Да се научим да работим с Excel - тема 2

  • 76 040
  • 732
  •   1
Отговори
# 675
  • София
  • Мнения: 6 210
Най-простият вариант, който мога да предложа от летящ старт е "conditional formating" с който да се оцветяват стойностите, които търсиш в определени цветове и да си ги гледаш и вадиш сама.
И аз се сетих за този метод  Peace.

# 676
  • Варна.
  • Мнения: 1 101
вмъкваш текстово поле и пишеш в него статичните данни

Вмъквам си таблица с един ред и няколко колони, картинката я слагам във втората колона (клетка) и си придвижвам границата и подравнявам с белег нагоре по текста до там, до където ми харесва.

# 677
  • Мнения: 301
Най-простият вариант, който мога да предложа от летящ старт е "conditional formating" с който да се оцветяват стойностите, които търсиш в определени цветове и да си ги гледаш и вадиш сама.
И аз се сетих за този метод  Peace.

По този начин ще трябва всеки път като въведе нова стойност да приложи conditional formatting. Поне аз съм го използвала за таблица, която обновявам всеки ден и не винаги ти отчита форматирането за нововъведената стойност  Peace
Аз се присъединявам към Лазурит с питането какво се случва при две еднакви стойности за температурата. Евентуално ако използваш min и vlookup ще се получи, но в случай, че има две еднакви стойности най-вероятно vlookup ще върне първата в списъка.

# 678
  • Мнения: 805
Аз се присъединявам към Лазурит с питането какво се случва при две еднакви стойности за температурата. Евентуално ако използваш min и vlookup ще се получи, но в случай, че има две еднакви стойности най-вероятно vlookup ще върне първата в списъка.

Мда ... това щеше да е и моето предложение, но трябва таблицата да е подредена неестествено малко - първо температурата, после датата...
ИЛИ
За прегледност - дата, Т, дата, като vlookup ще работи с последните 2 колони
Формулата ще връща първо срещане.

# 679
  • Мнения: 1 292
Скрит текст:
По този начин ще трябва всеки път като въведе нова стойност да приложи conditional formatting. Поне аз съм го използвала за таблица, която обновявам всеки ден и не винаги ти отчита форматирането за нововъведената стойност  Peace
Не, не мисля, че се налага. Просто трябва да зададеш съответният тип форматиране за всички клетки в които искаш да се изпише - т.е. правиш празна таблица, форматираш я, задаваш conditional formating на всички празни клетки в които искаш да пишеш стойности и това е.

# 680
  • 42.016399,23.101179
  • Мнения: 259
Благодаря на всички за отговорите, това че ще има дати с повтарящи се температури и аз не се бях замисляла, но го направих го с min и vlookup.  bouquet

# 681
  • В един копнеж!
  • Мнения: 2 407
Идвам с въпрос, защото нещо елементарно ми се опря. Имам 3 листа с един екселски файл. Лист 1 съдържа една дата с 4 разл. култури, лист 2 с втора дата и отново същите 4 култури. Искам тези две табл. да се обобщят. Започвам с пивота, посочвам за местоположение сборно място Лист 3, но какво и как трябва да вкарам данните от лист 1 и 2, за да се систематизират в пивота?! Пробвах с !, : ;. Не вдявам?!!

# 682
  • Мнения: 54 871
Здравйте!  bouquet
И тук да питам. Откъде мога да си сваля безплатно Excel и Word?
С Windows 7 съм.

# 683
  • Варна
  • Мнения: 3 249
Идвам с въпрос, защото нещо елементарно ми се опря. Имам 3 листа с един екселски файл. Лист 1 съдържа една дата с 4 разл. култури, лист 2 с втора дата и отново същите 4 култури. Искам тези две табл. да се обобщят. Започвам с пивота, посочвам за местоположение сборно място Лист 3, но какво и как трябва да вкарам данните от лист 1 и 2, за да се систематизират в пивота?! Пробвах с !, : ;. Не вдявам?!!

Pivot е чудесно средство за обобщаване, но данните трябва да са в подходяща таблица. От поста не се разбира каква е структурата на таблицата. Може ли да обясниш - например да напишеш имената на колоните на таблиците от лист 1 и лист 2, както и какво искаш да се обобщи като резултат.

# 684
  • В един копнеж!
  • Мнения: 2 407
Лист 1- дата/култура/вид обработка/дка/масив/име на работника- за месец април
Лист 2- дата/култура/вид обработка/дка/масив/име на работника- за месец май.

Крайната цел е да се получи обобщено: За тези два месеца от културата Х, колко общо дка са били обработени?! С натрупване, и така до края на годината.

Пиша си данните по пивота, но не мога да събера данните от Лист 1 и Лист 2.

# 685
  • София/Стара Загора
  • Мнения: 2 546
а защо не използваш консолидиране на данни?

# 686
  • Варна
  • Мнения: 3 249
Лист 1- дата/култура/вид обработка/дка/масив/име на работника- за месец април
Лист 2- дата/култура/вид обработка/дка/масив/име на работника- за месец май.

Крайната цел е да се получи обобщено: За тези два месеца от културата Х, колко общо дка са били обработени?! С натрупване, и така до края на годината.

Пиша си данните по пивота, но не мога да събера данните от Лист 1 и Лист 2.

Тъй като имаш обобщаване по две полета (месец (дата) и култура) бих те посъветвала да копираш всички таблици в една - просто добавяш след месец януари данните от месец февруари и т.н. И като цяло е по-добре да работиш само с една таблица. Така обработването с Pivot ще става много по-лесно и бързо и ще можеш максимално да се възползваш от възможностите на Pivot таблиците и графиките.

Ако все пак си държиш на отделните таблици, вариантът е следния: https://www.youtube.com/watch?v=azXBOHkXMnQ Имай предвид, че при обобщаване от няколко области, обобщаването става само по най-лявата колона, която при теб ще е дата, а това няма смисъл. Няма да можеш да сумираш по култура, а само по месец. Решение е, да направиш обобщена таблица за всеки месец по култури и после да обединиш в една Pivot таблица обобщените, но ми се вижда доста по-голяма играчка от обикновеното копиране, което ти предложих по-горе.

# 687
  • Мнения: 1 292
Лично аз също съм за варианта с трета, обща таблица по много причини. Ексел е чудесен, но е просто електронна таблица и понякога се получават проблеми с реда на преизчисляването на данни. Естествено ти можеш ръчно да нагласиш кога искаш да се преизчислят или директно да си ги преизчислиш, когато решиш. Това за съжаление не е много удобно при pivot-а. Най-добрият вариант си остава твърди стойности, които да обобщиш и представиш в пивота.

Често потребителите омесват функционалните (т.е. тези с математиката в тях) и представителните (т.е. тези, които са направени за по-добра четимост) таблици и това води до такива мармалади по-късно, че ... направо не ми се говори. Ако ги разделиш предварително си спестяваш много драма, ако задачата се промени на по-късен етап.

# 688
  • Варна
  • Мнения: 3 249
Ексел е чудесен, но е просто електронна таблица и понякога се получават проблеми с реда на преизчисляването на данни. Естествено ти можеш ръчно да нагласиш кога искаш да се преизчислят или директно да си ги преизчислиш, когато решиш. Това за съжаление не е много удобно при pivot-а. Най-добрият вариант си остава твърди стойности, които да обобщиш и представиш в пивота.
Хм, единствените проблеми, на които съм попадала са били от некадърни формули и неправилно структурирана таблица, но вината не е в Excel. Може ли да поясниш какво точно имаш предвид?

# 689
  • Мнения: 4 195
Ексел е чудесен, но е просто електронна таблица и понякога се получават проблеми с реда на преизчисляването на данни. Естествено ти можеш ръчно да нагласиш кога искаш да се преизчислят или директно да си ги преизчислиш, когато решиш. Това за съжаление не е много удобно при pivot-а. Най-добрият вариант си остава твърди стойности, които да обобщиш и представиш в пивота.
Хм, единствените проблеми, на които съм попадала са били от некадърни формули и неправилно структурирана таблица, но вината не е в Excel. Може ли да поясниш какво точно имаш предвид?

Според мен той говори не за грешки в Excel, а за грешки в работещите с него. Поне в моя вече 10 годишен сериозен опит с програмата, никога тя не е бъркала, винаги в мен е бил проблемът и неправилното съобразяване Peace

Общи условия

Активация на акаунт