Държавно версус частно училище

  • 4 691
  • 48
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 494
 Смятам, че на темата е трудно да се отговори обективно. Всички можем да сме сигурни (при това не съвсем Grinning) само от личните си впечатления. Аз съм много доволна от училището на сина ми по някои показатели, а по други-не ( училището е държавно), но то е защото съм доволна от това как се справя той. Качествата на учителката му имат голямо значение за това, безспорно. Имам роднини, чиито деца са учили в частно училище, с голямо (уж) име, изключително недоволни от всичко в училището, а те бяха родители, които се грижеха сериозно за децата си, не разчитаха само на училището и големите суми, влагани в него. Моя друга роднина наскоро напусна частно училище, доста "вървежно" сред хората с възможности, напълно отвратена от всичко там и въпреки доста добрата заплата.
  Смятам, че просто трябва да се разпитват родители, да се следи кое училище как се развива, какво постигат децата, излезли от там, т.е., да се събират впечатления и после да се преценява, защото има и добри, и лоши учители и в двата вида училища. Правиш си сметката на какво държиш най-много, преценяваш учителите, набелязваш си критерии и което училище ги покрива най-добре, на-добре там.

# 31
  • Мнения: 4 877
просто е достатъчно да се споделя личен опит свързан с частните или държавни училища, независимо положителен или отрицателен. Ако пък някой препоръча (или ни предпази от) конкретна институция - цена няма да има!

Ние посъбрахме доста информация за ЧО в Клуб "Родители-частно образование" http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=320440.0 - това е 11 тема.
Който се интересува е добре дошъл!  Hug

bib.bib, къде се загуби?  Simple Smile

# 32
  • Мнения: 1 199

Дъщеря ми е в ЧУ. Тази седмица - класът й е дежурен по екопроектът им - след училище им раздават гумени ръкавици и почистват боклука от двора. Даже разбрах "колко е трудно да изстържеш дъвка от асфалта!"


Това ме развесели Laughing Не се смея на теб, а на находчивостта на учителите/дирекцията да си осигурят безплатно изчистване на двора и да нарекат това с гръмкото име "екопроект". Какви природни закони са открили децата с този "екопроект"? Че дъвка трудно се чисти от асфалт? Tired

# 33
  • Мнения: 1 199
Интересно ми е имате ли някакви сведения за заплащането на учителите в ЧУ. Навремето преподавах английски във Фарос и заплатите бяха смешно ниски. Родителите, които плащаха големи такси, си мислеха че ни плащат по много. 

# 34
  • Мнения: 3 271
Никол, кои са тези училища, ако не е тайна. Не се заяждам, знаеш  Hug
Аз за пореден път в подобна тема си казвам, че наистина масовото обществено мнение против частните училища се базира на информация от времето, когато имаше само няколко такива и родителите изискваха. Имам наблюдения над поне 5-6 от много добрите в София и няма нито глезене в смисъла, който влагате, нито джобни (повечето нямат лафка и т.н., за какво са им пари, мобилните телефони и играчките се оставят при директора и трябва родител да дойда, за да ги вземе и т.н.), нито подарени оценки. За 2 знам със сигурност, че всяка година имат независими тестове през лятото, които са доста добър коректив за нивото на децата там. Натоварването според мен е много голямо, дори лично според мен е прекалено голямо! Изобщо не ми е възможно да си представя, че в държавните (масово) може да е по-високо - никакъв шанс! Дете на моя много близка приятелка, връстник на сина ми, т.е. малко над 7 год. юнак вече чете и пише и на български, и на английски. Пък вие ми казвайте, че не ги товарят!

Много сме я дъвкали темата наистина. Но това, което видях в онези репортажи няма как да се случи в частните училища, които имам предвид. Обаче, че съм ставала свидетел на няколко пародии на (частни) детски градини, това също е факт. Просто не може да се съди така, казвала съм го много пъти.

Затова и попитах, ако е ОК да се постне, а може и на лични, обещавам инфото да си остане само за мен, кои са тези училища, за които учителите преподаващи там казват, че е по-добре държавно!!? Аз не съм срещала такива учители сред познатите, които имам в частното образование!

# 35
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма такова нещо. Лично аз съм за частните училище и да ги има повече, че да имат реална конкуренция. Бях писала в една тема, че интересът ми е насочен по-скоро към гимназиите, не към основното училище.
 Сега се сещам за информация от миналата учебна година от една позната (а не отпреди 15 години). Оказа се, че детето смени няколко частни училища, защото родителите не са доволни - детето е почти неграмотно заради снижениет изисквания, а част от децата в класа като изтървани. Накрая решиха от тази учебна година да преместят детето в кварталното училище. Имам други познати, които пък са много доволни от частното училище, но те казват, че има няколко лигави деца вкласа, на които всичко им се прощава заради родителите.

Няма какво да се лъжем - и в държавните, и в частните винаги има едно количество деца на определени родители, на които всичко им се разминава точно заради родителите. Дори в частните родителите не са еднакво заможни и там също има градация, но тя е по критерии с повечко нули. Същото е и в държавните.

# 36
  • Мнения: 7 263
Мислех да не се меся в темата, защото аз за себе си деля училищата на Качествени и Некачествени /същото важи и за Детските градини и въобще за всяко нещо свързано с децата ми/.
Писала съм в много теми за детските градини - бяхме в обикновена квартална ОДЗ - толкова съм доволна, толкова прекрасни моменти имаха там децата ми, че няма как да кажа и една лоша думичка против колектива. Битовите условия наистина са по-добри в Частните ДГ, но въпреки това на синовете ми не е липсвала обич, весел смях и най-вече излязоха от ДГ със знания, колкото и това да е непонятно някому.
Училищата са на дневен ред у нас от преди 5 години.
И тук ясен отговор нямам. Големият ми син от тази година е 5-то класник в Частно училище. И по тази тема съм писала. Въпреки все още краткото време прекарано там неизбежно правя паралела. Натоварването е в пъти по-голямо, изискванията към децата са много високи / в училището се влиза с изпит/, държи се много на дисциплината и доброто поведение. Всяка седмица биваш уведомен - за всичко случило се с детето ти в училище - бележки от изпитване, бележки по поведението му, отсъствия и т.н.
Учителите са със силно позитивна нагласа към учениците и дават наистина много от себе си.
Паралела с държавното, от което излязохме лятото е просто страшен. Там може и година да не разбереш, че детето ти има проблем с даден предмет / ако ти не се интересуваш и не го следиш/. Може да трупа забележки и отсъствия, които ти да не забелязваш. Може да отнася бой и подигравки без да има кой да го защити, или пък самото то да тормози други деца без да бъде обезпокоявано. И куп още неща.
С малкия ми син пък изкарахме предучилищна в получастно-полудържавно чудо и то се оказа меко казано неподходящо и недодялано, за сметка на това сега е в прекрасна паралелка в Държавно училище в квартала, при невероятен педагог, чиято слънчева усмивка не слиза от лицето и детето ми просто цъфти.... Вчера връщайки се от родителска среща се усмихвах в колата - не ми се беше случвало от 5 години.... Някои от пишещите тук знаят нашата история....

В заключение на дългия и за някои досаден постинг ще кажа - не отричайте нещо, което не сте опитали. Не плюйте по нещо, за което нищо не знаете, не вярвайте на прословутото ежк /една жена каза/. Защото уважаеми heureuse , когато възпитанието не е започнало от дома, за да не се хвърли дъвката на асфалта остава само едно - да научиш по трудния начин, че тя трудно се стърже от там. И да знаеш, че утре пак ще я стържеш ти и твоите приятели!!!
Намирам го за доста възпитателно и положително!
Посочи ми едно държавно училище, чиито възпитаници почистват двора си - защо там няма такива хитреци ммм?

# 37
  • Мнения: 967
Krisal, училището е Фр. Лицей! Таксите и всичко останало, можеш да им видиш на страницата, има суперподробна информация.
http://www.vhugo.org/

Heureuse, жалко че мислиш, че екопроектите трябва да включват само опознаването на природни закони! За мен първостепенно значение заема опазването на околната среда.  И при възпитанието на децата на първо място стоят в моите очи неща като, как да не се замърсява това, което ни е останало - ползването на хартиени вместо найлонови пликове, изхвърляне на боклука не на улицата или училищния двор, а в кошче за боклук, да не късат растящи цветя, а само да ги меришат и т.н.

Екопроектът им не включва само почистване на двора  Wink, има и други неща, например правиха примерни проекти за пречиствателни станции - дори само фактът, че размишляват по тази тематика активно, ги прави велики в моите очи.

Ако от училището са си спестили някой разход, а моето дете следващият път се замисли сериозно дали да си хвърли дъвката на улицата (защото се чисти невероятно трудно), тогава имамае win win situation с училището - а какво по-хубаво от това.

Темата обаче не е за екопроекти, а примерът беше даден, за да покажа убедително и от първа ръка, че децата в ЧУ не се "глезят" и не получават "подарени" оценки, а даже напротив.

Със сигурност има и добри държавни училища, едва ли някой го оспорва, но по тези теми се срещат често тенденциозни мнения, които оплюват ЧО като места едва ли не с фитнес, басеин и т.н., където децата са прекалено глупави за държавно училище, не учат, лигавят се по цял ден и в замяна на това получават само подарени шестици.  Тези шаблонни изказвания и слухове ми се иска да отрека решително като неотговарящи на истината и това от лични впечатления вече шеста година.

Колкото до заплащането на учителите в нашето училище, мога да уверя, че са в пъти на тези от държавно училище Wink

# 38
  • София
  • Мнения: 62 595
Според мен намесването на Френския лицей, Американския колеж и други подобни училища е неподходящо, защото те са съвсем друга категория училища и макар формално да са по българската образователна система, допирните точки с нея са минимални.
Затова предлагам да се ограничим в сравненията между държавните и частите училища, които са изцяло и само по българската система, за да са по-ясни разликите. Иначе се получава така, че сравняваме Форд с Майбах. Peace

# 39
  • Мнения: 7 263
Затова предлагам да се ограничим в сравненията между държавните и частите училища, които са изцяло и само по българската система, за да са по-ясни разликите. Иначе се получава така, че сравняваме Форд с Майбах. Peace

Ха ха ха Радостина имаш моите адмирации за последното попадение!
Донякъде е основателна твоята гледна точка, макар че и двете цитирани от теб учебни заведения са в България, имат лицензи и издават легитимни дипломи - ерго, аз не бих ги изключвала.
Но дори и без тях ще кажа, че проучванията ми в последната година / а повярвай ми те бяха много сериозни/ показаха, че на пазара на ЧУ има поне 10-12 наистина много добри училища, в които си струва да дадеш детето си! Обучението е много добро, дисциплината е на ниво, детето получава богата обща култира и освен това се учи да общува по правила, които трудно би научило в държавното училище!

# 40
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, те издават български дипломи, но по-голямата част от обучението е по други стандарти. А стандартът и програмите имат значение, дори да са само за част от обучението. И във ВУЗ-овете е така - тези, които работят на принципите и стандартите на чужди програми пак издават български дипломи, но студентите им излизат с доста по-задълбочени знания и съвсем различен мироглед. И още едно сравнение - все едно да работиш в голяма чужда компания (която пак формално е българска), но която да си е пренесла почти на 100% своята корпоративна култура, стандарти за качество и т.н. и много сериозна българска фирма, където стандартите са доста по-различни по простата причина, че са плод на българската действителност и култура.

# 41
  • Мнения: 7 263
Да, те издават български дипломи, но по-голямата част от обучението е по други стандарти. А стандартът и програмите имат значение, дори да са само за част от обучението. И във ВУЗ-овете е така - тези, които работят на принципите и стандартите на чужди програми пак издават български дипломи, но студентите им излизат с доста по-задълбочени знания и съвсем различен мироглед.

Ами ти си дала отговора и сама!
Точно това исках да кажа - щом нещо е полезно и води до развитието и просперитета на децата ни, респективно на цялата ни нация - значи то е Позитивно и Полезно!!!
И значи е добро и работещо!
Тогава не е ли по-добре вместо срамежливо да го отместваме в страни, да го разкостим, да го проучим до последното му работещо винтче и да променим нашите очевидно одавна неработещи системи към по-добро?! въпроса ми е риторичен

# 42
  • Мнения: 967
Вече един път отговорих на този довод, че не били чисто български училища Френското и Американското и сега ще го направя пак.
Тези училища са в България, специално във Фр. Лицей 50% от децата са българчета, кандидатства се на общо основание и таксата не е по-висока от повечето от другите ЧУ, т.е си е легална алтернатива за абсолютно всички родители, замислящи се за ЧО за своето дете. Колкото до Американският колеж, всяка година хиляди българчета кандидатстват там и някой влизат. Така че не виждам, защо да ги изключваме от спора, по-скоро са част от алтернативите, които всеки родител има.

След като моето дете учи там, само оттам мога да давам 100% верни примери. И аз знам за още 5-6 други училища, където учат децата на приятелите ми, но се въздържам донякъде да давам примери. Защо не вдигнеш така назидателно пръст към другите участници, които казват, че знаят от своя приятелка/позната/клюкарката от блока, че в ЧУ ги глезят, подаряват им оценки и други такива. По твоята логика и те не трябва да се вкл. в дискусията.

# 43
  • В офиса
  • Мнения: 4 029
Тема тук така и така няма Simple Smile т.е. някак трудно можеш да отговориш на държавно срещу частно, защото училищата са шарени, родителските критерии също.

Аз обаче нещо не разбирам на държавните у-ще. Учителите на щат там вземат срамни и мизерни заплати. От другата страна в нашето мило държавно училище имаме и друга група учители - приходящи. Те вече са частници. Занималня - частна, език - външен учител... Тези приходящи учители (със същото качество на работа, като държавните) вземат доста солидни суми за смешните си урочета. В училището на дъщеря ми идва една нафукана леля да иска да преподава английски - 2 часа по 30 мин в седмицата, по 20 лв. на дете. Не се иска да си кой знае колко добре в сметките, за да сметнеш, че за един астрономически час на тази леля в един клас от 25 деца, тя ще вземе 100 лева. Е, срамота е държавното училище да се продава по този начин. Как да искаме учителите в него да са мотивирани. И въпреки това една част от тях са!

Така че това, което на мен ми се ще са по-добри училища и по-мотивирани учители - и частни и държавни.

# 44
  • Мнения: 2 993
Дъщеря ми премина и през ДУ и ЧУ.
Съжалявам, че по-рано не съм я преместила в ЧУ и се радвам, че не беше късно. Държавното ни училище не беше лошо  и е на пъпа на София, но започвам с предимствата, които получихме в ЧУ:
-   дисциплина
-   категорична сигурност, че докато е там ще е далеч от алкохол, цигари и наркотици /пълна забрана за напускане територията на училището без придружител, периодично пребъркване на вещите на децата за издирване на забранени неща, докато в държавното училище можеш да видиш около него, разхождащи се деца с бутилка бира или цигара, това в ЧУ никога не ми се случи/
-   научиха я да е амбицирана, да има желание да учи и да се изяви

Не ми се задълбава повече, но ако трябва да върна времето назад, пак бих избрала частното училище. Това не пречи да сваля шапка пред началната ни учителка в държавното училище и да кажа, че до ден днешен не съм срещала по-прекрасен педагог, но колкото и да е всеотдаен един човек той не може да покрие всички пукнатини в държавното училище.

Считам, че резултатите ни на изпитите по време и след 7 клас, ми доказаха още веднъж, че съм предприела правилния път и овреме съм избрала частното у-ще. И най-важното, поне за сега имам една прекрасна тийнейджърка, с която ми е приятно да разговарям, да не ми се зъби и да не продължавам, за да не й е уроки

Последна редакция: ср, 08 окт 2008, 10:45 от rosss

Общи условия

Активация на акаунт