Допреди няколко години имахме едно Рено 4 - ярко оранжев пикап. Толкова беше старо, че вероятно с него Луи дьо Финес е ходил на абитуриентски бал. При возене вдигаше шум като камион с тенекиени кутиии пълни с пирони /това пък ни спестяваше нуждата от радио/, имаше напълно естествена вентилация, както и бивш кожен салон, но пък можеше кисели краставички да наливаш в резервоара, пак си вървеше.
Една ранна лятна утрин сме се стегнали да пътуваме за с. Воден, Ямболско, та Елховско. Това е едно прекрасно местенце, в което по това време /2000г/ обхват на мобилните имаше само на паметника на местните партизани и то при определена скорост и посока на вятъра. Там ни чакат приятели и брат ми. Казано е кога тръгваме и те знаят кога да ни очакват. Не могат да се правят промени – няма връзка.
Точно на третия светофар се счупва някаква част на Оранжевия Звяр /кола, която си няма име е половин кола, знаете/. Няма проблеми, Пътуващият си има един антиквар в Овча купел намнайсе, който го поправя при нужда. „Стигнахме, слизай!”. Аз уж имам добро зрение, ама не виждам къде сме стигнали. Посочва ми се една, хм…посторйка, градена по проект на предвъзрожденска черква – два метра под земята, пред нея различни по големина купчинки с вехтории. Излиза майсторът –антиквар, братовчед на Румелщилцхен, а аз бивам изпратена в отсрещното кафене. Свършват до един час и тръгваме. Наблюдавам работния процес от масата си.
След три пъти повече от обещания един час, Оранжевият звяр все повече заприличва на другите купчинки пред, ъъъъъъ… сервиза /?/. Пътуващият току притичва, за да ми каже поредното „Още един час и тръгваме”, кафеджийката само ми сменя чашките и пепелниците, аз се местя заедно със сянката на чадъра.
След много повече от обещания един час, на мобилния телефон на Пътуващия, с размер на Немско-българския фразеологичен речник, звъни мама да пита в Ямбол ли сме вече. Да бе, да.
В късния следобед, бивам поканена да се кача в колата, защото отиваме при един друг майстор, който ще направи една заварчица и, след най-много един час, тръгваме. Румпелщилцхен се намества отзад. Спираме в средата на нищото, сред синя жлъчка, репеи и още някакви растения. Издига се трафопост там. Въздържам се да попитам, аз пеперуди ли да ловя един час тук и чакам да приключи заварчицата. Ура, ура. Готови сме! Сега ще върнем нашия антиквар-ювелир в ъъъъъъъ…сервиза /?/. Въздържам се да питам, защо не ме оставиха в кафенето, така и така си бях свикнала.
Ура, ура отново. Потегляме. Разговорът с майка ми по фразеологични речник, когато и съобщавам чуруликащо, в шест следобед, че ВЕЧЕ тръгваме за с. Воден Ямболско, та Елховско, с кола вдигаща по нанадолнище макс. 90км/час, мисля да ви спестя.
Омайна лунна нощ е, ние навлизаме в Ямбол. Който не е питал ямболии за път, той само не знае в какво приключение влиза. От трима различни таксиметрови шофьори получихме подробни упътвания, в които единственото общо нещо бяха „Идин стоп и идно обиколно”. Загубихме се естествено. Това било трудна работа, но ние успяхме.
Къде полунощ пристигаме в Елхово. И там се изгубихме. Това било още по-трудна работа, но ние успяхме.
Там някъде, в едни лозя, далеч от главния път, Оранжевият звяр започва да издава звуци, с които напълно оправдава името си. Нещо с нещо, наричащо се генерация се е случило. През храсталаци и шубраци, стигаме до единствената светеща крушка в околността. Сервиз!!!!! Изскача един уплашен от трещенето сънен човек. Не може да ни помогне за озвучаването, но ни упътва.
Пътуваме през полузаспали селца, тоест селца, които са били заспали, преди да ги наближим. Шпалир от втрещени хора, излезли от къщи, кръчми и дискотеки ни изпровожда.
А небето е светло и красиво. Пълнолуние, мисля си аз.
Стигаме Воден, нашите посрещачи ни чакат пред вратата на къщата. 5 минути по-рано, някой, тичайки, е дошъл да ги предупреди „Ваш`те идат”.
Слизаме и се наденваме на нечуван скандал от истерясалия ми брат, който е бил в пълна неизвестност какво ни се случва, а освен това светлото небе не е било от пълнолуние, а от ужасяваща гръмотевична буря, която ние просто не сме могли да чуем от рева на Звяра, но компанията ни е чакала завряна под масата. Сега, дали заради бурята точно са били под масата, не знам.
Лягаме тримата с брат ми на един голям одър, аз по средата, и заспиваме. Да, бе, да. Пътуващият цяла нощ въртя волан, натискА педали и сменявА скорости.
На сутринта отиваме да пием кафе и лимонада в селското питейно заведение. Абе, всичко много хубаво, ама защо хората минават, надничат, завъртат се, оглеждат се?
Оказа се, че бащата на нашия домакин, голям зевзек, обяснил на всички, че Пътуващият е с баща турчин и майка финландка, и с Оранжевия звяр идваме от чужбина.
Та така.