личен лекар

  • 3 501
  • 31
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 166
Извинявай,но-звъннала си потелефона на личната за направление.Ами не е ли по-нормално да отидеш на преглед в кабината и да си кажеш проблема,личният лекар не е идиот/поне за моя мога да твърдя!/.Може би е хубаво де се замислят всичкси,които не са доволни от личия си-по какви критерии са го избрали-защото е кадърен,върши си работата/включително и да праща пациента си на консултация,когато се налага/,или защото дава направления дори само след сигнал по телефона.Идва декември все пак.

# 16
  • Варна
  • Мнения: 1 522
То че направления няма достатъчно, това е ясно, за мен обаче отношението на личния лекар, а и изобщо на лекарите към пациентите е недопустимо. По-голяма част от тях страдат от мания за величие, която е така ярко изразена, че ми иде да си оскубя здраво косата всеки път щом вляза в кабинета. Не ме разбирайте погрешно, изключително много уважавам лекарската професия като такава, но пък ужасно се дразня от факта, че я практикуват и хора с толкова елементарно възпитание и в повечето случай с абсолютно оперирано чувство за такт.

пп именно заради отношението към мен декември ще сменям и аз своята лична лекарка и съм склонна да го правя на всеки 6 месеца докато наистина не попадна на човек, който също може да ми откаже направление, но да го направи по нормален начин, с обяснение как, защо, кога......

# 17
  • Мнения: 440
Звъннах и по телефонът,защото ми е много трудно да отсъствам от работа.Пък и да ме види какво ще ми помогне за кръвното - първият път когато и звъннах/преди месеци/ и не бях добре ми каза да отида в спешното,тя е била до 14 ч на работа и след това вече не преглежда.
Благодаря ви много за отговорите ,олекна ми като споделих с вас и разбрах че съм права.

# 18
  • Мнения: 2 229
И аз знам, че отпускат определен брой направления на месец и трябва да ходя от 1 до 5то число, защото по-късно просто вече нямат.
В поликлиниката, където ходя, на първия етаж са личните лекари. Там и в 7 сутринта да отидеш, има чакащи хора. Много голяма част са за направления. И много често чакат направление, за да отидат при лекар в същата тази поликлиника.
Наложи ми се да посетя няколко лекаря там, наскоро, и докато обикалях по етажите - жива душа нямаше! Shocked Пусто и празно навсякъде. Е, каква е тая идиотия да чакат 50 човека при личния лекар, а при лекарите, където всъщност трябва да отидат, да няма никой. ooooh!
Сигурно ми е елементарна логиката, но ми се стори нелепо...

# 19
  • София
  • Мнения: 16 057
По наблюдения от предишната ми лична лекарка - даваше  направления предимно  на пенсионерите. Като отидох и видя, че едвам ходя от схванат кръст заяви - отиди на частен преглед еди къде си,  нали работиш и печелиш - плати си.  да ама бабите и носят подаръци - едната беше пекла кекс, другата носи бонбони. Влизат вътре, лигавят се, дърдорят по половин час и тя ги търпи. Беше лична и на баща ми и майка ми - само дистанционно ги лекуваше - с рецепти. Те - бяха тежко болни и нямаше как да и омесят баница.
Смених я с детската лекарка на дъщеря ми и вече нямам проблеми. Но и кекс не нося.

# 20
  • Мнения: 140
Имаме личен лекар,с който много рядко се виждаме/добре,че е така/,два пъти в семейството се е случвал по-сериозен проблем и той е този,който настоява да направим всички необходими прегледи при специалист.

# 21
  • Мнения: 2 382
В момента , в които спрем да уважаваме лекарите и учителите си , сме стигнали дъното.
Работата на личния лекар все пак е да лекува, а не да раздава направления.
Ако имаш нужда от постоянно наблюдение от специалист, диспансеризират те за определения период.Ако не си диспансеризирана, личният лекар преценява дали имаш нужда от направление.
Последния път, когато потърсих личния си лекар, бях със страшни болки в корема и бях убедена, че съм за гинеколог.Оказа се бъбречна криза.Получих необходимата помощ и след няколко часа бях ОК.
Но като чета повечето мнения в темата, се чудя за какво изобщо са ви лекари newsm78

# 22
  • Мнения: 1 726
Цитат
Работата на личния лекар все пак е да лекува, а не да раздава направления.

Не съм съгласна! В твоя случай, работата му е да те диагностицира, да ти облекчи страданията и да те прати при специалист по негова преценка, т.е. да ти даде направление. Личният лекар не би трябвало да лекува бъбречни кризи, според мен.

# 23
  • Мнения: 18
Не е само в БГ така. В САЩ, същата простотия, даже и по-зле, защото тук като отидеш на преглед, сметката е бая дебела. Наложи ми се един път да ходя на очен лекар, (не беше за спешното отделение) просто едното око много ми се зачервяваше и сърбеше - капки от аптеката (които можеш да закупиш без рецепта) не ми помагаха. Обадих се да ми запишат час - секретарката на лекарката ми казва най-рано след 3 месеца...Аз им обяснявам, че много ме дразни и не мога да чакам толкова - те ми викат, ами тичай в спешното отделение (в смисъл ходи си плати, защото дори и със застраховка, пак трябва да си доплащаш там).

Да уточня: Работното време на докторката е от 9 до 15.

# 24
  • Мнения: 2 005
Отивам директно в здравната каса и правя жалба против нея , а че ще я сменя е ясно  #Cussing out

# 25
  • София
  • Мнения: 2 105
Цитат
Работата на личния лекар все пак е да лекува, а не да раздава направления.

Не съм съгласна! В твоя случай, работата му е да те диагностицира, да ти облекчи страданията и да те прати при специалист по негова преценка, т.е. да ти даде направление. Личният лекар не би трябвало да лекува бъбречни кризи, според мен.

Точно така. А те си мислят, че са специалисти по всичко. Ами няма такива за съжаление. Аз ще кажа, че мойта лична лекува няколко месеца детето ми често кървене на носа, постоянни отити и ангини, не пожелавайки да ми даде направление за специалист. Накрая я отведох на частен преглед УНГ и се оказа, че има чуждо тяло в носа (навряла си памук преди няколко месеца), което е направило страховита гнойна инфекция, почти сраснало с лигавицата на носа и правещо постоянните възпаления. На специалиста му бяха необходими 10 минути да установи причината, да извади топчето и да предпише правилното лечение. А не да си бях влачила детето преди това с месеци при джипито #Cussing out

# 26
  • София
  • Мнения: 4 051
Цитат
Работата на личния лекар все пак е да лекува, а не да раздава направления.

Не съм съгласна! В твоя случай, работата му е да те диагностицира, да ти облекчи страданията и да те прати при специалист по негова преценка, т.е. да ти даде направление. Личният лекар не би трябвало да лекува бъбречни кризи, според мен.

Как точно мислиш,че ще те диагностицира по телефона? Това само тук го има-да звъннеш по телефона на джипито и да му наредиш да ти даде направление. И като ти откаже-да скокнат всички да го плюят, щото бил длъжен. Длъжен, друг път! Длъжен е да те прегледа, преди да ти пише направления! Нали точно това им е функцията-да отсеят кой има нужда от аспирин и кой-от скъпо лечение при специалист. А точно бъбречната криза се лекува от джипи или от спешен. Виж, по-нататъчното лечение на бъбречното заболяване, това вече е за специалист!
 
 Иначе за държанието и, тона и изобщо цялото и поведение-аболютно си права да се обидиш. Аз щях да съм доста по-рязка! Вместо да се прави на много умна, трябаше да те викне в кабинета. Но тогава щеше и да ти даде направление(предполагам, никой не се захваща да лекува хипеонични кризи ей така!), и да поработи малко повече. Явно предпочита да се заяде с теб и да те махне от главата си. Сменяй я! Ако ти беше изрядна бих те посъветвала и да се оплачеш в касата, но в случая няма смисъл. Търсете си правата!

# 27
  • Мнения: 166
Цитат
Работата на личния лекар все пак е да лекува, а не да раздава направления.

Не съм съгласна! В твоя случай, работата му е да те диагностицира, да ти облекчи страданията и да те прати при специалист по негова преценка, т.е. да ти даде направление. Личният лекар не би трябвало да лекува бъбречни кризи, според мен.
До тук-личният лекар според едни е на дъното,а сега виждам-издигнат във висините...Само ще спомена една синтенция,не знам дали ще цитирам точно-Да поставиш диагноза е изкуство в медицината,да лекува-всеки може.Това е малко в страни от темата,но както споменах-идва декември-просто сменяш,но сменяш и подхода си-уважението е двупосочен процес-това звънене по телефона за направление наистина не го разбирам.

# 28
  • Brokenpromiseland
  • Мнения: 1 432
Моята лекарка не съм я посещавала от 3 години...
Когато забременях ме гледаха други доктори, а след това за проблеми се отнасях към педиатърката.
Преди 2 седмици ми се наложи по административен въпрос да посетя моят личен лекар.Когато влязох във фоайето, обяче веднага в очите ми се наби една огромна табела (за пациенти) на която бе залепено писмо от РЗОК в което пишеше, че лекарката е глобена с 1700лв заради превишен лимит от направления.
Това което ми направи особено неприятно впечатление обаче беше надписа с червен химикал и големи букви под писмото:

"Заради ВАС касата ме глоби с повече от 1700лв.Сега аз трябва да изкарам тези пари от собственият си джоб"

Това ме потресе...и без да вляза в кабинета се обърнах и си тръгнах.Смятам и декември да я сменя.
Може да е лекомислено, но считам, че от лекар който посреща по този начин пациентите си аз не мога да очаквам адекватна грижа към моето здраве.

# 29
  • Мнения: 3 695
ужас  Sick сменяй я другия месец

Общи условия

Активация на акаунт