На 3 и половина иска да учи буквите......

  • 8 022
  • 91
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 2 316
Дъщеря ми знае да назовава буквите от азбуката последователно.Когато изяви желание да учи буквите й купих от книжарницата едно голямо табло с азбуката - много хубаво,голямо и нагледно са написни буквите с картинки.Та така ги казва - А като агънце,Б като барабан и т.н.Таблото е закачено на стената и си показва по него.Сега ни кара с баща й да ги пишем.

# 61
  • София
  • Мнения: 13 216
Аз можех да чета на 4 г. Дъщеря ми на 5 и половина категорично отказва да учи букви  Wink, т.е. да ги учи смислено. Познава малко букви. Пише си името, или по-скоро го рисува с разни заврънкулки. За сметка на това умее да събира числа и ни дрънка яко на домино като винаги е 2 хода пред нас и прилага невероятни логически трикове.

Ето сега ще погледна да видя тоз Зайцев, белким й станат интересни буквите, защото при нея нещата винаги са свързани с интерес към даденото нещо за научаване.

# 62
  • Мнения: 1 237
Моята е на 4г.6м. и вече си чете разни думи и си ги пише сама.Не съм я насилвала,просто на нея  й е интересно, идва му отвътре на детето. Аз също съм започнала да чета долу горе на нейната възраст.

# 63
  • Мнения: 199
Щом имат желание децата нека учат буквите,Алекс е на 4г и пише буквите на всички,сам прояви желание да ги научи

# 64
  • София
  • Мнения: 13 216
Тези кубчета на Зайцев, обаче как могат да се направят? Ако някой има идея моля да я сподели, защото аз поразгледах как изглеждат и нашите срички не са като руските. Има си осбености на езика.  Wink

# 65
  • Мнения: 993
Тези кубчета на Зайцев, обаче как могат да се направят? Ако някой има идея моля да я сподели, защото аз поразгледах как изглеждат и нашите срички не са като руските. Има си осбености на езика.  Wink

И аз това щях да попитам Grinning - няма ли някой наш езиковед или педагог, който да си е писал дипломната работа по Зайцев. Определено адаптацията трябва да се направи от специалист. Направи ми впечатление, че сричките са изписани с различен кегел и при реденето на думи ударената сричка е с по-едри букви. И това е само една от особеностите. Хвърлих един поглед по диагонал на темата - там говорят за включване на всички сетива в четенето... без обонянието... за сега Mr. Green Кубчетата се пълнят с нещо, за да дрънкат, оцветяват се в различни цветове и т.н....

# 66
  • Мнения: 386
И кубчетата са към 60 бр! *6 = 360 срички! Това ме отказа да чета повече

# 67
  • Мнения: 727
И Жоро знае буквите и срички вече учат с баба си(учителка...много е важно да се представят от педагог,за да ги възприема насериозно) иначе сме си играли с кубчета,книжки и плакати но основно на асоциации ...
Насърчавайте си децата нека да се учат на който когато му е интересно,без значение на възрастта,дребния е на 3г и 3м а племенницата ми на 6г а заедно си пишат и сричат Simple Smile,нито моето е по-развито нито племенницата ми изостава с учението,просто интерес....

# 68
  • София
  • Мнения: 13 216
Тези кубчета на Зайцев, обаче как могат да се направят? Ако някой има идея моля да я сподели, защото аз поразгледах как изглеждат и нашите срички не са като руските. Има си осбености на езика.  Wink

И аз това щях да попитам Grinning - няма ли някой наш езиковед или педагог, който да си е писал дипломната работа по Зайцев. Определено адаптацията трябва да се направи от специалист. Направи ми впечатление, че сричките са изписани с различен кегел и при реденето на думи ударената сричка е с по-едри букви. И това е само една от особеностите. Хвърлих един поглед по диагонал на темата - там говорят за включване на всички сетива в четенето... без обонянието... за сега Mr. Green Кубчетата се пълнят с нещо, за да дрънкат, оцветяват се в различни цветове и т.н....

Ами доколкото схванах аз вида на кубчетата има връзка с вида на звуците. Понеже не съм филолог не бих могла да се изкажа терминологично добре..  ама нали има звънки, глухи и пр. звуци..  Embarassed


Аз съм се замисляла дали всъщност този начин на учене на букви, който масово се прилага в домашни условия не обърква децата. На първо място повечето букви се състоят от няколко звука. То неслучайно в училище се учат първо А, Ъ, О, У...

# 69
  • Мнения: 2 270
Според мен целта на кубчетата е по лесното усвояване на сричките а оттам на думите.Няколко мами бяха писали,че децата им знаят буквите ,но не могат да ги свържат помежду си.Ето затова именно помагат тези кубчета.
Аз например в момента съм направила няколко картончета със срички и няколко картончета с по 2 гласни буквички/както е в буквенката/ Така Тони си казва двете буквички заедно като сричка. Като се сложат 2 картончета едно до друго ще станат 2 срички или цяла дума. Въпрос на време е да ги свърже .Ако се направят във формата на кубчета/още повече издаващи някакъв звук или пък подходящо нарисувани/интереса ще е още по голям.Руската и Българската реч не се отличават съществено.Важното е да се схване принципа

Vache-няма объркващ начин за учене на букви-те децата така или иначе знаят да четат в първи клас вече.Според мен буквара в този му вид ще отпадне в скоро време

# 70
  • София
  • Мнения: 62 595
Точно, че е въпрос на време да му прищрака. НО за това е нужно мозъкът да узрее, при всяко дете е различно. На общата маса единици са децата, които на 4-годишна възраст могат да четат. Мен повече ме притеснява родителската амбиция.

# 71
  • Мнения: 2 270
Точно, че е въпрос на време да му прищрака. НО за това е нужно мозъкът да узрее, при всяко дете е различно. На общата маса единици са децата, които на 4-годишна възраст могат да четат. Мен повече ме притеснява родителската амбиция.
Тук говорим за деца на , които мозъкът им прищраква малко по напред от масата.
Мозакът е като парашут-отвориш ли го- работи

# 72
  • София
  • Мнения: 62 595
Дори и така да е. Знаенето на буквите не означава, че детето ще се научи да чете.

# 73
  • Мнения: 2 270
Дори и да не се научи да чете, то ще научи нови неща , а именно , че 2 една буквичка +още една буквичка правят 2 буквички или така наречената сричка.Никога не спирай по какъвто и да е повод желанието на детето да учи и да се развива.А ако на едно дете на 6 години не му се занимава с букви и цифри то тогава родителя е длъжен да му помогне това да му стане интересно,защото после ще види зор в училище.Говоря от собствен опит

# 74
  • София
  • Мнения: 62 595
Е, в тази тема не става въпрос за 6-годишни деца, а за 3-4-годишни. Това със сричките не е като с математиката. Сричкуването е част от четенето и е по-различно от научаването на буквите. Две букви една до друга не правят сричка, защото сричката има свое звучене и не е прост сбор от звуковете на всяка от буквите. Получава се нещо като 1+1=3. Най-лесно ми е да дам пример с моите деца. (сега, след като зная повече за това как се учи четенето ми е по-лесно да обясня каквоточно е ставало). Те знаеха всички букви в общи линии на 3-годишна възраст, но като ги пробвах със сричките се оказа, че не могат да направят връзката между "м+а" и "ма".  Това се случи едва след1-2 години (вече не помня много добре). ДОколкото си спомням на почти 5 години вече четяха думи, но използваха сричкуване само на дългите думи. Но все още им беше трудно да прочетат и разберат цяло изречение. Така или иначе е различно при всяко дете, но си има етапи на зрялост, през които е нужно да преминат, за да усвоят четенето с разбиране. Има деца, които и в първи клас още не могат да вдянат що е то четене.
Мен като цяло не дразни тази уравниловка на образователната система, но тя затова се казва масова, защото гледа да обхване масата от децата. А масата на около 7-годишна възраст могат да се научат да четат и да пишат. Това, за което говорим в тази тема са изключенията, а те не са кой знае какъв показател.

Общи условия

Активация на акаунт