Направо съм шокирана от ролята на витамините!!!!!!

  • 8 576
  • 79
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 288
Общото с педиатрите,шоколадче,е че тези ампули вит.ц и т.н. се изписват от тях...
Аз също съм давала.
Ако ти се спори,на мен не.Затова няма да се "зоря" повече. Tired Peace

# 46
  • Мнения: 748
NaHCo3(натриев бикарбонат,натриев хидроген карбонат) е сода за хляб.Чувала съм,че я използват за пазане на гърлото при афти-за пиене,обаче не.
Na2So3(натриев сулфит) е химия някаква,определено не е полезен,а и взаимодейства с доста вещества
ЕДТА е производно на оцетната киселина,незнам кой бил дал оцет на бебе...
за содата не знам защо не си чувала някой да я пие Wink
за другите 2 инфото ти е крайно недостатъчно. нали разбираш, че "химия някаква" означава точно нищо?

някой ако има информация моля да сподели.

# 47
  • Мнения: 9 487
От темата е видно,че не всички са далеч по-вещи(пример-авторката на темата,която е потресена от знанията на педиатъра).
Аз мисля,че целта на форума е обмяната на опит и ако някой има пълно доверение на педиатъра си-чудесно,но не всички педиатри заслужават такова и търсенето на подробна информация(каквато е идеята на форума според мен) не е нищо лошо,даже в доста случаи е наложително.
А на който му е прекалено и всички и всичко му пречат нека си слуша педиатъра,дано само той е добър...
Всичко и всички не знам къде видя,че пречат. ooooh!
Не казвам,че се слуша само педиатъра,дори и аз не го правя за всичко,ама и непрекъснато да чета как било според нам си коя организация и т.н. и колко са зле нашите педиатри,еми в повече ми иде вече.
В такъв случай,ако продължа с твоя тон,трябва да напиша-не ходете по педиатри изобщо тогава... Peace


Ами за съжаление, една не малка част от тях са наистина зле, и то много Stop
Добре е, че вашият е читав/а Peace но има доста теми по въпроса за безумни съвети от педиатри, а и лично съм имала диалози с подобни..миналата седмица пресен случай:
"органогенезата приключвала в края на 3-ия мес от бременността, и от там насетне, органите само растяли на големина!" Shocked
Било недопустимо две годишно дете да суче /ама нямала нищо против шишето Wink-попитах, защо-еми не можа да ми отговори/
И т.н....темата е за друго..


NaHCo3(натриев бикарбонат,натриев хидроген карбонат) е сода за хляб.Чувала съм,че я използват за пазане на гърлото при афти-за пиене,обаче не.
Na2So3(натриев сулфит) е химия някаква,определено не е полезен,а и взаимодейства с доста вещества
ЕДТА е производно на оцетната киселина,незнам кой бил дал оцет на бебе...
за содата не знам защо не си чувала някой да я пие Wink
за другите 2 инфото ти е крайно недостатъчно. нали разбираш, че "химия някаква" означава точно нищо?

някой ако има информация моля да сподели.

Писах в предния си пост, че е най-лесно да се пита...за същото време, за което написа по-горното, можеше сама да прочетеш Peace

# 48
  • София
  • Мнения: 17 592
Мда...пропуснала съм ей това Mr. Green:
"Помощни вещества:  Натриев бикарбонат, натриев сулфит безводен, ЕДТА, вода за инжекции.
Забележка! Витамин С лесно се окислява особено в присъствие на медни и железни йони, и други оксидирани агенти, а също и на светлина."

Сега да пояснявам ли, или се досещате защо предвидените инжекционни р-ри, се прилагат именно като такива, а не като перорални..не че ако ги пиете ще ритнете камбаната Joy


Ами... нито едно от описаните помощни вещества не представлява опасност при перорално приложение.

Впрочем, помощните в-ва в таблетките са:
микрокристална целулоза PH101, безводна глюкоза, стеаринова к-на, талк, оцветител Е 104
[/color]

По принцип р-ри, предназначени за инжектиране, могат да предизвикат стомашни разстройства, гадене, повръщане, в някои случаи - и по- сериозни поражения на лигавицата. Вит. C е киселина, не е добра идея да се пие на празен стомах. В която и да било форма. Т. аналгин предизвиква гадене, често - и стомашно неразположение... но същото се отнася и за таблетките.

# 49
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 414
Много добре знам, че ампулите не са за орално приложение. Това обаче изобщо не ми пречи да давам витамин С или да пия течен аналгин. Не мисля, че от 2-3-5-10 ампули вит.С, които е изпило детето, нещо ще му се повреди  Stop Убедена съм дори.

Последна редакция: вт, 08 сеп 2009, 16:20 от Тарталета

# 50
  • София
  • Мнения: 17 592
NaHCo3(натриев бикарбонат,натриев хидроген карбонат) е сода за хляб.Чувала съм,че я използват за пазане на гърлото при афти-за пиене,обаче не.
Na2So3(натриев сулфит) е химия някаква,определено не е полезен,а и взаимодейства с доста вещества
ЕДТА е производно на оцетната киселина,незнам кой бил дал оцет на бебе...
за содата не знам защо не си чувала някой да я пие Wink
за другите 2 инфото ти е крайно недостатъчно. нали разбираш, че "химия някаква" означава точно нищо?

някой ако има информация моля да сподели.

"Помощни вещества" означава, че количеството е изключително малко.
Това, че едно вещество е "производно" на друго по никой начин не трябва да ти говори, че имат сходни свойства. NaCl - обикновената готварска сол - е производна на NaOH - натриева основа, една от най- силните основи, изключително опасна при каквото и да било взаимодействие с организма и HCl - солна киселина, особено агресивна и летлива, парите й, дори и в малки количества, предизвикват давеща кашлица. Не би искала да си играеш с тях. Но сол си сипваш смело в манджата, без изобщо да те интересува на какво е производна.
ЕДТА обикновено се използва в буферни р-ри.

# 51
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239

"органогенезата приключвала в края на 3-ия мес от бременността,

Да, така е.


Било недопустимо две годишно дете да суче /ама нямала нищо против шишето Wink-попитах, защо-еми не можа да ми отговори/



Ами, не че е недопустимо, но е лишено от смисъл, лично на мен ми изглежда перверзно .

Айде стига с това витамин С, една-две ампули на никого не биха навредили, най-много да помогнат, вие вече се престарахте. Прекаления светец.....
Все пак за витамин С говорим, да му се невиди  ooooh! ooooh! ooooh!

# 52
  • Мнения: 748
някой ако има информация моля да сподели.
Писах в предния си пост, че е най-лесно да се пита...за същото време, за което написа по-горното, можеше сама да прочетеш Peace
MTV, от отговорите ти излиза, че и ти не знаеш? ....защото за същото време, за което написа горното можеше да ми отговориш, освен ако...... Wink

katiABV, споделям мнението ти и именно за това не разбирам какво толкова се плашат някои съфорумки от точно тези помощни вещества. пак ще си повторя молбата - ако някой има информация с какво са вредни тези вещества нека да сподели, за да е от полза на всички.  Peace
обаче ако не се появи такава информация, значи темата е просто поредната форумска "мода".... Confused

# 53
  • Мнения: 1 167
Аз пък много обичам ампули вит.Ц. Дори като малка изпих 11-12. Водиха ме на лекар. Той каза "Чудо голямо. Да пие повече течности сега, за да изхвърли ненужното количество" Това си го спомням, защото майка ми се беше панирала. А мен ми беше кеф хем да го пия, хем да си отварям шишенцето с онова ножче  tooth
Нищо вредно не намирам в ампулите.

# 54
  • София
  • Мнения: 17 592
някой ако има информация моля да сподели.
Писах в предния си пост, че е най-лесно да се пита...за същото време, за което написа по-горното, можеше сама да прочетеш Peace
MTV, от отговорите ти излиза, че и ти не знаеш? ....защото за същото време, за което написа горното можеше да ми отговориш, освен ако...... Wink

katiABV, споделям мнението ти и именно за това не разбирам какво толкова се плашат някои съфорумки от точно тези помощни вещества. пак ще си повторя молбата - ако някой има информация с какво са вредни тези вещества нека да сподели, за да е от полза на всички.  Peace
обаче ако не се появи такава информация, значи темата е просто поредната форумска "мода".... Confused

Ами вредни са, спор няма, както и повечето вещества - в големи количества. И солта е вредна, ако я подхванеш с лъжицата. Но в микрограми нямат никакво, ама никакво въздействие.

# 55
  • Мнения: 9 487
'Кафе с мед' , ако извадиш и думичките и по отделно-да без грешка са, ама в случая коректността изисква да цитираш цялото изречение, не да вадиш к'вото ти хрумне Wink
Щото не, не е верно, ако беше така, щяхме като се родим да станем и да тръгнем, да ма'аме кебапчета с пълен набор зъби и перфектна храносмилателна с-ма, да виждаме перфектно и т.н...т.е. това е само доказателство че всичките ни с-ми и органи се доразвиват, не растат само на големина Crazy

А, че кърменето на 2годишно дете ти изглежда перверзно newsm78-проблема е в теб-посети психолог Peace
По същата логика би следвало и да е перверзно и храненето на същото с шише Whistling
Не би следвало естесвеното да е "первезно"...по никой начин Peace

аз, миличка, ако не знаех, немаше да си "чеша" пръстите по клавиатурата..рекох вие да с напъните леко аспирина и да потърсите-писала съм какво...ама явно не знаете как...

Наличието на натриев сулфит не е "полезното" помощно вещество /и пак натъртвам-не че ще ритнете камбаната.../:
http://www.bda.bg/palc3/Excipients%20Anex%20for%20CP.pdf
http://www.mamaibebe.com/?id=368

И надявам се поне сте чували за връзката на аутизъм и аналогичните-"помощни вещества" във ваксините; това разбра се не е по- темата-не скачайте Stop
Алуминий има почти във всички, а тимеросал (живак) има в Euvax (Hep B) 0,1 mg - тази ваксина има безживачен аналог Engerix (ползва се по касата), която съдържа и половината количество алуминий.
Живак има и в касовата ДТК 0,045 мг, която пък има поне 2 алтернативи (Тетраксим и Пентаксим).

# 56
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239
MTV айде да не подхващаме темата за ползата и липсата на такава от кърменето до N-години Rolling Eyes Има и една приказка за юнака, що бозал 25 години. Благодаря ти, че се загрижи за психическото ми здраве, де  Crazy Mr. Green
А за "органогенезата", нищо че си информирана, все пак явно не си обърнала внимание, че тя приключва до края на 3 и началото на 4 месец, а после следва т.нар. "тъканна диференциация". Може би това ти звучи като "дебелеене" ама не е така. А педиатърката ти го е обяснила като просто "нарастване на органите", може би, за да не изпада в подробности.

katiABV, много точно казано, повечето вещества в големи количества са вредни. Ама нали трябва дърляне и мерене на "информираните" да има  Tired

# 57
  • Мнения: 748

аз, миличка, ако не знаех, немаше да си "чеша" пръстите по клавиатурата..рекох вие да с напъните леко аспирина и да потърсите-писала съм какво...ама явно не знаете как...

Наличието на натриев сулфит не е "полезното" помощно вещество /и пак натъртвам-не че ще ритнете камбаната.../:
http://www.bda.bg/palc3/Excipients%20Anex%20for%20CP.pdf
http://www.mamaibebe.com/?id=368

MTV, миличка, специално за теб си "напънах аспирина" (от де го измислИ тоя лаф, страшна работа...  ooooh! ) и отворих двата линка, които си ми дала. та ще препиша от тях каквото пише за натриевия сулфит, с цел да улесня други заети мами като мен, които също нямат време да търсят разни неща, които някой ги е пратил да четат, вместо да си каже в прав текст каквото има да си казва.:
от първия линк:
"обявяване на помощните в-ва върху опаковката и листовката" име - Е221 натриев сулфит; информация в листовката - в редки случаи може да причини тежки реакции на свръхчувствителност и бронхоспазъм"
от втория линк:
"Е-та в детските храни;
...Е220 – серен диоксид (серен двуокис; може да предизвика астматични пристъпи, разрушава vitamin B1; типични приложение при производството на бира, безалкохолни, сушени плодове, винен оцет, картофени продукти.)
Е221 – натриев сулфит (почистващ агент при производството на джусове, възможни чревни разстройства; виж 220)"

от прочетеното до тук да разбирам ли, че темата е насочена към родителите, които дават на децата си само и единствено здравословни био храни и всячески избягват Е-тата? щото така ми звучи, а в такъв случай натрапчивият поучителен тон в темата е малко в повече...
все пак има много хора, които приемат, че в храните ни, които не сме отгледали сами на двора, има Е-та и въпреки това ги консумират (и на децата си дават даже солетки и сокове, представи си) а какви Е-та има пък в детските витамини по-добре не чети, че и тях ще заклеймиш... Wink

между другото google-то изплю това за ЕДТА: http://www.cardiorenew-bg.com/edta-effectiveness.php

а отклонението на темата към помощните в-ва при ваксините го намирам за съвсем неуместно. все пак за вит. Ц на ампули идеше реч...

# 58
  • Мнения: 288
MTV айде да не подхващаме темата за ползата и липсата на такава от кърменето до N-години Rolling Eyes Има и една приказка за юнака, що бозал 25 години. Благодаря ти, че се загрижи за психическото ми здраве, де  Crazy Mr. Green
А за "органогенезата", нищо че си информирана, все пак явно не си обърнала внимание, че тя приключва до края на 3 и началото на 4 месец, а после следва т.нар. "тъканна диференциация". Може би това ти звучи като "дебелеене" ама не е така. А педиатърката ти го е обяснила като просто "нарастване на органите", може би, за да не изпада в подробности.

katiABV, много точно казано, повечето вещества в големи количества са вредни. Ама нали трябва дърляне и мерене на "информираните" да има  Tired



 smile3501  202uu

# 59
  • Мнения: 9 487

Биология в основното училище:

"..През първите етапи от зародишното развитие и при човека, и при гръбначните животни се появяват зачатъци на хриле, по-късно опашка, окосмяване, хрущялен скелет и др., които впоследствие изчезват. Най-дълго се запазва приликата на човешкия зародип със зародиша на човекоподобните маймуни. Това потвърждава близката родствена връзка на човека с животните.
Отначало храненето на зародиша се осигурява от обменните процеси, които протичат в лигавицата на матката, а по-късно хранителните вещества се получават чрез кръвта на майката. Развива се зародиш, обхванат от две обвивки. Вътрешната, наречена амнион, секретира околоплодна течност, която предпазва плода от механични увреждания. Външната заедно с изменената маточна лигавица образува плацентата, чрез която майчиният организъм изхранва плода. Връзката между зародиша и плацентата се осъществява чрез съдовете ма т.нар. пъпна връв. Чрез нея се набавят необходимите хранителни вещества и кислород и се отстраняват крайните продукти на обмяната. Кръвообращението на матката и на плода нямат пряка връзка.
Още в началото на първия масец от зародишното развитие започва клетъчната и тъканната диференциация и се образуват наченките на различните органи.
От втория месец се оформя външния изглед на плода, при което пропорциите още не отговарят на пропорциите, които са характерни за новороденото. В края на четвъртия месец всички основни органи и човешкият изглед на плода са ясно очертани.
Кръвообращението на зародиша се различава доста от кръвообращението при възрастните, При него не функционира малкия кръг на кръвообращението. Между дясното и лявото предсърдие, както и между белодробната артерия и аортата съществува отвор. Кръвта от дясната половина на сърцето минава направо в лявата половина и аортата, без да отива в белите дробове. У някои деца връзката между предсърдията се запазва и след раждането /вроден порок на сърцето/.
През следващите месеци плодът бързо нараства. Към седмия месец на бременността всички органи са напълно развити, така че ако в този период на развитие детето се роди /преждевременно раждане/, то е жизнеспособно.
Бременността продължава средно 280 дни /9 месеца/, пресметнато от първия ден на последната менструация. В края на този период развитието на детето е достигнало такова равнище, че то е в състояние да осъществява необходимите жизнени функции /дишане, приемане на храна, уриниране/ извън майчиния организъм. То е дълго около 50см и тежи средно 3300gr.
Раждането е хормонално регулиран процес на отделяне на плода от майчиния организъм. Раждането протича в три етапа: 1) отпускане и отваряне на родовия канал, 2) изтласкване на плода, 3) следродов период. Детето се ражда благодарение на мощните ритмични контракции /свиване и отпускане/ на маточната мускулатура и натиск на коремната мускулатура. Тези контракции се означавят като родови болки. След изтласкването на плода той още е свързан с майчиния организъм чрез пъпната връв. Едва след нейното прерязване на около 5см от коремчето на детето, което се предхожда от здрава двойна превръзка, в детския организъм се натрупва много СО2, който дразни дихателния център, и детето прави първото вдишване на атмосферен въздух. То се проявява в първото проплакване, след което започва самостоятелното развитие на новороденото. В резултат също на маточни контракции, но малко по-късно, от организма на родилката се изхвърля и плацентата.
Ако детето се роди преди края на деветия месец, за него трябва да се полагат специални грижи, за да се осигури по-нататъшното му нормално развитие.
По статистически данни е установено, че приблизително на сто раждания един път се раждат близнаци. Те биват еднояйчни, когато от една зигота се развият два зародиша /близнаците в този случай са еднополови и имат еднакви наследствени белези/. Когато едновременно се оплодят две яйцеклетки от два отделни сперматозоида, се раждат двуяйчни близнаци, които могат да имат различен пол.
По време на бременността гърдите на майката се развиват под влияние на хормони от хипофизната жлеза (пролактин), така че след раждането е налице млечна секреция, благодарение на която детето се храни.
Прерязването на пъпната връв, с което се прекъсва връзката с майчиния организъм, и първият плач на новороденото поставят началото на втория етап от развитието на човека- следзародишното развитие, или следродовия период. Във връзка с промените, които настъпват през различните възрасти, следзародишното развитие може да се раздели на три основни стадия:
Стадий на растеж и развитие, който обхваща детството и юношеството – от раждането до 18 годишна възраст;
Стадий на израстналия /възрастния/ индивид – до 65 години;
Стадий на старостта – над 65 години.
Стадият на растеж и развитие се характеризира с бързи промени в ръстта, масата и функционалното развитие на организма. Може да се раздели на няколко периода: период на новороденото – от раждането до края на първия месец; период на кърмачето – до края на първата година; ранно детство – от 1 до 3 години; предучилищна възраст – от 3 до 7 години; училищна възраст – 7-18 години. Училищната възраст от 7 до 12 години се отнася към детската възраст, а от 13 до 18 години – към юношеската възраст.
Периодът на новороденото е период на приспособяване към новите условия на живот. Детето преминава от среда с постоянна температура и влажност към среда с променлива, обикновено по-ниска температура и по-малка влажност. То започва да диша атмосферен въздух, да се храни с майчино мляко, да отделя непотребни вещества. Усилва се обмяната на веществата, която е свързана с приемане на по-голямо количество хранителни вещества и кислород.
Веднага след раждането сукателният рефлекс е силно проявен, както това е характерно за всички бозайници. Съставът на майчиното мляко напълно отговаря на изискванията на детския организъм. В млякото освен основните хранителни вещества и витамини се намират и антитела, които предпазват детския организъм от болести.
Кърмаческата възраст се характеризира с усилен растеж. На 6 месеца здравото дете започва да сяда, на 9 пълзи, а към края на първата година се изправя и дори прохожда. Първите млечни зъби се забелязват, когато детето е на 6-7 месеца, като те напълно израстват до края на третата година.
Психичното развитие на детето започва още в кърмаческата възраст. През осмия и деветия месец то вече различава някои от заобикалящите го предмети, без да може да ги назовава, а в края на първата си година може да повтори някои срички и думи. Тази психична дейност трябва непрекъснато да се подтиква и детето да се насочва към правилен изговор на думите. Терморегулацията през този период не е така съвършена както при възрастните и затова опасността от простуда е по-голяма. Особено опасна е загубата на течности /от повръщане, диария/, което може да доведе до прегряване на организма и гърчове.
Ранното детство и предучилищната възраст се характеризират също с бърз растеж и развитие. През първите 3 години нарастването на тялото и на мозъка става много интензивно. Усъвършенства се координацията на движенията. Детето се научава да говори и думите придобиват смислено значение
. Приучването към ред и определени хигиенни навици през този период е от решаващо значение за целия му по-нататъшен живот. Изграждат се много условни връзки и социални взаимоотношения..."

аз   не е мой патент лафа Peace
Не, посоченото е за вредата от натриевия сулфит...не знам защо не си го схванала newsm78..и не, това не заклеймява никой и нищо..ама щом сте решили да търсите под вола теле-оки Mr. Green  : ето нагледно за какво говоря:



И надявам се поне сте чували за връзката на аутизъм и аналогичните-"помощни вещества" във ваксините; това разбра се не е по- темата-не скачайте Stop

[/color]
"

Общи условия

Активация на акаунт