Американски колеж - тема 2 (втора)

  • 163 859
  • 1 445
  •   1
Отговори
# 30
# 31
  • Мнения: 1 879
Да, явно медалът има и обратна страна. Чета често темата къде от любопитство, къде с някакви неясни планове за дъщеря ми (тя е в трети клас, та време за обмисляне бол!) Както всеки избор и този трябва да бъде информиран, а за отварянето на очите помага всяка гледна точка. Затова благодаря   bouquet

# 32
  • Мнения: 2 993
Отдавна не съм писала, но този пост ме провокира да се включа, защото недоволни винаг има това си е български синдром.

Истина е, че има и много разочаровани деца и родители, които плочуват стипендия, но не могат да я задържат, защото стипендията изисква и успехът ти да не пада под определени граници. Всички , които са се насочили към колежа са наясно с таксата, тя не е различна за "известни родители". Мисля, че това бе разисквано в първата тема и не се толерират децата на "известните родители". За три години в колежа все щях да разбера.

Започвам с тиретата.
- Да, има дни, в които се учи до късно, но това не е система
- По отношение на преподавателите, ако те са издънки, ти си противоречиш с твърдението, че се добиват университетски знания. Как "издънка" ще те научи на такова високо ниво. Един от преподавателите е завършил Харвард. Не казвам категорично, че няма издънки, но те са рядкост и не се задържат за дълго. На чужденец "издънка" за тези три години не сме попадали.
- За българската диплома съм съгласна, че ще е по-ниска от тази на връсниците Ви, а знанияа Ви ще са в пъти по-високи от техните. Американската диплома има своите ползи, но ти си права, че полза от нея за България няма.
- Учи се в пъти повече от другите училища, но време за купонясване все пак има. Всеки гледа от своята камбанария колко такова време му е нужно.
- Аз не познавам наркозависимо дете от колежа. Не отричам, че миналата година изловиха няколко деца, но ако греша поправи ме - учителите ги ловят, а родителите ги покриват. Това е въпрос на личен избор. И не съм убедена, че процента на зависими по другите училища, не е по-висок от този в колежа. А разликата е, че в колежа учителите са заинтересовани за децата, за тяхното здраве, психика , възпитание и тн
- По отношение на спестяването на парите за висше образование, тук е по-комплициран въпроса. Не мисля, че обучението в чужбина, в какъв да е университет е достатъчно. А АК все пак е трамплин към по-добрите университети и то с възможност за стипендия за тях. А за повечето добри университети, ако няма стипендия таксата е немислима дори за родителите с възможности и надхвърля платеното за 5 г. в колежа.
-Нивото на владеене на английски не може да се постигне на друго място в България. Тук ще ме нападнете, но обяснението е дълго и широко, а на кратко - 6-8 ч. английски + в къщи + университетски учебници + дискусии, статии, обширни ровеници на англ. в интернет, англоговоряща среда, болшинство от преподаватели чужденци и т.н.

Малко информация за бъдещи ученици и родители:

Ако сте от математическа гимназия-влезли сте. В колежа се уважават тези, които владеят математика и физика.
Ако не сте и не сте посещавали школи и частни уроци, влизането е
малко по-сложно. Трябва или да сте много амбициозни и да сте се подготвили сами или да сте дете на "известни хора".
Имайки предвид, че таксата е "само" 5700 евро на година, шансовете ви се увеличават, ако родителите ви имат възможност да плащат.
Шансът да получите стипендия е нищожен.

Но, преди да кандидатсвате си помислете добре дали си заслужава:
-ще учите нощем от 9 до 12 клас, защото няма да ви стига времето
-ще ви преподават изключително елементарни хора/имам предвид чуждите преподаватели/, заради чиито изисквания няма да ви стига времето. Някои от тях дори научават заедно с вас предмета, по който преподават/по-зле от вас/.
-ще излезете с диплома за реална гимназия, но в пъти по-ниска,
а знанията ви ще са като за завършили унивеситет. Американският колеж не е чуждоезиково училище, който не вярва може да провери в МОН. Америкаската диплома може само да я показвате на близки и познати, които да се гордеят с вас/на територията на Бг/.
-докато вашите връстници купонясват, вие ще учите за поредния тест
и само ще мечтаете да "поживеете"
-имате голям шанс да станете наркозависим/там марихуаната я нямат за
нищо-чрез нея си лекуват стреса от обучението/.
-парите, които ще дадете за обучение, може да си ги спестите за висше
образование в чужбина
-ще научите английски на много добро ниво, но това може да направите и на друго място

По темата мога да напиша роман, но ще ви отегча.
Зная, че само тези, които учат там или са завършили ще се съгласят с мен, а останалите като влязат и изкарат 2 години ще се сетят за това, което написах.

# 33
  • Мнения: 41 354
Цитат
- По отношение на спестяването на парите за висше образование, тук е по-комплициран въпроса. Не мисля, че обучението в чужбина, в какъв да е университет е достатъчно. А АК все пак е трамплин към по-добрите университети и то с възможност за стипендия за тях. А за повечето добри университети, ако няма стипендия таксата е немислима дори за родителите с възможности и надхвърля платеното за 5 г. в колежа.
Това е вярно за САЩ, но не и за Европа. Дори в Оксбридж таксите са съвсем поносими и даже след като се повишат от тази година ще са да кажем около 12 000 евро, което е равно на две години в АК. Да не говорим, че цените в АК растат планомерно всяка година и до края на 12 клас май ще стигнат 7000 евро Twisted Evil

-Нивото на владеене на английски не може да се постигне на друго място в България. Тук ще ме нападнете, но обяснението е дълго и широко, а на кратко - 6-8 ч. английски + в къщи + университетски учебници + дискусии, статии, обширни ровеници на англ. в интернет, англоговоряща среда, болшинство от преподаватели чужденци и т.н.
И тук нещата не са категорични. Някъде тук се дискутираше едно дете от Перник, шампион по английски, което си учи само в нормално училище smile3501. Дори нивото на езика на децата извън АК да не е най-най-перфектното (извинявам се тавтологията), за да се влезе в елитен университет, да речем Кембридж, се иска сертификат, а сертификати CAE и CPE децата взимат масово и без да учат в АК. И ако случайно малко им липсва, ще си го наваксат за 3 месеца в унито.

Сега и за учителите - учителят може да е завършил в Харвард, но това не стига за да преподава по българската система от първата година. А може да е завършил физика, пък тук да преподава математика, щото общо взето си я знае... smile3521. Пък и в Харвард не всички са "creme de la creme" newsm48

Иначе АК е много добро училище, спор няма. Въпросът е дали е безусловно най-доброто, или е такова само при определени условия. Ако едно дете знае вече английски на ниво сертификат от Кембридж и ако не иска да следва в САЩ, то нещата стават доста различни. Да не говорим, ако интересите му са в областта на математика, физика, химия. Тези предмети май се учат по-добре в СМГ и НПМГ. Тук се замислих, дали пък випускниците на АК знаят в пъти повече от випускниците на НПМГ и СМГ newsm78

# 34
  • Мнения: 24 467
Извинете, но момчето от Перник си е май от езикова гимназия.
http://www.ipernik.info/content/angliya-i-sashch-v-bitka-za-pernichanche
"Засега заляга над английския език. Учи го още от 4 клас. Тогава се преместил в основното школо „Иван Рилски” в центъра на града. После продължил с езика и в гимназията. Учил и немски, но не му харесал. За изпита за най-надарено дете му казала преподавателката по английски Веселка Александрова. Препитването се прави сред десетокласниците от всички езикови гимназии в страната.".

Най- добро училище за всички деца няма и не може да има.

# 35
  • Мнения: 2 993
Цитат
- По отношение на спестяването на парите за висше образование, тук е по-комплициран въпроса. Не мисля, че обучението в чужбина, в какъв да е университет е достатъчно. А АК все пак е трамплин към по-добрите университети и то с възможност за стипендия за тях. А за повечето добри университети, ако няма стипендия таксата е немислима дори за родителите с възможности и надхвърля платеното за 5 г. в колежа.
Това е вярно за САЩ, но не и за Европа. Дори в Оксбридж таксите са съвсем поносими и даже след като се повишат от тази година ще са да кажем около 12 000 евро, което е равно на две години в АК. Да не говорим, че цените в АК растат планомерно всяка година и до края на 12 клас май ще стигнат 7000 евро Twisted Evil
В чужбина таксата не изчерпва разходите за детето. Не знам дали таксата в АК ще стигне 7000 евро- през миналата година увеличението беше с 200 евро

-Нивото на владеене на английски не може да се постигне на друго място в България. Тук ще ме нападнете, но обяснението е дълго и широко, а на кратко - 6-8 ч. английски + в къщи + университетски учебници + дискусии, статии, обширни ровеници на англ. в интернет, англоговоряща среда, болшинство от преподаватели чужденци и т.н.
И тук нещата не са категорични. Някъде тук се дискутираше едно дете от Перник, шампион по английски, което си учи само в нормално училище smile3501. Дори нивото на езика на децата извън АК да не е най-най-перфектното (извинявам се тавтологията), за да се влезе в елитен университет, да речем Кембридж, се иска сертификат, а сертификати CAE и CPE децата взимат масово и без да учат в АК. И ако случайно малко им липсва, ще си го наваксат за 3 месеца в унито.
Детето от Перник обявено за най-добре владеещо език става след тест сред част от 10класниците, учещи в профилирани английски паралелки. Тестът по сведение от дете явявало се на изпита е бил на ниво, на което може да се яви и някой четвъртокласник. И точица разлика при такъв тест е въпрос на техническа грешка, а не на незнание
Сега и за учителите - учителят може да е завършил в Харвард, но това не стига за да преподава по българската система от първата година. Системата на преподаване , изградена в АК, определено е качествена, по мое скромно мнениеА може да е завършил физика, пък тук да преподава математика, щото общо взето си я знае... smile3521. Пък и в Харвард не всички са "creme de la creme" newsm48

Иначе АК е много добро училище, спор няма. Въпросът е дали е безусловно най-доброто, или е такова само при определени условия. Ако едно дете знае вече английски на ниво сертификат от Кембридж и ако не иска да следва в САЩ, то нещата стават доста различни. Да не говорим, ако интересите му са в областта на математика, физика, химия. Тези предмети май се учат по-добре в СМГ и НПМГ. Тук се замислих, дали пък випускниците на АК знаят в пъти повече от випускниците на НПМГ и СМГ newsm78

Аз не бих се наела с твърдение кое е най-доброто училище, защото за всяко дете би било различно.
Аз търсех не само знания от АК /още в 7 клас си имахме сертификат за В1/. За сега, това което търсех го намирам.

# 36
  • Мнения: 3 205
Зная, че само тези, които учат там или са завършили ще се съгласят с мен, а останалите като влязат и изкарат 2 години ще се сетят за това, което написах.

Аз съм завършила училището и не, не съм съгласна с написаното. Не очаквам всеки да има моето разбиране за нещата, но все пак -
-Мога да изброя на пръсти пътите, в които ми се е налагало да уча нощем - обикновено за срочните изпити, защото се преговаря много обемен материал. Твърдя, че не съм гениална, не беше лесно, но чак да съм се скапвала от учене не помня. За мен най-трудния момент е първи срок на 9 клас. Стегнеш ли се, преодолееш ли себе си (тук визирам мързела си и лошата организация), няма начин да не успееш.
-Кои са тези елементарни хора - чужди преподаватели? Всеки от преподавателите е завършил университет, това е задължително изискване на министерството на образованието, за да бъдат наети на работа в училище в България - най-малко бакалавърска степен. Не могат и да преподават нещо, за което не са обучени и за което нямат диплома. Това са неща, които не зависят от училището - разрешението да преподава определен учител с определено образование по определен предмет се получава от МОН. Това не може да се заобиколи, защото иначе учениците няма как да получат легална българска диплома. А да твърдиш, че някой завършил университет, е по-елементарен и по-незнаещ от ученик в 11-12 клас, изисква сериозни доказателства и въобще е изключително нагло.
- Ако някой иска висока диплома без много труд, се записва в обикновено училище. Ако някой иска висока диплома в добра гимназия, си сяда на задника и учи. Разликата между двата вида дипломи е очевидна даже и в български университет - примерно - не ти е трудно да учиш даже и неща, с които никога не си се сблъсквал, защото имаш умението да разбираш, запомняш и обработваш бързо голям обем информация, както и умението да си разпределиш така времето, че да успееш да се подготвиш.
А американската диплома служи за същото, за каквото и всяка друга диплома за средно образование, вкл. и българската. За какво ползваш българската?  
- Колежът не е с чуждоезиков профил, но е профилирано училище с интензивно изучаване на чужд език. Звучи по подобен начин, но означава, че освен интензивно изучаване на чужд език, интензивно се изучават и още някои предмети според профила. Профилите в колежа са технологичен (информатика), природоматематически (физика и химия) и хуманитарен.
- Когато моите връстници купонясваха, аз купонясвах с тях. Никакъв проблем, от 8-ми до 12-ти клас. Има начин да бъдеш отличник и да имаш време за забавления и този начин се нарича добра организация. При мен имаше влияние и факта, че живях на квартира, защото не съм от София. Ако живеех с родителите си, щях да видя купон през крив макарон ("Трябва да си вкъщи, преди да е залязло слънцето". През зимата слънцето залязва в 6.)
- Наркотиците и пиенето са въпрос на личен избор. Оправданието "Пуша марихуана, защото имам много за учене" е доста плоско. Обикновено пълното изречение е - "Пуша марихуана, защото така изглеждам много яко в очите на съучениците си, мислейки че никой преподавател нищо не е забелязал и показвам на Пенка, Станка и Димитричка, че съм част от стадото, дано ме поканят на слеващия им купон, където ще е и Харалампи". Или - "Пуша марихуана, защото тя ме кара да забравя факта, че не съм учил от началото на срока, защото ме мързи, изпуснал съм 50 страници материал по хикс предмета и ще се издъня на следващия изпит".
Мнението ми е, че изборът дали да се напушваш и напиваш или не е личен избор, за който най-малко едно училище е виновно.
- Бях на стипендия, така че почти нищо не бих спестила.
- С последното - че език и другаде може да се научи на добро ниво - съм съгласна само при условие, че човек наистина желае да научи езика и отделя много време за самоподготовка (книги, филми, много говорене)  

Аз не мога да се меря с някой от СМГ, признавам си. Геометрията и стереометрията ми са изключително зле. Не мога да се меря и с ученици от художествената гимназия, защото и рисуването ми е като геометрията.

И последно - от математическа гимназия или паралелка се влиза без проблем, но математиката сама по себе си не е достатъчна. Не е достатъчно и свидетелството от 7 клас, пълно с шестици. В много училища оценките се завишават заради кандидатстването, предмети като физика, химия и биология остават на заден план и после - в девети клас - изведнъж се оказва, че детето бивш пълен отличник всъщност няма елементарни познания, върху които да гради новите. В моя випуск в края на 9 клас за нисък успех бяха изключени 9 човека - тогава випускът беше общо 100 човека, така че приблизително една десета от випуска напусна. Затова бих посъветвала родителите да обръщат внимание още от подготвителен клас - ако детето получава забележки, че не си готви домашните, ако не внимава в час, ако оценката му по науки (science), математика и литература е ниска, това говори, че най-вероятно детето ви няма да се справи добре в девети клас. Неподготвените домашни и липсата на концентрация в клас най-често означават, че детето не разбира материала и затова не се справя с него и не може да го научи. Това е моментът да се вземат мерки, а не едва когато се получи писмото за изпитателния срок в края на първи срок 9 клас.

# 37
  • Мнения: 41 354
Явно съм пропуснала факта, че момчето е от ЕГ. Ама от четенето на коментари бях останала с друго впечатление. Но все едно, не е от АК, а нали само там се научавало Wink

Относно това, че тестът бил за ниво 4 клас. Как пък специално на учениците в АК винаги олимпиадите по математика, физика, английски и каквото и да е все са им под нивото. Затова не се били явявали - за да не оберат първите места и да комплексират другите Mr. Green Ми това твое другарче защо не е станало първо, като е било толкова лесно?

Ниво В1 е нищо. Ако някой има В1 няма причина да пренебрегва АК. Като писах за деца със сертификати, имах предвид деца със CAE и CPE. Доста деца ги имат даже в 7 клас.

И моля, не твърдя, че АК е лошо училище. Много си е добро даже. Едно от най-добрите.  Но дали е подходящото училище е въпрос на преценка.

Няма да пиша повече, защото не искам никого да убеждавам, а и каквото исках да напиша вече е написано.  

# 38
  • София
  • Мнения: 18 116
И преди се бистреше този въпрос с олимпиадите. Особено тези по английски. Част от възпитаниците на колежа застъпват тезата, че заради прекомерна елементарност не виждат смисъл в явяването, да не депресират останалите с твърде високото си ниво на владеене на езика . Но протоколите през годините сочат друго. Peace Явили се от колежа деца има, но на националния кръг, в призовите три места, за който и да е клас, техни представители няма.
Разбира се, болшинството са от английски гимназии в страната.Има обаче и   деца от МГ в Русе,  от ПМГ в Шумен, от обикновено СОУ в Севлиево, от ПМГ Сливен и от софийското 7-мо СОУ.  Та мисълта ми е от каква позиция изхождате, казвайки, че една МГ не дава нищо освен математиката.. Ето горните нагледни примери  са за отлично владеене на език и матаматика едновременно. На сайта на СМГ може да се види списък с приетите  техни възпитаници в Харвард, Принстън, Йейл, Станфорд и  в престижни английски университети .. Как ли е станало това без да са овладели езика.. newsm78 Значи става и другаде. Peace Единствената формула за успех в овладяването на езика не е АК. Има определено и ред други варианти.
Не искам да останете с впечатлението, че нападам колежа. За някой той е идеалното училище, в което получава всичко онова, което е търсел.За друг обаче не е. И обобщения от рода на това, че еди кое си училище на давало нищо освен една математика или познания по друг конкретен предмет, са не съвсем на място(това също беше обсъждано в предишната тема). Защото именно от такива излизат деца с много задълбочени познания по конкретния предмет , плюс отлични познания по езика.
  Колежът, казвате,  бил профилиран.Че всичките езикови гимназии също са профилирани. И какво от това..

Друго  по спорните точки не бих коментирала, тъй като нямам преки наблюдения и не желая да ставам от хората чули,  уж видели , но недоразбрали..

Последна редакция: ср, 23 фев 2011, 13:01 от already detective

# 39
  • Мнения: 2 993
Явно съм пропуснала факта, че момчето е от ЕГ. Ама от четенето на коментари бях останала с друго впечатление. Но все едно, не е от АК, а нали само там се научавало Wink
Не само там се научава, но богатството на езика, което добиват децата там е трудно да се получи на друго място. Няма как да ме разбереш, защото явно нямашлични впечатления от там

Относно това, че тестът бил за ниво 4 клас. Как пък специално на учениците в АК винаги олимпиадите по математика, физика, английски и каквото и да е все са им под нивото. Затова не се били явявали - за да не оберат първите места и да комплексират другите Mr. Green Ми това твое другарче защо не е станало първо, като е било толкова лесно?Отново не си наясно от какво естество е състезанието. Не съм срещнала никъде публикация на организатора, че някой е бил пръв. Въпросният конкурс още не е приключил.

Ниво В1 е нищо. Ако някой има В1 няма причина да пренебрегва АК. Като писах за деца със сертификати, имах предвид деца със CAE и CPE. Доста деца ги имат даже в 7 клас.
Когато се явявахме преди 4-5 години за В1 имаше възрастови ограничения. Разрешиха ни явяване по друга причина, но все пак си мисля, че British Council и досега не допуска 12-13годишни за CAE , CPE

  Но дали е подходящото училище е въпрос на преценка. Тук си изключително права

Няма да пиша повече, защото не искам никого да убеждавам, а и каквото исках да напиша вече е написано.   


# 40
  • Мнения: 2 993
Този спор е напълно безмислен!

Логично е, че не само от СМГ, а и от всички училища деца, които са спчелили международни олимпиади или имат други постижения, учат и ще учат в най-добрите университети.

Език на много места може да бъде научен на ниво, за дате приемат и да се обучаваш на английски в университета. Но нивото на научаване на езика в АК, за мен си е на различно ниво и може да ме разбере само човек с пряк поглед върху колежа. Материалите , които се ползват там , интензивността , с която се ползват трудно на друго място ще се постигнат.

И аз щях да разсъждавам като Вас и за профила, и за езика, ако нямах пряк поглед върху колежа. За разлика от другите училища там нищо не се изучава или върши проформа. Там свободен час няма, ако учителят го няма-някой го замества.

Този спор с олимпиадите е също ненужен. Децата преценяват дали ще ходят на олимпиада или ще се готвят и явяват на SAT, или специализирани изпити по химия, математика, физика, психология не щеш ли, които са международни изпити и им трябват.

# 41
  • Мнения: 41 354
Цитат
Когато се явявахме преди 4-5 години за В1 имаше възрастови ограничения. Разрешиха ни явяване по друга причина, но все пак си мисля, че British Council и досега не допуска 12-13годишни за CAE , CPE

Възрастови ограничения за В1??? Че за В1 се явяват деца в 3, 4, 5, 6 клас... Не мога да го повярвам.
Що се отнася до CAE  и CPE, ако British Council не допуска някого, това си е тяхна инициатива. Чувала съм, че имат идиотската практика да спират малки, но напреднали деца и да не им разрешават да учат в по-високи нива. Но това важи за ученето, не за изпитите. Оценката на теста за сертификат става в Кембридж, те издават сертификатите и ограничения няма със сигурност. А и в България не само British Council организира явяването на изпит за сертификат. Със сигурност има деца в 6 клас защитили ниво С2 със сертификат от Кембридж.

# 42
  • Мнения: 3 205
Как пък специално на учениците в АК винаги олимпиадите по математика, физика, английски и каквото и да е все са им под нивото. Затова не се били явявали - за да не оберат първите места и да комплексират другите Mr. Green

Моля, не пускайте невярна информация. Явяват се на олимпиади и други състезания всяка година. Тази година ми е известно за олимпиадата по физика, по английски и някакво чуждоезично състезание, на което не помня името.
Резултати от миналите години вече съм пускала, но ще го направя пак - това е архив от  месечните информационни бюлетини, в почти всеки от които има информация на какви състезания са участвали ученици и какви места са заемали:
http://acs.bg/NewsletterArchive.aspx

Колежът, казвате,  бил профилиран.Че всичките езикови гимназии също са профилирани. И какво от това..

Ясно е, че са профилирани, иначе нямаше да са със статут на езикови гимназии. Не съм изтъквала факта, че колежът е профилиран. Това, което направих, е да обясня какъв е профилът в отговор на това твърдение:
Цитат
Американският колеж не е чуждоезиково училище, който не вярва може да провери в МОН.
Четете няколко пъти, преди да скачате на бой.

# 43
  • София
  • Мнения: 18 116
Къде видяхте скачане на бой.. newsm78
Както и да е.

# 44
  • Мнения: 2 843
Много е трудно да критикуваш колежа пред родител на ученик, който е записан там. Как да му кажеш, че от даването на толкова много пари няма полза; освен това се полагат огромни усилия (дни на отворените врати, представления, атракциони), които да внушат, че това е най-доброто място, че възпитаниците му са безподобни, че самочувствието им е не само основателно, а наложително. Месечните информационни бюлетини излъчват подобна пропаганда, на честите общоучилищни срещи президентът тръби (не знам дали така е още, но сигурно, такава е стратегията) поредните постижения. Самите ученици заживяват с усещането за богоизбраност и неповторимост. Много странно нещо наблюдавам при тях – в лични разговори, в стеснена публичност обикновено се оплакват, критикуват системата, съвсем не изглеждат „промити мозъци“. Но пред външни хора се включват охотно с пропагандата, яростно отбраняват училището си.
Доста съм критична към колежа, вярно е. Но „проглеждането“ дойде постепенно. През първата година на работа там бях впечатлена: всекиго убеждавах как по-прекрасно място няма – романтичен кампус, градинари, зеленина, свръхстарание на преподавателите, информираност за всичко, разчертаност на графика, логика, яснота, за всичко е помислено. През третата година тези впечатления се разколебаха, идиличната картина рухна – станаха ми ясни двойните стандарти, начините, по които някои се облагодетелстват, цензурата, невъзможността за критично тълкуване, следенето, спадът на нивото като цяло, напускането на цели департаменти с учители, подмяната им с далеч по-посредствени фигури – и това, като стратегия – не са нужни най-умните, не са нужни хората с докторат и опит, нужни са административно приемливите.
Критиката ми не е заяждане, в нея има болка, желание това да не е така. И аз обичам това училище, иска ми се нещата в него да бъдат почтени, това е. Иска ми се то да не се превръща в поредното частно училище за печелене на много пари. И силно се надявам, че родителите и бившите ученици няма да допуснат това да се случи.

Общи условия

Активация на акаунт