Отзиви за НМУ Л. Пипков?

  • 9 323
  • 29
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 6
Моите притеснения са дали детето действително ще получи достатачно добра подготовка по всички останали предмети, тъй като не бих иската от сега да предрешавам какъв да бъде в живота.  Дъщерятна на мой познат е на 16 и има приятелки които учат там.  Според нея, в Л. Пипков  не ги учели на нищо освен музика, а колко добре ги подотвяли и по музика е също е под въпрос.  Понеже на децата там им било лесно, било пълно с наркомани. Чувала съм и че маестрото на детския радио хор също се изказвал отрицателно за нвото на обучение там. Как бих могла да проверя как действително стоят нещата там?

# 16
  • София
  • Мнения: 568
И моите притеснения са същите.  Thinking Аз нямам болни абмиции да правя дъщеря си музикант. Ако иска да се занимава с музика и след това - добре, но ако реши, че не иска да не се окаже неподготвена по общообразователните предмети,  дали в желанието си да я предпазя от пошлостта царяща навсякъде няма да я тласна към нещо друго.  newsm78

# 17
Едва ли има училище, което дава еднакво добра /или лоша/ подготовка от 1 до 12 клас.  Не става ясно какво търсите. За коя образователна степен, къде ви е приоритетът - музикалното обучение или общообразователното. Задайте си конкретни въпроси за да намерите вярното решение.

# 18
  • Мнения: 592
Май eleie2 много ясно е задала въпроса си или поне за мен е така.
Аз също взех да се питам дали е редно още от 1-и клас ,аз да реша каква да е тя.А наистина това си е муз.у-че и съвсен нормално е да се набляга повече на музиката.
Ще следя темата с интерес и за мен остава успокоението,че до 1 клас имаме още 2 години в които да мислим.
Успех

# 19
  • Мнения: 39
В предишното си мнение бях писала, че това е "училище" и нищо "училищно" не му е чуждо...
За френската гимназия  да не ви казвам какво говорят, че е училище за г....е и пр.......ки  Embarassed ОГРОМНО ИЗВИНЕНИЕ ЗА ДУМИТЕ,
а за наркоманите съм чувала дори и за английската (І - ва) гимназия...
Но това не спира и деца да кандидастват, и родителите им да желаят да учат там.
Въобще ... кое училище е "нормално" . Вече си мисля, че "те такова животно у нас няма" ...
Всичко зависи от учителката, която води класа (независимо от училището) и паралелно с това - и учениците в този клас. Пиша от опит, защото в момента училището, в което учим е едно от (уж) най-добрите в София, но - уви - "пусти късмет" и с класна, и със съученици - дисциплината ужасна, да не говорим за нивото на образователен процес ... срам ме е дори да го напиша ...
Конкретно за музикалното - все пак това е специфично училище - наистина трудно е да се разбере дали детето иска да продължи да се занимава с музика ... нека да не забравяме, че идва "страшната" тинейджърска възраст  Close , когато днес е едно, а утре - друго ... Но поне това, което съм констатирала за себе си, че на не всеки се удава и да свири, или да рисува, или да бъде добър хореограф (т.е. танцьор) . Щом на децата им е интересно и приятно да го правят, защо да не имат една по-добра основа, това им е "+" , който им дава още един шанс в живота . "Четмото" и "писмото" (много общо го казвам) зависи не само от учителката, а и от нас родителите. Всички занем има случаи, в които една и съща оценка не отговаря на едни и същи знания.
С една дума - всичко зависи от нас ... но нека не изпускаме "+" , които не предлага живота (когато е възможно да не ги изпускаме) .

# 20
  • Мнения: 195
  Дъщерятна на мой познат е на 16 и има приятелки които учат там.  Според нея, в Л. Пипков  не ги учели на нищо освен музика, а колко добре ги подотвяли и по музика е също е под въпрос.  Понеже на децата там им било лесно, било пълно с наркомани. 

Ами, това е малко прекалено, наистина има деца отговарящи на това описание, (явно на твоя познат дъщерята има такива приятелки), те в което и чуилище да са няма нищо да учат. На зрелостните изпити има деца с отлични оценки, (а те се оценяват навън)  ,  за музикалната подготовка не може да се обобщава защото има примери на двата полюса.   Всеки ден съм там, наркомани не съм виждала , дори нормалните за всяка гимназия тийнейджърски нрави са  доста по-"обрани".

Категорично твърдя, че общообразователната  подготовка не се различава с тази на 99 % от училищата в София, която не е на особено високо ниво, но  това е друга тема.  А каква подготовка ще получи детето по музика и по другите предмети зависи от самото дете и от семейството му.

И за оправдание да вметна, че избрах това училище, не толкова защото искам да предреша бъдещето на децата си, а за да  избягам от лошата среда и лошото обучение  в едно " нормално" училище  в елитен столичен квартал.

Последна редакция: пн, 22 юни 2009, 22:14 от veto

# 21
  • София
  • Мнения: 62 595
А тогава къде е талантът на детето? Не трябва ли това да е първата и основна причина едно дете да учи в специализирано училище?  newsm78

# 22
  • Мнения: 39
А тогава къде е талантът на детето? Не трябва ли това да е първата и основна причина едно дете да учи в специализирано училище?  newsm78
Съгласна съм ... Но таланът е едва (да го наречем) 10 % , а трудът е 90 % , за да се реализира талантът ...
А труд трябва навсякъде ...
И наистина - външното оценяване е изложено на сградата на училището и се виждат резултатите на учениците, които "уж" учат само музика ...
И предлагам - постойте само 5 мин. и ще се види коренната разлика от кварталните училища - за отбелязване е, че наркомани не се виждат, както и др. "типове", няма и нецензурни думи, няма викане, тичане, една спокойна училищна среда ...
А и все пак - за да си в кондиция и да си готов за влезеш в час по инструмент или по солфеж (така обощено да ги наречем) ти трябва бодър ум - така че никой, ама наистина никой няма да търпи наркомани или др. типове да провалят часовете, дори знам че по отношение на дисциплината нещата са доста затегнати ...

# 23
Здравейте, а някой от вас водил ли е децата на консултации преди изпита?

# 24
  • Пловдив
  • Мнения: 14 093
А тогава къде е талантът на детето? Не трябва ли това да е първата и основна причина едно дете да учи в специализирано училище?  newsm78
Съгласна съм ... Но таланът е едва (да го наречем) 10 % , а трудът е 90 % , за да се реализира талантът ...
А труд трябва навсякъде ...

Това се повтаря много често, но не го прави вярно. 90% труд не могат да компенсират само 10-те % талант. Крайно недостатъчен е и затова е пълно с посредсвени в професиите си.
По въпроса - и моето мнение е, че общообразователното обучение в музикалното училище изостава. Аз завърших много отдавна, по мое време приемът беше от 8 клас и въпреки това бяхме ощетени от общообразователни предмети. Което накрая не ни даде никакъв избор за реализация - можеше да кандидатстваме само и единствено с музика.
Сега приемът е от 1 клас. Мои приятели си дадоха децата и след като завършиха 1 клас ги отписаха и ги дадоха в обикновени училища. Едната майка беше начална учителка и много добре видя и прецени какво е обучението там. Говоря за Пловдив, но мисля, че навсякъде положението е едно и също.

# 25
  • София
  • Мнения: 62 595
Точно го казва Зла Вещица! Това за 10-те процента талант си го мислех, но се чудех дали да го напиша ,защото това означава да се подложи на съмнение нещо, което държи хората в добро състояние на духа.
Вярно е, трябва труд, но без талант пътят е много по-труден и не води кой знае колко напред. А талантливият човек обикновено е и достатъчно трудолюбив, защото талантът го кара да работи още, още, още...

# 26
  • Мнения: 195
Разбира се, че без наличието на неоспорим и ярко  изявен талант не бих  насочила детето си към НМУ, както и не бих направила компромис с общата му образованост и култура. За съжаление има родители, които не мислят така и  там (като навсякъде)  има деца ходещи на училище без домашни. Моите наблюдение обаче са , че най-изявените  в музиката деца са обикновено отлични ученици, а слабите "музиканти" са и слаби ученици.

Сравнението с "едно време " е неуместно защото до 95-95 г. специализираните училища учеха по   учебен план, в който общообразователните предмети бяха  с 30% съкратени като брой часове и учебно съдържание за сметка на специалните. Сега не е така. След 9 клас положението е друго, тогава се избират ЗИП и СИП   , които са 80% от седмичната програма и в муз. уч. те логично са музикални предмети. 

 Наистина ще бъде трудно ако детето поиска да следва нещо друго, но не и невъзможно (има много такива случаи).

Голяма част от добрите в инструмента си деца още в последните класове получават покани за следване в музикални академии в чужбина, избират ги най-добрите и именити преподаватели. Нашата музикална школа е все още под влияние на руската, която пък е най-добрата в света.

Сравнението с Пловдив също е неуместно, в началните класове определяща е учителката, а не училището. Във всяко училище има зле подготвени и неграмотни и силни и ученолюбиви деца (зависи от самото дете и от семейството му).  Моите впечатления за сега са от степента 5-8 клас, ако някой се интересува мога да бъда по подробна на ЛС.

Всички се страхуваме да не опропастим бъдещето на децата си с решенията си, но никой не е застрахован от това, посредствен лекар, адвокат или автотенекeджия също е лош вариант. Сред децата ни и съучениците им ще има и такива, дано нашите не са от тях, където и да учат.   


Последна редакция: пт, 26 юни 2009, 14:16 от veto

# 27
  • Пловдив
  • Мнения: 14 093
Хайде да не прекаляваме с думата неуместно. Казах, че давам пример от Пловдив, защото имам най-преки наблюдения, но съм родом от Бургас, естествено като съм учила в музикално училище и след това в академия имам много познати музиканти и имам информация от всякъде. Всеобщото мнение е, че се набляга на музиката за сметка на общообразователните предмети. Във всички класове.
Също така има много примери за добри музиканти и слаби ученици. Това, че детето е добро в една област не го прави автоматично добро във всички. Тъй като съм учителка в начално училище имам доста наблюдения по въпроса. Мога да кажа , че тази година едни от най-големите калпазани в 4 клас отидоха в музикалното училище. Двама от тях едва изкараха четворки по милост по математика, единият ако трябваше да му се пишат реални оценки трябваше да остане да повтаря 4 клас, но не мога да отрека, че детето е отличен музикант. И не е единстсвеният пример.

# 28
  • София
  • Мнения: 62 595
Нормално е да се набляга повече на специализираните предмати! Нали затова е специално училище, че и професионално! Някои деца още преди да завършат са почти или изцяло изградени професионалисти. Това, разбира се е в най-добрият случай.
Честно, имам познати и не много познати хора, на които незнайно защо им беше много важно децата им да започнат още от първи клас в музикалното. Те, децата едва бяха свирили или пяли по една година по читалищата (моля, разберете ме правилно, дълбоко уважавам всички учители в читалищата), още не е ясно дали няма да им мине меракът, обаче зор да ходят там! За мен най-подходящо е може би след седми клас, защото дотогава децата хем са натрупали основата в училище, хем са имали на разположение поне пет години за развитие като музиканти и певци и съотвенто са способни да решат дали в действителност искат това да е техният път, а и дотогава натрупват опит и по концерти и конкурси.

# 29
  • Мнения: 7 821
Моя близка преди 3, 4 години работеше в администрацията на училището. Ще я помоля да пише, дано се съгласи. Доколкото помня и тя това казваше, че часовете им по общообразователните предмети са по-малко за сметка на музиката и ако не се лъжа имаше проблем с матурите по този повод. Дано се включи.

Общи условия

Активация на акаунт