Случайно ли е? Нов инцидент с влак

  • 2 051
  • 25
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 335
Днес отново е имало инцидент с влак.
Експрес "Янтра" е спрял аварийно. Всички пътници от един вагон са били смъкнати и са преместени в друг. Влакът закъснява около час.

Причината най-вероятно е повреда в ел. инсталация. Нещо, свързано с токове, искри, напрежение...

Случайно ли стават всички тези инциденти?
Някои - на толкова жестока цена? Или са в нечий извратен интерес?

Преди време беше напазарувана най-печелившата дейност на БДЖ - товарните превози.
Купуваха се и се продаваха вагони втора ръка, композиции...
Какво още ще се пазарува?

# 1
  • Galaxy 13197853088
  • Мнения: 2 392
остатъка.
ДМА напримерно.
и не "пазарува", а "приватизира".

# 2
  • Мнения: 335
Както всяко нещо, и БДЖ би трябвало да може да си работи перфектно с такова количество милиони, колкото държавата е отделяла за него.
Но не се прави.
Интересът на пазаруващите по принцип винаги е бил да се докаже, че без тях не може.
Че само те ще оправят нещата.

20 години - един и същи филм.
Тука евентуалните нечии интереси имат драстична цена.


# 3
  • Мнения: 274
Холи, според мен саботажите идват от Америка.
На скоро четох, че Уорън Бъфет е увеличил значително дяловете си в железопътни компании. Сигурно има апетит и към бедежето.  Joy

# 4
  • Мнения: 6 029
Ох, майко мила, извънземните са виновни  Crazy

Как не се уморяваш да виждаш саботажи във всичко.
Просто авария. И се случва често и предполагам не само тук.

# 5
  • Мнения: 4 300
А някой успял ли е да снима черните хеликоптери? Или пак са се скрили в последния момент.

# 6
  • Мнения: 12 669
Аз още се чудя кой предизвика земетресението. И само в София, м.... му.

# 7
  • при Arctic Monkeys
  • Мнения: 2 229
Мадам, мила, какво общо имат влак и земетресение? бъркаш понятията. моля, не се изказвайте неподготвени, че става много смешно понякога.
долното си позволявам да го почерня, защото баща ми изгоря във влака София-Кардам на 29.02. т.г.
НЕ, не са случайни инцидентите. всъщност, това не са инциденти, а просто закономерности. няма как някой да краде от БДЖ 20 години, а трагедии да не стават. няма как 40 годишен вагон да не изгори, наблъскан целия с лесногорими пластмаси, талашити и други боклуци, които като почнат да горят отделят вещества, близки до бойните отровни. това са физични/химични процеси. между другото, г-н О. Петков, бивш шеф на БДЖ, отстранен след пожара, в момента е в управлението на ръмънска фирма, която извършва частни товарни жп превози, използвайки линиите на БДЖ. повече няма да пиша, на нормалните хора, каквито са болшинството тук им е пределно ясно. НЕ, не пътувайте с БДЖ, не пускайте и децата ви да пътуват.

# 8
  • при Arctic Monkeys
  • Мнения: 2 229
хаха, сега пък прочетох поста на Julie - просто авария. ама, много сте наивни, честно...

# 9
  • Мнения: 335
Гледам тук - същински звездоброй.
Все звезди на спамо-чат темите, надули жили да го датат оригинално.

За който се интересува от тази тема, може да се ограничи в подробности по този последен инцидент.

Днес на гара Левски е бил откачен първи вагон на Янтра експрес поради  проблем с електрическата инсталация. Съобщено е на пътниците, че неколкократните изгърмявания и присветване, които те са чули и видели между машината и вагона се дължат на неизяснена неизправност с електрическата инсталация.
Били са помолени да напуснат вагона и да се преместят в други с обяснението, че този вагон ще бъде откачен. Казано е, че той пак ще бъде закачен на влака като последен, но в него няма да има отопление и не е желателно да остават пътници там.

Изпразването на вагона и преместването на хората е довело до закъснение на експреса с около час, тъй като всички те е трябвало да слязат от влака и да се качат отново в съответните други вагони.



Мадамите и другите веселяци от спамо-чатовете, в които те си споделят, могат да отнесат извънземните и хеликоптерите си във въпросните теми, предназначени именно за тази цел. Благодаря.


ПП Благодаря и за модерирането, в резултат на което остават само по-ценните закачливи спамчета, а не всички (напр. отговорите, които сами са предизвикали).

Последна редакция: пн, 22 дек 2008, 13:14 от Холограма

# 10
  • Мнения: 12 669
кармацома, моите съболезнования за баща ти.

Но прекаленото черногледство...Холограма сякаш изпитва удоволствие от такива новини.
В Денвър избухна самолет. Часове преди това племенничката ми е излетяла от там.  Децата ми пътуват утре с влак. Не си заравям главата в пясъка, но ми идва прекалено. По пътищата стават катастрофи всеки ден. Децата ми карат коли. Винаги може да изскочи пиян кретен. Да ги заключа в къщи ли.

# 11
  • Мнения: 4 300
Какъвто въпросът, такъв е и отговорът. Не, не е случайно с оглед управлението на БДЖ, парите които (не) се влагат в тях и всичко останало. Ако имаш желание да промениш нещо- давай, имаш шанса. Аз нямам нито желание, нито възможности.
Колкото по старо е нещо, толкова по голям  е рискът да се прецака. Само като ги видиш вагоните и ти е ясно.

# 12
  • Мнения: 2 401
Включвам се само да кажа, че ще следя темата, и да подкрепя препоръката на Холограмата относно извънземните и вертолетите.

# 13
  • Мнения: 274
Ето, да не кажете, че си измислям за Бъфет.

# 14
  • Мнения: 335
За тези, дето смятат, че държавните милиони, т.е. нашите, които се дават за БДЖ, са малко, да отговорят: Защо тогава се приватизираха така мигновено и шеметно именно печелившите товарни превози.

Потъналите милиони съвсем, съвсем не са малко. Справката ще ви я направя по-късно.
Въпросът е къде отиват. (Няма да говоря сега за Сименс, в случай че Марадона реши да ме подозира как тласкам разговора към нейните акции.)
Кой решава и защо после, като се види защо го е направил, нищо не му се случва.

Както и защо вместо да питат такива питания има хора, които им е по-кеф да се правят на интересни пред тези, които питат.


Последна редакция: пн, 22 дек 2008, 13:48 от Холограма

# 15
  • Мнения: 274
Ами виж кой има интерес и кой смесени дружества и си отговори сама къде отиват. Аз няма да цитирам имена, въпреки че ги знам, защото ти така ме наплаши напоследък, че вече дори да хвана зелената вълна по Цар Борис 3ти, си мисля, че това не е случайно....

# 16
  • Мнения: 4 300
Не те разбрах какво ме питаш  Wink

# 17
  • Мнения: 335
...вече дори да хвана зелената вълна по Цар Борис 3ти, си мисля, че това не е случайно....
Това е добро начало, Марадона.

Ами виж кой има интерес и кой смесени дружества и си отговори...
Благодаря, че отговори наполовина  на "неразбралите какво питам".
Всъщност аз не питах, а отговарях.
Това, което после попитах е: Защо като се знаят имената (не само от фин. спецове като Марадона), нищо не им се случва на "имената".
И какво му е смешното да питаш, щом не искаш да ти връткат живота в някакви си залагания,  за нечии милиони.



# 18
  • София
  • Мнения: 12 554
Защо тогава се приватизираха така мигновено и шеметно именно печелившите товарни превози.

А защо реши, че са приватизирани товарните превози? Щото или си права, или мъжът ми лъже какво и къде работи  Mr. Green

# 19
  • Paradise
  • Мнения: 3 103
Всички сме наясно колко стара е жп мрежата и всичко свързано с нея.
След като не се инвестират средства в нейното модернизиране, така ще е - инцидент след инцидент.

# 20
  • Мнения: 335
...А защо реши, че са приватизирани товарните превози? ...

Точно това предстои. Вероятно съвсем скоро.
Или е друг смисълът на раздробяването на БДЖ и поддържането на хаоса в него?
Много пот се пролива да се доказва колко е нужно това.

Точно това, че товарните превози са с гаранция печеливши, е причина за огромните апетити там и се доказва с първия (че и с последвалите, вкл. преди месец два) национален лиценз за жп превози на частни компании, което аз имах предвид (не е прозвучало прецизно, вярно е)
Не може да се наливат стотици милиони в нещо и в същото време да се делка, да се разпродават имоти, да се подготвя за изкупуване, да се дърпа на всички страни...
... И накрая това, заради което всъщност е създадено, да продължава да си върви както трябва.


# 21
  • MUC
  • Мнения: 297
Холограма, извинявай, но не очаквай някой да те взима особено на сериозно, като се има предвид как кълчиш фактите.
Има немалко смисъл в постовете ти, но ето - поправи се едва, когато те засякоха. А фактите се оказват доста по-различни от начина, по който ги представи, не е просто недоглеждане. Е, не компютри, а компоти, и не сме ги изнесли, а са ни ги върнали...

А иначе, ясно е, че БДЖ се ограбва от доста години, с благословия отгоре, и с помощта на престъпно нехайство дори и там, където може би не става въпрос за корупция. Както впрочем твърде много компании, производства и сектори, които са обект на обществен интерес. Или поне би трябвало да са, но междувременно на никой не му пука.

И също така ясно е, че ако някой инвеститор с или без кавички реши да се възползва от това, то най-малко той е виновен, че е имало кой да му остави вратичките. Не е луд тоя, дето яде баницата...

Жалко само, че това мина границите на обикновеното крадене и доведе до смърт и почернени семейства. Мога само да се моля да не се стигне до друг подобен случай.

# 22
  • Мнения: 335
asseto,
Дано не те въведох в заблуждение покрай споменаването на националните лицензи за частни компании, че цялата ми „коспирация” ще рухне.

Частните интереси върху, или покрай държавните релси са много повече от това, но пък то е първият пример защо въпросните интереси въобще съществуват .
С него за пръв път се видя, че дали едно „жп-нещо” е губещо или не, опасно или не, полезно или не, зависи не от абсолютната стойност на едни милиарди там, а от това, какво се прави с тях.
Използват ли се, за да работи системата по-добре или се разпределят според интереси извън нея.

Приватизацията на БДЖ очевидно се е явила в главата на „точните” хора още в първата утрин след пукването на свободата.
Печално известен транспортен министър беше обявил миналия век как трябва да се приватизират  те обезателно „до 2000 година” (печалното на министъра, че и на други с неговата фамилия, беше свързано баш с частните им „транспортни интереси”, но  не ща да влизам в подробности, да не изкълча неволно някой факт).

То не бяха идеи за пълна продажба на компанията на частници, делкане на релси от вагони (т.е. да шитнат железните пътища, пък да стискат вагоните и мисълта, че управляват), то не би закриване на линии, поскъпване на билети, наливане на милиарди...
Едно единствено БДЖ, работещо криво ляво в интерес на пътниците с някакви определени държавни пари, беше разделено на две, после на още три и парите все повече не стигаха...
Колкото повече хаос с дробенето, толкова повече изсипване на пари и по-голямо потъване.

За да се стигне до днес – истинска руска рулетка с живота на пътниците.
Само дето не е ясно кой кога й врътка барабана, кой какво и на кого доказва:
Дали, че трябват още пари „да се влагат” (за системи за контрол, за „билетни” системи, за „по-добрите вагони”)...
...Дали че хич повече не трябва нищо да се влага, щото работата е неспасяема, не струва и пукнат лев и трябва да се продаде баш за толкова...
Естествено – като първо се отдели „печелившо” от „губещо”, пък кое за кого – има кой да решава.

За всичко друго, asseto, след "компотите", си абсолютно права.

# 23
  • София
  • Мнения: 12 554
...А защо реши, че са приватизирани товарните превози? ...

Точно това предстои. Вероятно съвсем скоро.
Или е друг смисълът на раздробяването на БДЖ и поддържането на хаоса в него?
Много пот се пролива да се доказва колко е нужно това.

Точно това, че товарните превози са с гаранция печеливши, е причина за огромните апетити там и се доказва с първия (че и с последвалите, вкл. преди месец два) национален лиценз за жп превози на частни компании, което аз имах предвид (не е прозвучало прецизно, вярно е)
Не може да се наливат стотици милиони в нещо и в същото време да се делка, да се разпродават имоти, да се подготвя за изкупуване, да се дърпа на всички страни...
... И накрая това, заради което всъщност е създадено, да продължава да си върви както трябва.

Да, всичко това е така. И то не е от вчера. Само че малко се съмнявам, че ще отделят товарните превози от пътническите, по простата причина, че тогава БДЖ просто ще спре. Влакове няма да превозват пътници, а това никой няма да го позволи. И в момента има частен превозвач, който ползва ж.п инфраструктурата в страната, но печалбата за държавната компания не е намаляла кой знае колко. Проблемът е, че старите вагони, амортизираните локомотиви и изключително ниските заплати на хората, които работят в БДЖ - машинисти и помощник-машинисти, който си отиват всеки ден, не позволяват и пътническите превози да бъдат печеливши. Защо не се прави нищо - ами защото един нов локомотив струва няколко милиона лева. А тези, които управляват БДЖ от 18 години насам друго освен да крадат не правят. Раздутите щатове на администрацията гълтат парите за техника и машинисти. Защото българинът е такова животно, че като му падне власт, макар и малко в ръчичките, гледа на държавното като на частно. Като на собствено. И влачи, извлича и мъкне каквото може. Затова БДЖ е на този хал. Не толкова от приватизационните мераци, колкото от събраната отделна алчност, крадливост и нисък морал. Част от самите машинисти - тези на дизелите точат нафта като ненормални. Защо? Защото средната заплата е 650 лева. А бъхташ като говедо по линиите.
И въпреки всичко има много машинисти, които все още работят там и които са просто ентустиасти, обичащи работата си. Защото колкото и странно да звучи - все още има такива. И само благодарение на тях и на другите им колеги от поддръжката БДЖ все още се крепи, макар понякога локомотивите да имат дупки колкото куче да мине през тях.

# 24
  • MUC
  • Мнения: 297
Нана, позволявам си една поправка - българинът гледа на държавното не като на частно, а като на ничие. Оттам и цялото разграбване - на всички нива.

И малко офф - Холограма, като се има предвид колко често не съм съгласна с твоето мнение, чак ми стана весело от това  Laughing


За всичко друго, asseto, след "компотите", си абсолютно права.

# 25
  • Мнения: 335
... И малко офф - Холограма, като се има предвид колко често не съм съгласна с твоето мнение...


Ми, asseto, не познавам подробно епистоларното творчество в този форум по потребители, за да знам дали да страдам или да ми е добре от честотата на твоите съгласия

Но с това, за което казвам, че си права, в общи линии си повторила собствените ми думи от по-предишно мнение. Няма как да не те поздравя.
Колкото до другото - винаги е добре да знаеш повече факти, преди да прецениш дали някой от тях е компот. Пък ако възприемаш думите в цели изречения, а изреченията - като цял текст, още по-добре. Малко по-трудоемко е, ама ако ще си пишем, трябва и да четем.


Весели празници на всички.





Общи условия

Активация на акаунт