Училище по изкуствата Варна = неграмотници ?

  • 7 887
  • 31
  •   1
Отговори
  • Варна
  • Мнения: 616
 Малко глупаво заглавие, но май най-реално отговаря на въпроса, който искам да задам.
 И така, синът ми иска да смени училището в което учи в момента и реши, че може би иска да отиде в "музикалното" с рисуване след 4ти клас. След 7клас да кандидатсва за друга гимназия. След споделянето ми на това решение с няколко родители, почти всички ме погледнаха повече от смаяно и започнаха едни обяснения как в това училище всъщност излизали много добри музиканти, танцьори и т.н, но били пълни неграмотници относно основни предмети. Деца в 5,6ти клас не можели да четат гладко, математиката била под всякаква критика...Едва ли не ще затъпее тотално и никъде няма да го приемат след 7ми клас ...
 Не знам какво да правя в случая...да го подкрепя ли в избора му или ако наистина всички останали предмети остават на заден план, просто да му го обясня и да търсим други варианти за преместване.
 Някаква дори статистика за приеми и матури може би също ще ме насочи Peace

# 1
  • Варна
  • Мнения: 6 880
Моето мнение няма да ти помогне, нямам познати учили там ...
Но никога няма да забравя една случка от преди 3 години. На стари години записах шофьорски курс. Заедно с мен естествено младежи и девойки на по 18-20 години. Имаше едно момче от музикалното училище, карахме заедно кормуване. Та носи си той дипломата, копия на документи необходими за курса. Инструктора му казва да напише на всеки лист 'Вярно с оригинала' , да си напише името, подпис... Не мога да опиша шока като видях как е написал 'Вярност оргинала!' на всеки лист ... Инструктора му каза да ги занесе на тази която му е писала 5цата по български език.
Така и не си взе листовките докато групата не приключи курса ...
Не знам, предполагам е изключение, но дипломата му беше отлична а той беше меко казано тъп с огромно самочувствие.

# 2
  • Мнения: 24 467
... в това училище ... Деца в 5,6ти клас не можели да четат гладко, математиката била под всякаква критика...
Гладкото четене се учи и усъвършенства нейде до ІІ клас, поради което не може училище с прием от V-ти да е отговорно затова. Правопис се учи предимно в начална степен, сиреч до ІV клас. Познавам хора, завършили всякакви средни училища, че и ВУЗ, които не могат да събират и изваждат обикновени дроби и да пишат що- годе грамотно. За кандидатстването след VІІ клас доста хора не разчитат изобщо на училищната подготовка и минават или към домашна такава или към извънучилищна платена, та и там училището няма никаква роля.
Ако имам дете с талант в сферата на изкуствата, бих помислила за такова училище. Останалата подготовка без друго зависи от мен.
Виж по- скоро родители на деца, които учат там, а не на чули от някой, който чул от друг.

Последна редакция: пн, 07 окт 2013, 14:14 от Judy

# 3
  • дълбоката провинция
  • Мнения: 578
ако след VІІ клас ще търсите и ще кандидатства детето в друго училище, то тогава какъв и смисълът от училище по изкуствата преди това...

ако пък детето има талант и държи на рисуването, то тогава подготовката по другите предмети може да бъде наблюдавана и дори компенсирана с частни уроци (нямам как, по начинът, по който функционира образоватулната ни система винаги се налага нещо да се компенсира)

# 4
  • Мнения: 2 898
За съжаление и аз имам същата информация. Детето и добре да е ограмотено, трябва да се развива. Обучението не свършва в 4 клас. А там някакси нещата клонят само в полза на муз. инструмент, балета и т.н.

# 5
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 341
Опитай, после сподели и ти опит. Дано не е горчив като на изказалите се по-горе  Peace

Ако родителите смятат, че детето им е талантливо, ще намерят начини да го подкрепят в развитието му. Всеизвестен е и фактът, че децата бързо сменят приоритетите си: днес иска да рисува, утре иска бадминтон, вдругиден да танцува, да моделира, да пее... Топката е във вашето поле, а от играта не всеки излиза победител.

# 6
  • Пловдив
  • Мнения: 3 359
Като цяло имам впечатления, че в Пловдив поне в музикалното ни училище, в Художествената гимназия и в тази за сценични кадри и изкуства отиват ученици с талант в съответната област и с идеята да се развиват основно там. Всъщност, само в музикалното училище има среден курс, другите две са с прием след 7 клас - т.е. минали са вече курса на ограмотяване. Предполагам, че нивото е нормално, но не е достатъчно за сериозна подготовка.

# 7
  • София
  • Мнения: 752
Нямам информация за училището във Варна, но имам край мен достатъчно примери на хора, влезли в художествената академия, без да са учили в художествена гимназия. Пианист или балерина няма как да станеше, ако ти хрумне в 10. клас например, но художник - да. При тях ранната ориентация не е задължително условие. Peace Едно такова ориентиране още след 4-ти клас ми се струва прекалено рано. Особено щом имате съмнения за нивото на общообразователните предмети. Нищо не пречи детето да учи другаде и да кандидатства след 7-ми клас в художествена гимназия. А както казах, може и по-късно да започне сериозна подготовка. Да, трябват време и средства, но то с кое не е така.

# 8
  • Мнения: 3 211
И аз имам подобни наблюдения за музикалното, но за след 7клас.
Защо не погледнеш Хуманитарната от 5клас имат паралелки с рисуване и изкуства?

# 9
  • Варна
  • Мнения: 616
Много благодаря за мненията на включилите се  Peace Ще си помислим до края на годината. Той е в паралелка с рисуване от 1ви клас, в кварталнто оучилище, но не ми харесва класът му, нито класната която дойде.  Догодина ще са с друга, но все пак. Лутам се и за като муха без глава и май твърде много се вживявам  Embarassed

# 10
  • Варна
  • Мнения: 3 896
Аз имам подобни вълнения, засега свързани с 1 клас, но по този повод също разпитвах за "музикалното с рисуване", както си го кръстила. Синът ми е малък, но показва заложби в рисуването, записах го в частна школа.
Без да преразказвам всичко, което чух, обобщено звучеше така: По-добър вариант е добро училище с обща подготовка, а извън училище - добра школа по рисуване. Струва ми се удачно решение, особено в нашия случай - вариантите за паралелки 1 клас с рисуване не ми се сториха добри.

# 11
  • Мнения: 1 793
По-добър вариант е добро училище с обща подготовка, а извън училище - добра школа по рисуване.

 Peace

Имах колега от такова училище по изкуствата и общата му подготовка беше наистина зле.

Вижда ми се грешка по принцип едно дете толкова рано да бъде ориентирано в някаква конкретна посока. То човек на 18 кандидатства за висше и пак повечето са в чуденки за посоката, какво остава за още по-малко дете. Утре може да му писне изкуството, как ще се навакса пропуснатото с години...

# 12
  • Мнения: 2 898
Без да преразказвам всичко, което чух, обобщено звучеше така: По-добър вариант е добро училище с обща подготовка, а извън училище - добра школа по рисуване.

Много правилно си решила.

# 13
  • София
  • Мнения: 3 824
Има едно такова в София  - 144. Там учат всичко както си му е реда до обед. През останалата част от деня имат занимания по инструмент, танци или други репетиции. От това, което съм чувала от познати родители, те са доволни от общото образование. Дори се оплакват колко са взискателни учителите. Това с неграмотниците във варненското училище да няма нещо общо с баснята за лисицата и гоздето?
Като цяло за дете, което се занимава сериозно с нещо извън училище е много по-удобно занятията да са част от учебния процес. Най-малкото няма да губи време в пътуване и мъкнене на инструменти/пособия за рисуване насам-натам.

# 14
  • Мнения: 2 898
Това с неграмотниците във варненското училище да няма нещо общо с баснята за лисицата и гоздето?

Не, няма. Просто положението е такова. Набляга се на изкуството, а другото...

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт