За подготвителните модули към СМГ

  • 87 333
  • 593
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 7 263
Shoni - по-нагоре в първия си постинг съм писала за госпожата ни.
Не се наемам да оценявам работата и, защото нещата са двуяки и винаги зависи и от това колко се е старало детето. Тоест не бих могла заради неуспеха му да виня само учителката. Ето дъщерята на Янита е ходела само половин година на курсовете и е ученичка в СМГ. Моят син ходи и 3-ти и 4-ти клас на курсове и накрая не успя да влезе - точките му бяха недостатъчни дори и за резервите.
Просто едни деца възприемат и възпроизвеждат нещата по-лесно от други. За едни е достатъчно едно казване и показване, за други няколко и т.н.
Лично аз очаквах по-добра подготовка и се надявах синът ми да успее да се класира в СМГ имахме още две приятелски деца, които също не се класираха там /те обаче бяха при друг учител/, въпреки че ходеха редовно на курсове и се подготвяха /уж/ добре.
Ако сега трябваше да избирам отново не бих пропуснала това обучение - какво значи нивото е високо?!
Нивото на трети клас като започнат групата не е с кой знае с колко големи разлики и бързо се наваксват пропуските, ако детето има такива. Също така дава добра основа за подготовката в 4-ти клас и евентуално кандидатстване.
Дори и детето да не успее да влезе, защото все пак кандидати не липсват - това, което е получило като знания винаги ще му е от полза.
Ако синът ми не беше успял да влезе в ПЧМГ и сега щях да го запиша пак на курс за 5-ти клас, макар че този път щях по-внимателно да подбирам преподавателя.

# 16
  • Мнения: 3 164
За Борисова или Савова търся мнения Simple SmileНякой има ли отзиви Thinking
Все пак решихме да го запиша, пък каквото дойде Wink

Последна редакция: пт, 25 юли 2008, 14:43 от Shoni

# 17
  • На остров
  • Мнения: 13 498
Аз съм съгласна с Lennyh , всяко дете е различно, моето лично по-бавно възприема, особено ако не му е забавно. Въпреки, че няма шансове да го приемат и не знам дали ще издържи цяла година, мисля пак да го пробвам т.е. да го запиша на модулите, но при друг преподавател. Другата седмица ще се случи това вероятно, заедно с още две деца от неговия клас. Засега си мисля за Златилов, но още се консултираме с родителите на другите деца. Миналата година беше при Борисова.

# 18
  • Мнения: 141
Здравейте. Бившето ми училище е СМГ (вече три години уча в Американския колеж). За изпитите се подготвях на курсовете в СМГ една година в четвърти клас и влязох с 20/21 точки. В пети клас ми преподаваше г-жа Караджова, а в 6ти и седми - Данова. Подготвя ме за изпита учителка, която доколкото знам вече не е в СМГ. От своя опит мога да кажа, че едни от най-добрите преподаватели там са Иван Симеонов, Стойчо Стоев (заместник-директор в момента) и Караджова. За Златилов също съм чувала хубави неща от приятели били при него. Колкото до Данова, мнението ми за нея е изключително лошо, отчасти заради липсата й на адекватна педагогика, отчасти и заради ритъма, който налага. При нея като че ли този който не е перфектен в математиката е втора ръка човек, без значение колко се старае. Разбира се, отношението ми е негативно и защото тя е била некоректна към мен. Това обаче е в миналото.

Колкото до подготовката, моята беше в събота, когато решавахме задачи няколко часа и имахме домашни. Предимно използвахме "математическата читанка"  както и задачи от състезания като например "черноризец храбър", "зимни математически игри", "европейско кенгуру" и така нататък. За домашното е важно не толкова да решиш всичко, колкото да опиташ - въобще в математиката е много важно ако не можеш да направиш всичко то да "извървиш"в решението си колкото можеш повече. Ако на децата ви отнема повече време да се справят с дадена задача, бих препоръчала да гледат различни типове задачи и да научат най-честите начини за решаването им - като матрица. Това понякога много помага за по-добро представяне на сходни задачи. Пререшаването също е важно - ако са на курсове в единия ден, на другия е добре да си погледнат задачите и да видят разбрали ли са ги. Ако не са - нека питат, така ще ги научат.-

Може би това което пиша е очевидно, но аз го научих сама с мои проби и грешки и ми се стори, че е добре да го кажа. Ако имате някакви въпроси относно СМГ с радост бих ви отговорила ако мога - това е едно от училищата ми което най-много обичам и смея да твърдя че дава най-силната подготовка за 5-7 клас. По-нататък е малко друга история...

# 19
  • Мнения: 243
И аз се записвам да следя темата.
Мен ме интересуват преподавателите на 4клас.

# 20
  • България, София
  • Мнения: 638
Благодаря за включването. Всяка информация "от първа ръка" е много ценна. Аз се интересувам за две учителки - Елза Тодорова и
Милена Борисова. Ще бъда благодарна за мнение.

[/quote]

# 21
  • Мнения: 2 274
Извинявай, но какво имаш предвид с това
По-нататък е малко друга история...

# 22
  • Мнения: 141
Извинявай, но какво имаш предвид с това
По-нататък е малко друга история...

Имам предвид, че след 7ми клас в СМГ приоритетни са математиката и информатиката (нищо неочаквано, разбира се), а подготовката по останалите предмети, например георграфия, история и т.н. не е така усилена и на такова ниво, каквото е за по-малките паралелки. Просто в гимназиалния курс се набляга приоритетно на математиката и съм останала с впечатление, че хуманитарните дисциплини там са подценявани.  Точно затова съм на мнение, че СМГ е страхотно училище за всеки, способен да издържи на темпа и изискванията, в 5-7 клас, но за по-горните курсове е ценно единствено ако уклона ще е категорично математика.

# 23
  • Мнения: 7 263
Morose  Peace - страхотен постинг!
Наистина логично е след 8 клас да се смята, че в СМГ са останали само хора, които са сигурни че математиката е тяхното бъдеще и поради това да се заляга повече на математическите дисциплини.
От друга страна, ако мога да пречупя през твоя постинг средната грамотност и обща култура на всички негови ученици, бих вдигнала още малко нагоре рейтинга на СМГ Peace

# 24
  • Мнения: 2 274
Благодаря за отговора  Simple Smile! Значи правилно го насочвам към СМГ  Peace!

# 25
  • България, София
  • Мнения: 638
Записахме се!
Първи модул, трети клас при Елза Тодорова - събота от 9 часа.
Имаме ли "съученици"?

# 26
  • Мнения: 3 164
Извинявай, но какво имаш предвид с това
По-нататък е малко друга история...

Имам предвид, че след 7ми клас в СМГ приоритетни са математиката и информатиката (нищо неочаквано, разбира се), а подготовката по останалите предмети, например георграфия, история и т.н. не е така усилена и на такова ниво, каквото е за по-малките паралелки. Просто в гимназиалния курс се набляга приоритетно на математиката и съм останала с впечатление, че хуманитарните дисциплини там са подценявани.  Точно затова съм на мнение, че СМГ е страхотно училище за всеки, способен да издържи на темпа и изискванията, в 5-7 клас, но за по-горните курсове е ценно единствено ако уклона ще е категорично математика.
Ами логично е да е така.Във всяка тясно профилирана гимназия се набляга на основния  предмет Peace
п.п.за сега още не съм го записала.Но умувам за Борисова Thinkingдано има места до началото на идния месец Simple Smile

# 27
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Записахме се!
Първи модул, трети клас при Елза Тодорова - събота от 9 часа.
Имаме ли "съученици"?
Привет!Искам да попитам колко струва тази година модула? Предварително благодаря.Доколкото съм чула,всички учители в СМГ са добри.Всичко си зависи от детенце,успех!

# 28
  • София
  • Мнения: 108
Здравейте, таксата за един модул е 150 лв. Аз искам да попитам някой има ли впечатления от г-жа Зоя Савова. Благодаря предварително.

# 29
  • София
  • Мнения: 752
Здравейте,
В къщи сме безкрайно далеч от всякакви математически дисциплини, но понеже „Нашата Математическа Гордост” /както го нарича дядо му/ проявява странни за целия род математически наклонности, по съвет на познати, го записах на курсовете в СМГ. „На сляпо” - при Данова. Оплаквания от госпожата нямаме: нито като преподаване, нито като подход. Още повече, че нашият математик е далеч  от типа „примерен ученик”: безкрайно разсеян, пише ужасно грозно, бележникът му е пълен със забележки от типа на : „без тетрадка” „без домашно”, „неподготвен за часа”, пълни шестици има само по математика и рисуване, постоянно прави някакви „изследвания” и задава супер странни въпроси…
Бъдещият „изобретател” (той е убеден, че ще стане такъв) влезе в СМГ, а госпожа Данова успя да се справи с два много сериозни проблема, каквито едва ли други родители са имали. Единият проблем беше, че въпреки желанието, с което ходеше на курсове и състезания, цяла година проявяваше изненадваща категоричност в нежеланието си да учи в СМГ! „Разбираш ли задачите, които госпожата обяснява?” „Да.” (аз такива задачи ни бях чувала, ни бях виждала!) „Интересно ли ти е да ходиш на курсове?” „Да”. „Искаш ли да участваш на състезания?” „Да”. „Искаш ли да учиш в СМГ”. „НЕ! Няма да уча в СМГ!”. „Защо?” „Не ми харесва ДВОРА на СМГ!”. „Ама нали все пак отиваш на училище, за да учиш?” „Знаеш! Не искам да уча! Искам да си играя! Там къде ще си играя?!”. (Трябва да уточня, че „изобретателят” учеше в Италианския лицей, а разликата в дворовете е повече от впечатляваща…) 
Другият проблем беше, че нашият човек решава задачите винаги на ум и пише само отговорите! Не е като да не прави грешки, но предвид добрите му резултати от пробни изпити и състезания, за приемния изпит много не се безпокояхме, а и не сме от типа амбициозни родители на амбициозни деца. Само че, на изпита задължително трябва да се напише решение на задачите, иначе няма да ги признаят! Човекът обаче беше категоричен: „Не ми трябва да пиша, аз си ги представям!” На последното домашно – отново само отговорите… „Нали ти казах да пишеш решението!” „Мързи ме да пиша. А и писането ми забавя мисълта.” Г-жа Данова се паникьоса: „Ами сега какво ще правим?”. Отговорих: „Ааа не знам. Аз разчитах на Вас да се справите с проблема. И да не влезе, не е беда, той и без това не иска да учи в СМГ”. Данова се развика: „Ама как така, той е само за СМГ, детето има дарба, на него просто отвътре му идва…”. Яаааа, аз пък си мислех, че му идва „отвън”…. „Е тогава, убедете го да пише решенията и да иска учи там…” Г-жа Данова беше така любезна да си поговори с „Нашата Математическа Гордост”, да му разправи колко е хубаво в СМГ и да отговори на всичките му въпроси от рода на: „Децата в СМГ чупят ли прозорци?”, „Има ли народни танци”  (слава Богу, не!) „ Има ли екскурзии?” и т.н.
… След изпита: „Дай да си видя теста…Ауууу, сгрешил съм тази задача… и още една…. И още една…..” Бъдещият изобретател беше отчаян от себе си и заплака с едри сълзи: „Толкова много труд и напразно всичко е било…”. Опитах се да го успокоя: „ Ти плачеш, защото не си първи, а знаеш ли колко деца плачат сега, че не са влезли?” „Е, все пак влизам”. „Влизаш. Ама ти нали не искаше да учиш в СМГ?” „Вече искам.” УФ!
Казват, нямало да съжаляваме, че детето ще учи в СМГ. Надявам се да попадне там сред себеподобни, а преподавателите да го вкарат в релсите. Така че, мога да благодаря на г-жа Данова.

Общи условия

Активация на акаунт