Духовни причини за болестите

  • 27 511
  • 149
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 957
Съгласна съм, че здравето зависи от мисленето, но не само от него. За добро здраве (или лечение) е нужна цялостна промяна в навиците, в местоживеенето дори; в подхода към собствения живот и в освобождаване от куфарите, които носим със себе си.

Пак по повод на мисленето - защо има хора, които с години ежедневно се молят за смъртта си, но тя не идва? Доколко е могъщо мисленето и може би при кои хора? Може би тия, които работят енергийно над себе си - могат и да насочват с по-голяма сила мисълта-енергия, а оттам - да осъществяват желанията си по-бързо.

# 31
  • Мнения: 58
Здравейте,
Все се натъквам на познати от други теми - като едно голямо семейство Simple Smile

Подкрепям Тони и допълвам. Според мен здравето зависи и от НЕмисленето. Повечето документирани столетници живеят в мир и хармония със себе си. Когато не мислиш много, а живееш и се радваш на живота - за мен това е медитация, която дава дълголетие. Колкото по-просто живеем, сред природата, без стрес и шумотевица - толкова сме по-близо до природата и далеч от душевните терзания и изкушения.....

ПП Дани, моля те да посочваш и книгата на Уолш, от която са цитатите? Ако даваш и страници ще е мн. ценно! Благодаря!

Поздрави и усмивки за всички !!!
Simple Smile

Последна редакция: вт, 15 юни 2010, 22:59 от ЧОВЕК

# 32
  • Мнения: 957
Да, Човек,  Peace това е едната "рецепта" за здраве и дълголетие. Ето друга - коренно различна, в която също виждам логика:


От гледна точка на суфите животът в хармония с обществото - това е най-мъчителната форма на аскетизъм и умъртвяване на плътта. Още повече, че такава хармония се смята в суфизма за олицетворение на човешкото съвършенство. Този, който не е способен да живее в добросъседски отношения с околните, в действителност е болен. Като следствие, тези, които се отричат от обществото и в своя стремеж към въздигнат духовен живот избират уединението, се разглеждат от суфизма като несъвършени и тъжни (ограбени) хора.

От това следва, че за “пътуващия” не е достатъчно да следва само духовния Път. За да стане Съвършен човек, той трябва да умее да се приспособява към обществото и да живее в съгласие с него. Той е длъжен не само да служи на другите, но и никога да не изпитва усещанания, които му причиняват безпокойство и раздразнителност при общуване с хората. За него живота сред хората е проверка за стремежа му да постигне съвършенство, защото именно в обществото той може да докаже, че не се влияе от страсти и личностни амбиции. На този етап суфият не се засяга от злото, което другите се опитват да му причинят. Ученик, който се безпокои и се дразни от това, се смята за невярващ.

# 33
  • Мнения: 58
Здравейте Simple Smile
Според мен тук се намесва дилемата от единичното към общото или от общото към единичното. Тоест баланса в тези отношения. Нито единично, нито общо и същевременно единично и същевременно общо.... Голяма веселба Simple Smile
  bouquet

# 34
  • Мнения: 902
Цитат
Може ли някой да обясни по-подробно,защото аз не съм добре запозната с нумерологията.
И мен ме интересува. Получи ми се числото 51  Rolling Eyes, но не се намирам за галеничка на съдбата Laughing. Не разбрах само, датата на зачеване за деца ли се търси или и за възрастни? Аз не видях някъде да пише за това.
Цитат
Според мен тук се намесва дилемата от единичното към общото или от общото към единичното. Тоест баланса в тези отношения.
Аз съм по-скоро към едничното. А суфите могат да ме определят като тъжна, но така виждам аз нещата Wink

Последна редакция: чт, 17 юни 2010, 02:52 от l`ange

# 35
  • Шотландия
  • Мнения: 2 856
Съгласна съм, че здравето зависи от мисленето, но не само от него. За добро здраве (или лечение) е нужна цялостна промяна в навиците, в местоживеенето дори; в подхода към собствения живот и в освобождаване от куфарите, които носим със себе си.

Пак по повод на мисленето - защо има хора, които с години ежедневно се молят за смъртта си, но тя не идва? Доколко е могъщо мисленето и може би при кои хора? Може би тия, които работят енергийно над себе си - могат и да насочват с по-голяма сила мисълта-енергия, а оттам - да осъществяват желанията си по-бързо.
Би ли пояснил/а кои хора имаш предвид? Поради естеството на работата си съм се срещала с много хора с тежки заболявания, често фатални и съм говорила с тях кратко време преди да си отидат от земния свят. Мнението ми е точно обратното - когато някой наистина реши, че е време да си отиде - си отива много скоро след това - до дни. Друг е въпросът, че доста пъти, когато чуем "омръзна ми да живея - няма никакъв смисъл, само страдам" и т.н., когато поговориш с човека, се оказва, че всъщност той все още иска да живее, има неща от живота, на които би могъл да се наслади - просто в момента нещо му е дошло в повече.

А ти може би имаш предвид друго?

# 36
  • Мнения: 957
*Мила*, има различни случаи, но тъй като съм свидетел на един - ще опиша него. Извинявам се, но за да не развалям настроението в темата - ще го направя на лични!


пп Аз също съм за единичното. Но както няма правилно и грешно - така няма и един единствен път.  Grinning

# 37
  • Мнения: 13 512
"старите" души са в състояние да напуснат този свят в момента, в който реат и много бързо да стигнат там, за където а стигнали.
"младите", поради привързаността си към материалния свят, напускат бавно и мъчително, понякога с години. (комата е едно такова състояние), при това в пътя си се лутат, докато стигнат предопределеното си място. Затова, когато един човек си отиде, душата му има нужда от нашите молитви, за да се придвижи бързо в правилната посока, а не да се лута.

# 38
  • Мнения: 58
Здравейте! Simple Smile
пп Аз също съм за единичното. Но както няма правилно и грешно - така няма и един единствен път.  Grinning
Аз съм за единичното и за общото в хармония. Не отричам нито едното нито другото.

Ето един цитат от книгата "Без граници" на Кен Уилбър, който смятам че е по темата за единичното и общото:
Цитат
Само че ловецът на вещици е убеден, че в него няма лошотия. Около него витае атмосфера на праведност. Естествено, че си има кусури - нещо, в което би се убедил и сам, както и всеки друг, който би си направил труда да се вгледа в себе си, - но той изпитва страхотно неудобство от тези свои дребни недостатъци. Дълбоко в себе си им се съпротивлява, опитва се да ги отрече, стреми се да ги отхвърли. Но лошотията си остава, както и трябва, и си остава негова, като непрестанно настоява за внимание. И колкото повече настоява за внимание, толкова повече той й се съпротивлява. Но колкото повече й се съпротивлява, с толкова повече мощ се изпълва тя и толкова по-настойчиво иска да бъде осъзната. Накрая, тъй като повече не може да я отрича, той започва да я вижда. Но я вижда по единствения възможен начин - като нещо спотайващо се у другите хора. Знае, че някой си има кусури, но тъй като това не може да бъде той, значи трябва да е някой друг. И какво следва? Ами трябва да намери този друг и това се превръща в изключително важна задача, тъй като ако не открие някой, върху когото да прехвърли своята сянка, тя ще остане да се спотайва в самия него. Тоест съпротивата е много важен елемент. Ако някога този човек е мразел безмерно собствената си сянка и й се е съпротивлявал, стремейки се да я унищожи на всяка цена, сега той презира със същата страст онези, върху които я е прехвърлил, т. е. проецирал.
Понякога този лов приема чудовищни размери - нацистките гонения на евреите, процесите срещу салемските вещици, расистките изстъпления на Ку Клукс Клан и т. н. Забележете обаче, че във всички тези случаи преследвачът мрази преследвания заради абсолютно същите черти, които той самият демонстрира с такова варварско ожесточение. Ловът на вещици не винаги се развихря по подобен ужасяващ начин - например страхът от времето на „студената война", че „под всяко легло се крие комунист". Не рядко придобива и комичен вид - безспирните клюки по нечий адрес, които ти казват много повече неща за самия клюкар, отколкото за обекта на неговите клюки. Но във всички тези случаи имаме индивиди, които със зъби и нокти се опитват да докажат, че тяхната собствена сянка принадлежи на някой друг.
Много мъже и жени биха се разлели в безконечни тиради за това колко отвратителни са хомосексуалистите. Иначе тези хора се стремят да се държат прилично и разумно, но ето че се оказва, че ненавиждат абсолютно всички хомосексуалисти и затова пламенно настояват да се отнемат гражданските права на „обратните" (че и нещо по-лошо). Но защо мразят толкова хомосексуалистите? Не защото те самите са хомосексуалисти. Мразят ги, защото виждат в тях онова, което те биха могли да станат, а това ги изпълва с ужас. Чувстват се адски неудобно със собствените си естествени и неизбежни, но пък леки хомосексуални наклонности и затова ги проецират. След което започват да ги мразят у другите - но само защото първо са ги намразилили у себе си.
Ето как, под една или друга форма, ловът на вещици продължава и до ден днешен. Намразваме разни хора, „защото" - поне така казваме - те са мръсни, глупави, извратени, неморални... Те може и да са точно такива, каквито твърдим, че са. Но може и да не са. Кое обаче е абсурдното - мразим ги само ако ние самите несъзнателно притежаваме тези презрени черти на характера, които им приписваме. Мразим ги, защото те постоянно ни напомнят за определени аспекти на личността ни, които не желаем да приемем.
Ето че се очертава един важен индикатор на проекцията. Онова в околната среда (хора или предмети), което силно ни афектира, вместо просто да ни информира, обикновено е някоя от собствените ни проекции. Нещата, които ни отегчават, дразнят, отблъскват или пък другата крайност, привличат, изкусяват, обсебват, обикновено сърефлек-сии, отражения на сянката. Както се казва в една стара пословица:
Гледах ли, гледах и ето що видях: което мислех, че си ти и никой друг, бях всъщност аз и само аз.

# 39
  • Мнения: 620
ЧОВЕК Hug  благодаря за този цитат

# 40
  • Мнения: 730
И аз да Благодаря , ЧОВЕК    bouquet Това е една от любимите ми книги Simple Smile

# 41
# 42
  • София
  • Мнения: 3 648
Наистина много верни неща има в тоя цитат. Аз като видя някой много насъскано да говори против дадено съсловие доста се замислям какво ли го подтиква към омраза? Най -вероятно намира черти у този човек, които мрази у себе си.

При мен се получи 51! Галеничка определено не съм, но е вярно, че съм склонна да живея по течението и Съдбата беше принудена да ме шамароса, та да се стресна.

# 43
  • у дома
  • Мнения: 708
 за теста  Flutter   bouquet

# 44
  • Мнения: 2 642
Накара ме да се замисля теста. Дайте още такива.

И благодаря на Дани за публикацията   bouquet  bouquet

Общи условия

Активация на акаунт