Трудно проговарящи деца!

  • 215 181
  • 750
  •   1
Отговори
# 45
всички консултации сме ги направили.има зрителен контакт и адекватна емоционална реакция.

# 46
  • София
  • Мнения: 2 351
всички консултации сме ги направили.има зрителен контакт и адекватна емоционална реакция.
Значи, след като сте направили консултациите би трябвало да са ви дали насоки за работа.Всичко това което ние ще ти препоръчаме е наученото от нашите терапевти за работа с нашите деца.Бих могла да ти преразкажа какво е правено с моето дете от специалист, и как аз съм копирала поведението на логопедката в къщи за да привлека вниманието на моето дете.Всеки би могъл да ти го разкаже, но при всяко дете работи различен метод.Няма правила.Единственото правило е да не се отказваш да пробваш.

# 47
много ще съм ти благодарна.а също и идеи за гърнето,самостоятелното хранене ще са ми добре дошли.специалистите ми казаха да говоря,чета приказки и други неща независимо дали той ме разбира или не.и психолога и логопеда решиха да изчакат докато стане на 3 години ,за да започнат редовни занимания.

# 48
  • София
  • Мнения: 2 351
Ще ти обясня какво ме притеснява в поста ти.Рекламите са повтарящи се еднотипни звуци и картини.Децата от аутистичния спектър се впечатляват основно от тези реклами, защото са последователни звуци, постоянни думи и са им познати.Не разбират какво гледат, а слушат и фиксират движението на екрана.По същия начин му харесват и песничките, защото са постоянни звуци и мелодии.Говоря за дете от аутистичния спектър, където е и моето.На възрастта на твоето дете, ако спра телевизора, или спре тока - той изпадаше в паника и ревове.Спри телевизора за една седмица.И ако успееш да му привлечеш тогава вниманието - хоп, готово, ако ли не - намери специалист, който има понятие от работата си.След една седмица, ако все още е така попитай за други специалисти - ще ти дам тел.С деца може да се работи и на 1г. възраст, не е необходимо да стане на 3.
Само факта, че детето не говори на тази възраст, не е сериозен проблем.Проблема е, че гледа само постоянно повтарящи се картини и звуци, а около него майка му прави салта и то не я вижда.

# 49
много си права за салтата   Laughing
ако телевизора е спрян не е проблем.просто като ги чуе и тича пред телевизора.а пък специалистите са категорични,че не е аутист,въпреки,че от това което изчетох във форума намирам общи признаци.след обикалянето по специалисти си дадох сметка,че точната диагнозата е трудно да се постави а и няма май толкова голямо значение.проблема е факт.просто аз се опитвам да намеря начина и пътя към неговата малка главичка.готова съм да го науча на каквото мога.само,че не успявам да му събудя интереса.

# 50
  • София
  • Мнения: 2 351
Виж, не съм поставяла диагнози  Whistling.Само ти обясних кое е притеснителното в поста ти.Тоест от това, което си написала в тема за деца с проблеми - се очаква да ти посочат какви проблеми прозират от написаното от теб, при положение, че не познаваме детето ти.
Знаеш ли най общо какво правят терапевтите.Ще ти прозвучи тъпо, или грубо, но е факт.Отиди в някой парк и наблюдавай майки с деца около годинка.Така както тези майки си общуват с децата е ключа към твоето поведение.С две думи опитвай най елементарните неща, боц пръстче, хвъъър нагоре детенце, чакай да ти изпапам вратлето, ти маймунка ли си на мама, мамино пиленце, хоп на тебе топката, дай сега на мама, хайде да играем на пясъка, ето ще правим формички от пясък и т.н.Ей това правят терапевтите.Играят си с детето бебешки игри, и постепенно започват и по сложни - хайде да рисуваме, хайде да четем приказка и т.н.
Ако детето ти има добър очен контакт и адекватна емоционална реакция не би имало проблем.
А, и не забравяй да изключваш телевизора  Wink

# 51
катина с каква честота са посещенията при тези терапевти.най-вероятно говориш за софия.какъв вид специалисти са?диваненцето ми е на2г4м.можеш ли да ми разкажеш за поведението на твоето дете когато е било на тази възраст.

# 52
  • Мнения: leet
Елита,

Всеки ден трябва да се работи с детето. За предпочитане е единия де да сте при логопед, на следващия при психолог. Децата с нарушена комуникация не се изморяват в това отношение, защото точно това е, от което имат нужда - да се работи с тях индивидуално..и така в индивидуалната работа, терапевтите ги учат и на игри и бавно, много бавно им се създават и интереси, започват да придобиват умения и да се заиграват в по- смислени неща и сами, от време на време, но предимно с наша помощ. И колкото по- рано включите и спорт - по- добре- най- добре е плуване и езда, естествено с треньори, които работят със специални деца, освен с другите. Всички деца са различни, включително и различните....аз почти до 4 години, не подозирах дори, че нещо не е наред...но общото е...малко или много по- трудното проговаряне, изречения с по- малко думи от характерното за възрастта и неумението по отношение на играта с връстници. Другото общо между нашите, проблемните деца е, че създават впечатление за много разглезени, невъзпитани, лесно сменят настроенията си...тръшкат се и никой по никакъв начин не може да разбере защо...на възраст около 2, а и след това. Или пък, при мойто дете, беше обратното около 2 - стоеше само до баба си и другите баби се чудеха какво послушно дете е, а тяхните все тичат, играят си и се бият...с две думи- всяка майка, ако се вгледа, може да види дали детето й се държи по по- различен начин от връстниците си.
И помни, че диагнозата няма значение, защото и да има, и да няма диагноза...важното е работата с детето- целта е ясна.....

# 53
  • София
  • Мнения: 2 351
Kezaja е права, разбира се - трябва ежедневна работа, ама нека да е под формата на игра.Дете на 2-3 г. основното му занимание е да играе.Под формата на игра се учат всички деца независимо дали имат, или не проблем - най лесно.Индивидуална работа с терапевт е необходима само когато детето изпитва трудност да се учи от връстниците се.При основно учене от терапевт и липса на социални контакти с връстници и копиране на играта им - се задълбочава проблема.Един вид терапевта помага на детето да почне да играе със себеподобни.Аз така го разбирам.


елита - най добре се регистрирай, ще получиш повече помощ  Hug

# 54
този ми е втори сладур и разликите в поведението си лъснаха много- много рано.
да го увлека в игра е все още мисия невъзможна.терапевта на този етап явно ще съм аз,защото избора е много ограничен,а тези които са на разположение решиха да изчакат до към трите годинки.затова ви попитах за конкретни практични съвети.
телевизора се включва само вечер Peace Peace Peace
благодаря ви за разбирането и подкрепата.
регистрацията нещо ми се опъва.

# 55
Здравей те,мили мами. Аз съм преживяла с моя син какво ли не ( той е на 4 год.)от злоядство, не говорене, откази да спим, не желание да ходим на гърне и т.н-----най ефикасното средство, което намерих и за една година (от 3-тата до сега) изчистихме всички вредни навици което едно дете с такива проблеми има.Как? Много лесно и просто----------с камера.Заснемам неща с него които прави и му обеснявям с думи(никога не забравям да го хваля и стимулирам-после пускам клиповете няколко пъти и готово (той вече ги знае)Така и с гърнето-снимах го,че е седнал на него(той само си седеше и нищо друго)и му обеснявам пак, че ака и чишка и браво на него колко е добро дете.После с говоренето (казахме първата си дума на 3год.)аз казвам- Какво е това?Това е лампа и т.н, пускам камерата и готово той знае предметите.Сигорно не сте се сетили, но като всички деца и нашите обичат да се гледат на снимки и клипове, така те сами се стимулират и учим нещата много по-бързо от останалите.Разбира се ходим още на логопед, но и там правя клипове-страхотно бързо се получава.Дано и вие имате такъв успех като мен и всички мои познати,които обучават децата си така.оставям тел.за още детски хитрини, който съм намерила с много труд и имащти голям незабавен ефект---0886036688-Мая, Бургас

# 56
  • Мнения: 214
maia-Burgas . много си права за камерата . Скоро моето момченце имаше рд и му направих няколко клипчета  с телефона и с голям интерес ги гледа и повтаря. Точно това ме накара да си купиме камера и сега смятам да снимам няколко урока при логопеда. Въпреки големите ми усилия да го науча да познава цифри и букви не успях, но пък благодарение на съветите на bluevelvet   bouquet за цифренката и буквенката той вече знае и цифрите и буквите не само подред а и разбъркано.

# 57
  • Мнения: 2 448
Авторката така и не се е включила повече да сподели има ли напредък с детенце. Понеже и ние сме минали (и още минаваме) по този път надявах се да напише някакви отзиви. Виждам, че е минало доста време от пускането на темата.  Rolling Eyes

# 58
  • Мнения: 46
Здравейте,
Може ли да ми дадете координати на добър логопед от София. Синът ми е почти на 4 години, говори много, но все още има неясни думи.  На 2 години казваше прости думички като мама, тати,баба, дай, айде, на 3 години - прости изречения, обикновено изпуска предлози. От скоро ходи на детска градина, общува с деца, те дори го поправят, когато не може да произнесе правилно някоя думичка и по този начин той започва да старее още повече.
Логопедът, който посетихме, го прегледа за 10 минути, без да ми даде възможност да обясня състоянието на детето, развитие ит.н. Синът  ми малко се притесни и каза само няколко думички по картинките. Прати на невролог с диагноза алалия, с цел да му се направи енцефалограма и да започне прием на някакъв медикамент за стимулиране развитието на мозъчната кора. Така и не отидохме.
Иначе не  сме имали други проблеми, проходи към 11 месеца, двигателните му умения съответстват на възрастта, кара колело, заиграва се добре с играчки още от малък, познава цветовете, опитва се да оцветява, да рисува, реди пъзели(с малко части), брои до 10 разбираемо, до 20 неразбираемо, добре се ориентира в пространството, говори за миналото - използва "беше", също така има и представа за времето - ден, нощ, светло, тъмно, използва -сутринта, вчера, после (в смисъл на по-късно).  В началото често разменяше сричките в думите, сега пък наблюдавам, че съкращава думичките, за да се изкаже по-бързо. Звукове като ж, з, л, ш, ц ги признася отделно, но в думичките са му трудни.
Моля за вашите напътствия. Виждам, че пишещите тук майчета имат голям опит.

# 59
  • Мнения: 2 448

Логопедът, който посетихме, .... Прати на невролог с диагноза алалия, с цел да му се направи енцефалограма и да започне прием на някакъв медикамент за стимулиране развитието на мозъчната кора.

Този логопед, ако беше видял значи моя син на 4 щеше да го отпише като неспасяем случай.  Laughing
Не съм от София, но със сигурност ще се включат майки от там да те насочат. Сигурна съм, че добър логопед ще ви реши проблема, вместо хапчета. Успех!  Hug

Общи условия

Активация на акаунт