С какво да внимаваме при онлайн пазаруването

  • 2 474
  • 22
  •   1
Отговори
  • Мнения: 12
Мисля, че темата е много актуална и важна в наше време. Тука ще изброя няколко основни неща за които задължително всеки който пазарува през интернет трябва да ВНИМАВА:

1. Има ли в сайта информация за продавача - фирма, адрес, телефон за контакт, ЕИК(Булстат на фирмата), а също и офис където може да го посетите при нужда
2. Има ли възможност за плащане по банков път и ако има титуляр на сметката. Това е важното, за да сте сигурни, че продавача наистина е фирма, а не физическо лице. Ако не се предлага такава възможност бъдете сигурни, че сайта е НЕЛЕГАЛЕН и шанса да ви измамят е огромен, без да имате възможност да си върнете парите.
3. Има ли "Общи условия" уреждащи начина на покупка и доставка.
4. Колко точно струва доставката, защото привидно евтина стока може да ви излезе солена с една висока цена за доставка. Хитър трик който използват много търговци, които предлагат ниска цена, а всъщност си вземат надбавката от цената за доставка. Нормалната цена за доставка на стоки до 1 кг. е около 4-5 лв. с ДДС. Най-добре би било да избирате стоки с безплатна доставка. При тях изписаната цена е крайна !!!
5. Възможно ли е връщането на стоки
6. Предимство е ако срещате оферти на търговеца в най-популярните сайтове са групово пазаруване.

Ще се радвам да допълните посочените от мен 6 най-важни неща при онлайн пазаруването

# 1
  • Sofia
  • Мнения: 50
Ще следя темата, мисля че е полезна.
Мога да добавя, че не съм съгласна, че трябва да има Булстат, защото той не е информация, която да се обявява в сайт. Но това е мое лично мнение. Също така има сериозни онлайн магазини, които нямат офис, нали точно затова са онлайн.

А към необходимите реквизити, си мисля, че трябва да има условия за връщане на стоките - поемане на разходи, причини за връщане.

# 2
  • Мнения: 12
Това обикновенно е посочено в "Общи условия", които представляват символичен договор за покупка и там  се описват всички условия за покупката, доставката, рекламации, евентуално връщане на стоката.
Относно Булстат-а е задължително да го има. Той е единствения надежден идентификатор на фирмата която управлява сайта, а липсата му може да означава или че сайта се управлява от физическо лице, не от фирма(т.е. нелегален е) или че фирмата крие по някакви причини укрива важна информация с която евентуално би била открита при нужда. И в двата случая риска от измама се увеличава.
Няма фирма без офис дори и да се занимава с онлайн бизнес. Всеки се помещава някъде особенно сериозните фирми не могат да работят само от вкъщи, най-малкото къде ще слагат стоките в кухнята ли ? Добре е да се знае къде бихте открили една фирма при необходимост.
Тези неща които ги допълваш се съгласявам напълно, че трябва да се посочват Simple Smile особенно ако търговеца държи на клиентите си

# 3
  • Мнения: 3
В закона пише, че трябва да има седалище на регистрация. Независимо, че магазинът е онлайн, все пак той е на регистрирана фирма. Трябва да са посочени телефон, e-mail, данни за вписване в търговски регистър (ТУК може да бъде включен Булстат, но може и ЕИК) и всичко останало.... има тук: http://lex.bg/en/laws/ldoc/2135530547

# 4
  • София
  • Мнения: 423
През последните 5-6 г. пазарувам 90% онлайн. Е, предимно от чужбина заради цените, но и от наши магазини ми се е налагало, ако бързам. Не съм измамена нито веднъж. Не проверявам нищо друго, освен наличност и цена на доставка. Никакви булстати и прочие не ме интересуват. Българските онлайн магазини работят с наложен платеж, до сега не съм срещала плащане директно с карта. Единствено сайтовете за колективно пазаруване направиха такива картови плащания, но нали темата е за истински магазини. Купувам често книги, носят ми ги- плащам. Последния път дойде една мацка с черен голф  Laughing Какво ме интересува фирма, адрес и т.н.  въпреки, че имах и касов бон newsm78 След третата книга доставката е безплатна, еми 3 купих. Не ми пречи да пазарувам от фирма състояща се от един човек, който седи на лаптоп и с телефон. Купих спално бельо на групата на дъщеря ми за 400 лв, еми в магазин е поне 800, а ми издадоха и фактура, и всичко. Ама то аз и като вляза в магазин на Стамболийски не питам за МОЛ и адрес на седалището на фирмата  Simple Smile , вие питате ли?

# 5
  • Sofia
  • Мнения: 50
Абсолютно съм съгласна с Миме-то.
Има много реални, сериозни и работещи магазини, които имат посочена връзка - пощенска кутия.
Не съм и чула до момента някой да е измамен от бг онлайн магазин.
Също така не мисля, че е правилно клиента да ходи и да си я взима от офиса на фирмата. Нали затова е онлайн магазин. Ако ще ходя до офиса им, какъв е смисъла на онлайн пазаруването ми? Къде си ги държат стоките си е тяхна работа. За мен е важно поръчаната стока да отговаря на описанието и да е това, което съм видяла на картинката и съм прочела в описанието.
А като се замисля -  в магазин, МОЛ или на пазара не питам от кого си го купувам, как мога да го върна и т.н.. Взимам си касовата бележка и си тръгвам. 

Последна редакция: вт, 15 май 2012, 09:37 от galiushka

# 6
  • София
  • Мнения: 423
Тези 6 точки са важни за хора, които НЕ пазаруват онлайн. Или правите някакво странно проучване  newsm78
Много ясно, че онлайн магазините нямат склад. Ако някой поръча нещо в сайт, нещото се взима от друга фирма със склад, или от вносител, и се носи на поръчалия. Това е, няма складове с готови наличности. Това, според мен, може да стане, ако магазина е профилиран, но ако предлага хиляди артикула, собственика трябва да е доста зле, да тръгне да купува всичко, да върже огромна сума и да чака някой да си ги поръча баш от него.
Преди години подарих на мъжа ми масичка за закуска в леглото. В един истински магазин я видях 80 лв, намерих я в онлайн магазин за 40 и я поръчах. Като дойде на дъното си имаше етикет с вносител, фирма с офис в Лозенец. За празник на наши приятели мъжа ми направо отиде в Лозенец и от апартамент купи същата масичка за 30 лв. Излиза, че тя е 30, онлайн магазина печели 10, а онзи в мола печели 40. Ама те и от офиса са му я продали на печалба. А сметнете кой и по колко печели. Това се развива 2006 г. От тогава не пазаруваме от обикновени магазини  Mr. Green А масичката е перфектна, сега е легло за кукли  Laughing .

# 7
  • На дивана, под юргана
  • Мнения: 563
Аз пък не разбирам какво предимство е ако "срещаме оферти на търговеца в сайтовете за групово пазаруване"...  newsm78

# 8
  • Мнения: 6
Здравейте,
Бях закупила ваучер за кичури във Fashion place. Тъй като съм много разочарована от обслужването в този салон, бих искала да споделя мнението си като предупреждение за останалите клиенти на салона.
Не само, че ваучерът не включва пълната цена на услугата и се наложи да доплатя за кичурите (нещо, което не е споменато в самия ваучер), но и обслужването от фризьорката-хлапачка беше ужасно. Най-напред обслужи другите клиенти в салона, които явно не бяха с ваучер, след което пуши и накрая след около 40 мин. чакане благоволи да ми обърне внимание. Освен всичко останало, салонът явно използва старовременни техники за фризиране или просто самият персонал е ужасно некомпетентен, поради което при направени руси кичури, косата ми в момента е синя на черни петна и не може да се измие и оправи по никакъв начин. Вече уведомих за това фризьорката и наглостта й е направо уникална по въпроса.

# 9
  • София
  • Мнения: 423
Разбирам те, но това не е тема за колективните сайтове за пазаруване, а за онлайн пазаруването като цяло.
Аз не поръчвам само от време на време, ами през цялото време. Непрекъснато чакам пакети от някъде, от България, и чужбина. Мога да твърдя, че имам не стотици, а хиляди поръчки до сега, и ако не бях доволна щях ли да продължавам.

# 10
  • Мнения: 12
Аз пък не разбирам какво предимство е ако "срещаме оферти на търговеца в сайтовете за групово пазаруване"...  newsm78

тези си сайтове си подбират(поне по-големите) фирмите с които работят и ако има проблем със стока или услуга връщат парите Simple Smile един вид гаранция

# 11
  • Мнения: 12
Разбирам те, но това не е тема за колективните сайтове за пазаруване, а за онлайн пазаруването като цяло.
Аз не поръчвам само от време на време, ами през цялото време. Непрекъснато чакам пакети от някъде, от България, и чужбина. Мога да твърдя, че имам не стотици, а хиляди поръчки до сега, и ако не бях доволна щях ли да продължавам.

има търговци и търговци Simple Smile важното е че досега си нямала проблеми

# 12
  • На дивана, под юргана
  • Мнения: 563
Аз пък не разбирам какво предимство е ако "срещаме оферти на търговеца в сайтовете за групово пазаруване"...  newsm78

тези си сайтове си подбират(поне по-големите) фирмите с които работят и ако има проблем със стока или услуга връщат парите Simple Smile един вид гаранция

Да, бе! А да си спомняш за измамените с туристически пакети миналото лято? Май така и не ги намериха измамниците тогава. Ама щом си вярваш...

# 13
  • Мнения: 12
Аз пък не разбирам какво предимство е ако "срещаме оферти на търговеца в сайтовете за групово пазаруване"...  newsm78

тези си сайтове си подбират(поне по-големите) фирмите с които работят и ако има проблем със стока или услуга връщат парите Simple Smile един вид гаранция

Да, бе! А да си спомняш за измамените с туристически пакети миналото лято? Май така и не ги намериха измамниците тогава. Ама щом си вярваш...

грабо ги обезщетиха тогава Wink

# 14
  • На дивана, под юргана
  • Мнения: 563
Аз пък не разбирам какво предимство е ако "срещаме оферти на търговеца в сайтовете за групово пазаруване"...  newsm78

тези си сайтове си подбират(поне по-големите) фирмите с които работят и ако има проблем със стока или услуга връщат парите Simple Smile един вид гаранция

Да, бе! А да си спомняш за измамените с туристически пакети миналото лято? Май така и не ги намериха измамниците тогава. Ама щом си вярваш...

грабо ги обезщетиха тогава Wink

Грабо си е Грабо. С какво наличието на оферти в Грабо направи тези търговци по- за предпочитане?

Общи условия

Активация на акаунт