личен лекар

  • 3 500
  • 31
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 440
Здравейте!Искам само да споделя какво ми се случи вчера.Звъня  на личната си лекарка да и поискам направление за кардиолог.Да поясня само че въпросната лекарка е много добра приятелка на моя позната,която пък сама ни предложи да се прехвърлим при нея с детето,за да ни обръща внимание,да дава направления и т.н.От 3 години сме при нея и не ми се налагало да я посещавам въобще до тази година. Оперираха ме - дори и тогава не съм я занимавала с направления - и започнаха здравословните ми проблеми.Цял живот съм била с ниско кръвно,а след операцията започна рязко да се покачва и след 2 посещения на спешен кабинет и викане бърза помощ през нощта реших да започна сериозно лечение.До вчера съм притеснила лекарката с 2 направления за кардиолог - април и юни месец.Но от една седмица кръвното пак ми е високо ,а най редовно си пия хапчетата и спазвам предписаната ми диета много стриктно.Реших да направя консулт с лекар и звъннах на личната да поискам направление - а тя с такъв ехиден тон ми отговаря че вече и писнало от моите направления,да вземели кардиолозите да ме диспансеризират и да си ме наблюдават,защото тя не може непрекъснато да пише направления за мен.Не мога да ви опиша колко обидно ми стана - не от отказа,а от гадния и тон.Най - човешки и казах че от юни не съм вземала направление и все пак се осигурявам и то най редовно.Нямам пропусната вноска от както съществува здравното осигуряване.Тогава реши че може да ми даде .Кажете ми моля ви аз ли съм кукава,че се впрегнах от такова отношение или съм реагирала правилно.След като затворих телефона  се разплаках - от цялата работа вдигнах още по високо кръвно .Може би някои ще ми кажат - да ти имам проблемите.Аз също бих реагирала така до преди една година,защото не знаех какво е болест.Ох,темата стана дълга,а исках само да споделя с вас отношение на личен лекар.

# 1
  • Мнения: 4 053
идва декември,
аз, без да давам много, много от себе си, просто бих се ориентирала към друго GP  Wink

# 2
  • София
  • Мнения: 2 105
Ох, че се дразня!
Все едно от г*за си ги вадят тия направления, без извинение #Cussing out
Сменяй я след 2 седмици и толкоз!

# 3
  • Мнения: 440
Че ще я сменям - то ясно.Аз даже и казах като си взех направлението че повече няма да се виждаме.

# 4
  • Мнения: 6 604
И да я смениш няма гаранция. И моя приятелка така си смени личния-уж много добър. Потърси направление за гинеколог и той й даде. След прегледа при гинеколога обаче,той й изписал лечение и й казал да отиде пак след 2 месеца. Когато приятелката отишла при личния за ново направление той й заявил ,че за ТАЗИ година няма право на повече направления #Crazy.
Тя ,че ще го смени то е ясно ,но защо трябва да се гавриш така с хората?

# 5
  • Мнения: 378
Че ще я сменям - то ясно.Аз даже и казах като си взех направлението че повече няма да се виждаме.
Ами мниго хубаво си и казала даже и е малко мен ако питаш,аз не мога да разбера какви са им далаверите с тези направления,че като им кажеш все едно пари им искаш.

# 6
  • София
  • Мнения: 1 735
По закон наведнъж може да ти даде до 3 направления даже.Смени я и не се ядосвай.Здравето ти е по-важно от такива елементи.Не всеки става за доктор,определено е трябвало по-човешко отношение.При нас педиатърката или мойто джи пи като са свършили направленията/обикновено към края на месеца/ ми казват на коя дата в началото на следващия месец да отида и ок.

# 7
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
аз не мога да разбера какви са им далаверите с тези направления,че като им кажеш все едно пари им искаш.
И на мен ми е интересно newsm78

# 8
  • Мнения: 6 604
А аз не мога да разбера защо трябва да има определен брой направления за месец? Знам,че личните в случая не са виновни,но ако, не дай Боже ,ти се наложи по спешност направление към края на месеца ,а тя ти каже-сори,ама са изчерпани? Тогава трябва да си платиш! Защо е тогава това здравно осигуряване? Егати тъпотията.

# 9
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
ако, не дай Боже ,ти се наложи по спешност направление към края на месеца ,а тя ти каже-сори,ама са изчерпани? Тогава трябва да си платиш! Защо е тогава това здравно осигуряване? Егати тъпотията.
И аз това се питам.

# 10
  • Мнения: 4 411
Не защитавам никого,но държа да вметна че на лекарите се отпуска определен лимит  КОЙТО Е В ПЪТИ ПОД  НЕОБХОДИМОТО/ и ако го надвишат получават тлъсти глоби от сдравната каса.
На практика проблема се генерира там а после гледат как се карат пациенти и лекари.На протестите на лекарите /към които ние пациентите не се присъединихме а е трябвало/и се отговаря с липса на средства.
В същото време не е регламентирано как да се харчат парите ни събрани от касата, т. е регламента гласи че това го решава управителния съвет на касата а контрол тц.
Така се е стигнало до следния парадокс :пари за служебни джипове има, има и за забележителен лукс в офисите.......... а за елементарни  и наистина неотложни неща няма.
Вината си е до голяма степен НАША защото не направихме нищо да защитим интереса си като пациенти.

# 11
  • Мнения: 38
Като опре до направление за специалист, личните лекари са направо невъзвможни. Измислят какви ли не оправдания - свършили били, края на месеца било, случая не бил спешен и нз си какво!!! Имало е случаи, в които бившата ми лична лекарка на своя глава ми е предписвала лечение, което в последствие ми е докарвало усложнения, само защото не ме е изпратила веднага на специалист. ooooh!
Миналата есен се преместих да уча в София и си смених личната лекарка. За сега нямам никакви оплаквания от нея - два пъти ми се е налагало да ходя на преглед при специалист (в рамките на 3-4 месеца) и не ми е отказвала направление.
Не се оставяйте да си играят с вашето здраве или с това на вашите близки! Щом се осигурявате редовно и съвестно, значи имате право на качествено здравно обслужване.

# 12
  • Мнения: 6 604
Аз не нападам личните лекари.Напротив-знам ,че са ограничени откъм брой направления. Но в последната година ми се наложи да обикалям доста по лекари и като знам колко пари дадох(не ,че съжалявам-щом е за здраве) се питам какъв е смисъла да се осигурявам. Или още нещо тъпо-дете,което се нуждае от рехабилитация да кажем месец по каса има право на 10 дни. Останалите-ако семейството има пари-добре ,ако не... Ето как се грижим за бъдещето ни.

# 13
  • София
  • Мнения: 175
svetli333,
Не позволявай ограничеността на една посредствена докторица, да дава отражение върху здравето ти. Държала си се повече от нормално, а може би е трябвало да бъдеш малко по-груба. Лекувай се и стискам палци нещата с кръвното да се нормализират   bouquet

П.П. Моля, съфорумките, завършили медицина и практикуващи като лични лекари да не се сърдят от моето определение. И  имам още две чуденки:
1. Защо лекарите в 90 % от случаите се държат все едно са с нещо повече от нормалните хора и някой им е длъжен??
2. Докога в медицинските университети в България ще има оценки "среден", " добър" и "мн. добър"? Това е ненормално - не искам да ме лекуват хора, които на изпит по вътрешни болести едвам са вързали тройката....

# 14
  • Мнения: 1 726
Да я сменяш няма смисъл, всички са така, свидят им се. Моята веднъж ми каза, че не може да ми даде трето направление в рамките на 3 месеца, но после ми се наложи да ме оперират и ми даде още 2.  newsm78

# 15
  • Мнения: 166
Извинявай,но-звъннала си потелефона на личната за направление.Ами не е ли по-нормално да отидеш на преглед в кабината и да си кажеш проблема,личният лекар не е идиот/поне за моя мога да твърдя!/.Може би е хубаво де се замислят всичкси,които не са доволни от личия си-по какви критерии са го избрали-защото е кадърен,върши си работата/включително и да праща пациента си на консултация,когато се налага/,или защото дава направления дори само след сигнал по телефона.Идва декември все пак.

# 16
  • Варна
  • Мнения: 1 522
То че направления няма достатъчно, това е ясно, за мен обаче отношението на личния лекар, а и изобщо на лекарите към пациентите е недопустимо. По-голяма част от тях страдат от мания за величие, която е така ярко изразена, че ми иде да си оскубя здраво косата всеки път щом вляза в кабинета. Не ме разбирайте погрешно, изключително много уважавам лекарската професия като такава, но пък ужасно се дразня от факта, че я практикуват и хора с толкова елементарно възпитание и в повечето случай с абсолютно оперирано чувство за такт.

пп именно заради отношението към мен декември ще сменям и аз своята лична лекарка и съм склонна да го правя на всеки 6 месеца докато наистина не попадна на човек, който също може да ми откаже направление, но да го направи по нормален начин, с обяснение как, защо, кога......

# 17
  • Мнения: 440
Звъннах и по телефонът,защото ми е много трудно да отсъствам от работа.Пък и да ме види какво ще ми помогне за кръвното - първият път когато и звъннах/преди месеци/ и не бях добре ми каза да отида в спешното,тя е била до 14 ч на работа и след това вече не преглежда.
Благодаря ви много за отговорите ,олекна ми като споделих с вас и разбрах че съм права.

# 18
  • Мнения: 2 229
И аз знам, че отпускат определен брой направления на месец и трябва да ходя от 1 до 5то число, защото по-късно просто вече нямат.
В поликлиниката, където ходя, на първия етаж са личните лекари. Там и в 7 сутринта да отидеш, има чакащи хора. Много голяма част са за направления. И много често чакат направление, за да отидат при лекар в същата тази поликлиника.
Наложи ми се да посетя няколко лекаря там, наскоро, и докато обикалях по етажите - жива душа нямаше! Shocked Пусто и празно навсякъде. Е, каква е тая идиотия да чакат 50 човека при личния лекар, а при лекарите, където всъщност трябва да отидат, да няма никой. ooooh!
Сигурно ми е елементарна логиката, но ми се стори нелепо...

# 19
  • София
  • Мнения: 16 056
По наблюдения от предишната ми лична лекарка - даваше  направления предимно  на пенсионерите. Като отидох и видя, че едвам ходя от схванат кръст заяви - отиди на частен преглед еди къде си,  нали работиш и печелиш - плати си.  да ама бабите и носят подаръци - едната беше пекла кекс, другата носи бонбони. Влизат вътре, лигавят се, дърдорят по половин час и тя ги търпи. Беше лична и на баща ми и майка ми - само дистанционно ги лекуваше - с рецепти. Те - бяха тежко болни и нямаше как да и омесят баница.
Смених я с детската лекарка на дъщеря ми и вече нямам проблеми. Но и кекс не нося.

# 20
  • Мнения: 140
Имаме личен лекар,с който много рядко се виждаме/добре,че е така/,два пъти в семейството се е случвал по-сериозен проблем и той е този,който настоява да направим всички необходими прегледи при специалист.

# 21
  • Мнения: 2 382
В момента , в които спрем да уважаваме лекарите и учителите си , сме стигнали дъното.
Работата на личния лекар все пак е да лекува, а не да раздава направления.
Ако имаш нужда от постоянно наблюдение от специалист, диспансеризират те за определения период.Ако не си диспансеризирана, личният лекар преценява дали имаш нужда от направление.
Последния път, когато потърсих личния си лекар, бях със страшни болки в корема и бях убедена, че съм за гинеколог.Оказа се бъбречна криза.Получих необходимата помощ и след няколко часа бях ОК.
Но като чета повечето мнения в темата, се чудя за какво изобщо са ви лекари newsm78

# 22
  • Мнения: 1 726
Цитат
Работата на личния лекар все пак е да лекува, а не да раздава направления.

Не съм съгласна! В твоя случай, работата му е да те диагностицира, да ти облекчи страданията и да те прати при специалист по негова преценка, т.е. да ти даде направление. Личният лекар не би трябвало да лекува бъбречни кризи, според мен.

# 23
  • Мнения: 18
Не е само в БГ така. В САЩ, същата простотия, даже и по-зле, защото тук като отидеш на преглед, сметката е бая дебела. Наложи ми се един път да ходя на очен лекар, (не беше за спешното отделение) просто едното око много ми се зачервяваше и сърбеше - капки от аптеката (които можеш да закупиш без рецепта) не ми помагаха. Обадих се да ми запишат час - секретарката на лекарката ми казва най-рано след 3 месеца...Аз им обяснявам, че много ме дразни и не мога да чакам толкова - те ми викат, ами тичай в спешното отделение (в смисъл ходи си плати, защото дори и със застраховка, пак трябва да си доплащаш там).

Да уточня: Работното време на докторката е от 9 до 15.

# 24
  • Мнения: 2 005
Отивам директно в здравната каса и правя жалба против нея , а че ще я сменя е ясно  #Cussing out

# 25
  • София
  • Мнения: 2 105
Цитат
Работата на личния лекар все пак е да лекува, а не да раздава направления.

Не съм съгласна! В твоя случай, работата му е да те диагностицира, да ти облекчи страданията и да те прати при специалист по негова преценка, т.е. да ти даде направление. Личният лекар не би трябвало да лекува бъбречни кризи, според мен.

Точно така. А те си мислят, че са специалисти по всичко. Ами няма такива за съжаление. Аз ще кажа, че мойта лична лекува няколко месеца детето ми често кървене на носа, постоянни отити и ангини, не пожелавайки да ми даде направление за специалист. Накрая я отведох на частен преглед УНГ и се оказа, че има чуждо тяло в носа (навряла си памук преди няколко месеца), което е направило страховита гнойна инфекция, почти сраснало с лигавицата на носа и правещо постоянните възпаления. На специалиста му бяха необходими 10 минути да установи причината, да извади топчето и да предпише правилното лечение. А не да си бях влачила детето преди това с месеци при джипито #Cussing out

# 26
  • София
  • Мнения: 4 051
Цитат
Работата на личния лекар все пак е да лекува, а не да раздава направления.

Не съм съгласна! В твоя случай, работата му е да те диагностицира, да ти облекчи страданията и да те прати при специалист по негова преценка, т.е. да ти даде направление. Личният лекар не би трябвало да лекува бъбречни кризи, според мен.

Как точно мислиш,че ще те диагностицира по телефона? Това само тук го има-да звъннеш по телефона на джипито и да му наредиш да ти даде направление. И като ти откаже-да скокнат всички да го плюят, щото бил длъжен. Длъжен, друг път! Длъжен е да те прегледа, преди да ти пише направления! Нали точно това им е функцията-да отсеят кой има нужда от аспирин и кой-от скъпо лечение при специалист. А точно бъбречната криза се лекува от джипи или от спешен. Виж, по-нататъчното лечение на бъбречното заболяване, това вече е за специалист!
 
 Иначе за държанието и, тона и изобщо цялото и поведение-аболютно си права да се обидиш. Аз щях да съм доста по-рязка! Вместо да се прави на много умна, трябаше да те викне в кабинета. Но тогава щеше и да ти даде направление(предполагам, никой не се захваща да лекува хипеонични кризи ей така!), и да поработи малко повече. Явно предпочита да се заяде с теб и да те махне от главата си. Сменяй я! Ако ти беше изрядна бих те посъветвала и да се оплачеш в касата, но в случая няма смисъл. Търсете си правата!

# 27
  • Мнения: 166
Цитат
Работата на личния лекар все пак е да лекува, а не да раздава направления.

Не съм съгласна! В твоя случай, работата му е да те диагностицира, да ти облекчи страданията и да те прати при специалист по негова преценка, т.е. да ти даде направление. Личният лекар не би трябвало да лекува бъбречни кризи, според мен.
До тук-личният лекар според едни е на дъното,а сега виждам-издигнат във висините...Само ще спомена една синтенция,не знам дали ще цитирам точно-Да поставиш диагноза е изкуство в медицината,да лекува-всеки може.Това е малко в страни от темата,но както споменах-идва декември-просто сменяш,но сменяш и подхода си-уважението е двупосочен процес-това звънене по телефона за направление наистина не го разбирам.

# 28
  • Brokenpromiseland
  • Мнения: 1 432
Моята лекарка не съм я посещавала от 3 години...
Когато забременях ме гледаха други доктори, а след това за проблеми се отнасях към педиатърката.
Преди 2 седмици ми се наложи по административен въпрос да посетя моят личен лекар.Когато влязох във фоайето, обяче веднага в очите ми се наби една огромна табела (за пациенти) на която бе залепено писмо от РЗОК в което пишеше, че лекарката е глобена с 1700лв заради превишен лимит от направления.
Това което ми направи особено неприятно впечатление обаче беше надписа с червен химикал и големи букви под писмото:

"Заради ВАС касата ме глоби с повече от 1700лв.Сега аз трябва да изкарам тези пари от собственият си джоб"

Това ме потресе...и без да вляза в кабинета се обърнах и си тръгнах.Смятам и декември да я сменя.
Може да е лекомислено, но считам, че от лекар който посреща по този начин пациентите си аз не мога да очаквам адекватна грижа към моето здраве.

# 29
  • Мнения: 3 695
ужас  Sick сменяй я другия месец

# 30
  • София
  • Мнения: 2 105
Моята лекарка не съм я посещавала от 3 години...
Когато забременях ме гледаха други доктори, а след това за проблеми се отнасях към педиатърката.
Преди 2 седмици ми се наложи по административен въпрос да посетя моят личен лекар.Когато влязох във фоайето, обяче веднага в очите ми се наби една огромна табела (за пациенти) на която бе залепено писмо от РЗОК в което пишеше, че лекарката е глобена с 1700лв заради превишен лимит от направления.
Това което ми направи особено неприятно впечатление обаче беше надписа с червен химикал и големи букви под писмото:

"Заради ВАС касата ме глоби с повече от 1700лв.Сега аз трябва да изкарам тези пари от собственият си джоб"

Това ме потресе...и без да вляза в кабинета се обърнах и си тръгнах.Смятам и декември да я сменя.
Може да е лекомислено, но считам, че от лекар който посреща по този начин пациентите си аз не мога да очаквам адекватна грижа към моето здраве.



Еееее, не!
Ти изби рибата направо.
Егати простотията ooooh!

# 31
  • Насред хаоса
  • Мнения: 5 464
Моята лекарка не съм я посещавала от 3 години...
Когато забременях ме гледаха други доктори, а след това за проблеми се отнасях към педиатърката.
Преди 2 седмици ми се наложи по административен въпрос да посетя моят личен лекар.Когато влязох във фоайето, обяче веднага в очите ми се наби една огромна табела (за пациенти) на която бе залепено писмо от РЗОК в което пишеше, че лекарката е глобена с 1700лв заради превишен лимит от направления.
Това което ми направи особено неприятно впечатление обаче беше надписа с червен химикал и големи букви под писмото:

"Заради ВАС касата ме глоби с повече от 1700лв.Сега аз трябва да изкарам тези пари от собственият си джоб"

Това ме потресе...и без да вляза в кабинета се обърнах и си тръгнах.Смятам и декември да я сменя.
Може да е лекомислено, но считам, че от лекар който посреща по този начин пациентите си аз не мога да очаквам адекватна грижа към моето здраве.

Е чак такава простотия! Щом не е доволна, да спре да практикува. Какво си въобразяват тия, хората не са виновни, че се разболяват. Виновни са именно джипитата, защото от алчност поемат повече пациенти, отколкото имат възможност да обслужват. И после - ми няма направления, ми да не си само ти, ми не знам какво си. Смених трима лични лекари, докато попаднах на сегашната. Само да вметна, че първият едва не ме умори от пневмония, защото не му се даваха направления, освен това беше достатъчно некадърен да бърка пневмонията с обикновена настинка. Даже и на снимка не искаше да ме прати. Всичко според мен опира до лекаря - как едни все нямат направления, а други, като сегашното ни джипи, никога не  отказват? Нашата щом разбере, че няма да се справи с проблема, дава направление и те праща при съответния специалист.

Общи условия

Активация на акаунт