Отговори
# 1 380
  • Мнения: 763
Да, видях въпрос номер 8. Явно по-рано съм го проспала! Embarassed Може би тогава само втората част да се промени също на въпрос -  Какви мерки са взети за избягване на възможността от евентуална подмяна, изпадане на лист и злоупотреби с цел манипулация на изпитните резултати? 

За конкретна формулировка -  ще мисля още. Споделям го само като идея, ако на някой друг му хрумне по-бързо нещо..... Simple Smile

# 1 381
  • София
  • Мнения: 7 673
Може би тогава само втората част да се промени също на въпрос -  Какви мерки са взети за избягване на възможността от евентуална подмяна, изпадане на лист и злоупотреби с цел манипулация на изпитните резултати? 
Готово  Peace

I. ОБЩИ ВЪПРОСИ
1. Ако идеята в училището е да се обръща внимание на надарените деца и с тях да се работи по друга методика, как точно се осъществява този замисъл при положение, че в първи клас децата работят по програмата на МОН. В допълнителните дейности /народни танци, пеене.../ ли е съсредоточена по-различната методика с оглед по-специалните способности на децата, отсяти чрез  изпитен тест, който същевременно не е свързан с посочените дейности?
2. Статут на училището:
2.1. Защо сред хората се е наложило определението "бившото училище за надарени деца"?
2.2. Ако има промяна, каква е тя и как е мотивиран отново приемния изпит за първи клас? Документация.
3. Kвота  
3.1. Доколко е възможно да се увеличат паралелките в НУКК и съответно бройката на приетите деца?
3.2. Ако децата на известни личности са с предимство, нека това бъде регламентирано, както и точната квота за тези деца и за останалите.
4. Провеждане на изпита:
4.1. Каква е вътрешната организация за провеждането на теста?
4.2. Може ли да се покажат инструкции или процедура за провеждането на изпита по отношение на квесторите? Изпитни протоколи ли се раздават, условията откъде се четат?
4.3. След като училището е държавно, би следвало да работят по процедура, одобрена от МОН или Министерство на културата. Кой ги разписва тези неща, кой ги организира?
4.4. Как е определена тежестта на всяка една от задачите?
5. Изготвяне на изпитните варианти.
5.1. Кой одобрява и решава кои задачи влизат в изпитния тест? Това вътрешно решение ли или се наема външна фирма?
5.2. Пак законово как стоят нещата, предвид статута на държавно училище.
6. Неогласяването на условията на задачите в деня на изпита хвърля сериозни съмнения върху прозрачността и еднаквите условия на провеждането на изпита в различните групи.
6.1. Какви мерки смятате да предприемете в тази насока?
6.2. Бихте ли приели вариант, в който родител, определен с жребий да присъства във всяка група при четенето на условията, както и същите да бъдат изнесени в деня на изпита за сверка?
6.3. Мислите ли за други варианти?
7. Защо няма прозрачност на условия, решения и оценяване преди класирането?
8. Защо няма прозрачност при определяне на записаните деца след класирането? - Според чл. 20 т.(4) "Местата на приетите, но незаписани в определения срок кандидати без уважителни причини се попълват с кандидати от същия пол, следващи по реда на резултатите от приемната процедура. Незаетите места се попълват в срок до 20 юни включително"
8.1. Как става ясно на родителите, че има незаети места.
8.2. Защо не се оповестяват тази информация и окончателното класиране?
9. Известно ли е на ръководството на НУКК, че има учителка която готви деца за приемния изпит и, която:
- пише по форумите с различни акаунти, като се представя за родител, подготвящ децата си....при нея самата.
- работи с децата срещу 80 лв. /час
- в един момент предлага приемът да се уреди „по друг начин” като „допълнителна услуга”
Какво смятате да предприемете по случая?

II. ВЪПРОСИ ПО ПРОВЕЖДАНЕ НА ИЗПИТА ЗА ПРИЕМ НА ДЕЦА ЗА ПЪРВИ KЛАС ЗА УЧЕБНАТА 2010/2011 ГОД.

ПРОДЕЦУРНИ ВЪПРОСИ:
1. Според Чл. 13. (1) от Наредба №3 от 9 март 1999 г. "подборната процедура на кандидатите за 1 клас се провежда от комисия, която се състои от специалисти педагози, психолози и педиатри.
(2) Комисията се назначава от директора на комплекса, който е и неин председател".
1.1. Това означава ли, че изпитните тестове се съставят в различни варианти на територията на НУКК от избраната комисия и след това биват одобрени от директора на комплекса?
1.2. От кого конкретно са изготвени тестовете за изпита, проведен на 05 май 2010?
1.3. Ако педагог е допуснал задачата с пилетата, как я е допуснал психолог? А педиатър? Тук възниква един много важен въпрос - за психическото напрежение, което е създадено у децата с тази задача.
2. Според Чл. 15. (1) "Подборната процедура цели измерване равнището на развитие на познавателните способности и на творческото мислене на кандидатите, на техните психомоторни качества и невербалните характеристики на интелекта им".
Как комисията преценява до колко сложността на задачите е съобразена с възрастта на тестваните деца?
3. Според т.(3) от същия член "Оценката отразява точността в отговорите на кандидата. Тя зависи от обема и сложността на задачата, броя на верните и на сгрешените отговори и времето на изпълнението й"
Предвид субективизма, който се внася с израза "обема и сложността на задачата, броя на верните и сгрешените отговори", е редно да се обяви след влизане на децата в изпитните зали конкретната методика и схема за оценяване на тестовете. Защо не са обявени на 05 май 2010 г.?
4. Защо в деня на редовната дата на изпита се огласяват задачите, без отговори и без съответните условия, а на резервната дата това не се случва с обяснението че изпитващите са външни. "Външни" за кого, по отношение на кое?  
5. Защо е допуснато на втората дата да се повтарят част от задачите? Основно защо е допуснато да се даде задачата, за която впоследствие се оказва, че носи почти 1/3 от точките на целия изпит за децата, явили се на първата дата още повече, че тя вече е била общестевно достояние /изнесена пред НУКК на редовната дата?
Въпросът е първо принципен.
Второ – факт е, че 2 от 3-те деца, явили се на втората дата са приети, а третото е съвем малко „под чертата”. Смята ли се, че при това положение децата от първата и втората дата са поставени при равни условия?
6. Как са оценявани задачите от втората дата?
7. Как ще се коментира странната случка със списъка на децата, които ще се явят на изпит, където са публикувани 328 деца, разпределени по групи, а на изпита се извикват деца до 329 номер и в класацията, изнесена на 26.05.2010 фигурират 329 имена?
8. - Според чл.17 т. 3. "преди обявения час за начало на подборната процедура всички кандидати получават тестова тетрадка, малък и голям плик"
8.1. Защо на проведения на 05 май 2010 г. изпит, тестовете са били на листове формат А4, разделени на 2 части, всяка част захваната с кламер?
8.2. Какви мерки са взети за избягване на възможността от евентуална подмяна, изпадане на лист и злоупотреби с цел манипулация на изпитните резултати? 

КОНКРЕТНИ ВЪПРОСИ ПО ДАДЕНИТЕ ЗАДАЧИ НА ИЗПИТА НА 05.05.2010:
1. Задачата с пилетата и борчетата:
Първо, защо е дадена задача, която по сложност не е подходяща за възрастта на децата?
Второ - защо тази задача носи 28 % от целия изпит?
Трето - защо при проверка на работите на неприетите деца от НУКК казват, че само 2 деца са решили тази задача, а същевременно има толкова много деца с несъответстващи на нерешена задача % в класирането?
2. Защо задачата с пощенските кутии е оценена с 20 % от целия изпит?
3. Като заключение от 1 и 2 - защо 2 от задачите носят 48 % от целия краен резултат?
4. Защо задачите с главите /която предполага логическо мислене и наблюдателност/ и задачата с ябълките /която предполага вникване в условието и математическо изчисление/ са оценени със смешните дробни % -съоветно само 0.9 % и 0.5 %, а същевременно елементарен лабиринт, подходящ за деца на по-ниска възраст, е оценен с 12 % и задача, в която трябва да се разпознае само първия звук на думите /също елементарна за възрастта/ е оценена с 9 %?
5. Оценяването на задачата с пощенските кутии - при която се дава по 1 точка за всяка намерена вярно връзка, като в същото време не се отнемат точки за невярно свързани фигури. Защо това е така, след като:
- в оценяването на задачата с пеперудите се взимат точки за неправилно оградени отговори, както и:
- в задачата с пилетата се дават точки за поставени 1, 2 или 3 линии на място, което не е идентично с правилното цялостно решение на задачата. Тръгваме оттам, че поставени 1 или 2 линии не водят до цялостно вярно решена задача.


# 1 382
  • София
  • Мнения: 482
Отбележете си, че заглавието на темичката ни вече е сменено, което ни дава право да пишем за всичко, свързано с НУКК без да се притесняваме, че може да ни изтрият постовете, несвързани с "готови ли сте за изпита в горна баня".   bouquet

# 1 383
  • Мнения: 26
Няма ли поне една мама, която да ми изпрати изпитните задачи от тази година? Пращах, пращах..., а накрая...  newsm78

# 1 384
  • София
  • Мнения: 482
titty, качени са снимки в темата, виж на дата 05/05. Simple Smile
По-точно ето тук от една мама http://chumku.com/photo-review.php?photo=4611&desc=desc

Последна редакция: вт, 15 юни 2010, 10:47 от bi_bi

# 1 385
  • София
  • Мнения: 268
Едно предложение за формата, под която да се внесат въпросите в МК (ако вече е обсъждано, моля да ме извините) : мисля, че най- ангажиращо от гледна точка на министерството, е въпросите да се зададат със заявление по Закона за достъп до обществена информация Министерството си има изготвени правила по изпълнението на закона и е длъжно да отговори - ети тук могат да се прочетат правилата, а накрая е формуляра на заявлението - http://mc.government.bg/page.php?p=148&s=254&sp=0&t=0&z=0. Освен това отказите за предоставяне на достъп до обществена информация могат да се обжалват.

# 1 386
  • Мнения: 159
Само да попитам, задачите на изпита за І-ви клас от тестовете, които решават в ДГ ли са /"Азбука на мисленето"/?

# 1 387
  • София
  • Мнения: 482
Там е работата, че не са, а и не е добре да бъдат.

# 1 388
  • София
  • Мнения: 482
Ирина, към въпросите, цитиращи наредбата трябва да се напише нещо от сорта, че родителите няма откъде да разберат каква е действащата наредба, единственият начин за това е сайта на НУКК, защо не се качва на сайта актуалната информация???
В тази връзка сложи приложения:
1. Действаща наредба на НУКК, публикувана в сайта на училището /действаща обаче до онзи ден, защото вече е друга/!!! Очевидна е сверката на часовниците на НУКК, готвят се за отговори явно Laughing
2. Копия на тестовете от изпита /това към Министерството - да не се окаже изведнъж, че ги нямат там и да настане паника/  Wink

Последна редакция: вт, 15 юни 2010, 18:07 от bi_bi

# 1 389
  • София
  • Мнения: 7 673
Ирина, сложи приложения:
1. Действаща наредба на НУКК, публикувана в сайта на училището /действаща обаче до онзи ден, защото вече е друга/!!! Очевидна е сверката на часовниците на НУКК, готвят се за отговори явно Laughing
2. Копия на тестовете от изпита /това към Министерството - да не се окаже изведнъж, че ги нямат там и да настане паника/  Wink
Което ме подсеща още нещо - да опишем балообразуването - да номерираме задачите и да приложим списък с точките, които са носили!!!
Също така си мисля за експерт - към кого можем да се обърнем да даде експертно мнение доколко реално и съобразено със сложността са давани %? Но това може би по-нататък, а може и в самото министрество да имат подходящ за това човек (екип от специалисти)...

# 1 390
  • Мнения: 159
Ако не се ползват тестовете от "....на знанието", как тогава обикновено децата идващи от детската градина се класират. Освен това, свидетел съм и на ДГ, която работи с тези тестове. Те бяха "доставени" от две деца, които ги бяха получили от ДГ на Г.Б, чиито бивши възпитаници са!  М/у другото тестовете не са лоши.И всяко нормално дете, което е запозната с тях през последната година, би се справило! Значи ...има нещо, което е неточно.Тестовете за изпита от кой се изготвят и утвърждават.Процедурата съобразена ли е с конвенцията по правата на детето-да няма изолиране и дискриминация...Защо за матурите се говори толкова много, а за това-не.Нима децата в тази възраст не са раними...!

# 1 391
  • Мнения: X
Ако не се ползват тестовете от "....на знанието", как тогава обикновено децата идващи от детската градина се класират.

А, това съвсем не е сигурно. Класират се по-малко от половината, да не кажа около 1/3 от децата от детската градина към НУКК. И да не забравяме, че има и частна детска градина в лицея, където също се учи по тестовете и децата също кандидатстват в НУКК.  Rolling Eyes

# 1 392
  • Мнения: 332
Ирина, сложи приложения:
1. Действаща наредба на НУКК, публикувана в сайта на училището /действаща обаче до онзи ден, защото вече е друга/!!! Очевидна е сверката на часовниците на НУКК, готвят се за отговори явно Laughing
2. Копия на тестовете от изпита /това към Министерството - да не се окаже изведнъж, че ги нямат там и да настане паника/  Wink
Което ме подсеща още нещо - да опишем балообразуването - да номерираме задачите и да приложим списък с точките, които са носили!!!
Също така си мисля за експерт - към кого можем да се обърнем да даде експертно мнение доколко реално и съобразено със сложността са давани %? Но това може би по-нататък, а може и в самото министрество да имат подходящ за това човек (екип от специалисти)...

Аз също мисля, че е добре да се номерират задачите и точките с които са оценени и да се приложат самите задачи с цел по-голяма яснота на въпросите по тях.... да не могат да кажат, че ги нямат и съответно да не отговорят. Ще опитам да го направя, но не съм съвсем сигурна в точните условия, така че поправяйте.

# 1 393
  • Мнения: 332
1.   Свържете предметите и животните със звука, с който започват – 9 т.
2.   Оградете всички предмети, започващи със звука Т – 5.5 т.
3.   Оградете животното, което има с 4 повече ябълки от зайчето - 0.5 т.
4.   Довършете поредиците от фигури в започнатата последователност – 9.6 т.
5.   Открийте разликите между двете картинки – 2.5 т.
6.   Очертайте пътя през лабиринта от входа до зайчето – 12 т.
7.   Оградете главата (картинката), която е различна от останалите – 0.9 т.
8.   Свържете еднаквите пощенски кутии по показания начин – 20 т.
9.   Оградете всички пеперуди – 12 т.
10.   Разделете картинката на части с три прави линии така, че във всяка част да има точно по едно пиле и едно борче – 28 т.

Ако знаете за по-точно формулирани условия, коригирайте. На нас ни прочетоха само условието на последната задача и звучеше горе-долу както го написах.

Последна редакция: чт, 17 юни 2010, 00:54 от *Vessy

# 1 394
  • Мнения: 332
Ако не се ползват тестовете от "....на знанието", как тогава обикновено децата идващи от детската градина се класират.

А, това съвсем не е сигурно. Класират се по-малко от половината, да не кажа около 1/3 от децата от детската градина към НУКК. И да не забравяме, че има и частна детска градина в лицея, където също се учи по тестовете и децата също кандидатстват в НУКК.  Rolling Eyes

Странно... от една страна за детската градина към НУКК децата се подбират с тестове... подготвят се усилено за изпита доколкото зная вкл. и от психолози.... на финала умни и подготвени деца ..... а от друга страна по-малко от половината успяват да се класират. newsm78

Общи условия

Активация на акаунт