Изтеглени пари от банкова сметка

  • 10 364
  • 61
  •   1
Отговори
  • Мнения: 58
Здравейте ,пиша  за да ви разкажа какво се случи с парите на сестра ми ,и да ви помоля за съвет.
Та сестра ми живее в Италия ,но си има банкова сметка тук в България , като в сметката си имаше около 5000 евро.Идва си в началото на предната седмица и решава да си изтегли пари от сметката ,но какво се  оказва половината пари от сметката и са изтеглени през фефруари и тя е останала със по-малко и от половината сума.Когато се обръща към управителката на клона и обяснява че са изтеглени пари от сметката и като пише ,че тя лично си ги е теглила ,управителката съвсем спокойно и казва "да знам"пуснете си жалба и след време парите ще ви се възтановят.Сестра ми е пуснала жалба ,но се ядосва защото тя дойде да се вземе тези пари от тук ,защото изка да си купи имат в Италия ,и изкаше да ползва тези пари като капаро за имота,но сега се оказва с вързани ръце.
Та ако някой се е зблъсквал с подобен случай, ще съм благодарна на всички съвети и предложения,да ни кажете какво да правим от тук нататък.
Умишлено не споменавам името на банката, но ако се наложеи ще го кажа
Благодаря ви прадварително за помощта и съветите!

# 1
  • Мнения: 4 965
Не виждам проблем. Измами има много. Банките са длъжни да разследват случая.
Теглили са ми пари от банковата сметка. На мои близки също. Подавали сме молби.
При близките ми доказателството беше, че получават смс-съобщение и веднага лично са звъннали в банката, където са засекли, че реално телефонът е далеч от мястото на теглене. Възстановиха им парите в рамките на 2 едмици след подаването на молбата. При мен пък доказателството беше, че тогава бях в чужбина - подадох молба + съответен документ относно пребиваването ми навън. След месец ми възстановиха парите.
Т.е. сестра ти, ако е единствен титуляр по сметката, трябва да подаде молба + документ, че не е била в страната. Ако парите са теглени от банкомат, веднага може да се разбере точното място на теглене. Ако всичко е ОК, ще й възстановят парите.

# 2
  • София
  • Мнения: 7 997
От декември аз се разправям с една банка, защото са ни хакнали картата и са изтеглили пари от сметката. Истината е, че цялата система е толкова бавна и мудна, че е късане на нервите.
Да си пусне жалбата до банка, полиция (ние направо в прокуратурата действахме), КЗП и БНБ. Но паралелно на това да си намери адвокат и да действа с него по съдебен път.
При нас след 4 жалби до банката, до прокуратурата и до още институции, нищо не се е случило. Хем бяхме в чужбина и двамата по това време, копия от задграничните паспорти представихме - от 22.02 още чакам отговор.
В този случай ще трябва да се доказват и фалшиви подписи, графологични експертизи и прочие, така че направо с адвокат да действа.

# 3
  • Мнения: 58
На каса са изтеглени парите ,не от банкомат  ,но съм възмутена от държанието на управителката на клона която казва че знае , че са изтеглени от вътрешен човек на банката, а не от сестра ми. Чудно ми като знае защо не са спрели тегленето на пари , а е продължило три поредни дни.И ми се изка да се пусне и на някой други места жалба , а не само в самата банка.Чудя се дали да не се пусне жалба и до прокоратурата, защото според мен не може човек да си внася парите в някоя банка за сигорност, а в един момент когато му потрябват той да не може да разполага с тях. Защото сега точно на нея тези пари и трябват,за да не си изпусне зделката в Италия.

# 4
  • Мнения: 58
Милинка, започвам да се чудя дали да не раздухаме случая и по медийте защото това е жалка картинка в нашата държава, лошото е че нямам пари да и помогна и ме е яд че може да си изпусне имота там,идва ми тия от банката да ги #2gunfire

# 5
  • София
  • Мнения: 7 997
Както писах, моят съвет е да намери адвокат, който да придвижва случая.
Написах за нашия случай, защото има специално регламентиран 21-дневен срок, в който банката се задължава да възстанови парите след неоторизирана транзакция. При нас не само, че такова нещо не се случи, но дори все още не са ме удостоили с отговор.
Доколкото разбирам, при вас става въпрос за по-голяма сума, така че за мен писането на жалби до какви ли не институции е загуба на време. Имате да доказвате, че тя е била в чужбина, че подписът е фалшив и пр., което е от компетенциите на специалист.
И последно: жалбата не я адресирайте до клона, където се е случило събитието, а до изпълнителните директори на банката. Ако разчитате, че на локално ниво ще се случи нещо, ще почакате.

# 6
  • Мнения: 58
Милинка пожелавам ти и на теб и на сестра ми успех и дано по-бързо да се уредят нещата ви.Ще направя всичко възможно да и помогна .
Пожелавам ти успех!

# 7
  • Мнения: 4 916
Аз съм писала как преди години ми хакнаха картата - бях извън страната и случайно си отворих банкирането, иначе можеше и да не разбера. Писах мейл до банката, оспорвах общо шест плащания (на основание че съм била извън страната, когато са били правени), разгледаха ги и ми удовлетвориха пет от тях, шестото се оказа мое, направено в деня на пътуването. Като време цялата процедура по писането на мейли, отговорите, проверките, уточненията и връщането по картата отне малко по-малко от три месеца.

# 8
  • Мнения: 616
В полицията веднага. Иначе от банката ще увъртат. Може дори шефката да е замесена.

# 9
  • Мнения: 58
Да замесена е и шефката на клона, защото тя много спокойно каза "да знам че вие не сте си теглили пари от сметката"дори не каза нещо от рода дай да погледнем подписите ,или чакайте да проверя за какво става на въпрос,така че на 100%е замесена и шефката на банката.

# 10
  • София
  • Мнения: 2 437
Според мен нещо сестра ти не е разбрала...не вярвам шефка на клон на банка да говори толкова елементарно и да си рискува работата. Вероятно е имала предвид, че се случва често, че не е за първи път и т.н. Другият вариант е да са имали служител, който е хванат за подобна дейност.

А да ви попитам (за щастие още не сме имали подобен проблем) нали има камери във всеки клон, на всяко гише? Колко дълго се пазят тези записи? Не може ли да се докаже чрез тях, че въпросният човек не е стъпвал в банката в денят на тегленето?

В чужбина, на наш познат,  бяха започнали да му източват големи суми от картата, ежедневно и от банката му се бяха обадили да го попитат какво става. Картата му имала застраховка и му възстановиха парите за броени дни. Тук дали има такава практика?

# 11
  • Мнения: 4 916
... Картата му имала застраховка и му възстановиха парите за броени дни. Тук дали има такава практика?

Има, но на мен ми възстановиха парите и без застраховка на картата. Може би със застраховка щяха да ги преведат по-бързо.
Но всеки случай е различен и за това се правят проверки.

# 12
  • Мнения: 116
За коя банка става въпрос?

# 13
  • София
  • Мнения: 12 554
http://dnes.dir.bg/news.php?id=10895935

Ето случай, при който шефката на клона спокойно би могла да каже - "Да, знам".
Та не си правете генерални изводи от тези думи.

# 14
  • Мнения: 4 300
http://dnes.dir.bg/news.php?id=10895935

Ето случай, при който шефката на клона спокойно би могла да каже - "Да, знам".
Та не си правете генерални изводи от тези думи.
В подобни случаи ако сумата не е много голяма служителят получава служебно кредит, който директно покрива откраднатото, признава си за случая и нещата приключват. Ако сумата е прекалено голяма се повдигат обвинения, но парите се връщат веднага чрез същия механизъм. Т.е. ако е казала 'да, знам' би трябвало парите да са върнати.
Това обаче по лични наблюдения не са преобладаваща част от измамите ( и естествено, тъй като вероятостта да бъдат хванати е 99% и връзката крадец- ограбен е прекалено къса и документално подплатена). Най често пари от чужда сметка се теглят с фалшиви пълномощни- чрез нотариус и няколко лица по веригата, като по този начин залавянето става по трудно.
Сестрата трябва да си напише една жалба, да я подаде и да иска копие с входящ номер и дата, след което банката е длъжна да й отговори.  В полицята- също.

пп. дори и да има камери няма как да служат за доказателство.

Общи условия

Активация на акаунт