За телефон 112

  • 1 146
  • 11
  •   1
Отговори
  • Мнения: 111
 Интересно ми е да прочета , какво мислите вие, за телефона за спешни повиквания 112? Обаждате ли се при нужда? И по-точно при какви обстоятелства?Ако не го правите какво ви спира?
 Мислите ли, че адекватно обслужват нуждаещите се?

Аз звъня, когато сметна, че е необходимо.Звъняла съм както за катастрофи, така и за хора в безпомощно състояние на улицата.При последния такъв, имаше хора, които искрено се учудиха на постъпката ми.Била съм си създавала излишни главоболия.
До сега не съм получавала твърде неадекватно обслужване.Е имала съм моменти, в които, ми се е искало да не ме засипват с въпроси, а просто да придвижат необходимите органи към мястото на събитиети, но пък в последствие, като се размисля и съм намирала логика във питанките от тяхна страна.Напоследък обаче , чувам от различни групи хора, как там никаква работа не се върши.Едва ли не търсят начин да те объркат , а не да помогнат. И просто от чист интерес , искам да знам какво е всеобщото мнение Simple Smile

# 1
  • Луната ни пази
  • Мнения: 3 008
Аз редовно звъня на 112. В смисъл, когато имам необходимост, при различни случаи. Винаги има адекватна реакция. И мен ме дразнят купищата въпроси, но според мен има реална причина за тях, да преценят действително ли е спешен случая, реален ли е сигнала. При един критичен случай ме свързаха с медицински специалист да ме насочва до идването на линейката. Обаждала съм се и за силен шум, например, реакцията беше много бърза. Една приятелка я ухапа мишка, свързаха я с доктор да и даде съвет. Горния случай беше при катастрофа и действително трябваше адекватна първа помощ. Някои неща ги знаех, но ако не беше докторката на телефона, човека и без крак можеше да остане...

# 2
  • Мнения: 9 865
В последните 3-4 г. съм се обаждала точно веднъж. Един пластмасов контейнер гореше със страшна сила (разбирай огромни пламъци отвътре) пред НАТФИЗ, в центъра на София, и на никого сякаш не правеше впечатление.
При позвъняването ми казаха, че това не било от тяхна компетентност. Проведохме един дълъг и тъп разговор. Предполагам, че до идването на пожарна/пожарогасител, контейнерът е бил вече съсипан, не можех да чакам повече от 10-15 мин., за което време никаква реакция нямаше.
Това, което ме изнерви беше тонът на операторката, все едно наистина не я интересуваше моето обаждане. Какво толкова, горящ контейнер, а че е опасен, че се топи, че смърди и може да пламне нещо в съседство, бели кахъри... Избягвам да звъня вече. В краен случай, разбира се, бих се обадила.

# 3
  • Мнения: 25 615
Звънила съм само веднъж, преди години. Освен че бяха много любезни, реагираха веднага - до 2-3 минути вече имаше полицейска кола на мястото, веднага след това дойде и втора. И не само дойдоха, но и хванаха, когото трябваше да хванат. Според тях, ако повече хора се обаждат веднага, когато пред очите им се извършва някакво престъпление, престъпността рязко ще намалее.
Сега не знам как е и се надявам да не ми се налага да разбирам.
А, и никой не ми отмъсти затова, че му секнах престъплението и го закопчаха. Въпреки че се представих с трите си имена и се знаеше къде живея. Така че престъпниците не са чак толкова отмъстителни, нито полицаите - толкова корумпирани. Т.е. - това не е оправдание да си заравяме главите във възглавниците и да се правим, че не виждаме и не чуваме, когато някъде край нас се извършва престъпление. Ако не за друго, поне затова, че утре не се знае дали ние самите няма да сме потърпевшите...

# 4
  • Cофия
  • Мнения: 1 212
Звъня им за доста неща -  заради кретена, който щеше да ме отнесе на светофара -  казах номера му, случката беше пред поне 6 камери, та дано поне глоба за неправилно изпреварване да е отнесал...... ама едва ли.
Последно им се обадих за голямо блъснато куче на магистралата, после 5-6 пъти ми звъняха разни хора, за да уточним местоположението на животното.

# 5
  • Бургас
  • Мнения: 241
Звъняла съм им само веднъж- за горящ контейнер, над който имаше дърво, което вече започваше да гори. Пожарната дойде за отрицателно време. Проблем се оказа, че операторите поискаха името на улицата, на която се намирам и моите ориентировъчни обяснения по хотели и тенис-кортове не бяха приети (добре, че все пак се сетих как се казваше улицата Simple Smile). После разбрах, че просто 112 не е в Бургас и хората не са длъжни да знаят "абе улицата на хотел Приморец" коя е точно Simple Smile
В случая доста се зачудих не е ли по-експедитивно да звънна направо на пожарната.

# 6
  • Мнения: 4 500
Божеее, телефон 112  Sick Случката се развива в София, преди 2 години. Сутринта ставам, пия кафе и изведнъж ми се схващат ръцете и краката - не го отдадох на нищо, закъснявах за работа. След 2-3 мин обаче и говора стана странен, все едно упойка за зъб са ми слагали. Сама с дете на 7 години, звъня на 112 и оттам като се почна олелелле боже - обяснения, приказки. 15 мин по-късно няма ги, мъжа ми си върна обратно от работа, а детето ми направи през това време айрян, чаша вода отделно с малко захар и яко сол в айряна. 40 мин по-късно...линейката все още пътува към нас, все пак съм в София....55 мин по-късно ми става по-добре и мъжа ми звъна на 112 да каже, че вече няма смисъл да идва. Те казали добре. Излизаме от нас 1 час и нещо по-късно да идем до ЛЛ - поне 1 кръвно да премери, отпред линейката  ooooh! Казвам на лекаря, знам че не сте виновен, моля отидете на сигнал, където може би човек се нуждае от вас, аз се оправих с подръчни средства.....

# 7
  • Мнения: 718
Веднъж ми се е налагало, веднъж съм звънила. Случаят беше повече от спешен, реагираха изключително адекватно - на четвъртата минута (не се шегувам, бях на местопроизшествието) пристигна линейка (не знам дали дойдоха толкова бързо, понеже произшествието се случи в самия център на София на много знаково място, което няма как да се сбърка, или имаше линейка наблизо, но е факт, че все едно бяха летели), пожарната пристигна 2-3 минути по-късно, но тя и диспечерката ме беше разпитала по телефона и стана ясно, че няма непосредствена нужда от пожарна кола.
Факт е, че жената на телефона ми задаваше леко малоумни въпроси, но предполагам, че е по-добре да се знаят максимално много детайли, които да предадат на екипа, който пътува към мястото. Освен това ми вдигнаха на първото позвъняване (първия тон "свободно", който чух).

# 8
  • Мнения: 1
преди няколко дни на приятеля ми му призля в колата докато караше,обадих се на 112 за линейка защото човека беше вече в безсъзнание.От там като се почнаха едни приказки едни въпроси.... #2gunfire .така или иначе линейка не дойде защото нямало.имаше ли смисъл да  губим време в празни приказки докато човека до мен  умираше  #Cussing out!!??Не ми се мисли какво щеше да стане ако нямах шофьорска книжка или ако момчетата които случайно минаваха не ми бяха помогнали да го преместим от шофьорското място.а болницата е  на 3 минути от мястото където бяхме  ooooh!

# 9
  • София
  • Мнения: 1 762
Звъняла съм за много неща. Дори да питам защо има задръстване на петолъчката, а децата са в един рейс и не знаят какво да правят. Служителката ме успокои, даде ми информация. Звъняла съм за инциденти. Дори и заради високата кръвна захар на майка ми. Тогава пък ни свързаха с ендокринолог, за да ни даде адекватен съвет  Peace
Неминуемо има и некоректни и дръпнати служители. Но като цяло съм благодарна на тези хора  Peace

# 10
  • Мнения: 6 323
Звъняла съм. Противоречиво ми е мнението и отношението. Имам чувството, че много зависи на кой оператор попаднеш.

Два пъти ми се е налагало заради спешен медицински случай да звъня - температурен гърч на малката ми дъщеря и неспиращо повече от 40 мин. обилно кръвотечение от носа на дребната. И двата пъти бяха много любезни, свързаха ме и директно с медик, за да ми даде съвети какво да правя докато чакаме линейката да дойде.

Обаждала съм се и заради голям пожар покрай междуселски път - също се отзоваха.
Три пъти обаче се обаждах заради огромна пречупена на две топола, чиято горна част застрашително бе надвиснала над тротоар и натоварен път, рискувайки да падне и да убие някого - никакъв ефект нямаше.

# 11
  • при късмета
  • Мнения: 24 006
Звъняла съм няколко пъти, като че ли, това е най-точно определено
Звъняла съм. Противоречиво ми е мнението и отношението. Имам чувството, че много зависи на кой оператор попаднеш.
Звъняла съм за горяща кофа пред блока, свързаха ме с пожарната с мнооооого увещаване. Пожарникаря ми вика " толкова ли няма кой да го изгаси"  ooooh! аз да сляза, комшии да викам, а се сетиха да ме питат дали горящата кофа може да запали коли или нещо друго, чак накрая. Накрая се принудих отново да питам за името му, като му обясних, че посред нощ не мога нито да слизам да върша тяхната работа, нито комшии да викам, защото не мога да оставя бебе само вкъщи.
Звъняла съм за жена в безпомощно състояние посред зима, паднала на леда. Изглеждаше като наркоманка, защото не миришеше на алкохол, но тогава реагираха адекватно.
Звъняла съм и за случай на пуснато куче пред градината на детето и се хвърляше на всичко наред. Беше го извела една циганка, която дори си позволи да посегне на майка направила й забележка. От 112 ми казаха да звъня дириктно на дежурния в РПУ и отказаха те да предадат случая. Да съм била стояла там и да съм чакала  ooooh! Аз хубаво да чакам, ама циганката с кучето как да принудя  newsm78 20 мин. никой не дойде и си тръгнахме накрая

Общи условия

Активация на акаунт