За добрата козметика

  • 85 548
  • 439
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 670
CI ,много благодаря за отговора   bouquetи извинявай за неясния въпрос.Щом съставките са добри,ще продължавам да ги ползвам,а втория крем наистина е доста мазен и тежък.

# 31
  • Мнения: 1 222
CI ,много благодаря за отговора   bouquetи извинявай за неясния въпрос.Щом съставките са добри,ще продължавам да ги ползвам,а втория крем наистина е доста мазен и тежък.
Молбата е да се търси конкретика - аз не бих се задоволил само с обясние като "ами добри са" - защо, с какво???
Съставките са наистина много интересни! Ако имам време утре ще прегледам това-онова за растежните фактори и приложение в козметиката, но това е ново за мен! Растежните фактори широко се използват при култивирането на стволови клетки, разбира се в лабораторни условия.
Металоматрикс Протеиназите (ММР) активират колагензата - ензима, който разгражда колагена: тук поназайвам повечко неща, но проблема е как ще сигнат тези ММР инхибитори до целта си?
Но първият продукт е отлична комбинация и като активки, и като физико-химия на съставките: семпъл и балансиран!
Влагозадържащи и овлажняващи:Glycerin, Sodium Hyaluronate, Butylene Glycol, Tetrahydroxypropyl Ethylenediamine
Силикони за удоволствие при нанасяне - диметико и диметиконол
регулатори на консистенцията като Sodium Polyacrylate и Carbomer, Sclerotium Gum, PVP,
Успокяващи активки: Aloe Barbadensis Leaf Juice, Bisabolol, Panthenol, Allantoin,
Подхранващи: хидролизирания протеин
Бетагликан-а също е готин продукт едновременно за упокояване и овлажняване...
Е, можеше и по- иновативни консерванти от двата парабена и феноксиетанола да сложат, не че тези са опасни или лоши!
И този продукт се прави с щадяща активките студена технология!

# 32
  • Мнения: 1 095
Забелязала съм, че стандартно е 3 години, но не мен това ми се вижда много. Аз лично не бих ползвала продукт, отворен преди 2 години например, а имам доста такива. Предполагам и много от вас правят като мен - като си купят нещо ново много му се радват, ползват го често и като поомръзне започва да залежава по рафтовете. Хем ме е жал да го изхвърля, хем не се сещам да го ползвам.

Не съм специалист, но да си кажа  Wink
Срокът на годност след отваряне е различен от този на годност при неразпечатан продукт. Обозначен е на опаковката. Представлява бурканче с цифра или число в него. това е срокът в месеци след първоначално отваряне.

# 33
  • Мнения: 1 196
Да следя, много интересна и полезна тема   Hug

# 34
  • Paris
  • Мнения: 1 727
Според мен това са две различни неща: срока на годност на продукта и срока на годност на продукта след неговото отваряне. Той е обозначен на опаковката с бурканче с отворен капак и над него пише колко е той.

# 35
  • Мнения: 223
CI, изчетох постинга ти за косата,но ми се иска да напишеш нещо пове4е балсам (с отмиване) и маска (с отмиване). каква е основната разлика, защо балсам може всеки път след измиване,а маската- само няколко пъти седми4но ? По- силна и агресива ли е?
Може ли маската да замени изцяло използването на балсам и само с нея и шампоана да карам? Аз вероятно правя и  още една грешка- дори да пише на опаковката да престои10 мин,аз я държа пове4е, сякаш се надявам на по-добър ефект с пове4е време... ?

# 36
  • Мнения: 630
Здравейте. Поздравявам автора на темата и колегите му за труда, който полагат. С интерес ще следя темата, както и предишните Simple Smile

# 37
  • Варна
  • Мнения: 1 203
Здравейте,
Много благодаря на авторите за тази ценна тема!Инфото е ценно!

# 38
  • Мнения: 1 222
CI, изчетох постинга ти за косата,но ми се иска да напишеш нещо пове4е балсам (с отмиване) и маска (с отмиване). каква е основната разлика, защо балсам може всеки път след измиване,а маската- само няколко пъти седми4но ? По- силна и агресива ли е?
Може ли маската да замени изцяло използването на балсам и само с нея и шампоана да карам? Аз вероятно правя и  още една грешка- дори да пише на опаковката да престои10 мин,аз я държа пове4е, сякаш се надявам на по-добър ефект с пове4е време... ?

Моето мнение е, че основно разликата е в маркетинга. Допълнително маските са по-гъсти, евентуално да бъдат изкарани по-богати. Всъщност, би могло да се намери съществена разлика: маската да се грижи и за скалпа, но едва ли е точно така.
Относно стоенето с нанесен продукт: да, не трябва да се прекалява! Тук е разликата на мъртвите и живите клетки: балсамите имат кондиционери, които са катионогенни ПАВ: такива вещества са киселини и кожни дразнители! Затова не трябва да се стои дълго- винаги има стичане по косата!
Маската може да е по-мека. Няма нужда да се стои повече от 4-5 минути.

# 39
  • Мнения: 1 222
CI ,много благодаря за отговора   bouquetи извинявай за неясния въпрос.Щом съставките са добри,ще продължавам да ги ползвам,а втория крем наистина е доста мазен и тежък.
За съжаление открих не добри неща за EGF (Epidermal Growth Factor) в нета. Откривателят им получава Нобелова награда за медицина през 1986 год, като скоро след това има и патент за приложението им в козметиката- значи оттук натам няма нищо ясно налично. Дефакто, те се свързват е подобните им рецептори и така се стимулира синтеза на ДНК и клетките да се размножават. Дотук добре. Но...има неща за канцерогенно действие на EGF и техните рецептори EGFR, които да си призная са чисто биологическа натура, което не е моето амплоа...

# 40
  • Мнения: 1 222
Козметични инградиенти (съставки)
1. Според разтворимостта им - водо- и маслоразтворими.
2. Според агрегатното им състояние (при нормални условия- 25 градуса по Целзий, 1 атмосфера налягане) - твърди, течни и много рядко - газообразни.
2.1. Твърди съставки
2.1.1. Неорганичен произход - това са минерали, които общо взето са ограничен брой. Могат да са водоразтворими и водонеразтворими.  Водоразтворимите най-често са соли, които служат за сгъстяване, подобряване консистенцията и текстурата на продуктите, но имат и определена козметична роля - на кожата са нужни богатство от минерали за доброто и функциониране: припомнете си, че в NMF има доста голямо количество минерали, а и уреата е полу-неорганичен продукт: тя играе много важна роля в метаболизма и физиченото състояние на кожата: липсата и води до атопична кожа - дерматити и псориазис. Други много важни соли са тези на калий, калций, магнезий.
Неразтворимите вещества се наричат пигменти, и неорганичните също. Титановият диоксид е добре познат физичен УВ-филтър (УВ-А и В) - отразява светлината-чисто бял е, но в по-малки размери "работи" и като химичен: абсорбира я и след това отдава топлина. Проблем при него е, че при микроразмери на частичките най-новите изследвания (с които не съм запознат в детайли) доказват проникване в кръвта и оттам неприятни последици. Друг слаборазтворим минерал е цинковия оксид. Употребяван като водопопиващо средство (подсушаване), този минерал има и бактерицидно действие, а напоследък се използва също като физичен УВ-филтър.
Железните оксиди обилно се използват в декоративната козметика за фон-дьо-тен-и.
2.1.2. Органични твърди компоненти
Това са восъци, твърди парафини и мазнини, етоксилирани продукти. Приложението им е най-вече като регулатори на маслената консистенция (сгъстители), омазняващи продукти.
Восъците са първите използвани емулгатори, като носят и редица благоприятни микрокомпоненти - пчелен, карнаубов, канделилов, са природни продукти. В до 2-3 % са си ОК, по-високия процент за мен не е оправдан на днешно време: емулсиите стават тежки.
Твърдите парафини са нефтопродукт, и за мен нямат място в сегашни продукти. Тежки, мазни, оклузивни и комедоногенни. Винаги влачат ароматни въглеводороди- канцерогени.
Без етоксилирани продукти почти няма стандартна и масова козметика, те за това са и в този диапазон. Въобще, за мен използването на твърди органични съставки в козметични продукти значи евтинджоси и нискокачественост, ако се намират след 6-7мо място в ИНКИ-реда са около и под 1 %: тогава не са толкова отврат. Показателно е следното: ако се намажете с такъв крем, оставите го да пенетрира до изсъхване, и ако след това се намокрите с вода веднага кожата ще стане хлъзгава и неприятна на усет. При добрите продукти това не се получава.
Полутвърдите, мази, като вазелин и ланолин също са стари съставки, но неизбежни и необходими особено що се касае то сухи кожи, и зимно и студено време: втория е с много сходен състав с кожния себум.
Щях да пропусна една голяма група важни компоненти- тази на полимерите!
Те са природни, модифицирани и синтетични. Природните полимери са най-вече полизахариди: различни видове нишестета, гуми-ксантанова, карагенанова, гуарова, гума арабика и доста други. Изключително ценни и важни компоненти: сгъстители, придаващи уникална реология и текстура, много нежни филмообразуватели, даващи кадифено усещане, без да запушват порите на кожата. Измивните продукти с тяхно участие нямат нелепата съдба на евтините шампоани, които на студено желират и са неприятно хлъзгави. Всеки добър продукт има поне един от тях! Модифицираните натурални са интересни продукти, които съчетават филмирането и кадифения ефект с матуращото свойство, светлино-диспергатори: така наречения soft-fokus ефект.
Синтетичните полимери служат най-вече за сгъстяване и стилизиране: полиакрилатите са царе в областта-карбомери. Старите продукти давах т. нар. "кир-ефект" - неприятен, но по-новите избягват това и са способни да работят и в продукти със соли. Стилизиращите полимери като PVP- PolyVinylPyrolidon и техни производни правят твърд филм около косъма и така стилизират косата в гелове, пени, мусове и лакове за коса. Други полимери са техни съ-полимери: полиуретани, капролактами и други. 
to be continued   

Последна редакция: ср, 07 яну 2009, 21:14 от CI

# 41
  • Мнения: 670
CI ,много благодаря за отговора   bouquetи извинявай за неясния въпрос.Щом съставките са добри,ще продължавам да ги ползвам,а втория крем наистина е доста мазен и тежък.
За съжаление открих не добри неща за EGF (Epidermal Growth Factor) в нета. Откривателят им получава Нобелова награда за медицина през 1986 год, като скоро след това има и патент за приложението им в козметиката- значи оттук натам няма нищо ясно налично. Дефакто, те се свързват е подобните им рецептори и така се стимулира синтеза на ДНК и клетките да се размножават. Дотук добре. Но...има неща за канцерогенно действие на EGF и техните рецептори EGFR, които да си призная са чисто биологическа натура, което не е моето амплоа...

CI,точно тази информация за EGF не съм очаквала.Аз си мислех,а и предполагам и повечето потребители на висок клас козметика,че освен по-качествени и с по-висока концентация съставки при скъпата козметика си използват и по-безопасни и достатъчно дълго време тествувани съставки.Искам да те попитам дали EGF е със същата степен на канцерогенност както повечето масово използвани в козметиката потенциални канцерогенни съставки като парабените,ланолина,талка и др.Ако риска с EGF е приблизително равен с останалите канцерогенни състаки използвани така масово в козметиката,бих продължила да използвам продуктите на Re Vive с EGF,но ако е 2-3 пъти по-висок,аз лично бих се въздържала от използването на такава рискова козметика.Скоро даже си мислех да се снабдя с EGF,като концентрирана самостоятелна състака и да добавям от нея и в другите кремове,които ползвам а също и към крема на Re Vive,с цел да повиша концентрацията на EGF.Много съм ти благодарна за информацията,щях да допусна грешка и да се притеснявам допълнително.
Имам и още два въпроса,надявам се да не ти досаждам прекалено и се извинявам предварително за това.Преди време ползвах един серум на Natura Bisse-TOP TEN COMPLEX със съдържание на 15% Skin Growth Factor.Тази съставка има ли нещо общо с EGF,за едно и също вещество ли става дума?Вторият ми въпрос е свързан с козметичните продукти съдържащи стволови клетки.Имаш ли информация дали стволовите клетки по някакъв начин увреждат ДНК-то на човешките клетки и дали имат някакъв друг негативен ефект?
Нядявам се и Sofi,ако може да се включи с информация относно използването на EGF в козметиката-ползи,вреди и др.

Последна редакция: чт, 08 яну 2009, 15:04 от necha

# 42
  • Мнения: 1 222
Все пак надали има човек, който да знае всичко! Аз също незнам, и то много неща! Инфото, което едва вчера прочетох за пръв път (защото и аз незнаех за използване на епидермален растежен фактор - Skin Growth Factor на наглийски казано по-просто-до онзи ден!) е доста строго медицинско, с много абревиатури, но си мисля в достатъчно авторитетни сайтове. С други думи, ще те разочаровам за сега: нищичко повече от досега тук написаното незнам за EGF! Ще поразпитам тук-там.
Парабените не са канцерогени, това със сигурност! Има предположения за бутил и изобутил за влияние върху рака на гърдата, и толкова. ВИж, за талка е сигурно, че вреди, а и доста често влачи акари със себе си.
За желанието за по-силен и бърз ефект и следователно използването на нещо в по-висока концентрация писах вече в тази тема: не само, че няма да помогне, но най-вероятно ще навреди!
Продукти, съдържащи стволови клетки няма. Говорим за човешки стволови клетки, такива от ябълка има, но те са чиста проба мошеничество: генотипа на растенията и плодовете няма нищо общо с този на животните и в частност човека!
Има продукти, чийто активни съставки ВЛИЯЯТ по естествен път върху стимулирането на деленето и миграцията на човешките дермални стволови клетки - това е нещо съвсем различно.
Но доколкото знам, не са довършени изследванията ин-виво, т.е. клиничните тестове вървят в момента.

Последна редакция: чт, 08 яну 2009, 15:34 от CI

# 43
  • Мнения: 1 222
Козметични инградиенти (съставки)
Няма да ги изброявам, спокойно - не ги и знам Grinning.
Съставките на един козметичен продукт бих разделил на няколко категории:
1. Според разтворимостта им - водо- и маслоразтворими.
2. Според агрегатното им състояние (при нормални условия- 25 градуса по Целзий, 1 атмосфера налягане) - твърди, течни и много рядко - газообразни.
3. Според произхода им - натурални и синтетични.
3.1. Натурални съставки - основното е, че трябва да са от растителен произход, да са добити от растения. Допускат се елементарна химическа преработка, но задължително с екологични методи! Не се допуска употребата при преработката на тежки метали като катализатори, етоксилирането, процеси, увреждащи околната среда. Съществуват химически идентични вещества, но едните са негодни като натурален продукт, а другите са ОК-разликата е в изходната суровина и метода на получаване. Типичното при тези продукти е, че не са с постоянен състав в голямата си част: количеството на отделните компоненти в смесите са различни според годината на добив, географския регион, начина на отглеждане, начина на прибиране на реколтата и технологията. Но същевременно са невероятно ефективен природен коктейл, чиято козметична сила е точно в сместа от вещества!
3.1.1. Екстракти - получават чрез физичен метод на извличане с помощта на разтворител. Различните разтворители извличат различен букет от продукти.
Водоразтворими- (вода, глицерин, етанол, пропиленгликол-еко) и определена част от растението, или цялото растение. Маслените такива се получават чрез уникално чист метод - мазнина, растение и въглероден диоксид критично налягане. При освобождаване на налягането газът (СО2) се изпарява без остатък. Много използвани, но често с много ниска, да не кажа съмнителна ефективност за козметиката!
3.1.2. Изолати - при изпарението на разтворителя при екстракт например се получава сух остатък - изолат. По-добрия вариант от екстрактите. Изолират се и чисти вещества: Вит Е ацетат, вит С, алфа-арбутин, различни захари.
3.1.3. Конкрети - маслени или вазелино-подобни продукти, получени чрез екстракция на определена част от растението с органичен неполярен разтворител (петролев етер) и последващо изпарение на разтворителя. Много ефикасни при определени кожни проблеми, но трябва много внимателно да се подхожда: много хора са алергични към някои от техните компоненти.
3.1.4. Абсолю - екстракция на конрета с етанол. Употреба на 99 % в парфюмерията.
3.1.5. Етерични масла - получават се най-често при дестилация с водна пара, когато летливите компоненти се увличат от нея и при последвалата кондензация се раделят на воден и маслен слой. Водният слой е съответната вода - розова, лавандулова и т.н.  Приложение предимно като ароматерапевтични продукти, спорна ефикасност като козметични инградиенти: трябва да се използват в минимални количества. Водите са интересн продукт: в тях органичните съставки по принцип са малко- не алергизират.
3.1.6. Растителни масла - най-популярните козметични съставки, получени от ядки, семена, цветове и растителни части. Състоят се от висши мастни киселини предимно, но със съответните микрокомпоненти, които имат специфично дерматологично действие. Течните масла се състоят от ненаситени мазнини предимно, твърдите - от наситени. Слънчогледовото олио и какаовото масло са типични примери. Ненаситените мазнини са особено полезни- линолова и линоленовата представляват основна част на Вит Ф. Обаче двойната връзка/и (това значи ненаситени) ги прави атакуеми от кислорода - процеса е познат като гранясване. Маслото от гроздови семки точно затова е и много мощен антиоксидант - то се окислява (гранясва) и така предпазва клетките. Слънчогледовото също е много нетрайно. Тези продукти имат годност до 6 месеца в чист вид, стабилизират се с вит Е или малко розмариново масло.
Твърдите растителни масла също са много полезни: няма добър продукт без масло шеа (карите - френското му име)- и то в началото на ИНКИ-списъка! Каковото масло е перфектния продукт за слънчепредпазни средства, като усилва образуването на меланин (загар) и предпазва от изгаряне, шеа има сходни свойства. Нямат обаче никакви УВ-абсорбиращи свойства, както четох тук някъде.
3.1.7. Растителни восъци - получават се при извличане на защитния восък, покриващ листата на някои дървесни видове - карнаубова палма например. Използва се също оризов восък.
3.1.8. Модифицирани натурални продукти - най-бързо растящата група продукти. Тук влизат различни емулгатори, нови консерванти, маслени агенти.
3.1.9. Натурални продукти от животински произход - не се отричат напълно, но не трябва животно да се убива, за да се извлекат. Пример - ланолин, пчелен восък.
3.1.10. Други - колкото и да си мисля, незнам как да класифицирам един лецитин например - един от най-старите познати емулгатори. Яйцата са разкошен измивен продукт - меко измивно действие, съчетано с подхранване на скалпа и кондициониране на косъма с аминокиселините и белтъчините, които се съдържат. Някой да е забравил яйчния шампоан? А, четох и други глупости- че жълтъка изсушавал косъма: дрън-дрън ярина!
3.2. Синтетични продукти
Всички продукти, които се добиват чрез методите на органичния  и неорганичния синтез. Имат строго определен състав и доскоро доминираха в козметиката. Все пак евтините продукти бъкат от тях. Има и определени попадения: вместо екстракт от лайка, познат с успокояващото си действие и съответно непостоянен състав се използва алфа-бизаболол, който е точно активната съставка на лайката. Алантоинът е друга доста стара, но ефикасна успояваща кожата и лигавицата съставка. Силициевият диоксид, получен при изгаряне на силициев тетрахлорид  в среда от водород -силика- е с огромна развита повърхност. Разкошен себумабсорбер и съответно приложение за кремове за мазна кожа. Като химичен състав еднакъв с пясъка на плажа, нищо общо между двата обаче като физико-химия, съответно козметично действие!
Никой не може да си представи съвременната козметика без синтетичните полимери - за тях стана въпрос в предния постинг. Нито пък без боите за коса! Силиконите се влагат навсякъде, май само без паста за зъби: няма модерен продукт без 2-3 различни диметикона! Слънчепредпазни средства без химически филтри - да, има: ще си ги купите ли? Почти всички дезинфектанти са синтетични.
Правилният баланс е ключът към добрия и ефективен продукт.

# 44
  • Мнения: 670
CI,много благодаря за отговора   bouquet  bouquet  bouquet

Общи условия

Активация на акаунт