За конформизма и училищния правилник

  • 6 381
  • 150
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 984
В момента "стратегиите" се пишат от хора, които живо дете не са виждали и не знаят, че пубертета при момичетата е изместен с четири години напред, примерно спрямо наборите 80. Стратегиите се пишат и от хора, които нямат нито ден в детската градина, а да професори по предучилищна педагогика, бидейки готини и с приятно поведение. Не става така.

За кое не съм "особено" права, Рокси? Че децата имат нужда от правила в училище, защото все някак трябва да се възпитат и образоват или, че всяко дете си има ключе? Кое?

За масата учители си права, но кажи ми човек държащ на положението си, образован, със способности и качества какво ще го задържи в училище? Заплатата ли? Или удовлетворението от добре свършената работа? Или човечното отношение на родителите и като цяло обществото към него?! Трябва да разберете, че в момента има две групи учители: а/самоотвержени доброволци и б/некадърници, които не биха се справили с каквато и професия да се захванат. Доброволците са 10% от всички.

На тази образователна система й трябва истинска реформа, а не униформа. Само тогава то ще бъде социална институция и ще дърпа обществото напред от всяка положителна гледна точка.

Само ще кажа следното относно реформата.
Крайно е необходимо персонализиране на обучението и възпитанието: чрез намаляване броя на децата в един клас, чрез изготвяне на индивидуални програми /там, където е нужно и чрез систематизиране на обучението на целодневен принцип/. НО:
1. За да се изготви личностен профил на всеки ученик в училище от 500 деца /средностатистическо/, са нужни 1250 часа /представляват 157 работни дни или около 7 месеца/ - 12 500 лв. допълнително.
2. За да се изготвят интеграционните програми на 10 интегрирани деца са необходими 70 часа /9 дни/ - 700 лв. допълнително.
3. За разпределението на учениците по 13-15 в клас са необходими около 33 учители в едно училище, т.е. 277200 лв. на година за заплати /мотивиращи и покриващи училищните и извънучилищните дейности/.
4. За развитие на базата са нужни при стандартен план около 70 000 за ремонти и поддържане на базата в изряден вид.
5. Около 70 000 са необходими за /ток, нет, вода и хигиенни материали/.
6. Допълнителни разходи /размножаване на материали, книги за библиотеките, албуми, компютри и т.н. екстри/ - 10 000 лв.

По моята широка сметка излиза, че за да има всички нармални условия за живот и развитие едно дете в днешните условия в средностатистическото училище са необходими 440400 лв.

В момента се отпускат по 670 лв. на дете в училища втора категория /масовата/ х 500 деца - 325000 лв.
Липсващите 115400 лв. дестабилизират основата на съществуване на училището и неговите функции. Без пари не може да се иска качество. Разбира се, когато са налице елементарните условия - трябва стриктно да се спазва качеството на услугата.

Последна редакция: пт, 28 ное 2008, 12:08 от Мишона

# 76
  • Варна
  • Мнения: 957
Точно   Cry

Да не бъда разбрана погрешно, нямам нищо против униформите и правилата. Но да бъдат направени с мисъл, а не да не се разчита, че  ще променят коренно нещата ей така, от днес за утре, без никакви други мерки. И че училището и децата са изолирана клетка на обществото Mr. Green
Абсолютно! Но другите мерки, по отношение на децата, започват именно вкъщи (онези прословути "първи 7 години")! Униформите и правилата само би трябвало да подпомагат възпитанието на децата, което би трябвало да се осъществява от реформирани родители, реформирано училище, реформирано общество...Все отнякъде трябва да се започне. И лошо няма да е от униформите и правилата. Безогледният външен вид и слободното поведение чисто и просто разсейват децата. Ама много ги разсейват. Те дори и мен разсейват!Дори и само по тази причина.

# 77
  • Мнения: 335
Голям дебат, голямо чудо.
Родителите това, учителите онова.

Масовата пошлост, агресията, наглостта, кухото самочувствие и чувството за безнаказаност на все още сополиви хлапета в училище не се дължи нито на родителите (в тази точно им роля), нито на учителите (в тази им роля), а на политическата и общата картинка в държавата въобще. Т.е. на родителите (включ. учителите, доколкото и те са родители) в ролята им на управлявани или управляващи.
Родителите са продукт на тази картинка (или евентуално жертви, ако не я приемат), учителите - също. Естествено - и самите ученици.

По-нагло нещо от това висш държавен чиновник да ти говори за "отговорността на родителите", няма, при положение че именно той развява наглия си г..з по всички телевизии и вестници и доказва, че да си именно такъв г...з върви - нагъл, безнаказан, безотговорен.
Отговорността на родителите е единствено в качеството на управлявани, допускащи такъв управляващ.

Няма друга причина за анархията, безотговорността и тъпотията - и сред родители, и сред ученици, освен това, че точно анархията, тъпотията и безотговорността са норма, налагана от държавата (управляващите) и от управляваните - доколкото не я санкционират с правото си на протест.
Тези, които въпреки държавата, не се превръщат в безнаказани агресивни наглеци и, съответно нямат "успеха" на другите, много естествено изпадат в очите на собствените си деца в ролята на досадни "залупени" свити мухльовци. Или на обични, но обречени на мижаво съществуване идеалисти, които децата естествено не искат за пример, а за контрапункт на себе си.

Училището е затова - да възпитава в определени общоприети норми на поведение, едновременно с това да дава знания.
Второто отдавна е премахнато от българското училище. Обаче се започна с първото.
Училище у рОдината отдавна няма.



Последна редакция: пт, 28 ное 2008, 11:55 от Холограма

# 78
  • Мнения: 4 300
За кое не съм "особено" права, Рокси?
Не си права, че трябва да далдисаш сред децата, за да създадеш успешна стратегия.

# 79
  • out of space
  • Мнения: 8 574
Баси простотията....да си отрежел косата!  Shocked
Тая Ямболиева е за як пердах!  Close

# 80
  • Мнения: 984
За да създадеш успешна стратегия за развитие и управление на едно училище е нужно не само да си работил в училище, но и да си наясно с всички препъни камъни, нужди на децата и визия за това как взаимоотношенията между деца и възрастни се развиват, Рокси.

Номерът "не е нужно да си психопат, за да лекуваш психопатии" не върви. Твърдението ти е дълбоко погрешно: все едно аз - педагогът и психологът да направя стратегия за развитие на банка. Не звучи нормално, нали?

Да, Ямболиева не е в ред жената, но и за това си има причини сигурно.

Последна редакция: пт, 28 ное 2008, 12:27 от Мишона

# 81
  • Варна
  • Мнения: 957
Училището е затова - да възпитава в определени общоприети норми на поведение, едновременно с това да дава знания.
Второто отдавна е премахнато от българското училище. Обаче се започна с първото.
Училище у рОдината отдавна няма.
Е, хайде, хайде...как пък се намират деца (и в гимназията, и в университета), които попиват и знания, и определени общоприети норми на поведение без никакъв проблем?! Само, че, за да работя с тях, трябва да "преборя" останалите, за съжаление, болшинството. Затова говоря - искам си инструментите, за да си върша работата. И не искам повече от тези, които използват колегите ми в рОдините, където има училище!

А колкото до държавата - това сме ние!

# 82
  • Мнения: 335
... А колкото до държавата - това сме ние!

Кои сте вие?




ПП Имаше вече тема за това вие ли сте, ние ли сме. Училището не може да е държава в държавата. То е неин продукт. Зависи от управляващите, които директно се разпореждат с него. От управляваните зависи само косвено - доколкото коригират първите. Няма такъв случай засега у нас (ако изключим онази петиция със 100-те хиляди подписа за книжовния български и държавните образователни изисквания  Laughing).

# 83
  • Варна
  • Мнения: 957
Зависи от управляващите, които директно се разпореждат с него. От управляваните зависи само косвено - доколкото коригират първите. Няма такъв случай засега у нас (ако изключим онази тепиция със 100-те хиляди подписа за книжовния български и държавните образователни изисквания  Laughing).
Тъй де - всички дружно не си вършим работата! А "ние" сме си ние и никой друг. Уви!
Нито ще отменим законите, щото не се спазват, нито религиите, щото не живеем според принципите им, ама с училищата що да не пробваме, те и без това не работят...Логиката?

# 84
  • Мнения: 335
Логиката е, когато тъй или иначе имаш нещо добро в собствената си държава, да не си бъркаш в носа, докато тъпанари, които сам избираш (или не си избирал) ти го скапват.
А с училищата това стана.

На фона на празни приказки за "отговорността на родителите", "отговорността на учителите", но не и на потните министерски дупета.

Ако ръководството на едно училище има право да определя самО вътрешния си ред без да нарушава закона и то го направи, значи си е съвсем у ред.


# 85
  • Мнения: 984
Холограма, училищата си имат правото да определят вътрешния ред, това е регламентирано в ЗНП и ППЗНП. Лошото е, че в момента, в който се изградят правилата веднага се намират деца, подбуждани от поведението на родителите си, които да излязат по телевизията и да кажат :"Пък ми стрижат косата", "Пък ми дръпнаха пиърсинга!", "Нема па да си скрия дупето, искам да ми е навънка и сняг да го вали!". Laughing

Последна редакция: пт, 28 ное 2008, 13:24 от Мишона

# 86
  • София
  • Мнения: 2 840
Ама, моля ви се!
По заведенията има фейсконтрол и дрескод, а в училище не можело.
Я се стегнете!

Селтакис, средното образование не е задължително.

# 87
  • out of space
  • Мнения: 8 574
Холограма, училищата си имат правото да определят вътрешния ред, това е регламентирано в ЗНП и ППЗНП. Лошото е, че в момента, в който се изградят правилата веднага се намират деца, подбуждани от поведението на родителите си, които да излязат по телевизията и да кажат :"Пък ми стрижат косата", "Пък ми дръпнаха пиърсинга!", "Нема па да си скрия дупето, искам да ми е навънка и сняг да го вали!". Laughing

Когато се кандидатства за дадено училище управата задължена ли е да информира кандидатстващия за вътрешния ред? Този дванадесетокласник като се е записвал в 7-мо училище някой казал ли му е, че с дълга коса йок, цъ?! Та той завършва след 5 месеца ега ти! И какви вътрешни правила? Тия училища са държавни и се издържат от моите данъци, как така те ще въвеждат правила без да ме питат?! Та те утре могат да решат, че ще изключват ученици със сини очи  Shocked
Ега ти демокрацията, ега ти дескриминацията  ooooh!

Да живей порно фолкът.  Tired

# 88
  • Мнения: 335
... Когато се кандидатства за дадено училище управата задължена ли е да информира кандидатстващия за вътрешния ред?...

Най-вече той има право да се информира от управата. Дали го е направил?
Или му е през изрусения кичур.






# 89
  • София
  • Мнения: 383
Както казах и в другата тема, правилника се разписа от родителите при провеждането на родителската среща след първия учебен месец. Това за дългите коси е измислено впоследствие. В класа на дъщеря ми имаше три момчета с по-дълги коси. Едното от първи клас е по-лудо и с нисък успех, другото е по-будно и сравнително добър ученик, а третото има брат близнак в същия клас. Едва ли вагабонтина ще стане по-дисциплиниран и по-прилежен сега, след като се подстрига.
В училището от миналата година поне има доста строг фейсконтрол - къси поли, големи бижута, къси панталони - забранени са. Но малко се прекалява ми се струва.
И не знам защо имам предчувствие, че няма да се спре само с косите на момчетата!? Може би защото класната е подхвърлила на дъщеря ми, че ще дойде ред и на момичетата!? Същата, която от началото на учебната година не може да запомни името й. Която реши, че дето ми и се подиграва, когато по наша инициатива я накарахме да й предложи да занесе гипс или замаска, за да се измаже издълбаната до тухла стена в класната им стая.
Да, определено косите на момчетата в училището са проблем!!

Общи условия

Активация на акаунт