Откога оставихте детето да учи само вкъщи?

  • 19 382
  • 263
  •   1
Отговори
  • Там където има любов
  • Мнения: 247
Синът ми е втори клас и ходи на частна занималня което ме обременява много финансово. Чудя се дали няма да може да се справя сам в къщи или е още много малък. Проблемът е, че е доста мързелив и някак си гледа да си остави ученето за "друг път". От друга страна си мисля дали не го задушавам с цялото това обгрижване, занимални, уроци и т.н
От кога е нормално да се оставят децата по самостоятелни? И всички деца ли могат да справят с не леките домашни?

Последна редакция: пт, 28 фев 2014, 09:15 от Редактор*

# 1
  • Пловдив
  • Мнения: 1 665
Моята дъщеря е във 2 клас също. По принцип ходи на занималня, но ако я взема на обяд в петък, в събота или неделя си пише сама домашните. Никога не съм учила с нея, нито имам намерение да го правя. Възпитана е да знае кое е нейна отговорност и да си пише домашните самостоятелно. Знае, че ако не са написани до 20:00 часа в неделя, в понеделник ще е без домашна. Нито я подканям, нито я следя. Разбира се, ако има въпроси, винаги съм насреща за съдействие и помощ.
Едно дете във 2 клас е достатъчно голямо, за да бъде самостоятелно и да може да учи/да се занимава само.
Друг въпрос е, че не я оставям сама вкъщи.
Домашните във 2 клас според мен не са никак тежки. Подчертавам пак, че вкъщи изобщо не учим, не дописваме, изобщо не се занимаваме дружно и организирано всеки ден. Също и в събота и неделя.

# 2
  • Там където има любов
  • Мнения: 247
Да единият проблем е, че не ми се иска да го оставям сам в къщи, а другият, че не е особенно разтревожен, че е без домашно за другият ден  ooooh!.

# 3
  • София
  • Мнения: 62 595
Във втори клас, изобщо в начална степен са все още несамостоятелни, нямат самокритично отношение, защото са малки и незрели. В първи и втори клас се иска постоянно работа с детето - да се видят домашните, да се обяснят, да се направи нещо допълнително, да се види къде на детето "му се клатят краката". Каквото се изпусне в начална степен, особено в първи и втори клас, много трудно се наваксва нататък и детето си го влачи до гимназия. Не си правете илюзии за самостоятелността! Дори тези, които твърдят, че не пипват с децата си, меко казано премълчават някои подробности, а в по-сериозен разговор се оказва, че или има друг от семейството с тази задача, или е нает учител, или "хвърлянето на око" се изразява в допълнителни диктовки и задачи.

# 4
  • Пловдив
  • Мнения: 40 858
Нали си има държавна занималня?Кое не ти харесва там?

# 5
  • Пловдив
  • Мнения: 1 665
Ох,  Андариел, говориш си малко ей така...
Моето пък е доказателство за точно обратното...Но не защото си е такова, ами защото сега бера плодовете на това, което предишните 7 години съм възпитавала.... Wink
Нито имаме нает учител, нито баба, която да се занимава с детето...И нищо не премълчавам...
Да, освен че съм достатъчно умна, за да си имам тънки начини, под формата на игра, да видя как се справя детето...
Представи си, то само си пише задачи на бяла дъска с маркер, решава ги и ми ги носи да ги проверя... Crazy Не защото сме изключително семейство или детето е гений...
Децата могат и искат да са самостоятелни и тази самостоятелност трябва да се насърчава. Така стават също отговорни и се учат да понасят последствията от действията си...
Освен това сме говорили за организацията на времето, за това колко е по-добре да си напише набързо домашните и после да играе и да не ги мисли и други подобни...Разбира се, това в подходяща форма. И също винаги й давам право на избор и тя знае, че не е мой проблем, ако е без домашна. Нейна си работа...

# 6
  • In someone's dreams
  • Мнения: 118
Аз оставих дъщеря ми в трети клас сама в къщи. Първи клас бях в майчинство, втори имаше частен учител за по два часа в къщи, трети беше вече сама.

И моята хубавица не и беше съвестно да е без домашна, за това имаше голям контрол от моя страна, което си е изморително. Много често тепърва се почваха домашните след като се прибера от работа.

Нещата се оправиха когато стана в 5 клас и я приеха в ПМГ. Там вече и стана кофти да е без домашна, но и много ги надъхват децата да учат.

# 7
  • София
  • Мнения: 62 595
Разбира се, че говоря ей така! Нищо не зная, нищо не разбирам! Моите, понеже са глупавички, се занимавах с тях. Твоето, не се съмнявам, е от умните, а и ти си "имаш тънки начини".

# 8
  • Пловдив
  • Мнения: 1 665
Точно писах горе, че не е изключително дете, нито пък аз съм изключителна....Нито имам такива претенции...Казах, възпитавам в отговорност и самостоятелност, през лятото, да, работя с детето колкото и когато мога, но през учебната година всичко си върви ей така. Което не значи, че съм незаинтересувана или не знам кога какво се учи. Освен това детето е научено да споделя и само да търси помощта ми за неща, които са му трудни.
По същата логика може да се каже, че ти си изключително отговорният родител, а аз съм безотговорна и съм го оставила на самотек.  Crazy Crossing Arms Хайде сега някой да ме порицае!
Мисля, че е добре родителите да влагат повече време да възпитават у децата си отговорност, самостоятелност, желание да учат и радост от това, вместо ежедневно да стоя над главите им от 17:00 до 20:00 часа и да ги ръчкам, молят и т.н. да учат...
И най обичам обобщения от сорта: ама ако не учиш с него, ще изостане...
Не си спомням някой някога да е учил с мен, освен да са ме изпитвали, когато съм ги молила...Ами не изостанах...

# 9
  • Там където има любов
  • Мнения: 247
Нали си има държавна занималня?Кое не ти харесва там?
При нас в държавната не стана. Оказа се, че в първи клас все едно не сме били. Да не говорим, че пречи на всички деца там, а и много често се прибираше без домашни. Госпожите вдигаха ръце от него (разбирам ги).

# 10
  • In someone's dreams
  • Мнения: 118
Момичета, не се карайте.

Класната на щерката има следната теория по въпроса:
В училище има 4 вида деца:
1-ите са тези, които могат и се справят сами
2-ите са тези, които могат, но са по-стеснителни, неуверени, мързеливички и т.н.
3-те са тези, които не могат, но много искат да могат
4-те са теази които нито искат, нито могат

Страшното е когато детето ти е в четвъртата категория.

Моята дъщеря знам, че може, но си я домързява и ако я оставя .... не знам какво ще стане, но няма да е добро. И изобщо не мисля, че е защото не съм я възпитала добре. Има и деца, които си учат с желание. Всякакви има, защо се карате и си ги сравнявате ...

# 11
  • София
  • Мнения: 62 595
тъй, тъй, ако още малко се разговорим ще се окаже, че не е баш толкова самостоятелно, колкото го изкара в първия пост! Това не е самостоятелност.

Фейвърит, само дето трябва да я питаш вашата класна какво точно има предвид под "справят се сами". За едно 7-8-годишно дете справянето самО е да знае, че трябва да си напише домашното, да си прочете урока, без да го ръчкаш и буташ, да му висиш на главата за всяко изречение или задача. Това справяне само не е справянето само на големите ученици.  Peace

# 12
  • Пловдив
  • Мнения: 40 858
Нали си има държавна занималня?Кое не ти харесва там?
При нас в държавната не стана. Оказа се, че в първи клас все едно не сме били. Да не говорим, че пречи на всички деца там, а и много често се прибираше без домашни. Госпожите вдигаха ръце от него (разбирам ги).
Според мен ще е трудно тогава сам да се организира  Rolling Eyes или може и обратното да стане.

# 13
  • Мнения: 24 467
От втори клас. Вкъщи имахме бавачка за брат му, та до ІV клас не е бил сам, но тя нямаше нищо общо с подготовката на големия за училище. Готвил се е сам, аз вечер контролирах. Наложи му се да свикне. Сам се справя и сега.

# 14
  • Пловдив
  • Мнения: 1 665
Кое, Андариел, не е самостоятелност?  newsm78
Да му давам диктовки през лятото, но да не го занимавам през учебната година ли?
Пита се тук за домашните. Само сяда да ги пише, не го питам ама каква ти е домашната, не го подканям, не сядам до него да му давам насоки...
Цитат
За едно 7-8-годишно дете справянето самО е да знае, че трябва да си напише домашното, да си прочете урока, без да го ръчкаш и буташ, да му висиш на главата за всяко изречение или задача.
Че тъй де, ето това е самостоятелно...

Общи условия

Активация на акаунт