Деца-лидери (4-10год.)

  • 10 797
  • 154
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 9 814
Де бе хора вродено та вродено. Добре съгласен съм (отчасти) но това вродено би трябвало да се поддържа и развива ако искаме детето да успее в тази област и след като вече не е дете. Макар, че ако се идентифицират точната съвкупност от знания и умения, които формират лидерското поведение и едно дете, което няма изявено лидерско поведение в ранните години може да бъде развито в тази област.
Въпроса е кои са тези знания и умения според вас newsm78

Разбира се, че ако една дарба не се развива, тя ще закърнее.
Да развиваш лидерското у едно дете за мен означава още от съвсем ранна възраст да му даваш възможност да се проявява като такъв.
Пример записваш го да тренира колективни спортове- идеален вариант да прояви себе си като водач.
Ако обаче е по-свито, на родителя е грижата да го нахъсва, да му поставя цели, да го амбицира, ако ще и на принципа на задача-награда. Е, това разбира се, ако желаеш да отгледаш лидер.
За мен това са психологически похвати преди всичко.

# 46
  • Мнения: 3 804
Като го подкрепяш  Peace , а не се опитваш да му наложиш някакъв калъп.Так е до пуберитета,след това пък ще се чудиш как да го укротиш малко .

# 47
  • Мнения: 22
 Grinning
Ако обаче е по-свито, на родителя е грижата да го нахъсва, да му поставя цели, да го амбицира, ако ще и на принципа на задача-награда.
Така дискусията започва да дава плодове ето едно от уменията, които би трябвало да учим децата - формулине/поставяне на цели - като начало да ги научим да си поставят
SMART цели

# 48
  • Мнения: 22
Както добре отбелязва Джак Канфийлд, “Неясните цели произвеждат неясни резултати”. Именно в това отношение е полезно SMART правилото, за определяне на ясни цели.
 възможно най-прецизната и полезна в практически план комбинация от термини, определяща една цел като “добра SMART цел” е следната:

■S (Specific) – Целта следва да е специфична
■M (Measurable) – Целта следва да е измерима
■A (Accepted by you and/or others) – Целта следва да е приета от хората, които ще работят по нея
■R (Realistic) – Целта следва да е реалистична
■T (Time-bound) – Целта следва да е ориентирана във времето, т.е. с някакъв краен срок

# 49
  • Мнения: 2 867
Лидерството си е до характер. Двете ми деца са доста различни в това отношение, затова смятам така.
Родителя може да оказва влияние върху самочувствието и самооценката на детето обаче.

# 50
  • Мнения: 6 831
Лидерството е вродено - или си такъв или не си.
Никога не съм искала детето ми да е такова и никога не съм полагала съзнателни усилия в тази посока.
Аз самата съм силно изразен индивидуалист и лидерството ми е много чуждо.
Сигурно затова съдбата ми прати дете-лидер.

# 51
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Подкрепям качествата на детето. Опитвам се да му помогна да стане човек, който се чувства добре със себе си и знае цената си.

Да имаш последователи не е определение за лидерство. Особено в детска възраст.
Има деца които са силни /не в боя Simple Smile/, обаятелни, харизматични и лесно увличат или нежно малипулират другите - заразяват ги с емоции или атрактивно представят идеите си. Това е лидерство - неформално. Това е вродено качество и то може да се развива.

Възпитаването на изкривени "ценности" - да водиш, да се налагаш, "да си отгоре" във всеки спор е комплексаршина в чист вид според мен. Това обикновено е изключително криво разбрана оправност, която често върви заедно с анархична нагласа - няма норми, авторитети и правила, а е важно да се ползва груба сила за да изпъкнеш. Грубата сила не е необходимо да е шамари, но обичкновено нагазва основни правила и чужди права. Разделянето на хората на лидери и аутсяйдери пък е не по-малко комплексарско. Лидерите са изявени личности. Но без работните пчелици до себе си са нищо. Аутсайдерите са друга категория.

Освен всички негативи и последствието за обществото /понеже това възпитание не признава общност и общество/ има риск и за самото дете. Когато /а не "ако"/ се сблъска с истински лидер или просто по-способно от него дете и грубите мерки не проработят очаквано, може да изпадне в безтегловност.

# 52
  • Западен парк
  • Мнения: 395
И аз мисля точно като Арт мама, но не мога да го кажа толкова добре.
 
Според мен характера е водещ при открояването на лидера от останалите. И точно "лидерския характер" още в малките класове кара детето да придобива знания, усещайки че знанието му дава силата да управлява останалите, като го отличава от побойника, който управлява с насилие.
И във това като родители няма как да се намесим - не можем да управляваме характера. Това на което аз отдавам значение и уча децата си е да се самоуважават и да не се срамуват от себе си.

Аз не съм лидер, не съм и имала желание да бъда. Големият също не е лидер, малкия обаче, подозирам че ще се извъди точно такъв. Ще почакаме - ще видим. И ако след десет години има такава тема - ще разказвам.

# 53
  • Мнения: 2 134
Франческа е права!Когато видях в детето качествата на лидерство, реших, че трябва да е сред много деца, за да се разбере дали ще мине отсяването и дребната ще се извиси първа!Така и стана- не търпеше да има някой пред нея.Не винаги е постигала максимума във всичко, но умее и с приказки да убеждава, вече WinkТрябва да има съревнование иначе я виждам, че й е скучно и не дава всичко от себе си.Сега ми е споделяла, че обича с няколко човека да извърши дадена задача, а после да отнася похвалите.Да, за някои от вас ще прозвучи много егоистично, но дребната умее и да се владее пред хората.У дома споделя, обаче всичко Peace

# 54
  • Мнения: 5 940
Levorukov, за теб, ако толкова държиш http://adalin.mospsy.ru/l_03_00/l_030103.shtml
По темата няма какво да кажа много различно от вече казаното. Вродено, придобито, убито.... всякак може да е. Лидерите на четири не са със сигурност лидерите на четиридесет.
Един и същи човек може да е лидер в една група, а в друга не. Победителите, ръководителите не винаги са истинските лидери в различни организации.

# 55
  • София
  • Мнения: 6
Levorukov, за теб, ако толкова държиш http://adalin.mospsy.ru/l_03_00/l_030103.shtml
По темата няма какво да кажа много различно от вече казаното. Вродено, придобито, убито.... всякак може да е. Лидерите на четири не са със сигурност лидерите на четиридесет.
Един и същи човек може да е лидер в една група, а в друга не. Победителите, ръководителите не винаги са истинските лидери в различни организации.

Peace

# 56
  • София
  • Мнения: 12 576
Де бе хора вродено та вродено/въпрос на характер. Добре съгласен съм (отчасти) но това вродено би трябвало да се поддържа и развива ако искаме детето да успее в тази област и след като вече не е дете. Макар, че ако се идентифицират точната съвкупност от знания и умения, които формират лидерското поведение и едно дете, което няма изявено лидерско поведение в ранните години може да бъде развито в тази област.
Лидреството според мен е по-скоро набор от знания и умения съчестани с мотивация.
Въпроса е кои са тези знания и умения според вас newsm78
Прощавай, но кому е нужно да обучава детето си за лидер? Важното е детето да е уверено, обичано и щастливо, а това ще му помогне да изяви не само лидерските си заложби, ако има такива, но и всички останали.
Лидерите се раждат със заложби и по- скоро реализирането им не може да бъде спряно, отколкото да има нужда да бъде поощрявано. Вярно е и, че няма човек, който може да е лидер във всяка група и на всяка възраст. Момичетата лидери от класа ми в основното училище родиха на 17 и сега никой не знае къде са. Миналата година на морето наблюдавах едно 10 годишно лидерче, което е хрисима душичка пред мама и тате, а когато лидерства поощрява останалите момчета да бият по- малките, да бият момичета или да се отдалечат на два километра по плажа без знанието на родителите, които обикаляха в несвяст да ги търсят. В тази връзка има възрасти и групи, в които е по- добре детето да не е лидер, но да го отгледаме така, че да не следва всеки появил се лидер в магариите му.

# 57
  • Мнения: 462
Ами не ги възпитавам, като лидери, но се стремя да им подчертавам положителните качества.

# 58
  • София
  • Мнения: 38 861
А я кажете какво да правя, че стигнахме до момента "Ти не си ми шеф".
Въпреки че почти винаги това изпълнява това, което и кажа.

# 59
  • Мнения: 22
Статията на руски ми хареса. Съгласен съм че самите ние като родители трябва да сме убедени, че за детето е добре да бъде насърчавано да бъде лидер.
В контекста на БГ интересен е въпроса какви качества съставляват лидерското поведение?

Общи условия

Активация на акаунт