Професия "учител"

  • 474 991
  • 4 520
  •   1
Отговори
# 30
  • Costa Rica
  • Мнения: 551
Всяка следдипломна квалификация с педагогически уклон ти дава право да преподаваш. Много често взимат и без такава квалификация, но я предпочитат разбира се. Няма нужда от 2 годишно обучение за това което може да се прави и след 1-годишно.
Взимат, но те водят "неправоспособен", което се отразява на заплатата и евентуално можеш да се окажеш аут, ако се появи някой по-правоспособен от теб. Няма значение, колко си по-добър от "правоспособните" - хората искат тапия и толкоз Mr. Green
Говоря за държавните училища.

# 31
  • Мнения: 45
Всяка следдипломна квалификация с педагогически уклон ти дава право да преподаваш. Много често взимат и без такава квалификация, но я предпочитат разбира се. Няма нужда от 2 годишно обучение за това което може да се прави и след 1-годишно.
Взимат, но те водят "неправоспособен", което се отразява на заплатата и евентуално можеш да се окажеш аут, ако се появи някой по-правоспособен от теб. Няма значение, колко си по-добър от "правоспособните" - хората искат тапия и толкоз Mr. Green
Говоря за държавните училища.

Нали това е курс за педагогическа ПРАВОСПОСОБНОСТ? Как ще те водят неправоспособен?

# 32
  • Costa Rica
  • Мнения: 551
Всяка следдипломна квалификация с педагогически уклон ти дава право да преподаваш. Много често взимат и без такава квалификация, но я предпочитат разбира се. Няма нужда от 2 годишно обучение за това което може да се прави и след 1-годишно.
Взимат, но те водят "неправоспособен", което се отразява на заплатата и евентуално можеш да се окажеш аут, ако се появи някой по-правоспособен от теб. Няма значение, колко си по-добър от "правоспособните" - хората искат тапия и толкоз Mr. Green
Говоря за държавните училища.

Нали това е курс за педагогическа ПРАВОСПОСОБНОСТ? Как ще те водят неправоспособен?
Lost in translation Mr. Green Май ставаше въпрос какво става, ако нямаш такава.

Взимането на педагогическа правоспособност е извън другите квалификации. В Търновския университет май бяха 4 изпита - АВИТО и не знам още какво - аз не съм ги държала, но доста колеги ги изкараха, за да имат право да преподават.

# 33
  • Мнения: 22 452
В Свищов спец. Икономическа педагогика е 4ри семестъра, като накрая имаш и практически изпит, изнасяш урок в училище. Има си комисия, която те оценява.
Ако си учител обаче, предоставяш документ, че си действащ такъв и практиката не се държи.

# 34
  • у нас
  • Мнения: 5 725
В Свищов спец. Икономическа педагогика е 4ри семестъра, като накрая имаш и практически изпит, изнасяш урок в училище. Има си комисия, която те оценява.
Ако си учител обаче, предоставяш документ, че си действащ такъв и практиката не се държи.


Mirama, можеш ли да кажеш подробности за практическия изпит?

# 35
  • Мнения: 22 452
Sinara, в края на месеца ще имам вече подробности, тъй като до сега не съм питала точно как се процедира.

# 36
  • у нас
  • Мнения: 5 725
Sinara, в края на месеца ще имам вече подробности, тъй като до сега не съм питала точно как се процедира.

Ок, ще чакам за подробности. Mirama, ти да не се записваш за уч. правоспособност в Свищов?

Последна редакция: чт, 15 сеп 2011, 21:31 от Sinara

# 37
  • Мнения: 5 832
В Търновския университет има два предмета, които се държат от всички студенти, без значение каква им е специалността. Това са предметите ЗНОС ( защита на населението и опазване на околната среда ) и АВИТО ( аудио-визуални технологии ). За да не сте в заблуда, ще каже, че тези предмети са ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ и се държат още в първи курс. Няма не искам, няма недей Wink
От там нататък е друго за придобиване на педагогическа правоспособност. Това са два изпита - методика на обучението по български език и методика на обучението по литература ( става дума за филологическите специалности, както и за лингвистика и балканистика ). Тези изпити се държат по желание на студента, ако евентуално иска да преподава някой ден. Те са най-интересните и най-елементарните в цялото следване и е срамота да не ги минеш, при положение, че ти дават правото на още една професия. Ако решиш да ги изкараш, в последния курс на следването те изпращат в някое училище на стаж за целия втори срок на учебната година. Ходиш си всеки ден за определени часове, преподаваш си урока, изпитваш, правиш контролни и упражнения, проверяваш контролни и ги оценяваш. Попълваш дневници и учителската книга. Учителят, чието място си заел, ти се води базов учител - той ти помага ако имаш затруднения или въпроси. Освен него, имаш и методист, който влиза на наблюдения, когато си иска и те оценява как работиш. Освен определени часове практика, имаш и един доста голям брой часове наблюдение ( наблюдаваш часовете на колегите от университета ). В края на годината методистът ти поставя оценка, която ВЛИЗА В ДИПЛОМАТА за висше. Така се взима учителска правоспособност по нормалния път. Някакви измислени курсчета дето ги провеждат изобщо не ми звучат сериозно. Може да караш магистратура за методист, което пак ти дава право на учителстване, но дава право и да работиш в университет, както и в инспекторат. И тая глупост, че каквито предмети си взел в университета, значи имаш право да ги преподаваш, такава дивотия не бях чувала. В следването си съм минала над 60 дисциплини и какво, сигурно мога да ги преподавам всички ли? За всяка отделна дисциплина се минава изпит по съответната методика и пак зависи какво си завършил. Не може аз като завършила филология, да взема да се явя на методика на обучението по химия или спорт.

# 38
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
.... И тая глупост, че каквито предмети си взел в университета, значи имаш право да ги преподаваш, такава дивотия не бях чувала. В следването си съм минала над 60 дисциплини и какво, сигурно мога да ги преподавам всички ли? За всяка отделна дисциплина се минава изпит по съответната методика и пак зависи какво си завършил. Не може аз като завършила филология, да взема да се явя на методика на обучението по химия или спорт.
Като не си чувала, поне не ръси следващи глупости и си замълчи.
В темата се питаше за икономически предмети. И когато се придобива педагогическа правоспособност да преподаваш икономика, не се държат всички методики по всички дисциплини. При филологиите и другите общообразователни предмети е различно.
Аз мога да дам пример със строителен инженер, който има право да преподава в професионални строителни гимназии всички онези дисциплини, които е учил в следването си, като например техническо чертане, сградостроителство и т.н., но със сигурност не е държал съответните методики.

# 39
  • Пловдив
  • Мнения: 3 358
Като не си чувала, поне не ръси следващи глупости и си замълчи.
В темата се питаше за икономически предмети. И когато се придобива педагогическа правоспособност да преподаваш икономика, не се държат всички методики по всички дисциплини. При филологиите и другите общообразователни предмети е различно.
Аз мога да дам пример със строителен инженер, който има право да преподава в професионални строителни гимназии всички онези дисциплини, които е учил в следването си, като например техническо чертане, сградостроителство и т.н., но със сигурност не е държал съответните методики.

Подкрепям Лиляна.
Аз самата съм завършила филология - две при това. И съм взела общо три методики за тях. Няма как да взема отделна методика по всеки отделен предмет. Едната ми специалност е Славянска филология. Учила съм по семестър или два доста литератури. Всички тези литератури се учат в училищата, но аз съм държала само една Методика на обучението по литература. По същия начин ни бяха и отделните дялове на българския език - накрая с една методика. Същото ми беше и по английски език - там даже беше една методика, а не две.

# 40
  • Мнения: 5 832
Тонита, много ясно, че за отделните дялове на БГ език се държи само една методика. Ама какво искаш да ми кажеш, че като си учила латински език и старобългарски, то значи имаш право да ги преподаваш без допълнителна квалификация? Ясно ми е колко литератури се учат в СФ, това съм завършила.
Лиляна, май достатъчно ясно се изразих за кои специалности говоря. А и да става дума за икономика, пак не е вярно, че имаш право да преподаваш всяка изучавана дисциплина. Сигурно може в по-голямата част, но не и всички. Ставаше дума за измислените курсчета за придобиване на учителска правоспособност.

# 41
  • Мнения: 17 987
За да преподаваш икономика, е необходимо да си завършил икономически ВУЗ и да имаш педагогическа правоспособност. Не може да преподаваш икономически дисциплини без едното от двете.

Това не е вярно, аз съм завършила само икономика, бях учител по счетоводство и икономика 5 години. Нали се сещате, че всяка година училището защитава образец, дипломите се проверяват. Така поне беше до преди 5 години, ако сега има нещо ново....съгласна съм  Peace

# 42
  • у нас
  • Мнения: 5 725
Ставаше дума за измислените курсчета за придобиване на учителска правоспособност.

а, защо си мислиш, че са измислени? Курсовете се провеждат от акредитиран университет.

# 43
  • Мнения: 6 443
И аз ги гледах тези курсове за учителска правоспособност.
Някой може ли да ми каже със завършена социална педагогика и този курс ще имам ли право да преподавам в ДГ или училище?

# 44
  • Мнения: 5 832
Защото ако става дума просто за един курс, няма смисъл. Ако не ви осигурят някаква практика, която да е под наблюдението на методист, значи само си давате парите на вятъра. Учител не се става с курс, а с практика и с човек, който да ви води и да ви показва къде грешите ( това е ролята на методиста ). Не може да изкараш курс без практика и да отидеш да преподаваш, а да не си стъпвал никога в кабинета като учител, да нямаш идея какво точно трябва да се случва в един час и как трябва да се разпредели времето. Нито ти ще си удовлетворен от себе си, нито ще успееш да научиш децата на нещо, защото няма да си сигурен в себе си, а учениците усещат това. Едно е да го четеш на хартия, друго е да практикуваш. Не казвам, че след практика 4 месеца ще станете кой знае какви учители, но тази практика полага основите и е много полезна. Поне ще знаете какво се очаква от вас, какви грешки сте допускали и ще се стремите да ги изчистите. Не се заяждам с никой, но не си мислете, че учителстването е да си изпееш урока и да си ходиш  bouquet

Общи условия

Активация на акаунт