Идеи за забавно обучение

  • 5 727
  • 40
  •   1
Отговори
# 30
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Браво на теб!

Към книжките - картички за всички празници - много умения и още повече удовлетворение Simple Smile

# 31
  • Вече в моята си приказка...
  • Мнения: 4 371
Ох, и синът ми има проблем с тези срички. Обяснявам, обяснявам, а той не вдява и не вдява. Виж, математиката повече го влече, опитва се да смята, обича да брои... А и още, струва ми се, че ще имаме проблеми и с писането, въобще не желае да погледне лист и химикал, фулмастер или молив - не го влече и това си е...
Та идеите тук май ще ми свършат много добра работа, че ми се ще малко повече да го подготвя преди първи клас.

# 32
  • Мнения: 5 877
Пръчка и морски пясък стават идеално за писане Simple Smile
Тебешир и асфалт също.
Не е нужно да е лист и молив. Нито ченгелчета.

И напишете нещо смешно. "Пешо е магаре" става идеално. Simple Smile

# 33
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Първо пишех в тетрадка с големи квадратчета, после на бял лист.
Винаги смешни неща или любими животни, храни, занимания.
Голям успех беше прочитането на "жълтия ламтурник", че и е сложно Simple Smile
После започнах да пиша изречения. След това кратки приказки от по 4-5 изречения, завършващи с браво на ..../името в любимата в момента вариация/.  Понякога си носехме написаното на разходка и си четяхме навън с кратки почивки.

Пише се чудесно и на сняг, но предполагам , ще оцени и писането в брашно на кухненската маса.
Не знам колко е голямо детето ти, но предполагам сега ще бъде ученик - нека рисува и си очупи ръката. Ще го възприеме като забавление, а не писане, а ще се подготви за ръкописните букви

# 34
  • Варна
  • Мнения: 159
Уверила съм се, че когато нещата са тематично обвързани, децата запомнят най-добре. Наученото се превръща просто в необходимо условие за да я има играта. Миналата седмица например с децата в Игралницата имахме Рицарски ден. Ходихме в парк-музей "Владислав Варненчик" във Варна и понеже при последното ни ходене през пролетната ваканция там, беседата някак уби интереса на слушащите, този път реших да променим подхода. Опитах се цялата информация за рицарите, за битката, за времето да премине през игрите - имаше и игри на асоциации, отгатване по елемент, довършване на изречението. Направихме си гербове / някои използваха готови мандали, други своята фантазия /, щитове, шлемове, ветрила, корони и медальони за дамите. Мисля, че научиха неусетно много информация, за която иначе би ни трябвало доста повече време.

# 35
  • Вече в моята си приказка...
  • Мнения: 4 371
арт мама, Ивайло тази година ще бъде предучилищна. Слава Богу, имаме още година, за да се понаучи да пише и донякъде да чете. Иначе Ивчо не обича да рисува. Ама въобще не го влече - пробвала съм с всичко, за което се сетя - фулмастри, пастели, моливи, химикал, темперни и водни боички, дори с боички, които са за рисуване с ръце. Е не иска и това си е. На него му дай телевизия или компютър... Сега съм решила да си поиграем на учител и ученик, пък дано играта му допадне, че да понаучи нещо.

Анда, и с тебешир съм го карала да пише/рисува. И разноцветен съм купувала... Не му е интересно.
 ooooh!

# 36
  • Мнения: 23
За математика:
- Броене на предмети като включите интересите на детето напр.Докато рисува - колко картинки си нарисувал?В колко от тях има синьо/друг цвят?
- Събиране/Изваждане  Важно е във всяка ситуация да можете да зададете въпрос - например след детска градина да питате Колко са момичетата във вашата група?А момчетата?Колко са всички общо?
 - Умножение/Деление   Пак въпроси във всяка ситуация напр.  докато подреждате масата - Ниие сме трима човека и на всеки му трябват лъжичка и виличка.Колко общо прибори използваме?

Или една игра ако имате 2+ деца - Викторина питате ги лесни задачи,а те трябва да напишат и да вдигнат отговора.Накрая давате на всички лакомство или дреболийка за да няма сърдити

# 37
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
MiRa_55 , имате много време и аз не бих настоявала. Вярно е и, че аз не съм любител на писането и четенето преди училище. Но детството свършва бързо и ученето трябвада става само когато детето го иска. Предучилищната ще пишат доста.
Започнахме да се учим да четем март-април. След доста съпротива от моя страна.

# 38
  • Sofia
  • Мнения: 1 121
Определяне на броя на сричките в думата:
Детето слага юмруче под брадичката и произнася думата напр.: магаре. Колкото пъти е преброило, че е отворило устичка, толкова срички има думата.

Чужди езици,писане,четене:
Децата обичат да "ловят" думички с  магнитна въдичка. Ако нямате  такъв атрибут в къщи под ръка, можете сами да си я изработите от пръчица, конец, а на края на конеца да закачите фигурка от магнитен шах. Децата могат да ловят изрязани малки картинки по дадена тема(за по-малките деца или тези които изучават чужд език)  и да назовават предметите или рибки  с изписани думи (а защо не и цели изречения) За да може въдичката да "лови"  към всяко листче трябва да се прикрепи кламерче. Рибките с думи са голям хит. Децата могат сами да  ги нарисуват, надпишат  и изрежат. Можете след това да направите апликация с хванатите рибки .

# 39
# 40
  • Мнения: 651
... Не му е интересно.

Не обича да оставя следи?

Общи условия

Активация на акаунт