КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ" 15 - изпитите

  • 66 996
  • 644
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 5 019
Мисля, че темата вече съвсем не е информативна, нито е място за споделяне на мисли, различни от постоянно налаганите с преминал границата тон мнения. Броят на пишещите тук е малък, относително постоянен, в голямата си част по един или друг начин хората се познават / познаваме и съществуват взаимоотношения и нагласи, които могат да бъдат подвеждащи за хора, извън тази обстановка.

За всяко едно училище и за преподавателите в него имиджово е добре, също е и по-лесно,  да работят с "подбрани" деца, защото обикновено за успеха на децата, освен техните качества, принос имат и  ангажирани, помагащи, понякога и отдадени на образованието на децата си родители.
Постиженията  на едно училище могат да се мерят и с уменията и желанието за работа  с  деца с различни качества и способности за постигането на желани резултати.

При сравняване на резултати от състезания е важно да се знаят мащабите на отделните  училища /брой деца във випуск/, за да се оцени броя класирани деца от едно училище в процентно отношение. Интересно е да се сравнят и средноаритметичните показатели на класираните участници от съответните училища.

Последна редакция: вт, 09 ное 2010, 10:47 от Prizma

# 631
  • Мнения: 967
Румче, права си, че извънучилищните състезания не са обективен критерий! Обаче са някакъв "независим" критерий поне!

Критериите на родителите също могат да се различават. В зависимост от възможностите на детето да се справя с уч. материал, неговата ориентираност (дали е по-мат. настроено или към изкуствата), както и в същата степен на родителите - може училището да бъде "субективно" титулирано като добо или лошо!
Имам приятелка, която е завършила история и антропология - тя не е в състояние да помага на детето си по математика от 4 клас и непрекъснато казва как страшно много учат математика и колко е трудно и колко е високо нивото и въобще супер! Предполагам, че родител на дете от СМГ, явяващо се непрекъснато на мат. състезания, ще "изпръхти" пренебрежително относно трудността на математиката в училището на детето на моята приятелка!  Няма да пояснявам, че според същата приятелка нивото на историята и литературата обаче била под всякаква критика  Mr. Green
Затова мисля, че е субективно като цяло!

И възможностите и наклоностите на децата, както и вдигнатата летва на родителите е доста различна за всеки!
Тук изразените мнения са наистина просто мнения (косвени доказателства за "истинското" ниво на преподаване и др. аспекти), важно е освен това личното впечатление на родителя от училището, дали детето ще се впише в средата,  ще се справи ли с материала, каква е средата и т.н.
Нямаше да е лошо естествено да има хубави матури, оценявайки наистина нивото на училищата повсеместно, както и да се публикува ранглиста! В интерес на истината като стане въпрос за средни училища е наиситна много трудно да се ориентира човек! При гимназите поне има матура след 11 клас, която е по-трудна и е ориентир за кандидатстващите след 7 клас! А матурите след 4 клас са доста лесни, всички се справят и така не може да се прецени кои деца са добре подготвени, кои не!

За родителите, търсейки най-доброто училище за детето си е важно да отделят време, да проучват, да отидат на място и да си създадат собствен списък с приоритети, плюсове и минуси. Едно е сигурно - перфектното училище едва ли някъде съществува и трябва при избора да се прави компромис с едното или друго!

tsutseto, ако прочетеш повече за Св. София по темите ще видиш, че в училището има сериозен приемен изпит за 1 клас с доста желаещи! Имате дълъг път до избора на учителки, ако изобщо е допустимо да избираш!   bouquet

Люлин, ако дечицата с 1% таланат се "принуждават" да ходят по състезания и да се трудят 99% за постигане на резултати, то това е тъжно в моите очи! Не бих карала моето дете да се труди 99% за нещо, където трябва да ходи по принцип доброволно, със желание и за собствено удоволствие! Поне навремето само много талантливите взимаха призовите места при такива състезания, ходеха допълнително като хоби на съответни клубове и т.н., но не са се претрепвали по цял ден да учат за състезанията!

В крайна сметка исках да кажа, че ако повече деца от едно училище се явяват на състезания, t.e. ги подготвят за това (както каза rumche) и независимо от класирането си, сигурно преди това са научили добре основния материал, за да се справят със задачите с повишена трудност,. От там косвено приемам, че нивото на преподаване по съотв. предмет е добро.  Joy Брей направо цяла теория формулирах!
Сори за дългия пост, но напоследък дълго се замислям по тези принципни проблеми!

# 632
  • Мнения: 2 037
Рила, Hug понеже знам, че не учим по еднаква система, да ти кажа, децата са затрупани с материал от всевъзможните изучавани дисциплини. Имат предложен СИП, също и ЗИП. Обаче, за да ходят на тези състезания и да разберат задачите те обезателно трябва да са преминали допълнителна подготовка. Дали тикано от родителите (което аз не одобрявам също, ако е насила) или като проява на свой интерес.
Просто този материал не е обхванат в училищната програма. Може би само Олимпиадите са, някой който ходи, например Сиско, нека каже. Нейният син е дори в математическо училище.
Ако искаш паралел мини да ти покажа учебника по мат за четвърти клас, а условията на задачите от СМТ в нета ги има. Peace

Това е съвсем същото като да речем случая на децата в 7 клас в частното ЕК, говоря за там, понеже са ми роднини, ходеха на уроци до спукване, защото изпитите след седми клас са по конспекти, които включват неща И извън учебната програма.

Талантът си е талант, но затова казвам много труд, защото ако се задоволяват с взетото в у-ще, не става.

Моят син ходи на други състезания, там влага труд, други са интересите му.
Затова и няма да видим цял клас от не математическа паралека на мат състезание, слава Богу децата са различни.

За родителските амбиции не ми се говори.

# 633
  • Мнения: 967
Аз от Олимпиадите изхождах, че е същия материал с по-висока трудност!
Ако и от състезанията не можем да съдим за нивото на училището - значи по нищо не можем да съдим, всичко е субективно!
За едни добро, за други лошо  Crazy!

Съчувствам на мамите, които тепърва са поставени пред избор - никак не е лесно!

# 634
  • Мнения: 4 877
Люлин,
пак да ти напомня, че говорим за частни училища и твоят опит с учебника за 4 клас по математика, със СИП-ове и ЗИП-ове, не е много подходящ.
Виж какво съм написала.
добре подбрана програма на у-щето.
 

# 635
  • Мнения: 2 037
Прочетох го. И? Качи подбраната програма да я прочетем. Да видим с какво е по-различна.

# 636
  • Мнения: 111

Цитат на: Люлин
"Независимо каква е темата, аз се придържам към добрия тон."


?!?!?!
Не мога да повярвам, че това твърдение е на човекът, който разби на пух и прах и двете ни Клубчета!

Цитат на: Prizma
"Мисля, че темата вече съвсем не е информативна, нито е място за споделяне на мисли, различни от постоянно налаганите с преминал границата тон мнения. Броят на пишещите тук е малък, относително постоянен, в голямата си част по един или друг начин хората се познават / познаваме и съществуват взаимоотношения и нагласи, които могат да бъдат подвеждащи за хора, извън тази обстановка"


Prizma, струва ми се съвсем нормално да бъде дадена повече информация, когато е поискана такава. Не виждам как и с какво, аз или някоя друга от майките не сме били обективни, но както и да е. Хайде да не спамим повече темата със собствените си недоразумения.

В заключение към темата, в която повече не бих желала да участвам, ще кажа, че всяка майка най-добре знае кое е най-подходящото училище за нейното дете! За мен най-подходящото училище не е най-елитното, а това, в което моето съкровище се чувства щастливо и в което се учи възможно най-добре!

Последна редакция: ср, 10 ное 2010, 00:15 от vessinka-m

# 637
  • Мнения: 2 037


...

Включих се тук единствено за да разсея едни такива заблуди, които се опитва 1 да прокарва пред хората.
Това е.
...

Последна редакция: ср, 10 ное 2010, 00:45 от Люлин

# 638
  • Мнения: 4 877
 Thinking
На кое? Че с много знания, добри учители и добра програма в училище могат да се печелят състезания?!
Дааа, човек като не го е усетил по себе си, как да прецени. Никой не е казал, че в математиката може при всички само с талант, а на други може и да им трябват 99% труд. Но всеки съди по себе си.

Последна редакция: ср, 10 ное 2010, 07:07 от 1

# 639
  • Мнения: 111
Люлин, няма нужда да заключват темата! Не мисля, че е необходимо, след като ти и аз няма да се включваме повече!

А колкото до двете ни Клубчета - това може да е форумът на БГ Мамма, но също си беше наше Клубче, като другото такова, преди ти да развалиш всичко!

# 640
  • Мнения: 2 037
Редактирам се.
Въобще не ме интересува на какво ти хрумна, че мога да ти завидя.
Това чувство, заедно с още няколко са ми напълно чужди.

Успешна тема, дано е по-ползотворна за потребителите и по-бързо вървяща от тази.


Виждам, че и ти си се редактирала.
По себе си да съдя??? Кому е нужно??? Знаеш ли колко отдавна съм била ученичка???
Ако ли пък в твоето изречение се отъждествяваш с детето си, смея да кажа, че аз с моето не се смятам за едно цяло.
Има собствен живот, собствени вълнения, взети решения и по неговия път не е решил да ходи на математически състезания.
Аз нямам болни амбиции да го пращам, след като той не е проявил такива наклонности.

В училището на децата последното нещо, което ме интересесува са оценките.
Той е с отличен успех.

Но явно трябва да си посипя главата с пепел, че не ходи по мат. състезания.
Горкото дете.

Последна редакция: ср, 10 ное 2010, 08:16 от Люлин

# 641
  • Мнения: 4 877
Люлин, беше страшно полезна в темата за частното образование!  Mr. Green Благодаря за положените усилия и денонощен труд!  Mr. Green Успех и на теб! Няма нужда пак да наминаваш да ни светваш колко сме заблудени. Осъзнахме се! На добър час!

# 642
  • Sofia
  • Мнения: 4 726
Хора, съвсем се забравяте и изпадате в жестоки лични нападки. Развалянето на каквото и да било е плод на нечии изкривени мисли и болестна параноя. Темата отдавна се е превърнала в тема за ЧОУ Света София и не е полезна никому! Сто пъти е предъвкано вече това училище, едва ли има останал някой заблуден, който да не знае, че това е най-прекрасното училище.
Now get a life...  Rolling Eyes

# 643
  • Мнения: 4 877
Да, не е зле да я заключат темата.

# 644
  • Мнения: 7 821
Да, не е зле да я заключат темата.
И аз така мисля.

Общи условия

Активация на акаунт