гимназия .... стига им, така ли?
Цитат
И не съм очудена от ниските резултати по БЕЛ за тези училища. На тези ученици не им необходимо да пишат есета без правописни грешки.
Отново много интересна гледна точка! Значи ГРАМОТНОСТ избирателно, само който е учил в хуманитарна паралелка или вижда бъдещето си във ВУЗ
Не искам да се заяждам! Болно ми е!

# 53
  • Мнения: 482
Такаааа.
Първо: преподавам в техникум.
Второ:Не ви ли е ясно, че целта на това правителство, както и на други в тез години, е да връчат на всички дипломи за средно? Ами директивите са : Пускайте, пишете поне 3!
Трето:Ами братята РОМИ?Там пък съвсем ясно се казва, че трябва да се интегрират - т.е . - без каквито и да са изисквания към тях-3!
Четвърто:Да, децата идват в техникума с 3, което ние си знаем, че е 2.Ами и те знаят, че ще минат и изобщо не учат.А директивата е : поне 3!
Пето: на тая държава и трябват работници и тя иска съотношението на висока към ниска квалификация да е 35:65.
В заключение: Само който не се е сблъскал наскоро с тая система, още се Очудва!Яд ме е, че проваляме децата!
И знайте, че няма промяна от оня соц. филм "Кит" и песента "...Как весело и вещо от нищо правим нещо и веем знамена!"
И ако се сещате как от цаца стана кит, то така се получиха и крайните оценки - всеки наду от себе си.
Да, и аз също!

# 54
  • Мнения: 653
Глупаво е в математическата гимназия да се търсят отличници по литература. Завършила съм СМГ, бях единствената в класа и една от малкото във випуска, която влезе в университета с литература. Математиците просто не са добри писачи, не могат. Това не означава, че училището не е елитно и там не са едни от най-подготвените млади хора в България.
Сравненията са неуместни.
Доколкото знам от свекърва ми, която проверяваше матури, има и тестове, и развиване на тема.
именно  Peace
нали помниш учителката ни по български и литература...колко беше добра и грамотна

# 55
  • Мнения: 3 098
Марица, не си точно права. Цената на професионалният сертификат от техникумите е мизерна, на фона на (ще говоря само за компютри в случая) професионалните сертификати в сертификационните центрове на prometrics или vue. примерно, тези на циско, майкрософт, редхат, оракъл...

Темата е дълга, но системата с техникумите е де-факто разбита.

еди.
ПС дай своят принос да се запази част от нея - кажи кое и къде се признава? И кое може да бъде заместено с кратки курсове в някой ПУЦ + 1 годинка дори про-форма стаж?
Нямам при4ина да претендирам,4е имам сега реалисти4на представа за състоянието на техникумите,но те са една основа,от която който има способности и желание си намира на4ин да се развива в дадена област.И мисля са по_добър вариант,отколкото вси4ки да у4ат в гимназии и след това който няма да кандидатства някакъв кратък курс.

На4ина на обу4ение в България и тук е доста разли4ен,не мога да дам конкретен пример и наименование,защото не се препокриват.
Но общо казано,децата до 11 год. са на образователен етап "на4ално обу4ение".У4ат около 7 предмета,които са езици,то4ни науки,математика,религии и култури,арт и физи4еско.
На4ина на обу4ение е твърде прото4ен,с много повторения и връщане към старият материал.
После идва средното образование,там са на профили_технологи4ен,нау4ен,хуманитарен..
Който ще става студент,трябва да у4и 2 години допълнително,изпит и университет.
Който няма да у4и,след задължителното до 16 год.възраст обу4ение трябва да се насо4и към професионално ориентиране,което май продължава 2 години.Но и мнозина просто изкарват курсове и дотам.

Диплома и от средно образование може да се преведе и легализира и зависи от там нататък какви са целите_у4ене или работа ,ти казват какво трябва да направиш.

А колкото до това,4е езиците се изплащат ако си ги у4ил в гимназия,има си разлики от изу4аването им в България и изу4аване на език на местна по4ва.Вярно,основа е някаква,но гафове и грешки стават.Излезеш ли на работа в 4ужбина пак ще се наложи да трупаш знания.

Защо казваш,4е техникумите са разбити,какво имаш предвид?

Наскоро 4етох една тукашна статия за неефективноста на обу4ението и нуждата от промяна в системата.Зна4и и това не е добър вариант_отна4ало вси4ки в кюпа и после някакво краткотрайно специализирано обу4ение 1_2 години.

А колкото до спора У4илища София_провинция,не мога да генерализирам.Пример,ако дъщеря ми иска да у4и народно пеене и да се развива в тази сфера,то не е София правилното място.Ако иска да стане дипломат,да трябва да завърши там,най_добре ще бъде.

# 56
  • Мнения: 545
У4или6та, ка3ва6...

аз лично не можах да те изчета до края

# 57
  • Мнения: 545
пастичка, точно това е проблема - всеки иска да е икономист, търговец, а в края на краищата някой трябва да работи, при това не за тоя дето духа.

сега наясно ли си, защо много скоро ще трябва да плащаме луди пари на разни чужденци, за да работят квалифицираната дейност, която няма гръмкото 'мениджър' или подобно отпред ?Simple Smile

еди.

За техникумите /професионални гимназии/- според мен са полезни за хора, които нямат желание непременно и на всяка цена да учат във ВУЗ. За тях си е най- добре да придобият някаква професия.
Интересна гледна точка!!! Завършилите средно - икономика, няма защо да учат във ВУЗ, така ли?
или от Търговска гимназия .... стига им, така ли?
Цитат
И не съм очудена от ниските резултати по БЕЛ за тези училища. На тези ученици не им необходимо да пишат есета без правописни грешки.
Отново много интересна гледна точка! Значи ГРАМОТНОСТ избирателно, само който е учил в хуманитарна паралелка или вижда бъдещето си във ВУЗ
Не искам да се заяждам! Болно ми е!

# 58
  • София
  • Мнения: 1 075
Ама  защо да закриват само техникумите?
Най-добре да закрият от раз всички различни училища, да направят уравниловка и единен стандарт - български, математика, английски, вероучение и готово. Хайде и малко история, но география не ни трябва, направо да учат, че България е пъпа на света и никой няма да емигрира, нищо, че пъпът може и анус да се окаже.

# 59
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 967
И ако се сещате как от цаца стана кит, то така се получиха и крайните оценки - всеки наду от себе си.
Да, и аз също!

Е, това последното не го разбирам. Защо трябва всички да пеят задружно в една песен, а да не са честни?

Общи условия

Активация на акаунт