СЕДМОКЛАСНИЦИТЕ - математика - последното препятствие

  • 25 798
  • 542
  •   1
Отговори
# 480
  • София
  • Мнения: 1 356
85 точки.
Според преценката на сина ми тестът е бил труден, но това се очакваше.

Впрочем, не смятам, че някъде има грешки.

Последна редакция: чт, 25 юни 2009, 16:06 от bodra

# 481
  • Sofia
  • Мнения: 1 484
79 т., ако няма фал с изненадката - листа за белова.
Дъщеря ми каза - Ужасно трудно!

# 482
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 676
Не знам, така формулирана задачата и особено с наличен отговор "не може да се определи" е некоректно. Ще видим какво ще ни обяснят за тази задача.

Абе хораааааааа,оставете математиката на МОН-те могат,ако вие не можете.Все пак не сте МОН,а само -инженер,учител и гилдия родители.Ми нали това е целта-повечето да не могат,защото ако са много знаещите-след точно 4 години МОНските госпожи ще се простят с креслата си(ако ме разбирате правилно) Laughing

Както наскоро чух -това са "МОНстери", /за невладеещите английски - чудовища.
Кому беше необходимо толкова много текстови задачи и толкова трудни.

# 483
  • Мнения: 293
Ние 73т. Да теста е бил доста труден!

# 484
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 676
Аз не мога да се включа в решаването на задачи защото никога не съм обичала математиката.
Мога ли да ви попитам сигурно ли е че резултатите ще се изчисляват по таблицата от миналата година? Или ще измислят нещо ново
Не, таблиците се изготвят всяка година. За да си нагласят тези от МОН нисък % на тройките и после да кажат, че децата се справят...

# 485
  • Sofia
  • Мнения: 1 484
Моята информация е, че миналогодишните таблици ще са валидни и за нас.
Момичета, чак сега прочетох 1 стр. от теста - Инструкциите за учениците. Та там няма абсолютно нищичко за тайнствените листа за белова! Значи ли това, че решаващият елемент в изпита на нашите деца са били интелигентността и осведомеността на квесторите? Ако имах второ дете, няма да давам пари за уроци, а за връзки да попадне при нормални квестори! Що за дивотия! И въобще - някой някога в цъфналата ръж ще ни каже ли какъв е смисъла на тези листа за белова?

# 486
  • Варна
  • Мнения: 2 328
Момичета, само аз ли не разбирам 29. задача?
29. Два литра сок с концентрация на плодовия екстракт 60% се смесват с 4 литра сок, в който
плодовият екстракт се отнася към водата както 3:5. Концентрацията на получения сок е:
А) 30% Б) 35% В) 40% Г) 45%

Мисля си, че 3:5 = 6:10 = 60:100 = 60%, така ли е и според вас или аз нещо бъркам?! И като смесиш два сока с концентрираност 60%, не се ли получава пак сок с 60% концентрация?

Определено мисля, че има не една задача, която е с подвеждащо условие - визирам тези за кубчето с номерцата, за гласуването и тази, за която споменах...

# 487
Аз ли не съм наясно или МОН нещо ни се подиграват?!
Смея да твърдя, че по математика се справяме отлично. Не че е мой син, но просто чувам мнението на госпожата по математика от у-ще, на тази от частните уроци, на г-жата от предишното у-ще...
В теста не видях да има следните задачи от 7 клас:
1. Тъждества; 2. Разлагане на многочлени; 3.Успоредни прави; 4. Еквивалентни уравнения; 5. Признаци за еднаквост на триъгълници и още много други, изучавани в 7 клас по математика. Не мога да разбера изпитът не се ли отнася за проверка на знанията на децата за материала изучаван до 7-ми клас?! Или аз не съм разбрала и на изпитът всички деца трябва единствено да мислят логично? Защо тогава учим всички тези задачи? Например: 30 задача - Иванчо живее в 10-етажна сграда и т.н; 32 задача - Средноаритметичното на годините на майката и т.н.; 34 задача - на един остров живеят рицари и т.н.; 37 задача - В една оранжерия има 5 лехи и т.н.; 42 задача - В парламентарните избори и т.н.
Повръща ми се!!! Защо ходиха тези деца на уроци и се напъваха с материала до 7-ми клас, щом като не се дават задачи от изучаваното??? Каква е целта??? Защо ги изпитват на нещо, което не изучават??? И защо не изучават това, на което ще ги изпитват???
Писна ми!!! Нямам думи!!!
За едно се радвам - всичко свърши и напрежението започна да спада.

# 488
  • Мнения: 29
Момичета, само аз ли не разбирам 29. задача?
29. Два литра сок с концентрация на плодовия екстракт 60% се смесват с 4 литра сок, в който
плодовият екстракт се отнася към водата както 3:5. Концентрацията на получения сок е:
А) 30% Б) 35% В) 40% Г) 45%

Мисля си, че 3:5 = 6:10 = 60:100 = 60%, така ли е и според вас или аз нещо бъркам?! И като смесиш два сока с концентрираност 60%, не се ли получава пак сок с 60% концентрация?

Определено мисля, че има не една задача, която е с подвеждащо условие - визирам тези за кубчето с номерцата, за гласуването и тази, за която споменах...

В единия случай плодовият концентрат е 40%, а в другия - 60%, оттам идва объркването. Явно условието съвсем целенасочено е заплетено.

# 489
  • София
  • Мнения: 1 266
Няма да коментирам простотийте, които ни сервираха РИО и МОН тази година, само ще добава още една. Нали на формулярите за ЕГН и входящ номер липсват необходимия брой кутийки, та едно дете за егн вписало 2 цифри в една кутийка, Квесторката категорино казала, че това не може и преписвало формуляра. Още една простотия, която е тормозила децата. Децата за теста ли да мислят или за листа, кутийки и т.м.п.

# 490
  • Варна
  • Мнения: 2 328
Е то ясно си пише, че плодовият екстракт е 60%! Shocked От къде тия 40% пък сега?!

# 491
  • Мнения: 29
От съотношението 3:5.  Имаме два литра с 60-процентова концентрация и 4 литра - с 40-процентова.

# 492
  • Варна
  • Мнения: 2 328
Не искам да се зачждам, но: " ... смесват с 4 литра сок, в който плодовият екстракт се отнася към водата както 3:5" означава, че плодов концентрат към вода е 3:5! И за това съм готова да си заложа заплатата!
Явно който е мислил задачата и хал хабер си няма от отношения!

# 493
3:5 е 60%, а не 40% - според мен

# 494
  • Варна
  • Мнения: 2 328
И аз това казвам! И не виждам от къде в задачата ще дойдат тия 40%, та да може да се намали концентрацията на първоначалния сок Rolling Eyes

Общи условия

Активация на акаунт