Аз като цяло рядко имам предразсъдъци за разни нови неща, обичам нови неща (и не понасям, когато някой казва "аз не съм такъв, аз съм от другите", точно както правя в момента ), обаче тази история с предучилищната от 4 години и на мен ми идва в повече... И не малко в повече, а в свръх много повече.... Намирам го за нелепа недомислица и пълно недоразумение, без връзка със здравия разум......
Преди като сме коментирали ранната предучилищна Бояна е казвала, че това идва по настояване от ЕС, които пък въвеждат ранното обучение, заради огромното количество емигранти, чиито деца трябва да понаучат нещата в аванс (преди училище), така че като стартират първи клас горе-долу да са на едно ниво всички. Бояна, поправи ме ако грешно цитирам и преразказвам
Обаче вчера си мисля: каква полза децата на настоящите емигранти да стават причина всички под общ знаменател да започват предучилищна от 4-5 годишни, при положение, че ежегодно и целогодишно има поток от емигранти с деца, които са над възрастта за 1ви или 2ри или 3ти клас и те така или иначе няма да са били интегрирани в системата ... Т.е. ранната предучилищна не решава този проблем.
От друга страна не всички държави имат емигрантския проблем - давам за пример нас самите. Не ми е направило впечатление хората да се избиват, за да идват да живеят и работят у нас. По-скоро е обратното И не виждам защо трябва да се слагат общи правила за всички членове на съюза, при положение, че държавите нямат обща основа в този смисъл, на която да стъпят. Т.е., което има положителен ефект за един, може да има отрицателен за друг, според контекста в който се прилага...
И още нещо - като на ЕС му пука толкова за образователната система, защо цялата система на преподаване не се унифицира, ползвайки най-успешния модел... Защото като сложим системата на МОН до финската или шведската образователна система каква е ползата, че и трите националности деца са били в предучилищна от 4 годишни...