Математически турнири - 20

  • 85 343
  • 799
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 522
Знае ли някой дали на 9 февруари ще има някакво състезание?

# 16
  • Варна.
  • Мнения: 1 101
Търся обяснение на две задачи от ВМС за първи клас 2007г.
Не мога да разбера какво се търси в зад. 7.
Моля за насока при разсъжденията при зад. 11.

http://math-bg.com/wp-content/uploads/2010/01/VMS2007-1klas.pdf

Благодаря!

# 17
  • Мнения: 5 160
Търся обяснение на две задачи от ВМС за първи клас 2007г.
Не мога да разбера какво се търси в зад. 7.
Моля за насока при разсъжденията при зад. 11.

http://math-bg.com/wp-content/uploads/2010/01/VMS2007-1klas.pdf

Благодаря!


http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=562292.405
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=623823.540

# 18
  • Мнения: X
Иначе, от задачите за 5-ти клас, ние определено имахме проблем с 3-тата задача - с 10 къщи на 5 улици, другите са много лесни.

Като стана дума за тая задача, в темата за 5 клас на " Роман Хайнацки" за втора поредна година има задача от " Магията на интелекта" на В. Величков. Текстът на задачата в сборника е " Възможно ли е 10 дръвчета да бъдат засадени в 5 реда така, че във всеки ред да има по 4 дръвчета".  Grinning

дидева, благодаря за задачите от ПМГ-Бургас, имаш ли идея  коя задача колко точки дава
Моля. Не нямам идея, дори не знам дали състезанието все още се провежда в същия формат. Може би някой от Бургас ще се включи с допълнителна информация, или пък евентуално можеш да провериш дали на страницата на " Обрешков" няма качен регламент за състезанието и точкуването.
Редактирам се. Току-що проверих - миналата година са били 10 описателни задачи, но няма нищо за точкуването.

# 19
  • Мнения: 1 608
Ние решаваме усилено за областните математика и информатика.

# 20
  • Мнения: 864
Иначе, от задачите за 5-ти клас, ние определено имахме проблем с 3-тата задача - с 10 къщи на 5 улици, другите са много лесни.

Като стана дума за тая задача, в темата за 5 клас на " Роман Хайнацки" за втора поредна година има задача от " Магията на интелекта" на В. Величков. Текстът на задачата в сборника е " Възможно ли е 10 дръвчета да бъдат засадени в 5 реда така, че във всеки ред да има по 4 дръвчета".  Grinning


Знаех си! Тази задача ако не си я видял от някъде просто няма как за минути да се сетиш по този начин да си представиш пет улици. Направо ми разбиха всички представи за градоустройство.  Mr. Green  Направи ми впечатление, че една групичка деца са я решили без проблеми, а втора, която е доста по-лесна, изобщо не са я започнали. На отборното състезание няколко шестокласника от Бургас казаха за поне 3-4 задачи, че са ги решавали същите. Ние се чувствахме малко като аутсайдери - без никаква яснота какво се иска от нас, че и в стаята липсвахме от списъка. Като цяло си направих извода, че е кофти да се явяваш самосиндикално и без някой да те е подготвил за конкретното състезание. Но въпреки това се е борило детето със собствени сили и съм доволна от него. Беше интересно изживяване като цяло. Добре, че имаше грамоти и лично Карлов го похвали, та крайните ни впечатления останаха положителни  Peace

# 21
  • София
  • Мнения: 4 031
Миши-Тети, не че не са решили 2-ра задача, а са я решили грешно, като моето дете - оставили са стърчащи елементи. Моята каза, че не пишело да няма и а де, как да й обясня, че се подразбира това  Mr. Green И аз съм доволна, защото е решила трудната 4-та задача, и най-вече че за първи път пътува сама без нас .

Последна редакция: пн, 28 яну 2013, 19:32 от EliG

# 22
  • Мнения: 864
Миши-Тети, не че не са решили 2-ра задача, а са я решили грешно, като моето дете - оставили са стърчащи елементи. Моята каза, че не пишело да няма и а де, как да й обясня, че се подразбира това  Mr. Green И аз съм доволна, защото е решила трудната 4-та задача, и най-вече че за първи път пътува сама без нас. За който ни познава знае колко път сме минали до това.

Определено си личи, че се труди детето, и заслужено трудът му е възнаграден  Peace
 Между другото единствено нея похвалиха за оригинално и правилно решена задача четвърта. Браво на детето! Аз не знам как да обясня на моя начина на разписване на тази задача. Този, предложен от организаторите, ми се струва малко абсурден за четвъртокласници. Може би представяне с рисунки на теглилки или нещо подобно би паснало за възрастта им.  newsm78 Той е писал май само отговора,за което е получил 2 точки. Интересно ми е как я е решило твоето дете, ако нямаш нищо против да споделиш  Peace

# 23
  • Мнения: 1 507
И аз имам едно въпросче за ВМС от 2012 г. Задачата е: По колко различни начина може да се представи числото 11 като сбор от три различни събираеми?
Въпросът ми е дали разместването на събираемите се брои като начин, вариант или не?
Ако 1+2+8; 2+1+8; 8+2+1 ... това различни варианти ли са или не?
Ясно е, че събираемите трябва да са различни и 5+5+1 не е вариант.
Благодаря Ви!

# 24
  • Варна
  • Мнения: 18 038
И аз имам едно въпросче за ВМС от 2012 г. Задачата е: По колко различни начина може да се представи числото 11 като сбор от три различни събираеми?
Въпросът ми е дали разместването на събираемите се брои като начин, вариант или не?
Ако 1+2+8; 2+1+8; 8+2+1 ... това различни варианти ли са или не?
Ясно е, че събираемите трябва да са различни и 5+5+1 не е вариант.
Благодаря Ви!

Не, не са различни варианти, това че мястото на числата е разменено не ги прави различни вариантите. Peace

# 25
  • Мнения: 1 507
И аз имам едно въпросче за ВМС от 2012 г. Задачата е: По колко различни начина може да се представи числото 11 като сбор от три различни събираеми?
Въпросът ми е дали разместването на събираемите се брои като начин, вариант или не?
Ако 1+2+8; 2+1+8; 8+2+1 ... това различни варианти ли са или не?
Ясно е, че събираемите трябва да са различни и 5+5+1 не е вариант.
Благодаря Ви!

Не, не са различни варианти, това че мястото на числата е разменено не ги прави различни вариантите. Peace



Благодаря!

# 26
  • София
  • Мнения: 4 031
Специално я помолих да го напише пак:


IMG by Eli Mishe, on Flickr

решението , което дават организаторите въобще нямам идея какво е, нейното е някаква детска разновидност на система

# 27
  • София
  • Мнения: 1 655
EliG, браво на детето! Много добре описано!
Скрит текст:
Това между другото е и моето решение (сигурно затова ми харесва  Laughing,
решението на организаторите ми звучи зле описано  Confused)

# 28
  • Мнения: 1 144
Някой беше питал в предната тема за сборник за подготовка за кандидатстване в МГ след 4 клас - Математика за таланти също е интересен. http://www.book.store.bg/p43211/matematika-za-talanti-testove-i- … -e-gigova-e-.html

# 29
  • Мнения: 123
Аз ли съм пропуснала или все още няма класирани за областния кръг по математика?

Общи условия

Активация на акаунт