Коя секция ви харесва повече?

  • 5 608
  • 106
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 2 439
Много зависи в какво помещение ще ги сложиш, на коя стена, какви са другите мебели като форма /цвета се променя с поръчка/. Като ги гледам само на снимки - последната ми харесва най-много.

# 46
  • Варна
  • Мнения: 1 553
Първата и втората ми допадат най-много (като първата да не е в този цвят, за тъмните плоскости става въпрос).

# 47
  • Мнения: 2 498
Всеки има свой вкус-на мен лично показаните модели не ми допадат, но ако трябва да избирам от тях -първата.....

А какво би ми предложила?

Бих ти предложила актуалния МДФ лак....като може от лак да са само вратичките, а корпуса да не е....аз приклчвам с обзавеждането на 160 кв. апартамент и вс. ми мебели са по поръчка, като дизанера съм си изцяло аз....идеи сам взимала от италиански саитове....утре ще отида да снимам двевната ни и ще ти покажа каква е моята....а ето ти идеи:
 
   

# 48
  • Мнения: 1 427
Това наистина е страшно красиво,но не е за мен   Embarassed Сигурна съм,че е доста над скромния ми бюджет.

# 49
  • Мнения: 4 187
Всеки има свой вкус-на мен лично показаните модели не ми допадат, но ако трябва да избирам от тях -първата.....


 Peace

# 50
  • Мнения: 3 782
Гласувах за първа и четвърта. Ще следя темата, защото нашият хол все още се обзавежда и ми е интересно какво всъщност е модерно, но в същият момент да не граничи с кичозността.

# 51
  • varna
  • Мнения: 676
Първата!

# 52
  • Мнения: 166
На мен лично не ми хареса нито един от моделите,затова и не гласувах

# 53
  • Мнения: 171
Най-много ми харесва първата, а и в къщи сме с подобна!

# 54
  • София/Осло
  • Мнения: 4 541
Въпреки ,че не обичам “секции“, гласувах за първата  Peace
Идеите на валя 77 са 100 пъти по готини  Peace

# 55
  • Мнения: 3 830
1 ми хареса най-много. Гласувах за 1 и 4. Wink

# 56
  • Мнения: 4 380
По-скоро първата бих избрал.
Ксения би ли споделила какво е твоето мнение за обзавеждане в хола и евентуално да постнеш някакви снимки.
Извинявам се ако си писала в подобна тема.
Благодаря предварително за отговора.

Ох...не знам какво повече очакваш да кажа от това, което вече казах. newsm78 Да изнеса лекция за тенденциите в дизайна на хола или лекция по правилата на композицията в помещението?
Въпросът е много обширен ако трябва да навлизаме в дълбочина и същността на нещата.
Правилата са такива. Избягва се всичко излишно. Няма нужда от мебел, която всъщност не ти е нужна.Няма нужда от цял един обемен витринен шкаф за да разположиш колеция от мидички. Няма нужда от обемни високи шкафове, които да ти "изяждат" въздуха в помещението. Избягват се всякакъв вид асиметрични конструкции.
Конкретно по повод симетрията, това е почти правило в дизайна. Асиметрични композиции се правят сложно и изискват особен художествен усет за да бъде тя правилна и хармонична. Освен това, в едно помещение се взима предвид първо общата композиция и после частната. Значи отделният елемент трябва да бъде подчинен първо на правилната обща композиция и после на всичко останало. От тази гледна точка не може да разглеждаш мебелната част като отделна единица. Първо, тя е част от зоната за отдих и като такава, съставя композиция с меката мебел (която като правило е симетрична). После, цялата тази зона за отдих е част от помещението което като правило е с правилна геометрична форма. Асиметрията освен всичко останало дава усещане за движение, докато симетрията е статична и създава усещане за спокойствие. За да се избегне усещането за "подреденост под конец" и да се внесе малко ритъм, асиметрични композиции се правят в дребния детайл. Като правило в аксесуарите, а също в определена степен в разпределеността на елементите по височина.

http://img385.imageshack.us/img385/8517/88445352lv2.jpg

http://img402.imageshack.us/img402/121/e42b8022b1ab2f415e400b3wd8.jpg

Избягването на комплектовани елементи също е част от тази тенденция композицията да не е прекалено линеерна и подредена, а също е търсене на интерес. Ако трябва да дам аналогия за да бъде разбрано по-добре, мога да дам пример с облеклото да кажем. Една блузка с десен стои по-добре ако не е в комплект с пола в същия десен. Един комплект красив сервиз с интересни мотиви изглежда много по-добре на масата когато е използван частично в съчетание с други съдове без мотиви. Мотивът в дизайна на дадения елемент се губи когато е обкръжен сред други елементи със същите мотиви.

Височината и размерите на мебелите са важен елемент. Мебелите са позитивното пространство в композицията, а стените и "въздухът"-негативното. Добрата композиция е хармонично разпределение между позитивно и негативно пространство. Негативното пространство е от съществено значение за възприемане на стойността на позитивното. Най-просто казано, няма възприемане на красотата на дадена мебел ако тя не е поставена на съответен фон, който да я подчертае. Фонът е важен и като цвят, и като форма, и като размер. Т.к. тези елементи определят тежестта на даден елемент в композицията.

И като споменах за тежест, височината и обема на мебелите са елементи определящи тяхната тежест. В една хармонична композиция има 1-2 елемента с тежест, около които е завъртяна и разиграна цялата композиция (в случая с втората снимка примерно, това очевидно е масивната камина). Когато масивните елементи са повече или когато няма един определен елемент с тежест, липсва като правило и център на интерес.

Не знам дали ви е нужна цялата тази теория и дали не е прекалено досадна, но не знам как по друг начин да обясня защо едно нещо е правилно, а друго не, и съответно е за избягване. newsm78

Всичко казано до тук не означава, че в едно помещение не бива да има високи мебели. Но когато такива секции се планират, те се олекотяват допълнително с други средства. Примерно изцяло вграждане на тази секция и липса на особенна раздвиженост, липса на елементи които очебийно се открояват, а също светли неутрални цветове. Всичко това прави секцията да стои по-скоро като негативно пространство в композицията, като фон.

http://img291.imageshack.us/img291/8659/29998373xj2.jpg

http://img291.imageshack.us/img291/3849/78859884ot6.jpg

http://img291.imageshack.us/img291/1166/30745146hc8.jpg

На последната снимка примерно, елементите с тежест са сините фотьойли и синята картина, които образуват красива симетрична композиция. Вградената мебел е размита като фон и спрямо тях се явява негативно пространство.
Ето още един пример, в който центърът на интерес е камината. Секцията в която е вградена е максимално изчистена и неутрална откъм елементи за да подчертава важния елемент в нея.

http://img291.imageshack.us/img291/4759/60364061zv2.png

Тук ниската мебел-библиотека е в същата разлинованост и съставена от подобни правоъгълници като прозорецът. Двата елемента образуват симетричната композиция, в чийто фон се вписва меката мебел. И т.к. в библиотеката липсва балансиращ елемент за тежестта на прозорците, са добавени картини в горната част.

http://img227.imageshack.us/img227/4867/13sw1.jpg

В този случай, ниската тв-мебел балансира като цвят съществуващия в другия край на помещението в кухненската част.

http://img227.imageshack.us/img227/6509/tocardesignsj7.jpg

Но в същото време тя е "рамка" за телевизора. Подчертава мястото му и го позиционира спрямо меката мебел. Няма претрупване в тази част на стената и има достатъчно "негативно пространство" на чийто фон да изпъкнат важните елементи.

Май стига ви толкова за днешната лекция. Laughing Надявам се да е било полезно. Това което трябва да се запомни, е че мебелите не могат да бъдат разглеждани самостоятелно без контекст. Защото всяка мебел си има своите функции. Както съвсем практични, така и композиционни.



# 57
  • Мнения: 2 266
първата и последната най-много ми допаднаха

# 58
  • Мнения: 1 418
Аз имам първата в анкетата.Удобна е,но си помисли,защото всеки
ден трябва да обираш прахта.(заради тъмния фурнир).А също така
 я съобрази с останалите мебели,относно цвят.Купили сме я от
"Арон".

# 59
  • Мнения: 2 803
 PeaceПървата ми хареса най-много Peace

Общи условия

Активация на акаунт