Случайно ли е? Нов инцидент с влак

  • 2 052
  • 25
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 274
Ами виж кой има интерес и кой смесени дружества и си отговори сама къде отиват. Аз няма да цитирам имена, въпреки че ги знам, защото ти така ме наплаши напоследък, че вече дори да хвана зелената вълна по Цар Борис 3ти, си мисля, че това не е случайно....

# 16
  • Мнения: 4 300
Не те разбрах какво ме питаш  Wink

# 17
  • Мнения: 335
...вече дори да хвана зелената вълна по Цар Борис 3ти, си мисля, че това не е случайно....
Това е добро начало, Марадона.

Ами виж кой има интерес и кой смесени дружества и си отговори...
Благодаря, че отговори наполовина  на "неразбралите какво питам".
Всъщност аз не питах, а отговарях.
Това, което после попитах е: Защо като се знаят имената (не само от фин. спецове като Марадона), нищо не им се случва на "имената".
И какво му е смешното да питаш, щом не искаш да ти връткат живота в някакви си залагания,  за нечии милиони.



# 18
  • София
  • Мнения: 12 554
Защо тогава се приватизираха така мигновено и шеметно именно печелившите товарни превози.

А защо реши, че са приватизирани товарните превози? Щото или си права, или мъжът ми лъже какво и къде работи  Mr. Green

# 19
  • Paradise
  • Мнения: 3 103
Всички сме наясно колко стара е жп мрежата и всичко свързано с нея.
След като не се инвестират средства в нейното модернизиране, така ще е - инцидент след инцидент.

# 20
  • Мнения: 335
...А защо реши, че са приватизирани товарните превози? ...

Точно това предстои. Вероятно съвсем скоро.
Или е друг смисълът на раздробяването на БДЖ и поддържането на хаоса в него?
Много пот се пролива да се доказва колко е нужно това.

Точно това, че товарните превози са с гаранция печеливши, е причина за огромните апетити там и се доказва с първия (че и с последвалите, вкл. преди месец два) национален лиценз за жп превози на частни компании, което аз имах предвид (не е прозвучало прецизно, вярно е)
Не може да се наливат стотици милиони в нещо и в същото време да се делка, да се разпродават имоти, да се подготвя за изкупуване, да се дърпа на всички страни...
... И накрая това, заради което всъщност е създадено, да продължава да си върви както трябва.


# 21
  • MUC
  • Мнения: 297
Холограма, извинявай, но не очаквай някой да те взима особено на сериозно, като се има предвид как кълчиш фактите.
Има немалко смисъл в постовете ти, но ето - поправи се едва, когато те засякоха. А фактите се оказват доста по-различни от начина, по който ги представи, не е просто недоглеждане. Е, не компютри, а компоти, и не сме ги изнесли, а са ни ги върнали...

А иначе, ясно е, че БДЖ се ограбва от доста години, с благословия отгоре, и с помощта на престъпно нехайство дори и там, където може би не става въпрос за корупция. Както впрочем твърде много компании, производства и сектори, които са обект на обществен интерес. Или поне би трябвало да са, но междувременно на никой не му пука.

И също така ясно е, че ако някой инвеститор с или без кавички реши да се възползва от това, то най-малко той е виновен, че е имало кой да му остави вратичките. Не е луд тоя, дето яде баницата...

Жалко само, че това мина границите на обикновеното крадене и доведе до смърт и почернени семейства. Мога само да се моля да не се стигне до друг подобен случай.

# 22
  • Мнения: 335
asseto,
Дано не те въведох в заблуждение покрай споменаването на националните лицензи за частни компании, че цялата ми „коспирация” ще рухне.

Частните интереси върху, или покрай държавните релси са много повече от това, но пък то е първият пример защо въпросните интереси въобще съществуват .
С него за пръв път се видя, че дали едно „жп-нещо” е губещо или не, опасно или не, полезно или не, зависи не от абсолютната стойност на едни милиарди там, а от това, какво се прави с тях.
Използват ли се, за да работи системата по-добре или се разпределят според интереси извън нея.

Приватизацията на БДЖ очевидно се е явила в главата на „точните” хора още в първата утрин след пукването на свободата.
Печално известен транспортен министър беше обявил миналия век как трябва да се приватизират  те обезателно „до 2000 година” (печалното на министъра, че и на други с неговата фамилия, беше свързано баш с частните им „транспортни интереси”, но  не ща да влизам в подробности, да не изкълча неволно някой факт).

То не бяха идеи за пълна продажба на компанията на частници, делкане на релси от вагони (т.е. да шитнат железните пътища, пък да стискат вагоните и мисълта, че управляват), то не би закриване на линии, поскъпване на билети, наливане на милиарди...
Едно единствено БДЖ, работещо криво ляво в интерес на пътниците с някакви определени държавни пари, беше разделено на две, после на още три и парите все повече не стигаха...
Колкото повече хаос с дробенето, толкова повече изсипване на пари и по-голямо потъване.

За да се стигне до днес – истинска руска рулетка с живота на пътниците.
Само дето не е ясно кой кога й врътка барабана, кой какво и на кого доказва:
Дали, че трябват още пари „да се влагат” (за системи за контрол, за „билетни” системи, за „по-добрите вагони”)...
...Дали че хич повече не трябва нищо да се влага, щото работата е неспасяема, не струва и пукнат лев и трябва да се продаде баш за толкова...
Естествено – като първо се отдели „печелившо” от „губещо”, пък кое за кого – има кой да решава.

За всичко друго, asseto, след "компотите", си абсолютно права.

# 23
  • София
  • Мнения: 12 554
...А защо реши, че са приватизирани товарните превози? ...

Точно това предстои. Вероятно съвсем скоро.
Или е друг смисълът на раздробяването на БДЖ и поддържането на хаоса в него?
Много пот се пролива да се доказва колко е нужно това.

Точно това, че товарните превози са с гаранция печеливши, е причина за огромните апетити там и се доказва с първия (че и с последвалите, вкл. преди месец два) национален лиценз за жп превози на частни компании, което аз имах предвид (не е прозвучало прецизно, вярно е)
Не може да се наливат стотици милиони в нещо и в същото време да се делка, да се разпродават имоти, да се подготвя за изкупуване, да се дърпа на всички страни...
... И накрая това, заради което всъщност е създадено, да продължава да си върви както трябва.

Да, всичко това е така. И то не е от вчера. Само че малко се съмнявам, че ще отделят товарните превози от пътническите, по простата причина, че тогава БДЖ просто ще спре. Влакове няма да превозват пътници, а това никой няма да го позволи. И в момента има частен превозвач, който ползва ж.п инфраструктурата в страната, но печалбата за държавната компания не е намаляла кой знае колко. Проблемът е, че старите вагони, амортизираните локомотиви и изключително ниските заплати на хората, които работят в БДЖ - машинисти и помощник-машинисти, който си отиват всеки ден, не позволяват и пътническите превози да бъдат печеливши. Защо не се прави нищо - ами защото един нов локомотив струва няколко милиона лева. А тези, които управляват БДЖ от 18 години насам друго освен да крадат не правят. Раздутите щатове на администрацията гълтат парите за техника и машинисти. Защото българинът е такова животно, че като му падне власт, макар и малко в ръчичките, гледа на държавното като на частно. Като на собствено. И влачи, извлича и мъкне каквото може. Затова БДЖ е на този хал. Не толкова от приватизационните мераци, колкото от събраната отделна алчност, крадливост и нисък морал. Част от самите машинисти - тези на дизелите точат нафта като ненормални. Защо? Защото средната заплата е 650 лева. А бъхташ като говедо по линиите.
И въпреки всичко има много машинисти, които все още работят там и които са просто ентустиасти, обичащи работата си. Защото колкото и странно да звучи - все още има такива. И само благодарение на тях и на другите им колеги от поддръжката БДЖ все още се крепи, макар понякога локомотивите да имат дупки колкото куче да мине през тях.

# 24
  • MUC
  • Мнения: 297
Нана, позволявам си една поправка - българинът гледа на държавното не като на частно, а като на ничие. Оттам и цялото разграбване - на всички нива.

И малко офф - Холограма, като се има предвид колко често не съм съгласна с твоето мнение, чак ми стана весело от това  Laughing


За всичко друго, asseto, след "компотите", си абсолютно права.

# 25
  • Мнения: 335
... И малко офф - Холограма, като се има предвид колко често не съм съгласна с твоето мнение...


Ми, asseto, не познавам подробно епистоларното творчество в този форум по потребители, за да знам дали да страдам или да ми е добре от честотата на твоите съгласия

Но с това, за което казвам, че си права, в общи линии си повторила собствените ми думи от по-предишно мнение. Няма как да не те поздравя.
Колкото до другото - винаги е добре да знаеш повече факти, преди да прецениш дали някой от тях е компот. Пък ако възприемаш думите в цели изречения, а изреченията - като цял текст, още по-добре. Малко по-трудоемко е, ама ако ще си пишем, трябва и да четем.


Весели празници на всички.





Общи условия

Активация на акаунт