защо свързват ориенталските танци с чалгата?

  • 10 073
  • 133
  •   1
Отговори
# 75
  • Galaxy 13197853088
  • Мнения: 2 392
Индийския танц е различен от raqs sharki, но също е ориенталски танц. И двата са различни от еротичните чупки, които се правят в чалготеките.
Peacehttp://www.youtube.com/watch?v=mgOmm1AglUc Wink

еее няма място въобще за сравнение ... това е къде по съдържателен и изразителен танц, нищо пошло.

# 76
  • Мнения: 11 747
Но индийските танци могат да изглеждат и така
http://ru.youtube.com/watch?v=yBCJDvXy8RA

# 77
  • Galaxy 13197853088
  • Мнения: 2 392
даммм и това е пошло.
предполагам има и арабски които да не са пошли, но не са толкова атрактивни колкото другите танци ...

# 78
  • Мнения: 579
Относно еротичните движения-има ги във абсолютно всеки танц.
Същото важи и за полуголите момичета.Освен това не всички ориенталски костюми са разголени.
http://www.shaabichic.com/servlet/the-8/White-Dream-Costume/Detail
http://www.shaabichic.com/servlet/the-9/Cheetah-Rouge-Costume/Detail
Цитат
Вавилонската богиня Ищар е била прототип на Върховната богиня, символ на плодородието, любовта и на чувствеността.

Жриците са й оказвали чест, изпълнявайки свещени танци и магически ритуали. Идеата била чрез движенията на тялото си да постигнат мистично състояние и да влязат в дълбока връзка с ритъма на природата, а по този начин и в контакт с Богинята.

В Ориенталския танц много от движенията също имитират различни животни (змия, камила и др.), вълните на морето или формата на луната.

Други движения напомнят за раждането и за сексуалния акт. В танца за плодовитост (извършван в миналото от млади жени, танцуващи за Богинята-Майка, за да посрещнат  болките и тайните на майчинството) можем да видим  движенията на бедрата, таза и хълбоците, които характеризират Ориенталския танц или shimmy - особената вибрация на таза. Коремната област и почитта към нея, като към „извор на живота”, присъства като символ на поклонение и в други култури в неолитна Европа, Африка, Индия, Близкия и Средния Изток, и други кътчета на планетата.
(от сайта на Евелина Папазова)

Последна редакция: сб, 22 ное 2008, 13:38 от just_an_ODDalisque

# 79
  • Мнения: X
Мдаа...май няма смисъл повече нито от клипчета, нито от писане. Всеки си има виждания за красиво, за пошло и така нататък, не би трябвало да има проблем да продължава да си живее щастливо с тях.

# 80
  • Мнения: 198
Танцувам ориенталски танци от време на време, не слушам чалга музика и никога не съм слушала, не ми допада, (с изключение на някои балади с много стойностни текстове и приятни мелодии) Да наистина в ориенталсите танците има съблазнителни движениея, но не само.
А ако имате комплекси, че не сте добри в съблазняването, или не знаете как да съблазнявате, че не сте привлекателни итн, не си избивайте комплексите на ориенталските танци, а просто започнета да ги танцувате, това ще дапринесе много за вашата женственост, самочувствие, грация, а ако до такава степен не ги понасяте, потърсете други методи да подчертаете своята женственост, а не се дразнете на тези танци и на танциорките, коите се движат с всеки сантиметър на тялото си  Mr. Green  Peace

# 81
  • Мнения: 12 674
Айде пак старата песен на нов глас. Ако нещо не ви харесва, значи сте...

# 82
  • Мнения: 198
кючека е най-разпространения у нас тип и като повечето от този раздел основното му предназначение е да покаже готовността за съвкупление с някой от другия пол.
затова е и пошло ...

Да точно това изразяват танците от чалга клиповете или по-точно кълченето им  Peace но ориенталските танци - не  Naughty

# 83
  • Мнения: 12 674
кючека е най-разпространения у нас тип и като повечето от този раздел основното му предназначение е да покаже готовността за съвкупление с някой от другия пол.
затова е и пошло ...

Да точно това изразяват танците от чалга клиповете или по-точно кълченето им  Peace но ориенталските танци - не  Naughty

Защо, бе, мацка, нали казваш - Ако имате проблеми със съблазняването, танцвайте ориенталски танци. Пък после - не било това
целта. За какво да го съблазнявам - да четем книги заедно ли.

# 84
  • София
  • Мнения: 2 623
Ще използвам темата ти за да попитам
къде в София има школа или уроци по
бейли денс /нали така се казваше/ ?
Изключително много харесвам ориенталските танци  Hug
Бих желала в свободното си време да посещавам
точно такава школа, както всъщност някои се занимават с латино.

# 85
  • Мнения: 4
И аз както Анu, танцувам ориенталски танци .Интересно ми е дали повечето от вас, са се позаинтересува  какво всъщност представлява този танц, и че всъщност няма почти нищо общо с кючека, който се "мята" по кръчмите в България. Всъщност “belly” идва от английски и означава “коремче”, следователно това е танц на корема. Колко от тук присъстващите и тези в дискотеките  и кръчмите биха могли да направят и най-лесните движения, аз съм сигурна че почти никой, защото те са мн специфични и изискващи определена техника на дишане, която 100% кючекините по дискотеките невладеят и дори си нямат напредстава , че същеструва такова нещо като техника на дишане.
Незнам, поради каква причина в България като кажеш ориенталски танци и всички мислят за кючек, това е просто абсурдно. Знаете ли, направих си труда да си изтегля един кючек и да се опитам да играя върху него ориенталски танци е.... не се получи, вярно някой от движенията главно с ханша пасват но, нищо повече.

# 86
  • Мнения: 3 827
о , Коева , и Варна ли падна в плен на Ориента ,
докато живеех там не познавах никой , който да слуша такава музика и ми бе приятно да си спомням този факт ...

# 87
Здравейте на всчки!Виждам че доста хора не са наясно за какво става въпрос и за това надалго и широко ще ви обясня.Има много стилове на ориенталските танци.                                         СТИЛОВЕ АРАБСКИ ТАНЦИ

Терминът RAQS SHARQI означава източен танц (ориенталски танц) и включва класически, популярни и традиционни египетски танци. Неговите корени могат да се търсят в древността, а в днешно време продължава да процъфтява, тъй като се смята за социално забавление в рамките на семейството, или при специални поводи, като сватби, тържества и др. Все пак терминът “Oриенталски танц” остава да бъде най-разпространената и позната дефиниция за източния танц, както в традиционната, така и в съвременната му версия.

Този рафиниран и елегантен стил се разделя в три различни направления:

SHA’ABI, BALADI и SHARQI

 



SHA’ABI - ПРОВИНЦИАЛЕН



Както и самото име предполага, това е популярен и по-обикновен танц, произлизащ от провинцията. Това всъщност са танците на една по-широка категория хора, от различни региони, които имат общи изразителни характеристики, произлизащи от обединението на арабските мюсюлмани – GHAWAZEE (цигaнски произход)  и FELLAHI (селски произход).Kомуникативен, весел и оживен, танцът SHA’ABI е тясно свързан със земята, което се изразява и в неговата разновидност SAIDI -Saidi и Tahtib, танцът на тоягата- Sai’di, както е видно и от наименованието, е фолклорен танц!

Този термин идентифицира географската зона в Египет, която се намира между градовете Gizeh и Edfu и от където произхожда този танц. Името му е дадено безспорно и поради ритъма му 4/4!
 Tahtib-
Танцът Sai’di произхожда от древното бойно изкуство, наречено Tahtib                                                                               BALADI - ГРАДСКИ   

Музиката и стилът BALADI сe сравнява със “Soul jazz“ и “ Rhythm & Blues”, произлизащи от американските чeрни гетa. Става въпрос за сравнително новата, градска форма на Raqs Sharqi. В начaлото на века, под английско владение и по време на урбанизацията, голяма част от селското население се мести в големите градове и това води до появата на нови черти в музиката и танца, които се изразяват в стила BALADI. Това е най-интересният стил, от изследователска гледна точка, защото възниква най-късно. От музикална позиция, към  "внесените" от Запада музикални инструменти - йоника, акордеон, саксофон и тромба, се присъединяват традиционни инструменти като duff, nay и tаblah. Така се ражда TAXIM BALADI. Към 30-те години тази форма се затвърждава в т. нар. ASHRAH BALADI (структура, разделена на десет чacти, която се състои от вариации на тема, изпълнени от редуването на различни инструменти).

SHARQI - КЛАСИЧЕСКИ

Представлява изтънчена танцова форма, присъща на кралския двор. Движенията са по-плавни, по-малко подчинени на ритъма и изискват повече пространство.Считан като "класически" eгипетски стил, pафиниран, изразителен и чувствен, SHARQI е рeзултат на еволюцията на горе-описаните стилове. Меките и плавни движения на ръцете, изразителноста на лицето, кръшния ритъм на движенията на бюста и таза, придружени от серия сложни и елегантни стъпки, правят този стил много изразителен и завладяващ.

                                СПЕЦИАЛНИ ТАНЦИ                                           

RAQS AL SHAMA’DAN – “ТАНЦЪТ НА СBEЩHИKA”      В днешно време церемонията започва във фоайето на хотела, където танцьорката, танцувайки със свещник на главата, съпровожда шествието и младоженците в залата за провеждане на празненството. Тя поставя сватбената двойка на специално украсени тронове в дъното на залата. Когато Zeffa приключи, танцьорката използва допълнителна Zeffa музика или някоя подходяща мелодия за да подкани първо булката да танцува, след това и младоженецът, и най-накрая да прикани двойката да танцува заедно. После може да изпълни и соло candelabra танц, който включва движения на пода. Това е театрално изпълнение за развлечение, отделно от Zeffa процесията.                                                                 Melaya Lef--Бил е представен на сцената от Mahmoud Reda. В последствие е интерпретиран от други танцьори като Fifi Abdo, Nagwa Fouad, Nadia Hamdi по техен собствен начин – понякога флиртуващ, комичен или елегантен, но винаги много силен емоционално.               ТАНЦЪТ С ВОАЛ                                                     Танцът с воал, който познаваме днес, започва да се практикува в спектакли от 40-те години на XX век. Той навлиза в Ориенталския танц, благодарение на влиянието на руската хореографка Анна Иванова, която през 40-те години е поканена от египетския цар Farouk да дава уроци по танци на дъщеря му.
Иванова е била преподавателка и на известната танцьорка по ориенталски танци Samia Gamal. Научава я на тънкости в използването на воалa при излизане на сцената и на различни движения на ръцете, които Иванова била научила от един танц, произхождащ от Кавказ.

                      RAQS AL SAYF , SWORD DANCE – “ТАНЦЪТ С ШПАГА”        По време на танц, те сграбчвали шпагите на присъстващите стражи и ги балансирали на главите си. Обикновено продължавали да танцуват безстрашно, с грациозни, плавни движения, което означавало: „вие, които контролирате моя живот, можете да държите шпага над главата ми, но никога не ще успеете да покорите душата ми!”
 
 
                           RAQS Al ASSAYA – SAIDI – “ТАНЦА НА БАСТУНА”         RAQS AL ASSAYA се танцува и от жени - танцьорката показва своето умение да борави с бастуна, въртейки го хоризонтално, вертикално и напречно, в хармония с движенията на тялото.           
           
                                                      DABKE                                               DABKE (или DABKAH) е групов танц, изпълняван в арабските страни по време на популярни събития или празненства.Терминът DABKE означава тропане с нозе по земята. Според общоприето мнение сред арабите, този танц символизира тропането с нозе при мачкането на калта, от която селяните са правили "сурови" тухли, за да построят къщите си в селските райони. След големите усилия, които били полагани, за да се разбърка калта с техните нозе, хората се събирали на открито, за да отпразнуват с типичните движения, радостта от свършената работа.DABKE се танцува от група хора, които се движат в линия или кръг и тропат с крака по земята. Поклащайки се, те се движат с ритмични стъпки наляво и надясно, напред и назад.

 Дано да съм била полезна. Wink
           Информацията е взета от сайта на Евелина Папазова

Последна редакция: пн, 19 яну 2009, 22:03 от Шоколад@

# 88
Искам да ви престава един нов стил  Gothic Belly Dancers ----Готла - готически белиденс !!!!! Танцьорките на Готла (Gothic Belly Dancers) включват в своите танци пълния аксесоар от движенията на ориенталския belly dance, но добавят и една особена аура към своите изпълнения. В Готлата може да видите чувство на отнесеност и транс при отиграването на движенията на белиденса, мистериозност, страстност, изключителна експресивност на изражението на лицето и движенията, често използване на mudras (сакрален жест с ръце), както и други класически индийски и египетски танцови акценти и ритуални елементи. Много от индъстриъл и кибер изпълненията на Готла се характеризират с акценти върху традиционните движения, в които се инкорпорират движения от готическата клубната сцена. Но както казахме, жанрът постепенно започва да се изчиства и кристализира в напълно интегрирана и органична танцова форма.И така, можем да кажем, че Готлата (Gothic Belly Dance) е органична dark танцова форма. Това не е просто ориенталски танц на готическа музика или ориенталски танц, изпълнен в готическо облекло, но в него има и един трети много важен за изпълнението елемент – усет за театралност, емоционална ангажираност, драматизъм и естетическа цел. Танцьорката на Готла е отчасти актриса, отчасти вамп, отчасти циганка, отчасти бунтовничка, отчасти магьосничка и отчасти свещеничка – и всичко това е концентрирано върху една известна, и ли може би неизвестна (окултна) цел. Според някои изследователи този трети елемент може да бъде свързан с феномена известен като duende във фламенгото – притегателна неземна духовна сила, под която попадат едновременно танцьорът и публиката.  http://www.youtube.com/watch?v=N0FdCKmKuvE
                                                                                                                                

# 89
Забравих да представа и Tribal Belly Dance                       

Трайбъл има в себе си елеминти от индийски, латино, африкански, марокански, египетски (фараоник), джипси... Според мен, този стил е отражение на многонационална Америка. Харесва ми да гледам Рейчел Брайс, но другите някакси... не толкова мистични и пластични.
Една рускиня, която отдавна живее в Германия писа в форума за трайбъл, че когато танцуват групов танц, има една водеща танцьорка -"майка", тя импровизира, а останали повтарят за нея. И това било нещо ,като своеобразна "молитва".                                       Ето най-добрата танцьорка на Tribal Belly Dance                              Rachel Brice                                                                                                         http://www.youtube.com/watch?v=_pA5CTHQPys&feature=related

Последна редакция: пн, 19 яну 2009, 06:39 от Шоколад@

Общи условия

Активация на акаунт