91 НЕГ или 73 СОУ

  • 122 157
  • 599
  •   1
Отговори
# 570
  • Мнения: 1 007
А, аз не съм казала, че няма нужда от немец в осми клас - напротив, колкото повече немци и в колкото повече класове, толкова по-добре. Но ако по някаква причина има недостиг от тях, за осми клас е най-малко ощетяващо. Сега, немският не е като английския, но чак пък децата да разчитат единствено на немец в час, за да чуят произношение, не е точно така и не е като преди - всеки може да си пусне новини по телевизията на немски.
Пак казвам, ако има, хубаво, но ако няма, не е трагедия - важното е да има нагоре през годините. И което е по-важно, хората, на които им липсват първите седем години, да нямат достъп до тези часове.

# 571
  • Мнения: 1 674
всеки може да си пусне новини по телевизията на немски.
Пак казвам, ако има, хубаво, но ако няма, не е трагедия - важното е да има нагоре през годините. И което е по-важно, хората, на които им липсват първите седем години, да нямат достъп до тези часове.

Ми както е тръгнало, да вземем да си свалим и един самоучител по немски, какво толкова ще се товари гимназията да плаща на учители. Mr. Green

Не мисля да оправдавам гимназията, че не е осигурила немец в осми клас, защото видите ли, това не било трагедия. Tired  

Последна редакция: чт, 27 мар 2014, 12:47 от artemida70

# 572
  • Мнения: 207
Благодаря за мненията!
Полезни са. Дано и в НЕГ да четат форума, има какво да научат.
И тъй като коментарите са само за НЕГ, да попитам в 73 има ли немци и кога се включват те?
Да, Химикал, всеки може да си пусне телевизора, обаче нали не кандидатстваме там, за да си пускаме телевизора?
Мисля, че училището е натоварено с много големи очаквания (и от мен също), заради старата слава и високия бал и е нормално след това да се разочароваш - от лоша математика, липса на немци и свободни часове.
За 73, след като вече си разочарован, че не си в НЕГ и има добри преподаватели и дисциплина, а и нямат свободни часове, на човек му се струва чудесно.

# 573
  • Мнения: 8 567
За мен дразнещо е информационното затъмнение, при положение, че на първата родителска среща е казано, че ще има немец, щом има промяна - съобщете, обяснете, предложете друго решение, в противен случай децата се чувстват излъгани,  в крайна сметка нещата са двустранни, високият бал не е летва, поставена от гимназията, а от самите ученици, кандидатстващи там, има наплив, защото има по-високи очаквания за това училище и то трябва да отговаря на очакванията, така, както и от училището искат децата да отговарят на техните очаквания.

# 574
  • София
  • Мнения: 5 149
Благодаря за мненията!
Полезни са. Дано и в НЕГ да четат форума, има какво да научат.
И тъй като коментарите са само за НЕГ, да попитам в 73 има ли немци и кога се включват те?
Да, Химикал, всеки може да си пусне телевизора, обаче нали не кандидатстваме там, за да си пускаме телевизора?
Мисля, че училището е натоварено с много големи очаквания (и от мен също), заради старата слава и високия бал и е нормално след това да се разочароваш - от лоша математика, липса на немци и свободни часове.
За 73, след като вече си разочарован, че не си в НЕГ и има добри преподаватели и дисциплина, а и нямат свободни часове, на човек му се струва чудесно.
Да, в 73 СОУ има немци. Г-жа Михаела Фрьомер, която е и координатор за няколко училища за ДСД изпита. Мисля, че влиза в групите от 10 клас нагоре.
Днес излязоха най-накрая резултатите от ДСД:))) Децата са се справили чудесно. Масово са с четири С1 и няколко с едно В2 и три С1. Браво на тях:)))

# 575
  • София
  • Мнения: 18 123
Бебенка, нека сме обективни все пак. Никъде не е написано, че в НЕГ  масово имат свободни часове, за да се прави сравнение със 73-то. Описаното е било в началото на срока и то в лайстунг паралелките, само до пристигането на новите немци, тоест за броени дни . Имам  близко  дете в 73-то, в 9 клас. И те имаха някакви проблеми около учителката по немски първия срок  и на няколко пъти са имали свободен час по немски.  Не е болка за умирачка, когато става дума за ограничен брой часове, а не за масово явление.  Колкото до казаното от Химикал за дисциплината, аз лично не съм чула  от девойката  да се оплаква  от липсата на такава в час или извън него   и съответно да има пречещи с  държанието си ученици. Та всичко е  вероятно и до клас... Peace
Колкото до учителите  - като навсякъде другаде са. Има и наистина  страхотни, има съвестно  вършещи работата си, има и по-незаинтересовани.  Но който каже, че в някое училище няма от последните, просто ще излъже.  Идеално място няма.
Химикал, телевизорът не е заместител. Целта на часовете с немци далеч не се ограничава  до слушането и тренирането на разбиране и произношение. Комуникацията все пак е двустранна,  в час  отговаряш на немеца, на телевизора не можеш. Освен това часовете се провеждат в интересен за децата формат - като игри, като дискусии по вълнуващи ги теми, като надпревара между отбори.. Така че лично за мен обратната посока  е далеч по-ценна - не слушането толкова, колкото  говоренето и отпускането , именно с тренинг в тази посока човек  преодолява бариерата на устен. Нещо, което по-трудно в 8 клас с е получава при бг преподавателя, тъй като  в часовете  при него  се форсира в посока граматика и упражнения за усвояването й. От 8 клас най-хубавите спомени на дъщеря ми, свързани с ученето на езика,  са именно от часовете при  Ане-Катрин Лео, германка, която си замина преди 2 години. Интересни часове, нестандартни за нашата система на обучение ,  нито дума български  в тях, провокиращи разгорещени дискусии теми..

Последна редакция: чт, 27 мар 2014, 13:50 от пенсионирана русалка

# 576
  • Мнения: 8 567
Разказвай, разказвай, че още повече да ни е яд.   Crossing Arms   Wink

bebenka, другата година може и да има немец, аз лично така и не разбрах защо тази няма.
Ако конкретно за подгответо питаш.


# 577
  • Мнения: 1 007
Русалке, не ме убеждавай - на едно мнение сме Hug Това за телевизора беше в отговор на Артемида, че има и други начини да чуеш как звучи немският (за разлика от едно време, когато всички разчитахме почти само на осигурения от училище носител на езика). Естествено че живият контакт е за предпочитане и ... съгласна съм с всичко казано. Но ако има ограничен брой немци, колко са вариантите: 1. една-две-три-? паралелки по-малко, 2. без немец в някой випуск. Ако е 2., предпочитам това да е в 8-ми, а не в някой от по-горните класове.

# 578
  • Мнения: 1 674
Химикал, няма да споря повече. Peace

Но ще кажа отново и за  последно, че синът ми е избрал гимназията, защото е училище с традиции в чуждоезиковото обучение и с претенции за най-желаната гимназия. От подобно училище се очаква да предлага обучение от немци, както досега е било. А не да го оправдаваме, че нямало видите ли възможност, затова да ги пестим немците за горните класове. Ами мерси за подобно отношение, не затова синовете ми изкараха толкова висок бал, който им отваряше всички врати.  Wink

И да, русалката е права. Нищо не заменя живия разговор в часовете на немците. И моят си спомня често за  Лео и Пламбек. Пък какво произношение има младежът благодарение на тях...

Последна редакция: чт, 27 мар 2014, 16:29 от artemida70

# 579
  • София
  • Мнения: 18 123
Е, ти пък , Нова, знаеш, че  целта ми не е била да раздразня когото и да било. Репликата ми по-скоро беше отправена към Химикал, тъй като и за моето, и  за нейното дете 8 клас е вече зад гърба и проблемът  не ни  касае пряко, а това  прави донякъде обяснима склонността да го омаловажим като такъв. Но и двете деца  са имали шанса да имат часове с немец още от 8 клас . Ако се беше случило така, че да нямат, сигурна съм, че също нямаше да сме очаровани и щеше да ни е криво от отсъствието на немец.  Затова и разбирам напълно недоволството ви.  Peace

Е, Артемида, Ганц също е супер, просто като че ли Пламбек и Лео бяха по-забавни за децата. А и часовете с немец сега са отредени вече на подготовката за ДСД и е нормално да са малко по-суховати като протичане .  На родителската тази жена ме учуди, в най-добрия възможен  смисъл. Това е  човек, който толкова ясно, отчетливо и книжовно говори... Всяка дума й се разбира.

Последна редакция: чт, 27 мар 2014, 18:48 от пенсионирана русалка

# 580
  • София
  • Мнения: 841
Късно се включвам по темата – всичко сте изписали вече. И при нас е като навсякъде.
Конкретно като майка на дете от 73 СОУ. Дисциплината е под строг контрол – униформи, проверки, вземане на телефони и т.н. И все пак не забравяйте, че децата са подбрани, това важи за всички добри гимназии( нали затова се напъвахме толкова), усеща се атмосферата на „друга” среда - интелигентни, умни, будни, но не „залюхани” деца и учудващо много сплотени( поне в нашия клас). За материалната база на 73СОУ, всички знаете – няма какво да кажа, европейска работа си е. До тук с атмосферата.
Конкретно подгответо. Много даващи и всеотдайни учители, но и там си има къса клечка по немски език.
Немци не са ни обещавани за 8 клас( затова ме беше най-яд), затова при нас разочарованието беше още на първата родителска среща, когато го разбрахме. Детето си пише и разговаря с някакво германче по Скайп и лятото ще е за 20 дена в Германия – това ще ни е живият контакт.
Сега от втория срок им влизат по 2 часа на седмица всички преподаватели ( по 6 часа на преподавател), които ще им водят разказвателните предмети в 9 клас( география, история, химия, физика, биология), запознават ги с терминологията на немски, правят им преговор и им раздават нещо като „папки - листа”, с които могат да си помогнат лятото по предмета, но всичко е на немски.
Свободни часове не сме имали, българичката ни я нямаше, но веднага влезе заместничка. На госпожата по немски ѝ се наложи да отсъства 5 дена, изредиха ни се всички останали преподаватели на подгответо + учителка по немски, която ще им води в 9 клас, т.е. свободни часове не сме карали.
Математиката – лети се из материала като навсякъде, просто толкова са часовете по програма, а материалът е доста. Поработваме допълнително преди контролно(прави се на всеки завършен раздел), имаме 6-ци и общото ниво на класа е добро, но това са деца влезли с по минимум 5.750 на матурите, малко им трябва.
Ние лично искахме да влезем в 91НЕГ и смешно малко не ни стигна, но в класа на детето, а и по другите паралелки има много деца,( в нашия клас конкретно ги броих (17)), които имаха бал да влязат в 91НЕГ, но са предпочели 73СОУ. Това го пиша само като инфо! Защо? – Не знам!Разговарях и с родители, казват ние искахме конкретно това училище.....!
В 73СОУ обаче за ДСД паралелка се кандидатства след 9 клас, не всички деца се обучават. Така че, поне дъщеря ми е наясно, че няма право на скатавка, защото може да ѝ излезе през носа и учи здраво, което за мен е голямо задоволство. Смятам, че първата година е много важна, а и тя като осъзна, че това че е влязла в гимназия с немски, не ѝ подсигурява така бленуваната диплома и още в 9 клас ще започне да се бори за нея, я нахъсва още повече.Иначе щеше да намери на хляба мекото, сигурна съм! Така че намерихме на „лошото”, „добрата” страна и дерзаем!
Дано съм била полезна с информация от извора!Ако има още въпроси, стига да знам, ще отговарям!
Много жалко за децата от  подгответо на 91НЕГ за липсата на немци, това беше единият от големите ми плюсове за тази гимназия, дано се оправят нещата.

# 581
  • Мнения: 8 567
Е, ти пък , Нова, знаеш, че  целта ми не е била да раздразня когото и да било.

 Hug

Ти пък знаеш, че съм фен на всичко, което си изписала и обяснявала в годините така подробно и добронамерено.   bouquet

# 582
  • София
  • Мнения: 752
...От 8 клас най-хубавите спомени на дъщеря ми, свързани с ученето на езика,  са именно от часовете при  Ане-Катрин Лео, германка, която си замина преди 2 години. Интересни часове, нестандартни за нашата система на обучение ,  нито дума български  в тях, провокиращи разгорещени дискусии теми..
Като чета такива неща и като знам какви са нашите "интересни и нестандартни" часове, направо ми се рИве... Cry

# 583
  • София
  • Мнения: 567
НИдей рИва, може пък нещата да се променят.  Hug

# 584
  • София
  • Мнения: 5 149
Чета темата, относно немците в 91 НЕГ и 73 СОУ и вашите негодувания, относно това, че още от 8,9 клас няма учител, който е носител на майчин език. Разбирам ви донякъде. Искам да поясня, че училището като институцияняма как да привлече или да подпише договор еднолично с учител по НЕ, който е немец. Това се прави на едно по-високо ниво. Учителите, които са немци се договарят не от училището и заплатата им се плаща от Германия.
Не знам, как е в 91 НЕГ, но в 73 СОУ има една Михаела Фрьомер (която лично аз много уважавам) и една млада дама, която е доброволка).
Относно свободните часове (визирам 73 СОУ). Чудесно е, че сме в мярка "Без свободен час". Така децата са обгрижени и не са извън училище и вие сте спокойни. Обаче, нямате никаква представа, какво коства това на ръководството и на нас- учителите. Когато един учител се обади сутрин или предната вечер, че е болен, става радикална реорганизация. Аз лично съм изкарвала моите 7 часа в училище, и още толкова, замествайки колега. Дава ли си някой от вас сметка, какво е да изкараш 14 учебни часа за деня??? И това го правим за доброто на децата, но никой не мисли за здравето на учителя... Така че мили дами, пишете, имайте претенции, но преди това се замисляйте.

Общи условия

Активация на акаунт