Здравни застраховки и бременност

  • 17 176
  • 33
  •   1
Отговори
# 30
  • в 1001-та нощ
  • Мнения: 16 440
При нас, служебно има такова допълнително осигуряване, в началото бяхме в ДОМ Здраве, сега сме в ДаллБогг: Живот и здраве

И двата фона имат сайтове.

Практиката е – всеки месец – работодателят отделя сума, с която се захранва партидата и имаш права по договор – както ги е уговорил работодателя.

Работят по договори с опр. болници и е уговорен пакет – колко прегледа, колко ехографии, какви скрининги, колко изследвания.

Не се поема всичко по презумпция.

Аз започнах бременността в ДОМ Здраве и продължих с ДаллБогг…

Поемат и лекарства, изследвания, болничен престой, избор на екип – всичко зависи от договорените условия.

До колкото знам – може да се направи и индивидуално – а мен ме взеха вече бремена, защото при подписване на договора вече бях.

# 31
  • Мнения: 14
Здравейте момичета. Аз имам и здравна и живото застраховка. И двете застраховки ги направих преди да забременея. Здравната ми застраховка е за 1 година, а живото застраховката ми е за 25 години с натрупване на сумата. И двете застраховки ми покриват рискове и лечения по време на бременността. Здравната ми покрива лекарства изследвания и хирургическа намеса но само ако се е наложило, в смилал рутинните прегледи по време на бременността които са всеки месец не се покриват. Ако обаче се наложи да ми правят секцио поради някаква причина застраховката ми покрива сумата както и ако има някакви усложнения или проблеми с бременността също ми се покриват от застраховката. Ако някои иска повече инфо да ми пише лично съобщение Simple Smile успех на всички бъдещи мами Simple Smile

# 32
  • Мнения: 2
НЕ и Дженерали Закрила за раждане..не ми възстановиха сумата за избор на лекар, а по телефона координатора ми потвърди ,че ще го направят

Може да видите цялата история тук   - http://www.stoilov.org/   или по-долу


Дженерали Закрила Здравно Осигуряване АД - некоректни!

Публикувано: July 7, 2010
В категория: гост-блогър, здравеопазване, измами | Коментирай

Първо искам да благодаря за предоставената възможност на www.stoilov.org да споделя като гост-блогър преживяването си с “Дженерали Закрила Здравно Осигуряване” АД през последните два месеца.

Застрахован съм допълнително през работодателя си с разширен пакет, като мога да ползвам опция за застраховка и на членове на семейството, и в началото на календарната 2010 застраховах съпругата си. Беше бременна и ни предстоеше ражданаето на сина ни през Май 2010. Средата на Април 2010 съпругата ми провежда телефонен разговор с нашия координатор в Закрила с ред въпроси относно покритие по раждането, престой в болницата, избор на лекар и тн. Получава потвърждение, че въпросната опция “Избор на лекар” за раждането се покрива от “Дженерали Закрила Здравно Осигуряване” АД и съответно преди раждането (планувано секцио по медицински причини) направихме “Избор на лекар” за раждането в 1АГ болница “Света София”. Предпочитахме с избор на лекар, тъй като не искахме да даваме пари “под масата”, да ни “гледат в ръцете” и т.н. Всички знаем как се действа в българските болници.

След раждането набавих необходимите документи (епикриза, фактури и тн) и подадох молба за възстановяване на разходите за “Избор на лекар (раждане)” за 900 лв. и 160 лв. за 4 дневен престой във “VIP стая с две и повече легла” (цитирам точните наименования от фактурите). В разширения пакет имам опциите:

Пакет 4:10.Избор на лекар при консервативно лечение в болнична помощ

Пакет 4:5 Настаняване на болен в болнично лечебно заведение до 5 дни за една осигурителна година стая с едно легло

и съответно предполагах, че няма да има проблем- уви не съм познал. Около 2 седмици по-късно проверих в web-система и видях НЕПРИЗНАТА СУМА и за двете фактури.

Обадих се на координатора да попитам как се процедира и защо не са ми признати фактурите и получих троснат въпрос дали искам да пусна запитване към финансов контрол за проверка. Щял съм да получа отговор по email и тел. до 3 дни. Казах “ДА” . Междувременно споделих проблема си с мениджъра на HR&А на компанията, за която работя и разбрах, че има и други колеги, които имат подобни проблеми с възстановяване на по-големи разходи (повече от ок.100 лв например). Обеща ми да ескалира към нашия Key Account Manager в Закрила. След 3 дни ми се обадиха с отоговор, че ще трябва да изчакам още няколко дни, тъй като “шефовете” са в чужбина и не са разгледали случая. След още няколко дни пак ми се обадиха да изчакам, че имали много работа. Накрая директорът на следпродажбено обслужване изпрати имейл на мениджъра на нашия HR&А отдел, като най-безцеремонно обясняваше как Закрила са поели операцията “секцио”(което е направено по елективни/медицински причини и за която аз не съм представил фактура, тъй като се поема от НЗОК, а и в сайта на 1АГ болница пише, че избор на лекар +секцио е 1200 лв)..иначе споделяше, че са сбъркали и ще възстновят фактурата от 160 лв за престой в болницата, грешно го били интерпретирали ..Посмях се, въпреки че ми се ревеше – изгубих си парите заради тях, а сега ми губеха и времето и се правеха на луди…Отговорих им на мейла, че не съм съгласен с това което казват и междувременно посиках среща… явно по телефон и с мейли нямаше да се разберем..След ден-два имах дата за среща за след седмица и очаквах да видя резултат…На срещата бяха директор “Следпродажбено обслужване” и Директор (доктор по образование) на дирекцията, която прави медицинските пакети. Говорихме около 1,5 часа на висок тон и нищо съществено не постигнахме. Дори докторът не се беше запознал с документите, а говореше наизуст. Вдигаше рамене и правеше физиономии от тип ”Сори пич, какво да правим, прекарал си се..”. Посъветва ме да съдя болницата, тъй като те са ми взели парите.. Никаква кооперативност и разбиране, не се чувствах дори и за малко като клиент и извода, който направих е че не ги интересува дали сме им клиент или не.. Само записваха за тяхно вътрешно разследване, което нямало да промени нищо за моя случай.. Не мога да ескалирам на по-високо ниво-случаят е минал през съвет или борд на директорите и от тук нататък мога само да ги съдя (Което бих и направил, ако намеря дебела докторска книга в която да пише, че раждането е консервативно лечение). Много добре са си “опекли питката” и документално не можеш да ги “бутнеш” за нищо. Може и такава да е политиката -да играят с болницата, координаторът ти казва - поемаме разхода, няма проблем – ти си даваш парите, те ги делят и после те вкарват в приключение..знае ли човек, каква е схемата…

В заключение техният отговор е: раждането НЕ е консервативно лечение (консервативно е всичко различно от оперативно), а е физиологичен акт и опцията “Пакет 4:10.Избор на лекар при консервативно лечение в болнична помощ” не може да се ползва. Това че координаторът ни е посъветвал да го направим, съответно е недоказуемо, тъй като според тях няма запис на разговора( според мен е скрит) и в случая остава за моя сметка.

В периода от повече от месец, през който се занимавах разбрах, че организацията в “Дженерали Закрила Здравно Осигуряване” АД куца, прехвърлят си отговорности, меко казано лъжат и дори официалния отговор с подпис и печат, който ми пратиха е неадекватно написан – че не ми възстановяват разхода, тъй като има оперативна намеса (нещо за което говорихме, че е по медицински причини и аз не съм го завел като претенция към Закрила, тъй като е по НЗОК).

Моят съвет към аудиторията е, ако тепърва избирате допълнително здравно осигуряване – избягвайте Закрила, ако сте към тях -сменяйте ги, ако пък искате да имате и компанията за която работите Ви предлага само Закрила – искайте писмено от Закрила да ви потвърдят, че ще Ви възстановят разходите за манипулации, преди да ги направите и четете внимателно приложение 2. Иначе ще си дадете парите на някоя болница и после ще блог-вате като мен.

# 33
  • Мнения: 39
Аз бях записана към България Здраве като член на семейството на служител на Виваком, т.е. не съм платила пълна вноска, а частична - около 180лв. Пакетите са различни. Моят покри - ВСИЧКИ прегледи при лекари (вкл. ФМ), направени разходи за лекарства, изследвания, пакет ЖК, НЕ покри секцио (не помня защо..), покри избор на лекар и болничен "вип" престой в стая с 2 легла в Тина Киркова. 

Общи условия

Активация на акаунт