Държавно версус частно училище

  • 4 688
  • 48
  •   1
Отговори
  • Мнения: 3 675
Какво училище бихте избрали за детето си?Мислите ли, че частните училища дават много по-добра подготовка на малчуганите, говоря за у-ща в БГ. В Пловдив има доколкото знам две-Класик и Дружба.Смятате ли, че е въпрос на престиж и висок финансов статус детето ви да учи в такова училище?Имам колежка на която детето й учи в Класик и е много горда от този факт.Вие какво бихте избрали и какво ви мнението за частното образование в нашата мила родина.

# 1
  • Мнения: 8 231
На наш приятел и двете му момчета учат в немско частно училище в София. Предимствата са, че първо са заети цял ден в училище - училищни занимания + различни видове спорт и дисциплината е на ниво; второ, научават немски още от малки. Недостатък: предимно финансов. За двамата му излиза доста скъпо. Така че всеки си решава.

# 2
  • Мнения: 4 841
В  този под-форум има поне десетина теми по въпроса, сигурно ще ти е интересно да ги прочетеш  Peace

# 3
  • Мнения: 3 675
Вярно е, че темата е застъпена широко в подфорума, който ми е дала БърдсФлу.Не се съобразих с това, ако искат модераторите могат да я преместят в този подфорум, мисля, че там ще пишат повече хора.

# 4
  • Мнения: 2 197
Аз предпочитам детето ми да учи в държавно училище. Точно поради факта, че ученето в частно е такава гордост за родителите и нееднократно изтъквано. Предполагам, че в следствие на това самите деца придобиват необосновано високо самочувствие. Аз не искам дъщеря ми да учи с някой, който ще си показва всеки ден новите придобивки и ще си мисли, че след като има по 100 лева джобни е нещо кой знае какво.
За съжаление образованието в момента е на ужасно ниско ниво. Нямам представа след 5 години как ще са нещата, но така или иначе сега съм на това мнение.

# 5
  • Мнения: 4 877
Само да вметна чисто информативно, че децата в ЧУ не ходят с джобни пари. Забранено е в повечето у-ща.

# 6
  • Мнения: 229
Това как някои родители си пращат децата в частни училища поради някаква криво рзбрана престижност е едно, но пък че повечето частни институции са по-добри за мен лично е неоспоримо. Най-малкото училите там са по-мотивирани финансово и върху тях се упражнява по-голям контрол от директор и родители. Съответно те се стараят да контролират (не в лошия смисъл) повече децата, както и полагат усилия да подбират и предават по-качествено учебния материал.
Разбира се, има и прекрасни държавни училища, но май тенденцията е нивото в тях да спада, за огромно съжаление на всички ни. Например едно време Първа английска и СМГ бяха в челната петица на гимназиите в София, а напоследък чувам от приятели, чиито деца учат там, че нещата са се влошили...
Аз ще избера училището на детето си след голямо проучване и проверка на отзиви на други родители, но задължително ще е място, където наистина се учи, при това качествено, преподава се по добра методика, учителите имат подход и нивото се следи. Не ме интересува чуждата снобария, нито пък бих изключила някое частно училище като потенциално само за да не си помисли някой нещо за мен и семейството ми. Пък ако самочувствието на дете от частна институция е покрито, какво лошо да го има?
Всичко това го пиша съвсем в резюме, тъй като темата е вече доста дъвкана и предъвквана и няма смисъл за пореден път да се навлиза в подробности.

Последна редакция: вт, 07 окт 2008, 14:28 от Hexina

# 7
  • на път
  • Мнения: 2 804
Аз предпочитам детето ми да учи в държавно училище. Точно поради факта, че ученето в частно е такава гордост за родителите и нееднократно изтъквано. Предполагам, че в следствие на това самите деца придобиват необосновано високо самочувствие.....

И аз предпочитах до миналата година, когато имах редовни ангажименти като академичен преподавател водещ практическите часове на обучаващите се студенти. Докато свикна с обстановката и реда в трите "елитни" училища (няма да споменавам кои, защото тепърва ще имам работа там тази година) за които се спи пред училището да си запишеш детето в първи клас ...

Та крещящи невъзпитани деца (особено тези на наши известни културни дейци и депутати), разбити класни стаи поддържащи се единствено от родителите на децата (и то от малка част), лошо отношение към преподавателите (които не смеят да се скарат, защото законът вече не го позволява), ниска домашна култура на децата, лоша лична хигиена на децата  (некъпани деца с мръсни дрехи без значение дали са скъпи или не) ...
Само учителите бяха все още адекватни (но не за дълго според мен) опитващи се с добро да постигат резултати, но реализиращи ги само с много малък процент.

В чудо съм се видяла къде да си пращам детето след 2 години. В близкото 119 у-ще е навалица от ученици-пушачи и други до оградата и учителят няма право да им направи забележка, да ги санкционира, защото са извън училището.

Бях враг на частните училища, но в стойностните взеха да правят селекция на децата. Като посетих две и видях
- че класовете са малки
- че условията за учене са добри
- че децата са ангажирани качествено и разнообразно по цял ден (учене, спорт, почивка, извън класни дейности)
- че има дисциплина
- че има добра методическа работа и добри учебни програми и планове


май ще започна да събирам пари за частно образование newsm78

# 8
  • Мнения: 3 675
Моята колежка е преподавала в частно училище и ми каза, че там дори нямаш право двойка да пишеш, защото в противен случай ще се появи ядосан богат родител и могат да те уволнят.Точно, защото си плащат си мислят, че всичко е позволено.Поне на мен така са ми казвали, може действително нещата да са по-различни.Не е вярно, че в държавното училище учителят няма право да се обажда и да порицава ученик, става така защото на учителя му се уронва авторитета-случая с заплашваната учителка/за която бях пуснала тема/ или просто не си е изградил такъв или пък ако директорът не си е на място. Blush

# 9
  • на път
  • Мнения: 2 804
Всъщност от частно до частно училище и от държавно до държавно има разлика.

Като добри частни визирам тези в към които има повишен интерес.

До тази година бях преподавател (21г) в държавно специално училище по изкуства. Там обстановката не е реална, защото се работи с малки групи деца, които в повечето случаи са много мотивирани, защото правят това което мечтаят. Тежко обаче на тези, които са набутани по родителска воля там. И тогава идват протекции, връзки ... Много пъти съм била привиквана "съветвана" или инструктирана - за оценки (в държавно училище). Защото и в тях учат децата на специални хора от които всички ние зависим ....

Така че, това с оценките е факт за жалост навсякъде.

# 10
  • София
  • Мнения: 175
Ако можех да съм сигурна, че в частно училище ще избегна негативите на съвременното държавно училище и едновременно с това на детето ми се осигури качествено обучение и останалите екстри, за които претендират частните училища, но без снобарщината и парадирането с пари, бих го записала в частно училище. Детето ми е още малко и не съм проучвала сериозно въпроса, но се надявам такова училище да съществува.

# 11
  • на път
  • Мнения: 2 804
 newsm78 абе май пълна хубост няма. Все с нещо трябва да се направи компромис, пък всеки си решава какви са му праговете на търпение ... и компромиси.

# 12
  • София
  • Мнения: 62 595
А какво кара някои хора да мислят, че в частните училища децата са по-мотивирани или по-дисциплинирани? Те да не са изключение от общото при децата в БГ изобщо? Според мен нивото пада като цяло, независимо дали става въпрос за частно или държавно училище, защото всички се водят по една и съща програма, по едни и същи учебници и трябва да покриват едни и същи критерии. Да, има училища, които са на по-високо ниво, но как ще се провери това нещо най-малкото, защото частните училища са съвсем малко в сравнение с държавните.
Ако трябва сега да избирам не зная какво училище бих предпочела - частно или държавно. И двете имат достатъчно много недостатъци, че да имам рязко предпочитание към някоя от формите. Държавното е уж безплатно, но има проблеми с учители, материална база, големи класове. В частното малки класове, но и там има разправии за оценки и не вярвам хич да няма проблеми с дисциплината. Ако в държавните проблемите с дисциплината са от грубо казано немотия и простотия, то в частните е от разглезване и простотия, само че по-скъпа.

# 13
  • Мнения: 3 675
Прави сте, че идеално няма.В държавните също се опитват да занимават хлапетата с разни кръжоци и извънкласни форми, досущ като частните. Явно всичко опира до преподаватели и възпитатели, независимо от училището.

# 14
  • Мнения: 102
gitadam не се сдържах да те попитам какво е това "ВЕРСУС"?не знаеш българския еквивалент ли?не искам да се заяждам, но много се дразня,когато не нужно се употребяват 4уждици.
а сега да кажа нещо по темата.към момента съм избрала и мисля така да продължа,4астна детска градина за сина ми,и живот и здраве и 4астно у4илище.правя сръвнение с неговите връстници,които са в държавна градина,а имам и наблюдения върху у4ениците от 4астното у4илище,и виждам разликите.в децата просто няма агресия,у4ителките се занимават постоянно с тях и може у4илището по документи да спазва същата програма като държавните,но реално вклю4ват много разли4ни методи на обу4ение като Валдорф,например.в градината на сина ми е същото,а щастието на децата е най-важното.
само да вметна,4е първо бях записала малкия в държавна градина,където у4ителката се оплакваше как децата я занимавали с глупостите си през целия ден!!!и това беше най малкия проблем,наред с многото други.

# 15
  • Мнения: 4 877
А какво кара някои хора да мислят, че в частните училища децата са по-мотивирани или по-дисциплинирани? Те да не са изключение от общото при децата в БГ изобщо? Според мен нивото пада като цяло, независимо дали става въпрос за частно или държавно училище, защото всички се водят по една и съща програма, по едни и същи учебници и трябва да покриват едни и същи критерии. Да, има училища, които са на по-високо ниво, но как ще се провери това нещо най-малкото, защото частните училища са съвсем малко в сравнение с държавните.
Ако трябва сега да избирам не зная какво училище бих предпочела - частно или държавно. И двете имат достатъчно много недостатъци, че да имам рязко предпочитание към някоя от формите. Държавното е уж безплатно, но има проблеми с учители, материална база, големи класове. В частното малки класове, но и там има разправии за оценки и не вярвам хич да няма проблеми с дисциплината. Ако в държавните проблемите с дисциплината са от грубо казано немотия и простотия, то в частните е от разглезване и простотия, само че по-скъпа.


RadostinaHZ, изчетох ти с интерес постовете за училището в Горна баня. Сега съм се зачела и за познанията ти за частните училища. Много ми е интересно откъде черпиш тази "достоверна" информация?


ПП Уважавам ти позицията за гледане на твоите деца. Рядко срещам майка с ясна позиция.

# 16
  • Мнения: 229
Добре, ето ви един прост пример за "разглезването" в частните училища и за това как оценките се влияят от това, че училището е заплатено. Аз съм учила в частно училище. Половината ни клас се състоеше от така наречените проблемни ученици, т.е. деца, които не се отличават с особена дисциплина и които са били с лош успех в държавното училище и затова са ги преместили в частно. Съответно всички учители се занимаваха много усилено и задълбочено с учениците си и даже още повече с проблемните такива. Ние се шегувахме, че защото си плащаме и те горките трябва да ни наливат знанията в главите на всяка цена. Wink Подчертавам - наливаха ни знания и ни учеха и се занимаваха много с нас. Резултатът при всички беше доста добър, разбира се, с цената на много усилия и време отделени от учителите. И държа да отбележа, че на никой никога не му е и минало през ума да напише незаслужено висока оценка. За мен в частното образование парите служат, освен всичко останало, и за да мотивират учителя да намери подход към всяко дете и да му отдели време, за да успеят накрая всички да попият някакви знания. Не мисля, че е масово явление заможните родители да искат децата им да получават шестици без да си мръднат пръста.

# 17
  • София
  • Мнения: 62 595
Интересувам се, говоря с хора, събирам впечатления. Ние вкъщи също трябваше да вземем решение къде и как да учат децата ни и  направихме проучване. Имам познати и приятели с деца в частни училища и от техни разкази придобивам някакво впечатление за нещата отвътре. В момента децата ни са в държавно училище ,защото целодневното обучание на частните не ни устройва. Нашите имат извънкласни ангажименти, които практически не могат да се съвместят с целодневното обучение. Но така или иначе, не сме се венчали за държавното училище, както се казва и ако се наложи може да си променим решението, а и децата в един момент може да си променят желанията.

Под "разглезване" имах предвид разглезване откъм дисциплина (точно както си го описала), материална презадоволеност и разчитане на авторитета или портфейла на родителите. Ако учителката в частното пак ще губи половината време да се занимава с недисциплинираните или изоставащите, то на мен каква ще ми е ползата щом децата ми са мотивирани да учат и внимават в час?  Ако ще давам пари за частно училище ще искам да се обръща внимание точно на можещите и знаещите, за да се постигне повече с тях, а не пак всичко да се върти около изоставащите и проблемните.

# 18
  • Мнения: 4 877
Да, само, че говорите за различни епохи.
В момента е направо невъзможно да си харесаш добро ЧУ и да си мислиш, че ще приемат детето, защото си плащаш. Няма да казвам колко още хора се надяват на същото.
За 1 клас напливът е повече от огромен за много малко места и всичките могат да си платят, и всичките родители не са хванати от улицата (не говоря за политици и т.н. те са на друго място). Така че принципът е "училището избира", а не на някой родител нещо му хрумнало да прати синчето си някъде в ЧО.
И като се прави подбор от огромен брой деца, ясно е, че са с близко ниво на образователен потенциал. Хексина е супер права за плама, с който работят учителите. Айде, отивам си в нашата тема за ЧО.  Wink

# 19
  • София
  • Мнения: 62 595
Не искам да се впускам в спорове, но и това с "училището избира" е маааалко хлъзгаво. Частното училище по-лесно може да избере родителя с по-дебелия портфейл, независимо какви резултати е показало детето на входните нива, защото същият този родител може да направи щедро дарение, например. И частното училище дори няма нужда да се отчита защо и как е станало, защото е частно. Със сигурност има много умни и кадърни деца, но се съмнявам дълбоко всички да са такива. Не става въпрос за хора, хванати от улицата, а за бизнес.

# 20
  • Мнения: 46 529
Не съм много запозната, но две мои много близки са преподавателки в частни учулища и според тях държавното е по-доброто за едно дете. В частното било закон децата да се глезят и щадят от към натоварване, което намалявало нивото.

# 21
  • Мнения: 4 877
е, да, ако детето ти не е от избраните, това е идеална теза за пред роднините и колежките. А дали е истина - кой ще ти прави ревизия за дарителство, нали!  Wink
А сигурно и им се подменят входните нива - не бях се замисляла.  newsm78

Не искам да се впускам в спорове, но и това с "училището избира" е маааалко хлъзгаво. Частното училище по-лесно може да избере родителя с по-дебелия портфейл, независимо какви резултати е показало детето на входните нива, защото същият този родител може да направи щедро дарение, например. И частното училище дори няма нужда да се отчита защо и как е станало, защото е частно. Със сигурност има много умни и кадърни деца, но се съмнявам дълбоко всички да са такива. Не става въпрос за хора, хванати от улицата, а за бизнес.

# 22
  • София
  • Мнения: 62 595
И кой прави ревизия на частното училище за това по какви критерии са приети децата? В най-добрия случай това ще е училищното настоятелство, но логично е в него да са големите дарители, чиито деца учат там. Кой и как ще може да изиска да се провери кое дете на какво основание е прието и колко директори ще се съгласят да предоставят подобна информация на недоволните?  Peace

# 23
  • Мнения: 4 877
Радостина, извинявай! С предния пост се шегувах, не очаквах да го вземеш насериозно.
А сега сериозрано - схемата на прием и самите "изпити" (пак не е точно понятието) не са като тези, за които подозирате в темата за ГБ. Не съм обаче говорител на ЧУ и нямам намерение никого да зарибявам - реално нямам и изгода и затова  Wink, включвам се заради предния си шегаджийски пост.

Никол, страхотна снимка.

Последна редакция: вт, 07 окт 2008, 20:50 от май :)

# 24
  • София
  • Мнения: 5 024
Предполагам, че целта на темата е да се обменят впечатления, т.е. личен опит,  и на тази база мнения.
Моят опит е с частна детска градина, а желанието ми е да мога да избера и да си позволя и частно училище.
Там ще разчитам на организирано целодневно обучение и занимания, контрол и обмен на информация с учителите, охрана и индивидуален подход.
Опитът ми показва, че родителите, които избират частни детски градини за децата си, са с високи изисквания за тяхното обучение и поведение. Макар и бегли, впечатленията ми от семействата на другите деца в градината на сина ми са добри - възпитани, усмихнати, предимно работещи родители.
Не се допускат кашлящи деца в градината, въпреки че не винаги това прави доволни всички родители, но пък е добре за всички деца.
Искам да вметна, че преди настоящата частна градина, детето ми посещаваше 69-то ОДЗ в кв. Гео Милев, която предпочетох пред други две частни градини в района. т.е. възможно е някои държавни учебни заведения да имат повече предимства от някои частни, но и обратното е вярно- има частни училища, които имат предимства пред редица държавни.


# 25
  • Мнения: 967
Много се теоритизира - досега има предостатъчно мнения на мами от ЧУ, които ясно показват, че тезата с "разглезването" е изсмукана и чисто хипотетична.
Дъщеря ми е в ЧУ. Тази седмица - класът й е дежурен по екопроектът им - след училище им раздават гумени ръкавици и почистват боклука от двора. Даже разбрах "колко е трудно да изстържеш дъвка от асфалта!"
Децата, които не се справят с дисциплината и/или имат слаби оценки биват помолени учитиво да си потърсят друго училище. Миналата година така си замина едно момченце от класа на дъщеря ми. Също така имаше и момиченце, което повтаря 4 клас (нещо истински нечувано в държавните училища). Повтарянето се препоръчва при значително занижаване на успеха, никой не говори за двойки. Втората година детето навакса пропуснатото и завърши с много добри оценки.
Нивото на образование се поддържа на много високо ниво. На изоставащите се предлагат допълнителни часове (без допълнително заплащане), за да наваксат темпото.

Вчера, целият клас са получили забележки, защото са изнедоволствали срещу изненадващ тест.
Не знам, но аз не виждам нищо "разглезено" в тези деца, даже напротив - дисциплината е доста строга! Мисля, че повечето от вас говорят наизуст или с някакви впечатления отпреди 15 години.

# 26
  • София
  • Мнения: 2 952
Иска ми се да прочета нещо ново в следващата подобна тема.
Все още си мисля, че в тези теми е добре да споделяме информация, а не емоции.

# 27
  • София
  • Мнения: 62 595
Темата е зададена така, че конфронтира частното и държавното, а това предизвиква повече емоции. Каква информация да се сподели, като е шарена работа и при двата вида училище? Не вярвам някой да е убеден, че всички държавни са зле, а всички частни са добре. Всеки от нас е чул или видял достатъчно противоречиви отзиви и за двата вида училища.

Всеки може да каже какво е положението в училището на децата му или какви впечатления има от разкази на свои познати или някакви други източници, но нищо повече. Дотолкова може да има някакъв обмен на информация.

# 28
  • Мнения: 494
Много се теоритизира - досега има предостатъчно мнения на мами от ЧУ, които ясно показват, че тезата с "разглезването" е изсмукана и чисто хипотетична.
Дъщеря ми е в ЧУ. Тази седмица - класът й е дежурен по екопроектът им - след училище им раздават гумени ръкавици и почистват боклука от двора. Даже разбрах "колко е трудно да изстържеш дъвка от асфалта!"
Децата, които не се справят с дисциплината и/или имат слаби оценки биват помолени учитиво да си потърсят друго училище. Миналата година така си замина едно момченце от класа на дъщеря ми. Също така имаше и момиченце, което повтаря 4 клас (нещо истински нечувано в държавните училища). Повтарянето се препоръчва при значително занижаване на успеха, никой не говори за двойки. Втората година детето навакса пропуснатото и завърши с много добри оценки.
Нивото на образование се поддържа на много високо ниво. На изоставащите се предлагат допълнителни часове (без допълнително заплащане), за да наваксат темпото.

Вчера, целият клас са получили забележки, защото са изнедоволствали срещу изненадващ тест.
Не знам, но аз не виждам нищо "разглезено" в тези деца, даже напротив - дисциплината е доста строга! Мисля, че повечето от вас говорят наизуст или с някакви впечатления отпреди 15 години.
   Вероятно не е коректен моя въпрос, но все пак, заинтригувана от написаното, си позволявам да попитам кое е училището и какво заплащането? (не се шегувам)

# 29
  • на път
  • Мнения: 2 804
просто е достатъчно да се споделя личен опит свързан с частните или държавни училища, независимо положителен или отрицателен. Ако пък някой препоръча (или ни предпази от) конкретна институция - цена няма да има!

# 30
  • Мнения: 494
 Смятам, че на темата е трудно да се отговори обективно. Всички можем да сме сигурни (при това не съвсем Grinning) само от личните си впечатления. Аз съм много доволна от училището на сина ми по някои показатели, а по други-не ( училището е държавно), но то е защото съм доволна от това как се справя той. Качествата на учителката му имат голямо значение за това, безспорно. Имам роднини, чиито деца са учили в частно училище, с голямо (уж) име, изключително недоволни от всичко в училището, а те бяха родители, които се грижеха сериозно за децата си, не разчитаха само на училището и големите суми, влагани в него. Моя друга роднина наскоро напусна частно училище, доста "вървежно" сред хората с възможности, напълно отвратена от всичко там и въпреки доста добрата заплата.
  Смятам, че просто трябва да се разпитват родители, да се следи кое училище как се развива, какво постигат децата, излезли от там, т.е., да се събират впечатления и после да се преценява, защото има и добри, и лоши учители и в двата вида училища. Правиш си сметката на какво държиш най-много, преценяваш учителите, набелязваш си критерии и което училище ги покрива най-добре, на-добре там.

# 31
  • Мнения: 4 877
просто е достатъчно да се споделя личен опит свързан с частните или държавни училища, независимо положителен или отрицателен. Ако пък някой препоръча (или ни предпази от) конкретна институция - цена няма да има!

Ние посъбрахме доста информация за ЧО в Клуб "Родители-частно образование" http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=320440.0 - това е 11 тема.
Който се интересува е добре дошъл!  Hug

bib.bib, къде се загуби?  Simple Smile

# 32
  • Мнения: 1 199

Дъщеря ми е в ЧУ. Тази седмица - класът й е дежурен по екопроектът им - след училище им раздават гумени ръкавици и почистват боклука от двора. Даже разбрах "колко е трудно да изстържеш дъвка от асфалта!"


Това ме развесели Laughing Не се смея на теб, а на находчивостта на учителите/дирекцията да си осигурят безплатно изчистване на двора и да нарекат това с гръмкото име "екопроект". Какви природни закони са открили децата с този "екопроект"? Че дъвка трудно се чисти от асфалт? Tired

# 33
  • Мнения: 1 199
Интересно ми е имате ли някакви сведения за заплащането на учителите в ЧУ. Навремето преподавах английски във Фарос и заплатите бяха смешно ниски. Родителите, които плащаха големи такси, си мислеха че ни плащат по много. 

# 34
  • Мнения: 3 271
Никол, кои са тези училища, ако не е тайна. Не се заяждам, знаеш  Hug
Аз за пореден път в подобна тема си казвам, че наистина масовото обществено мнение против частните училища се базира на информация от времето, когато имаше само няколко такива и родителите изискваха. Имам наблюдения над поне 5-6 от много добрите в София и няма нито глезене в смисъла, който влагате, нито джобни (повечето нямат лафка и т.н., за какво са им пари, мобилните телефони и играчките се оставят при директора и трябва родител да дойда, за да ги вземе и т.н.), нито подарени оценки. За 2 знам със сигурност, че всяка година имат независими тестове през лятото, които са доста добър коректив за нивото на децата там. Натоварването според мен е много голямо, дори лично според мен е прекалено голямо! Изобщо не ми е възможно да си представя, че в държавните (масово) може да е по-високо - никакъв шанс! Дете на моя много близка приятелка, връстник на сина ми, т.е. малко над 7 год. юнак вече чете и пише и на български, и на английски. Пък вие ми казвайте, че не ги товарят!

Много сме я дъвкали темата наистина. Но това, което видях в онези репортажи няма как да се случи в частните училища, които имам предвид. Обаче, че съм ставала свидетел на няколко пародии на (частни) детски градини, това също е факт. Просто не може да се съди така, казвала съм го много пъти.

Затова и попитах, ако е ОК да се постне, а може и на лични, обещавам инфото да си остане само за мен, кои са тези училища, за които учителите преподаващи там казват, че е по-добре държавно!!? Аз не съм срещала такива учители сред познатите, които имам в частното образование!

# 35
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма такова нещо. Лично аз съм за частните училище и да ги има повече, че да имат реална конкуренция. Бях писала в една тема, че интересът ми е насочен по-скоро към гимназиите, не към основното училище.
 Сега се сещам за информация от миналата учебна година от една позната (а не отпреди 15 години). Оказа се, че детето смени няколко частни училища, защото родителите не са доволни - детето е почти неграмотно заради снижениет изисквания, а част от децата в класа като изтървани. Накрая решиха от тази учебна година да преместят детето в кварталното училище. Имам други познати, които пък са много доволни от частното училище, но те казват, че има няколко лигави деца вкласа, на които всичко им се прощава заради родителите.

Няма какво да се лъжем - и в държавните, и в частните винаги има едно количество деца на определени родители, на които всичко им се разминава точно заради родителите. Дори в частните родителите не са еднакво заможни и там също има градация, но тя е по критерии с повечко нули. Същото е и в държавните.

# 36
  • Мнения: 7 263
Мислех да не се меся в темата, защото аз за себе си деля училищата на Качествени и Некачествени /същото важи и за Детските градини и въобще за всяко нещо свързано с децата ми/.
Писала съм в много теми за детските градини - бяхме в обикновена квартална ОДЗ - толкова съм доволна, толкова прекрасни моменти имаха там децата ми, че няма как да кажа и една лоша думичка против колектива. Битовите условия наистина са по-добри в Частните ДГ, но въпреки това на синовете ми не е липсвала обич, весел смях и най-вече излязоха от ДГ със знания, колкото и това да е непонятно някому.
Училищата са на дневен ред у нас от преди 5 години.
И тук ясен отговор нямам. Големият ми син от тази година е 5-то класник в Частно училище. И по тази тема съм писала. Въпреки все още краткото време прекарано там неизбежно правя паралела. Натоварването е в пъти по-голямо, изискванията към децата са много високи / в училището се влиза с изпит/, държи се много на дисциплината и доброто поведение. Всяка седмица биваш уведомен - за всичко случило се с детето ти в училище - бележки от изпитване, бележки по поведението му, отсъствия и т.н.
Учителите са със силно позитивна нагласа към учениците и дават наистина много от себе си.
Паралела с държавното, от което излязохме лятото е просто страшен. Там може и година да не разбереш, че детето ти има проблем с даден предмет / ако ти не се интересуваш и не го следиш/. Може да трупа забележки и отсъствия, които ти да не забелязваш. Може да отнася бой и подигравки без да има кой да го защити, или пък самото то да тормози други деца без да бъде обезпокоявано. И куп още неща.
С малкия ми син пък изкарахме предучилищна в получастно-полудържавно чудо и то се оказа меко казано неподходящо и недодялано, за сметка на това сега е в прекрасна паралелка в Държавно училище в квартала, при невероятен педагог, чиято слънчева усмивка не слиза от лицето и детето ми просто цъфти.... Вчера връщайки се от родителска среща се усмихвах в колата - не ми се беше случвало от 5 години.... Някои от пишещите тук знаят нашата история....

В заключение на дългия и за някои досаден постинг ще кажа - не отричайте нещо, което не сте опитали. Не плюйте по нещо, за което нищо не знаете, не вярвайте на прословутото ежк /една жена каза/. Защото уважаеми heureuse , когато възпитанието не е започнало от дома, за да не се хвърли дъвката на асфалта остава само едно - да научиш по трудния начин, че тя трудно се стърже от там. И да знаеш, че утре пак ще я стържеш ти и твоите приятели!!!
Намирам го за доста възпитателно и положително!
Посочи ми едно държавно училище, чиито възпитаници почистват двора си - защо там няма такива хитреци ммм?

# 37
  • Мнения: 967
Krisal, училището е Фр. Лицей! Таксите и всичко останало, можеш да им видиш на страницата, има суперподробна информация.
http://www.vhugo.org/

Heureuse, жалко че мислиш, че екопроектите трябва да включват само опознаването на природни закони! За мен първостепенно значение заема опазването на околната среда.  И при възпитанието на децата на първо място стоят в моите очи неща като, как да не се замърсява това, което ни е останало - ползването на хартиени вместо найлонови пликове, изхвърляне на боклука не на улицата или училищния двор, а в кошче за боклук, да не късат растящи цветя, а само да ги меришат и т.н.

Екопроектът им не включва само почистване на двора  Wink, има и други неща, например правиха примерни проекти за пречиствателни станции - дори само фактът, че размишляват по тази тематика активно, ги прави велики в моите очи.

Ако от училището са си спестили някой разход, а моето дете следващият път се замисли сериозно дали да си хвърли дъвката на улицата (защото се чисти невероятно трудно), тогава имамае win win situation с училището - а какво по-хубаво от това.

Темата обаче не е за екопроекти, а примерът беше даден, за да покажа убедително и от първа ръка, че децата в ЧУ не се "глезят" и не получават "подарени" оценки, а даже напротив.

Със сигурност има и добри държавни училища, едва ли някой го оспорва, но по тези теми се срещат често тенденциозни мнения, които оплюват ЧО като места едва ли не с фитнес, басеин и т.н., където децата са прекалено глупави за държавно училище, не учат, лигавят се по цял ден и в замяна на това получават само подарени шестици.  Тези шаблонни изказвания и слухове ми се иска да отрека решително като неотговарящи на истината и това от лични впечатления вече шеста година.

Колкото до заплащането на учителите в нашето училище, мога да уверя, че са в пъти на тези от държавно училище Wink

# 38
  • София
  • Мнения: 62 595
Според мен намесването на Френския лицей, Американския колеж и други подобни училища е неподходящо, защото те са съвсем друга категория училища и макар формално да са по българската образователна система, допирните точки с нея са минимални.
Затова предлагам да се ограничим в сравненията между държавните и частите училища, които са изцяло и само по българската система, за да са по-ясни разликите. Иначе се получава така, че сравняваме Форд с Майбах. Peace

# 39
  • Мнения: 7 263
Затова предлагам да се ограничим в сравненията между държавните и частите училища, които са изцяло и само по българската система, за да са по-ясни разликите. Иначе се получава така, че сравняваме Форд с Майбах. Peace

Ха ха ха Радостина имаш моите адмирации за последното попадение!
Донякъде е основателна твоята гледна точка, макар че и двете цитирани от теб учебни заведения са в България, имат лицензи и издават легитимни дипломи - ерго, аз не бих ги изключвала.
Но дори и без тях ще кажа, че проучванията ми в последната година / а повярвай ми те бяха много сериозни/ показаха, че на пазара на ЧУ има поне 10-12 наистина много добри училища, в които си струва да дадеш детето си! Обучението е много добро, дисциплината е на ниво, детето получава богата обща култира и освен това се учи да общува по правила, които трудно би научило в държавното училище!

# 40
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, те издават български дипломи, но по-голямата част от обучението е по други стандарти. А стандартът и програмите имат значение, дори да са само за част от обучението. И във ВУЗ-овете е така - тези, които работят на принципите и стандартите на чужди програми пак издават български дипломи, но студентите им излизат с доста по-задълбочени знания и съвсем различен мироглед. И още едно сравнение - все едно да работиш в голяма чужда компания (която пак формално е българска), но която да си е пренесла почти на 100% своята корпоративна култура, стандарти за качество и т.н. и много сериозна българска фирма, където стандартите са доста по-различни по простата причина, че са плод на българската действителност и култура.

# 41
  • Мнения: 7 263
Да, те издават български дипломи, но по-голямата част от обучението е по други стандарти. А стандартът и програмите имат значение, дори да са само за част от обучението. И във ВУЗ-овете е така - тези, които работят на принципите и стандартите на чужди програми пак издават български дипломи, но студентите им излизат с доста по-задълбочени знания и съвсем различен мироглед.

Ами ти си дала отговора и сама!
Точно това исках да кажа - щом нещо е полезно и води до развитието и просперитета на децата ни, респективно на цялата ни нация - значи то е Позитивно и Полезно!!!
И значи е добро и работещо!
Тогава не е ли по-добре вместо срамежливо да го отместваме в страни, да го разкостим, да го проучим до последното му работещо винтче и да променим нашите очевидно одавна неработещи системи към по-добро?! въпроса ми е риторичен

# 42
  • Мнения: 967
Вече един път отговорих на този довод, че не били чисто български училища Френското и Американското и сега ще го направя пак.
Тези училища са в България, специално във Фр. Лицей 50% от децата са българчета, кандидатства се на общо основание и таксата не е по-висока от повечето от другите ЧУ, т.е си е легална алтернатива за абсолютно всички родители, замислящи се за ЧО за своето дете. Колкото до Американският колеж, всяка година хиляди българчета кандидатстват там и някой влизат. Така че не виждам, защо да ги изключваме от спора, по-скоро са част от алтернативите, които всеки родител има.

След като моето дете учи там, само оттам мога да давам 100% верни примери. И аз знам за още 5-6 други училища, където учат децата на приятелите ми, но се въздържам донякъде да давам примери. Защо не вдигнеш така назидателно пръст към другите участници, които казват, че знаят от своя приятелка/позната/клюкарката от блока, че в ЧУ ги глезят, подаряват им оценки и други такива. По твоята логика и те не трябва да се вкл. в дискусията.

# 43
  • В офиса
  • Мнения: 4 019
Тема тук така и така няма Simple Smile т.е. някак трудно можеш да отговориш на държавно срещу частно, защото училищата са шарени, родителските критерии също.

Аз обаче нещо не разбирам на държавните у-ще. Учителите на щат там вземат срамни и мизерни заплати. От другата страна в нашето мило държавно училище имаме и друга група учители - приходящи. Те вече са частници. Занималня - частна, език - външен учител... Тези приходящи учители (със същото качество на работа, като държавните) вземат доста солидни суми за смешните си урочета. В училището на дъщеря ми идва една нафукана леля да иска да преподава английски - 2 часа по 30 мин в седмицата, по 20 лв. на дете. Не се иска да си кой знае колко добре в сметките, за да сметнеш, че за един астрономически час на тази леля в един клас от 25 деца, тя ще вземе 100 лева. Е, срамота е държавното училище да се продава по този начин. Как да искаме учителите в него да са мотивирани. И въпреки това една част от тях са!

Така че това, което на мен ми се ще са по-добри училища и по-мотивирани учители - и частни и държавни.

# 44
  • Мнения: 2 992
Дъщеря ми премина и през ДУ и ЧУ.
Съжалявам, че по-рано не съм я преместила в ЧУ и се радвам, че не беше късно. Държавното ни училище не беше лошо  и е на пъпа на София, но започвам с предимствата, които получихме в ЧУ:
-   дисциплина
-   категорична сигурност, че докато е там ще е далеч от алкохол, цигари и наркотици /пълна забрана за напускане територията на училището без придружител, периодично пребъркване на вещите на децата за издирване на забранени неща, докато в държавното училище можеш да видиш около него, разхождащи се деца с бутилка бира или цигара, това в ЧУ никога не ми се случи/
-   научиха я да е амбицирана, да има желание да учи и да се изяви

Не ми се задълбава повече, но ако трябва да върна времето назад, пак бих избрала частното училище. Това не пречи да сваля шапка пред началната ни учителка в държавното училище и да кажа, че до ден днешен не съм срещала по-прекрасен педагог, но колкото и да е всеотдаен един човек той не може да покрие всички пукнатини в държавното училище.

Считам, че резултатите ни на изпитите по време и след 7 клас, ми доказаха още веднъж, че съм предприела правилния път и овреме съм избрала частното у-ще. И най-важното, поне за сега имам една прекрасна тийнейджърка, с която ми е приятно да разговарям, да не ми се зъби и да не продължавам, за да не й е уроки

Последна редакция: ср, 08 окт 2008, 10:45 от rosss

# 45
  • Мнения: 1 199

В заключение на дългия и за някои досаден постинг ще кажа - не отричайте нещо, което не сте опитали. Не плюйте по нещо, за което нищо не знаете, не вярвайте на прословутото ежк /една жена каза/. Защото уважаеми heureuse , когато възпитанието не е започнало от дома, за да не се хвърли дъвката на асфалта остава само едно - да научиш по трудния начин, че тя трудно се стърже от там. И да знаеш, че утре пак ще я стържеш ти и твоите приятели!!!
Намирам го за доста възпитателно и положително!
Посочи ми едно държавно училище, чиито възпитаници почистват двора си - защо там няма такива хитреци ммм?

Ама нещо много скачате върху мен. Така и не разбрах с какво метенето на двора си е заслужило гръмкото име "проект"? Това ли са им проектите? Много съм "за" полагането на труд от учениците. В училището на детето ми има задължителни часове за безвъзмездно полагане на труд в полза на обществото, ама това си е наречено "труд", а не "екопроект". И помагат в домове за ивалиди, възрастни хора и т. н. и с това си разширяват кръгозора, а не изземват функциите на чистачките на училището. 

# 46
  • Мнения: 7 263
Екопроектът им не включва само почистване на двора  Wink, има и други неща, например правиха примерни проекти за пречиствателни станции - дори само фактът, че размишляват по тази тематика активно, ги прави велики в моите очи.

Никой не скача heureuse , просто не обичам ваденето на думите от контекста и тълкуването им във вида "Какво е искал да каже лирическия герой".
Радмила е написала съвсем ясно, че  еко проектите далеч не включват само почистването на двора!
Но пък е далеч по-удобно да видим само това и да заключим, че децата са ползвани само като заместиници на чистачките и да хихикаме, колко е смотано в Българското ЧУ.
Колкото до разширяването на кръгозора, то уверявам те в родината ни това е малко по-вероятно да стане в Частно училище /имам предвид влиянието и ролята на самата институция на училището/ и доста по-невероятно да се случи в Държавното училище, ако родителя не си е на мястото.
Не искам да споря с теб, нито да се конфронтираме, но мисля че тъй като живея в България и децата ми учат тук имам една идея по-точна преценка от твоята относно възможностите на двете системи в България. Виж ти би ни била полезна с мненията си за Канада и ще ми бъде любопитно да споделиш Peace

# 47
  • Мнения: 4 877
Е, ако ще си играем на думи, отдавна в България няма и чистачки, освен онези за стъклата на колата.  Wink

# 48
  • Мнения: 967
Леле, разсипахте екопроекта на детето ми, а тя беше толкова горда и ентусиазирана  Rolling Eyes

 Да зарежем метенето на двора (примера беше даден, за да илюстрирам, че децата от ЧУ не се срамуват да нацапат ръцете си, нито преподаватели се страхуват от уволняване като вменяват на децата функциите на чистачки  Joy) - с други думи исках да кажа, че не са разглезени и да се насочим към образованието!

Общи условия

Активация на акаунт