От какво са съставени козметичните ни продукти? - 3

  • 42 285
  • 169
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 300
Здравейте!

В търсене съм на слънцезащитен крем с висок фактор за детенцето ми на 6 години. Раздвоена съм между страха от обриви (2-3 пъти се случи да се обрине от слънцето) и желанието ми да не го мажа с вредна химия. Иска ми се кремът да е с минерални филтри, но да не съдържа титаниев диоксид, а също и оксибензон. Постепенно отхвърлих повечето продавани в аптеките кремчета и се спрях на тези варианти:

Слънцезащитно мляко за бебета и деца SPF 30 Lavera - състав: Aqua, Caprylic/Capric Trigliceride, CI77891, Polygliceryl-3 Polyricinolate, Alcohol*, Butyrospermum Prakii Butter*, Heliantus Annuus Seed Oil*, Lauryl Laurate, Glycerin,Tricaprilyn, hydrogenated Castor Oil,Sommondsia Chinensis Oil*,Behenyl Beeswax, Stearyl Beeswax,Glycin Soja Oil*, Tocopheryl Acetate, Canola Oil, Prunus Amygdalus Dulcis Oil*,Prunus Armeniaca Kernel oil*, Beta-Carotene, Daucus Carota Extract*,Capsicum Anuum Extract, Calendula Officinalis Extract*, Lavandula Angustifolia Water*, Rosa Damascena Distillate*, Tocopherol, Ascorbil Palmitate, Stearic Acid, Alumina, Xantan Gum, Betaglucan, Parfum**,Limonene**,Linalool**, Geraniol**, Citronellol**, Citral**,Coumarin**, Eugenol**,Benzyl Benzoat**, Benzyl Alcohol**. * ingredients from certified organic agriculture ** natural essential oils

Kiss My Face Kids Defense Spf 50 - състав: Active Ingredients:Avobenzone (3%)Sunscreen , Homosalate (10%)Sunscreen , Octinoxate (7.5%)Sunscreen , Octisalate (5%)Sunscreen , Octocrylene (10%)Sunscreen
Inactive Ingredients: Actinidia Chinensis Fruit ExtractKiwi , Alcohol Denat. , Aloe Barbadensis Leaf JuiceAloe Vera , Ascorbic Acid Vitamin C , Dicaprylyl Carbonate , FragranceNatural , Garcinia Mangostana Fruit ExtractMangosteen , Glycerin , Helianthus Annuus Seed OilSunflower , Heptyl UndecylenateCastor Oil Derived , Hydrogenated Methyl Abietate , Linum Usitatissimum Seed OilLinseed , Lycium Barbarium Fruit ExtractGoji , Punica Granatum ExtractPomegranate , TocopherolVitamin E

Badger Company, Active Kids, Zinc Oxide Sunscreen Cream, SPF 30 - състав: Active Ingredient: Non-Nano Uncoated Zinc Oxide 18.75%, Ingredients: *Helianthus annuus (sunflower) oil, *cera alba (beeswax), essential oils of *citrus aurantium dulcis (sweet orange) and *citrus tangerina (tangerine), and CO2 extracts of *hippophae rhamnoides (seabuckthorn) and *vanilla planifolia (vanilla), tocopherol (sunflower vitamin E)*=Certified Organic

Какво мислите за съставките?
А и не знам дали 30 фактор ще е достатъчен? Преди 2 години пробвах с 25 фактор на Green People (това им е най-високия фактор), но се обрина. Не му беше достатъчен. Разбира се, пазя го от слънцето. Да не решите, че съм го намазала и съм го оставила на плажа по обяд  Simple Smile Напротив, дори и тениската е задължителна.
Ще оценя всяко мнение!   bouquet

# 46
  • варна
  • Мнения: 681
Здравейте,
от известно време все по-често ползвам бебешката течна пудра на Бочко вместо матиращ крем.Разбира се около очите слагам  околоочен крем,но ми се иска да видя мнение за състава на Бочкото и  да ми кажете според вас може ли поне за по-специални случай да го слагам,защото няма крем,който така дълго да ми държи фдт-а на мястото му.
състав-
AQUA,TAPIOCA STARCH,ETHYLHEXYL,ISONONANOATE,PEG-7,GLICERIL COCOATE,CAPRYLIC/CAPRICTRIGLYCERIDE,SODIUM POLYACRYLATE,PHENOXYETHANOL,ETHYLHEXYLGLYCERIN,CHAMOMILLA RECUTITA EXTRACT,BISABOLOL,PARFUM,DISODIUM EDTA

Предварително благодаря!

# 47
  • Мнения: 1 846
Здравейте, а някой да полза козметични продукти без парабени и да е сигурен че са без парабени? newsm78 Peace

# 48
  • Мнения: 9
Здравейте, а някой да полза козметични продукти без парабени и да е сигурен че са без парабени? newsm78 Peace

Съншайн,не ми се обиждай,ама въпроса ти е меко казано нелеп.Ако беше прочела темите нямаше да го зададеш in the first place.Вярно ,че темите са големи,ама си заслужават всяка отделена минута.Това разбира се,ако искаш да научиш основните неща,за да разпознаваш хубавата от лошата козметика.

# 49
  • Мнения: 1 167
Запис и от мен в Много полезната тема. Ще следя с интерес, но ми се струва че трябва да стана инжинер химик, за да мога да се чета и предпазвам малко от малко от вредните съставки. newsm78

# 50
  • Мнения: 222
Ще извадя тази тема от долапа с един въпрос относно натуралните масла.
Губи ли се от ефекта им, ако се добавят във вече готов крем по няколко капки в сравнение с това да се използват в чиста форма? Или е обратното?
В тази връзка как е по-добре да се използват маслата - преди лосион или след лосион, когато се мажат върху кожата?
На много места се споменава т.нар LOC метод за коса например - лосион - масло - крем (балсам), но в зависимост от типа на косата понякога обръщат местата на последните две.
Ако кремът така или иначе има емулсия и вероятно в него вече присъства масло от един или друг вид и това ще доведе до смесването им с натуралното масло - има ли значение всъщност последователността? В каква степен това важи и за кожата?

И един малко странен въпрос - маслата имат ли pH?

# 51
  • Мнения: 1 223
Ще извадя тази тема от долапа с един въпрос относно натуралните масла.
Губи ли се от ефекта им, ако се добавят във вече готов крем по няколко капки в сравнение с това да се използват в чиста форма? Или е обратното?
В тази връзка как е по-добре да се използват маслата - преди лосион или след лосион, когато се мажат върху кожата?
На много места се споменава т.нар LOC метод за коса например - лосион - масло - крем (балсам), но в зависимост от типа на косата понякога обръщат местата на последните две.
Ако кремът така или иначе има емулсия и вероятно в него вече присъства масло от един или друг вид и това ще доведе до смесването им с натуралното масло - има ли значение всъщност последователността? В каква степен това важи и за кожата?

И един малко странен въпрос - маслата имат ли pH?
Емулсиите (кремовете) са хомогенни двуфазни течно-течностни системи. Ако емулсията е В/М (вода в масло), лесно може да се добави масло към нея, защото маслената фаза е външна и непрекъсната. Ако обаче е М/В, което е много по-често срещания вариант, ще трябва да се разбърка по-енергично, за да може да се вкара маслото във вътрешната, прекъсната фаза. Винаги ефикасността на емулсиите е по-голяма отколкото на чистите продукти поради хетерогенния характер на кожата, която има основно бариерна роля, т.е. да не допуска нищо навътре. Най-горния кожен подслой е хидрофобен, но долните са хидрофилни, а емулсиите имат съставки, които "побутват" нещата навътре, още повече, че дроплетите (капчиците на вътрешната фаза) са малки, с размер на микрометри.
рН е отрицателен десетичен логаритъм от концентрацията на водородните катиони. Такива се наблюдават само и единствено във водни разтвори. С други думи маслата нямат рН.

# 52
  • Мнения: 222
Може ли да се разпознае какъв е видът на емулсията? (от аматьори имам предвид)
Значи емулсията е един вид като бутало, което вкарва водноразтворимите вещества в долните слоеве на кожата, така ли? А "влече" ли и съставки от маслата?
Попаднах на статии за маслото от ему за което се твърди, че има трансдермални свойства и може да проникне през всички слоеве на кожата и да действа като "храна" за клетките при възстановяна от изгаряния например, тъй като съставът му е много близък до този на човешката мазнина. Това, което ме обърква е, как маслата проникват през хидрофилните слоеве на кожата. Или логиката е, че те са хидрофилни, но не и "маслофобни" Simple Smile? И защо точно това масло е с такова свойство, останалите видове масла не го ли притежават?

След като маслата нямат рН, значи не би трябвало да променят киселинния баланс на кожата, когато се нанасят в чист вид, нали?

# 53
  • Мнения: 1 223
Може ли да се разпознае какъв е видът на емулсията? (от аматьори имам предвид)
Значи емулсията е един вид като бутало, което вкарва водноразтворимите вещества в долните слоеве на кожата, така ли? А "влече" ли и съставки от маслата?
Попаднах на статии за маслото от ему за което се твърди, че има трансдермални свойства и може да проникне през всички слоеве на кожата и да действа като "храна" за клетките при възстановяна от изгаряния например, тъй като съставът му е много близък до този на човешката мазнина. Това, което ме обърква е, как маслата проникват през хидрофилните слоеве на кожата. Или логиката е, че те са хидрофилни, но не и "маслофобни" Simple Smile? И защо точно това масло е с такова свойство, останалите видове масла не го ли притежават?

След като маслата нямат рН, значи не би трябвало да променят киселинния баланс на кожата, когато се нанасят в чист вид, нали?

Само горният слой е маслоподобен (липофилен), долните са водоподобни (хидрофилен, филен идва от гръцкото филос, обичам), така да се изразя. Т.е. маслата минават лесно само през първия, не и надолу. Разбира се под масла говоря общо, или водонеразтворими неща, като олио.
Видът на емулсиите може лесно да се познае - правите бързо пенетрират (наричате го попиване, което е грешно, понеже не всичко попива, а доста голяма част остава върху кожата), а с обратните се усеща като масажиращ ефект.
Незнам за маслото от ему, пълно е с глупости в нета, ако седна да обяснявам всяка една... Вижте от какво се състои едно масло, всяко едно има мастно-киселинен състав, който е доста специфичен.
Нещо, което е важно - кожата е човешки орган (най-големия при това!). В смисъл жива си е и в нея си текат процеси. Това че маслата нямат рН, не значи, че не могат да променят рН-могат да повлияят на някой процес, който да промени рН-о на кожата. Кожата най-добре се повлиява чрез всичко друго(хранене, навици, облекло, околна среда), и чак на последно място от козметиката. Но ако вашата кожа се нуждае от нещо конкретно, то с козметичен продукт шанса да и го доставите е много минимален. Кожата има първа роля бариерна функция и да не пуска какво има отвън.

# 54
  • Мнения: 222
Киселинността на маслата ме интересуваше, защото на едно място (известен американски сайт за масла) срещнах изрично посочено нивото  на рН на всяко масло, което продаваха, и се учудих, че съществува подобно измерване за нещо, в което не се очаква да съдържа вода. Повечето варираха между 4.5 и 5, а както се знае, това е нормалната киселинност на кожата. Нали след всяко измиване с продукт с по-високо рН от това се препоръчва да се ползва продукт с по-близко до това на кожата, за да се възстанови състоянието й и да се избегне раздразнение. Затова и се чудех дали ползването на масла помага за това възстановяне или не.

Проучих въпроса за маслото от ему. Композицията му от мастни киселини може да се види тук или подобна е
Цитат
C14:0 myristic 0.8
C16:0 palmitic 21.5
C16:1 palmitoleic 4.8
C18:0 stearic 10.9
C18:1 oleic 45.6
C18:2 linoleic 13.9
C18:3 linolenic 0.6

Обясняват, че трандермалното му свойство се дължи на това, че няма phosphorus(фосфорни) молекули, които кожата един вид не ги "обича" и не им позволява да проникнат. Затова маслото влизало успешно навътре през всички слоеве и стигало дори до мускулната тъкан, за да ги облекчи при болка например. Сравнят го с DMSO и алое гел от свежи листа. Информацията за това е оттук, където има и раздел с цитати от проучвания. Доколкото схванах, все още не е съвсем ясно на какво се дължат изцеряващите свойства на маслото, професорът, който е правил изследвания смята, че е по-скоро заради пропорцията на мастните киселини, отколкото заради самия състав.
На същото място се споменаваше за други масла със свойството да проникват - като маслото от норка или пък това от чаено дърво. Оттам възникна и питането ми как и дали се случва наистина маслото да премине липидния слой на кожата и да влезе в хидрофилните, както се твърди.
Ако се налагат дълги обяснения, мога да чета - само ми трябва линк Wink .

# 55
  • Мнения: 1 223
Киселинността на маслата ме интересуваше, защото на едно място (известен американски сайт за масла) срещнах изрично посочено нивото  на рН на всяко масло, което продаваха, и се учудих, че съществува подобно измерване за нещо, в което не се очаква да съдържа вода. Повечето варираха между 4.5 и 5, а както се знае, това е нормалната киселинност на кожата. Нали след всяко измиване с продукт с по-високо рН от това се препоръчва да се ползва продукт с по-близко до това на кожата, за да се възстанови състоянието й и да се избегне раздразнение. Затова и се чудех дали ползването на масла помага за това възстановяне или не.

Проучих въпроса за маслото от ему. Композицията му от мастни киселини може да се види тук или подобна е
Цитат
C14:0 myristic 0.8
C16:0 palmitic 21.5
C16:1 palmitoleic 4.8
C18:0 stearic 10.9
C18:1 oleic 45.6
C18:2 linoleic 13.9
C18:3 linolenic 0.6

Обясняват, че трандермалното му свойство се дължи на това, че няма phosphorus(фосфорни) молекули, които кожата един вид не ги "обича" и не им позволява да проникнат. Затова маслото влизало успешно навътре през всички слоеве и стигало дори до мускулната тъкан, за да ги облекчи при болка например. Сравнят го с DMSO и алое гел от свежи листа. Информацията за това е оттук, където има и раздел с цитати от проучвания. Доколкото схванах, все още не е съвсем ясно на какво се дължат изцеряващите свойства на маслото, професорът, който е правил изследвания смята, че е по-скоро заради пропорцията на мастните киселини, отколкото заради самия състав.
На същото място се споменаваше за други масла със свойството да проникват - като маслото от норка или пък това от чаено дърво. Оттам възникна и питането ми как и дали се случва наистина маслото да премине липидния слой на кожата и да влезе в хидрофилните, както се твърди.
Ако се налагат дълги обяснения, мога да чета - само ми трябва линк Wink .
Моля ви, дайте да не ме карате да обяснявам кое какво в сайтове като тези, които сте посочили.
Аз съм работил с DMSO, купете си това масло от ему и пробвайте да разтворите вода в него. Ако стане, дайте да коментираме. А дали кожата "не обичала фосфор" ви препоръчвам да попрочетете за фосфолипидите и дали имат почва при човека.
Ето ви нещо наистина сериозно и донякъде работещо:
http://www.jwsolutionssoftware.com/
Лично аз и още почти стотина души имахме честта преди 5.5 години да ни бъде презентирана лично от този професор, лека му пръст, неговия метод.

# 56
  • Мнения: 5 037
Мога ли да помоля за коментар на серум със следните съставки:
Water/Aqua/Eau, Glycerin, Polysorbate 20, Rhodiola Rosea Root Extract, Aloe Barbadensis Leaf Juice, Soluble Collagen, Glycoproteins, Valine, Threonine, Glutamic Acid, Phospholipids, Tocopheryl Acetate, Retinyl Palmitate, Ascorbyl Palmitate, Glycyrrhiza Glabra (Licorice) Root Extract, Phyllanthus Emblica Fruit Extract, Sorbitol, Glyceryl Acrylate/Acrylic Acid Copolymer, Carbomer, Triethanolamine, Disodium EDTA, Phenoxyethanol, Ethylhexylglycerin

Интересува ме дали има в достатъчна степен антиоксиданти и противостареещи съставки, за да има превантивен ефект. Нищо не намерих в интернет за екстракта от родиола /или както се нарича това растение на български/, но след него виждам няколко антиоксиданта.
 
За информация - продуктът е Concentrated Beauty Serum на Barielle - марката ми е непозната. В момента има намаление.

# 57
  • София
  • Мнения: 2 382
Бихте ли могли да ми кажете дали този състав е читав (не се вманиачавам и не използвам био козметика, но гледам да се старая да използвам козметика, която поне не е съставена само от гадости  Tired ) - Water, Glycerin, Butyrospermum Parkii (Shea) Butter, C10-18 Triglycerides, Caprylic/Capric Triglyceride, Cetearyl Alcohol, Ethylhexyl Palmitate, Cetyl Palmitate, Glyceryl Stearate, Peg-100 Stearate, Dimethicone, Mangifera Indica (Mango) Seed Butter, Fragrance, Cocos Nucifera (Coconut) Oil, Phenoxyethanol, Sodium Acrylate/ Sodium Acryloyldimethyl Taurate Copolymer, Isohexadecane, 1,2-Hexanediol, Caprylyl Glycol, Polysorbate 80, Sorbitol, Cassia Angustifolia Seed Extract, Gardenia Tahitensis Flower Extract, Vanilla Planifolia Fruit Extract, Hydroxyethylcellulose, Tocopherol, Potassium Sorbate, Helianthus Annus (Sunflower) Seed Oil.

Съставът е от масло за тяло на Сефора, което се отразява чудесно на кожата ми , но съставът му не ми говори нищо  Blush

# 58
  • Мнения: 4 605
Аз се интересувам от тези съставки : Съставът му е: Aqua, Helix Aspersa Snail Extract, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Glycerin, Chlorella vulgaris extract, Acrylates/C 10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Triethanolamine, Parfum, Allantoin, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone.

Скоро не е писано в темата, дано някой отговори:)че все пак за лице става дума:)

# 59
  • Щастлива мама на 3 слънца
  • Мнения: 2 169
Мили момичета много яко се обринах от този крем

ЛА РОШ ЕФАКЛАР ДУО ПЛЮС КОРИГИРАЩ КРЕМ - ГЕЛ ПРОТИВ НЕСЪВЪРШЕНСТВА И ОТПУШВАНЕ НА ПОРИТЕ 40 мл.
ето и съставките : QUA / WATER, GLYCERIN, DIMETHICONE, ISOCETYL STEARATE, NIACINAMIDE, ISOPROPYL LAUROYL SARCOSINATE, SILICA, AMMONIUM POLYACRYLDIMETHYL TAURAMIDE /AMMONIUM POLYACRYLOYLDIMETHYL TAURATE, METHYL METHACRYLATE CROSSPOLYMER, POTASSIUM CETYL PHOSPHATE, ZINC PCA, GLYCERYL STEARATE SE, ISOHEXADECANE, SODIUM HYDROXIDE, MYRISTYL MYRISTATE, 2-OLEAMIDO-1,3-OCTADECANEDIOL, NYLON-12, POLOXAMER 338, LINOLEIC ACID, DISODIUM EDTA, CAPRYLOYL SALICYLIC ACID, CAPRYLYL GLYCOL, XANTHAN GUM, POLYSORBATE 80, ACRYLAMIDE / SODIUM ACRYLOYLDIMETHYL TAURATE COPOLYMER, PENTAERYTHRITYL TETRA-DI-T-BUTYL HYDROXYHYDROCINNAMATE, SALICYLIC ACID, PIROCTONE OLAMINE, PARFUM / FRAGRANCE (CODE F.I.L. B161126/2).

според вас кое е по дразнещо Sad

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт