Пратка от хонг конг до българия, има ли мито и ддс?

  • 3 932
  • 9
  •   1
Отговори
  • Мнения: 0
Има ли мито и ддс при внос от хонг конг(става въпрос за смартфон 650 паунда някъде)?

# 1
  • Мнения: 5 790
Има, разбира се. И двете дори.

# 2
  • Мнения: 13
някой беше писал преди време е чел митническите закони,от китай не се облага с мито въпреки че е над необлагаемата сума,но то най добре някой който е поръчвал над 300 лв трябва да каже

# 3
  • Мнения: 5 790
Чела съм ги, поръчвала съм. Вярвай ми, няма такова нещо.
За внос от държави извън ЕС
Над левовата равностойност на 15 долара - ДДС в размер 20% от стойността.
Над левовата равностойност на 150 долара - ДДС и мито. Митническата ставка се начислява в зависимост от вида на стоката.

# 4
  • Варна
  • Мнения: 677
Моят таблет дойде в пощенския клон, нищо не ми начислиха. Не знам обаче на какъв принцип се разпределят между пощата и митницата, получавала съм пратки от Китай и на двете места. Не зависи и от сумата, посочена от изпращача...

# 5
  • Мнения: 16
За да не започвам нова тема, ще използвам тази, за да задам въпроса си.

Поръчах си чанта от търговец базиран в Бали, Индонезия. Търговецът я е изпратил на 15 с Индонезийските пощи и експресна пощенска услуга (EMS). Вчера пратката пристигна в България и явно са я задържали на митницата. Днес с ужас видях това, след като пак въведох тракинг номера:

11.   BULGARIA (REP) BG   20-06-2013   09:23   [EMG] Arrival at delivery/Transit Office
12.   BULGARIA (REP) BG   20-06-2013   09:45   [- ] Controllable Clearance Delay
13.   BULGARIA (REP) BG   20-06-2013   09:46   [EMH] Uncontrollable Clearance Delay
14.   JAPAN JP   21-06-2013   09:23   [EMG] Arrival at delivery/Transit Office


Случвало ли ви се е такова нещо?! И мислите ли, че могат да върнат обратно пратката, без дори да ми се обадят (нито на мен, нито на продавача)?
Писах на момичето, което изпрати пратката и утре ще се обади в техните пощи да попита, но се чудя дали и аз не мога да звънна на митница/поща тук, предоставяйки само тракинг номера си, за да потърся повече информация?
Всякакви мнения и идеи са добре дошли! Simple Smile

# 6
  • Мнения: 5 790
Звънни на ЕМС и ги питай. От тук: http://www.bgpost.bg/?cid=54
Отзивчиви са и дават информация.

# 7
  • Мнения: 16
Благодаря!

Звъннах и нито бяха отзивчиви, нито ми дадоха информация. Служителката се опита да ме "отсвири" първоначално и едва-едва я накарах изобщо да провери пратката по проследяващ номер. Какво ми беше казано (изключително уклончиво):
"В нашата система няма пратка с такъв номер. Това, че на международният сайт пише, нищо не значи. Щом я няма в нашата система, значи не е наш проблем."
Това беше. И сега какво? Да подавам ли жалби? Какво мога да направя? Не мога да повярвам, че дори при експресна услуга с проследяващ номер, БГ пощите успяха да загубят пратката и да си измият ръцете!!!  #2gunfire

Продавачът няма да ми върне парите, понеже не е отговорен, пише си къде е пратката, има си документи, че я е изпратил и толкова. На сайтът на БГ Пощи пък пише, че рекламация може да предяви само изпращача. И то май ако е използвал техните услуги. А ако дойде с друга поща и те ми изгубят пакета какво? 

# 8
  • Мнения: 5 790
Ужас! Дай номера на пратката да видим.

# 9
  • Мнения: 16
Пратих на лично  Peace

Общи условия

Активация на акаунт