Недоволен осмокласник-дайте идея

  • 1 625
  • 11
  •   1
Отговори
  • Балчик-Сливен
  • Мнения: 1 058
Синът ни влезе в елитна гимназия по собствено желание-с история,английски и като втори език испански.Сега обаче имаме голям проблем-учителите са много свестни,интелигентни и взискателни,обаче в класа е УЖАС.Толкова ниско ниво,както казва и класната им -повече от половината деца не знаят защо са тук,но и нямат желание да разберат.Тази вечер пак се прибра-един такъв вял,отчаян и много обезсърчен ooooh! А с такова огромно желание искаше да учи там.Какво да правя?
Защо беше всичкото това учене и старание като в елитни гимназии са приети и деца,които едва са изкарвали тройки!? И дали критерият там ще се свали до това ниво ,за да не губят ученици или ще отпадат тези,които не се справят...

# 1
  • София
  • Мнения: 16 097
Предполагам, ще стане първия вариант. Нали има разни бюджети, борба за деца за да не съкратят учители. Колкото и лошо да е това за детето ти.
Нека да си учи, да не изпуска материал. Щом учителите са свестни няма смисъл да се мести.
А и при местене няма гаранция, че и следващите съученици не са същите. Просто за 20 год. и родители и деца деградираха много.

# 2
  • Балчик-Сливен
  • Мнения: 1 058
Точно това говорим в момента с баща му-че в живота ,след време,не може да си избира среда.Добре,сега примерно ще му избера среда,а после... Thinking

# 3
  • София
  • Мнения: 16 097
да си учи качествено, че съучениците му може да се дипломират неграмотни.
Дано висшето да е по-качествено. А и като са по-непретенциозни другите деца лесно ще изпъква и ще има добри оценки.  Само да внимава да не го намразят съучениците.

# 4
  • Мнения: 3 205
Точно това говорим в момента с баща му-че в живота ,след време,не може да си избира среда.Добре,сега примерно ще му избера среда,а после... Thinking
Така е, но ако сега се примири и следващите 4 години свикне да плува в средата, която си описала, как след това ще има самочувствие, сили и желание да се опита да се потопи в по-добра и с повече водовъртежи?
Масата определя нивото! Не го забравяйте, когато взимате решение.

# 5
  • Балчик-Сливен
  • Мнения: 1 058
cool_witch ,много си права,защото на неговата възраст средата ,в която се движи може да отнеме,но може и да му даде много-зависи каква е.

# 6
  • Мнения: 3 205
Именно - трябва да прецените в случая дали и какво ще му даде.
И не съм съвсем съгласна, "че в живота, след време, не може да си избира среда".
Ако знае какво търси и се научи да не се примирява, ще си я избере.

# 7
  • София
  • Мнения: 1 861
Аз дори мисля, че училищната среда (особено в гимназията) до голяма степен определя критериите, стремежите и средата, която човек търси/намира по-нататък в живота.
Казваш, че училището е елитно. Винаги съм мислела, че "елитността" се определя и от нивото на децата, успели да влязат/учат в него. Та това с тройкаджиите малко ме изумява! Как е в другите класове? След като иначе си доволна от учители и т.н., няма ли начин просто да смените класа с по-добър?
Всъщност, каквото и да решите, съобразете се най-вече с чувствата и желанието на детето. Не го оставяй да се разочарова още повече и съвсем да се обезсърчи, че това е най-лесния път към пускане по течението, а тогава и най-добрите учители не могат да помогнат!
Колкото до това:
...А и като са по-непретенциозни другите деца лесно ще изпъква и ще има добри оценки.  ....
аз мисля, че няма нещо по-демотивиращо от постигане на лесен успех при липса на конкуренция.

Последна редакция: пт, 06 ное 2009, 14:00 от M4

# 8
  • Балчик-Сливен
  • Мнения: 1 058
М4,подкрепям мнението ти и явно  и той ги чувства така нещата,защото децата,с които учеше до 7 клас бяха много амбициозни и конкуренцията влияеше добре на всички в класа.В училището досега критериите бяха високи,но явно в другите училища не е било така.Болшинството деца от бившият му клас са в същото гравитиращо състояние и не са доволни от средата,в която са попаднали-става въпрос за езикова гимназия,което мен ме учудва много,но...

# 9
  • Мнения: 8 826
Ще си кажа мнението първо като учител и после като родител. Щом в училището се е влизало с тройки, то не е елитно. Направиха лошо като обявиха за елитни разни паралелки в разни училища, което не е вярно. В по-малък град хората все още си знаят кои са елитните училища, защото те са 3-4 най-много за окръжен град като Пловдив, да речем, но в София вече е хаос в това отношение. Средата ще му повлияе, просто няма начин. Като родител бих изчакала да завърши годината там, където е, а в това време ще проуча всички възможности за премастване в по-мотивиран клас, макар и в училище, което се води неелитно. След първата година, първият език вече няма да се учи почти целодневно, както е сега и си започват всички предмети. Търсете училище, където се преподават на ниво интересуващите го предмети поне. Питайте познати, приятели, роднини, колеги, непознати....все ще попаднете на подходящо предложение. Ако междувременно нещата се променят, добре дошло! нека детето вземе решение накрая! Ще намерите изход, кураж! Simple Smile

# 10
  • София
  • Мнения: 1 634
Blue Rose , ако добре си спомням от нашия седмокласен форум ти сподели, че детето е избрало хуманитарна гимназия и е прието по 1-во желание на 1-во класиране. Би ли споделила коя точно е тази елитна гимназия (не виждам от кой град си)
За мен е странно следното:
....като в елитни гимназии са приети и деца,които едва са изкарвали тройки!?

Ако детето ти е било с висок бал и е написало първо желание гимназия под нивото си - да, това е нормално, не е неговата среда, която да го "дърпа" и амбицира. Съгласявам се с мнението на M4  Peace
Може би трябва да се направи опит за друго училище (не знам дали това е възможно и как)

Имахме следния случай с един съученик на сина ми: детето си искаше елитна гимназия, излязоха резултатите, не бяха супер и те написаха съвсем посредствено училище на 1-во място само за да е приет със сигурност!
Груба грешка! Но няма да обяснявам ЗАЩО е груба грешка, прекалих с писането по въпроса в седмокласния форум това лято,...  Blush

# 11
  • София
  • Мнения: 830
Аз си мисля нещо друго: той току що е сменил изцяло средата, трябва му време за адаптация, очевидно му липсват досегашните му съучиници, с новите още не е свикнал. Прибързано ми се струва да се мисли за премстване два месеца след началото на учебната година. За тези неща трябва време.
Това е само друга точка за размисъл.
Иначе съм съгласна с повечето написано до тук.

Общи условия

Активация на акаунт