за и против подготвителна група в училище

  • 3 526
  • 32
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 3 164
И двамата посещаваха ПГ в у-ще, но единият свикна бързо-бързо, нооо другият  все още не Crazyа ще бъде в 3-ти клас.
Аз не съм имала предвид да свикнат по-лесно/бързо, но като чета тук, че така по-лесно им било в 1-ви клас, е, не съм съгласна-до дете си е.
И също така не бих се съгласила, че учат яко, да, имат занятия, но все още са под формата на игри, разни неща за оцветяване, чертички и др., което не бих нарекла някакво натоварване с което "ограбвам" детството на децата си Simple Smile
Моите се чувстваха много добре в ПГ, особено малкият, за който имах и по-големи притеснения Simple Smile

# 16
  • София
  • Мнения: 2 300
Определено ЗА!

# 17
  • в рока
  • Мнения: 1 119
За.Има разлика  между тези които са били в училище и ДГ.Поне по мои наблюдения Peace
Щом имаш възможност,не се колебай

# 18
  • Мнения: 8
Благодаря ви за мненията момичета.
Мисти точно това което се е получило при вас ме притеснява подозирам, че и при нас ще е така. А за детството Мимс защо му отнемам детството, интересно ми е мнението защото и по-възрастните около мен така твърдят. Програмата в предучилищната и в подготвителната е една и съща това ми го потвърдиха днес, така че в училище няма да се учи повече от детската градина. Надявам се да му помогне да свикне с модела който ще трябва да спазва в първи клас и след това.


Това е лично мое виждане, не се сърди. Но съдя по синът ми който вече е студент. Той кара предучилищна в училище. Вярно, научи много от нещата под формата на игри, и се справя чудесно после в училище. Но се получи и страничният ефект от тази предучилищна - още в първи клас, той казваше, не ми е интересно ,това нали го учихме в предучилищната, няма смисъл да ходя на училище, скучно ми е...Друг е въпроса за детските градини, където пак е предучилищна до обяд, а след обяд децата спят. Мисля, че тук въпроса е как е по удобно на родителите, дали детето да е ангажирано до обяд или целия ден. Но нека не забравяме, че именно непринудената детска игра е най-ценния спомен от детството, а игра поднесена с учебен пред текст. Вярно е ,че и в детските градини и в училищата материала е така направен, че на децата да им е интересно. 

# 19
  • Мнения: 251
Някой може ли да ми отговори от колко годишни могат да посещават тази предучилищна. Сина ми стана на 4 и не му харесва в детската градина и на мен също, Мисля си за занимания на половин ден като детска занималня, ако има такова нещо можели да ми препоръчате.

# 20
  • Мнения: 3 164
ПГ в у-ще има на 5г и на 6г.
За 4годишни мисля все още няма Thinking

# 21
  • София
  • Мнения: 802
Аз само предимства намирам, но бабите около мен мърморят, че бил малък още ... в градината се спяло и като че ли това е единственото им в полза на градината. Освен това сина ми не иска в подготвителна група защото там се учело, което пък ме кара още повече да се замислям за записване в подготвителното за да свикне по-лесно с целодневното учене в първи клас.
Освен това ще мога да го водя и на други дейности които сега немога заради целодневната градина. Плуването ни например е от 16 до 17 часа и немога да го съчетавам с градина.

Ето това ме притеснява.
Имаш изразено нежелание от страна на детето + негова аргументация, защо не желае.
Ако го "натиснеш" въпреки волята му (както си запланувала), има риск младежът да подходи с нежелание и насила към целия учебен процес нататък, не само в подгответо. Опитай да го мотивираш така, че да чуеш лично от него съгласието му или да прояви ентусиазъм. Обясни му подробно, че и в училище, и в детската ще учат еднакви неща и по еднакъв начин, ще отделят еднакво време за обучение (защото това е така - програмите наистина са еднакви). Покажи му, ако можеш книжки и тетрадки, по които ще "учи", накарай го да реши 2-3 неща от началото и 2-3 от края на тетрадката. Вероятно ще се справи, което ще го успокои, че работата с ученето не е трудна. Заведи го в училището, което си избрала, вкарай го в предучилищния клас (сега там вярно няма деца, но той ще може да "вдиша" от обстановката и евентуално да я хареса) Отидете тържествено натам - облечени по друг начин, със съответните атрибути за училище - раница, аксесоари. Говорете с пазача тържествено: "Ще позволите ли на този ученик да влезе и да огледа класната стая? Довела съм този младеж да огледа училището - дали ни трябва позволение от директора?" и пр. Нека се почувства важен, друг, по-голям. Може и по пътя да му подхвърляш невинни лъжи: "Ауу, ей оня младеж как те гледаше, май ти завижда, че ще бъдеш ученик!" "Това малкото така ти зяпаше раницата, имам чувството, че и то иска същата!" Ако сте с бебето в училище, на излизане можеш да подхвърлиш на бебето: "Бебе, знам, знам какво ми казваш - искаш да останеш тук, в училище. Рано ти е още, бебе, много си малък. Не си голям като батко, ти си само едно бебе." - това ще повдигне много баткото.

Това са все някакви ескизи, които нахвърлям на прима виста. Ако може, мотивацията на Кристи да се промени в другата посока. Но ако не стане, може би е по-добре да го оставиш там, където ще се чувства уютно.
Съгласна съм много с Шони, че има деца, които по-трудно понасят тази промяна. И те не са по-глупави или неможещи, а просто са по-силно чувствителни в момента.
И, в края на краищата, 1-ви клас не е университет, нали? Всеки е минал през първи клас, няма страшно - учителите там ги обучават И на процес, И на концентрация, И на букви. Други са учителите, не са от подгответо, т.е. нямат изградено вече мнение за децата, а материалът включва всичко от подготвителното ниво - ненаучен няма да остане със сигурност  Peace Но най-важното според мен, е да не възприеме училищната институция като нещо, в което го заточват насила, против волята му. Това няма да го накара да влезе в съревнователната система с другите деца и е възможно обучението му да покуцуква.

# 22
  • Мнения: 4 709
Относно това, което се е получило при Мимс, дъщеря ми можеше да чете и да смята с числата до 10 още на 4, и точно затова бях решила, че ще пропусне подготвителната и на 6 ще тръгне на училище, а и тогава имаше малко деца, и колежките много ми се молиха, та причини колкото искаш. Има го момента с колко е скучно, но госпожата й намираше забавления от рода на четене на приказки докато другите учат азбуката, така че учителките си знаят работата, но проблемите бяха от рода на как да стоя на едно място цели 30 минути, защо трябва като бие звънеца да влизам в час и т.н.

# 23
  • Мнения: 617
Не искам да го пратя в училище за да учи. Нещата които ги учат в ПГ той ги знае. Може да събира и изважда до 15, знае и всички букви.. това което ще се учи. Не искам да го натискам да учи просто искам да разбере, модела на поведение в училище с часове, междучасия и че в часовете трябва да е концентриран и да слуша какво говори госпожата.
Кристиян е буино дете. В градината са го определили като непослушен и той все е до госпожата на стола и разбира се те са гневни към него защото не ги слуша и така е изолиран. Случвало се е дори да отида да му взема раницата от градината без да е ходил съответния ден там и децата ме посрещат с думите "Кристиян днес пак не слуша", повтарят го като мантра. Госпожата го връзлава с тиксо за стола /макар че тя отрича, но другите деца ми го разказаха/.
Та мисля, че е време да сменя модела на градината. Имам баба на разположение макар, че тя не одобрява идеята ми и сигурно дълго време ще се цупи.
Сандалка ето затова държах и на твоето мнение. Даваш ми много полезни насоки.
Мимс не се сърдя разбира се, всяко мнение ми е полезно  Hug
Благодаря на всички.

# 24
  • София
  • Мнения: 416
моргана, това, което казваш за тиксото звучи много страшно. Може би трябва да говориш с учителките много сериозно, дори и до директора да стигнеш. Аз изместих моята дъщеря в училището за предучилищна точно, защото учителката я беше удряла със златния си пръстен по главата, защото не се била строила в редичката. И тогава...изобщо, без да се замислям я записах в училището, което изобщо не ми беше близо, но от познати разбрах, че учителката била много добра.

# 25
  • София
  • Мнения: 62 595
В училищата обикновено групите са по-малки и е доста по-спокойно. Четири часа минават много бързо, децата не ги усещат и дори не им се тръгва на обяд. Обикновено са отделени от другите деца и междучасията им не съвпадат с тези на учениците, но дори когато се засекат на двора, големите се отнасят внимателно. Не вярвам да си мислите, че учениците са идиоти, които само гледат да мачкат малките. Допълнително, на децата им е интересно, чувстват се по-големи, а училищният звънецц има вълшебна сила, също и чиновете в стаята.

# 26
  • Мнения: 3 164
В градината са го определили като непослушен и той все е до госпожата на стола и разбира се те са гневни към него защото не ги слуша и така е изолиран. Случвало се е дори да отида да му взема раницата от градината без да е ходил съответния ден там и децата ме посрещат с думите "Кристиян днес пак не слуша", повтарят го като мантра. Госпожата го връзлава с тиксо за стола /макар че тя отрича, но другите деца ми го разказаха/.

Това ме кара да се замисля, че преместването е неизбежно.
   Госпожата го връзлава с тиксо за стола Shocked

# 27
  • Мнения: 6 031
В градината са го определили като непослушен и той все е до госпожата на стола и разбира се те са гневни към него защото не ги слуша и така е изолиран. Случвало се е дори да отида да му взема раницата от градината без да е ходил съответния ден там и децата ме посрещат с думите "Кристиян днес пак не слуша", повтарят го като мантра. Госпожата го връзлава с тиксо за стола /макар че тя отрича, но другите деца ми го разказаха/.

Детето вероятно не се чуства щастливо в ДГ.

# 28
  • Мнения: 398
И аз взех решението ЗА.

Единственият минус е за мен ,че ще имам всекидневен ангажимент да го прибирам на обяд.За детето само плюсове видях.

# 29
  • Пловдив
  • Мнения: 1 004
Момичета, полезна тема сте създали.
Моето дете ходи в градина, която не е одобрена по МОН. Тоест, ще трябва да кара подготвителна група на друго място. И това ще бъде училище.
Това, което мен ме притеснява, е дали не е много да кара 2 години предучилищна в училище? Няма ли да му стане наистина безинтересно в 1ви клас?
Обмислям варианта догодина да го оставя още една година в градината (като си платя глобата, затова, че няма да посещава ПГ) и да го запиша на 6г в училище в ПГ. Другият вариант е да го запиша догодина в ПГ, а на 6г направо в първи клас, но....нали е момче а всички казват, че те се развиват по-бавно от момичетата и не е добре да тръгват на 6г на училище....  newsm78 Въпреки че по умения сигурно ще е готов. Той на 4г вече събира и изважда... Но играта дали ще му бъде достатъчна до 6г... Съжалявам, малко изместих темата  Embarassed
Голямо мислене и чудене пада при мен. Ще съм благодарна на съвети и помощ от по-опитни майки.

Общи условия

Активация на акаунт