Още една история за наглостта на банките.

  • 33 443
  • 257
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 447
Е, след пусната молба се оказа незаконно - длъжни са да те уведомят за това, че излизаш на червено и започваш да дължиш пари.

Тук съм съгласна - пращат се писма или уведомления по пощата или в електронен вид в зависимост от избрания от клиента начин за комуникация с него. Банката е длъжна да се информира какъв е удобният начин да се свърже с клиента при нужда, в някои банки се отбелязва при откриването на сметката в самите документи.
Относно сроковете, мисля, че всяка банка си има правила, но съдейки по моя опит, три месеца след изчерпване на салдото по сметката са длъжни да пуснат уведомление - точно с цел да не се трупат големи такси "в опашка" и да не се ощетяват клиентите. Друг е въпросът колко от клиентите обръщат внимание на писмата и отиват да си закрият ненужните сметки.
Което вече води до следващия проблем - повечето хора не умеят да управляват добре собствените си финанси и после обичат да обвиняват за това банките или който друг е под ръка. Все някой друг да е крив... Stop

# 16
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 888
Благодаря за информацията за директивата... Може би това лято ще загубя още няколко часа с банката

# 17
  • Мнения: 355
Нищо не съм получавала от банката. Нашите не биха изхвърлила каквито и да било писма/документи за мен.
А нормално ли е да ми откажат закриване на сметката, защото не съм я открила в клон София, а в клон Пловдив/на същата банка/? А в клон Пловдив да ми кажат, че трябва да изчакам 5 дни, за да я закрия.
Започвам отново да им набирам и ще взема да подам една жалба като се прибера у дома  Mr. Green

# 18
  • Мнения: 447
А нормално ли е да ми откажат закриване на сметката, защото не съм я открила в клон София, а в клон Пловдив/на същата банка/? А в клон Пловдив да ми кажат, че трябва да изчакам 5 дни, за да я закрия.

За мен не е нормално. На мястото на служителя, при когото сте попаднали, бих Ви приела документите и бих ги изпратила сканирани (а после и в оригинал по пощата) на клона, в който е открита сметката. Така проблемът Ви можеше да се реши лесно и без излишно разкарване, но е въпрос на добросъвестност и компетентност.

Вероятно повечето тук са заподозрели, че съм банков служител. В момента непрактиткуващ, но все пак се числя към тази сфера. Честно казано, излязох по майчинство с огромно облекчение, защото ми беше омръзнало да виждам подобни неща, да се сблъсквам с безхаберие и немарливост от страна на колеги. Неслучайно го има това осезаемо обществено недоволство срещу банковите служители и банковите институции. До голяма степен разбирам хората, които се оплакват от банките, защото често наистина имат основание. Не разбирам колеги, които се отнасят с клиентите си пренебрежително и грубо - в крайна сметка, ако клиентите ги няма, ние оставаме без работа, нали така?! Клиентът плаща, за да получи качествена услуга. Няма ли я, отива другаде. Крайно време е тази простичка истина да се проумее! Впрочем, тя важи за всички сфери, не само за банките.

Има, разбира се, и друга страна на медала - уважението би трябвало да се заплаща с уважение. Не можеш да се държиш просташки с някого и да очакваш любезно отношение и отзивчивост. Всеки си има достойнство, в крайна сметка, а то не се плаща с парите, които клиентът оставя в банката.

Малко се отклоних, но се надявам, че съм била правилно разбрана. Била съм и от двете страни на гишето, така че мнението ми може да се счита за относително безпристрастно. Peace

# 19
  • Абсурдистан
  • Мнения: 3 321
Аз съм в същото положение с ПИБ. Даже мислех да пескам тема. По неизползвана сметка са ми се натрупали 50 лв. Търся съвет какво да направя. Жалбата какво да съдържа някякъв примерен текст да ми дадете моля

# 20
  • Мнения: 447
Аз съм в същото положение с ПИБ. Даже мислех да пескам тема. По неизползвана сметка са ми се натрупали 50 лв. Търся съвет какво да направя. Жалбата какво да съдържа някякъв примерен текст да ми дадете моля

Проучи дали в договора ти е записано, че банката трябва да те уведоми, ако се изчерпа салдото или се натрупат такси и колко трябва да са те. Принципно, както и по-горе писах, следва да те уведомят, ако излезеш "на червено". Стъпи в жалбата си на това. Помоли ги да ти покажат писмото, с което те уведомяват. Надлежно изпратените уведомителни писма се завеждат с изходящ номер и от тях следва да се пазят копия. Peace

# 21
  • Мнения: 10
http://www.ccbank.bg/media/filer_private/obshti_uslovia.pdf

Това са общите условия на ЦКБ. Няма начин да не сте се подписал, че ги знаете (вижте най-долното тире). И там пише:

- Чл.106. Всички предвиждани промени в рамковия договор, отнасящи се до промени в
предварителната информация се предоставят от Банката на Клиента предварително на
хартиен или друг дълготраен носител (чрез изпращане на електронна поща) или се
обявяват на сайта на Банката и в офисите за работа с клиенти, в срок не по-малко от два
месеца преди датата, на която е предложено промените да влязат в сила

.
.
.
.
.
.

Тези условия са от 2009 година, но и преди това е имало подобни. Общо взето изпадаме в ситуацията "кьорав карти не играе". И пак казвам - ако има нарушение нещата се оправят в съда. Организирането на кампании срещу банките е подсъдно.

На теб и на другите банкови служители да кажа:
Моя договор, ОУ и тарифа са от 2006 г. Да не говорим, че едностранно промени по договор малко не е редно (даже да е законно - а то май и не е).
Как пък ИЛИ-то в чл. 106 е винаги в полза на банката. Ами да ми бяха пратили писмо. Тук е проблема - едно ИЛИ е разликата дали аз знам или не. Доста голяма разлика нали?

# 22
  • Мнения: 2 398
За всички клиенти на ЦКБ - вижте си добре в сайта, има промени в таските.
Запомних , че от 31.03 - таксата за сметка с дебитна карта става 0.70 лв. на месец.

# 23
  • Мнения: 41 678

На теб и на другите банкови служители да кажа:
Моя договор, ОУ и тарифа са от 2006 г. Да не говорим, че едностранно промени по договор малко не е редно (даже да е законно - а то май и не е).
Как пък ИЛИ-то в чл. 106 е винаги в полза на банката. Ами да ми бяха пратили писмо. Тук е проблема - едно ИЛИ е разликата дали аз знам или не. Доста голяма разлика нали?


Аз НЕ СЪМ банков служител, инженерка съм, но се занимавам много с договори. А в общия случай  при такива промени дефакто няма промяна на договора, защото в самия договор се съдържа препратка към общите условия на банката, които са променливи по дефолт. Кофти номер е, но няма нищо незаконно, защото имате право да се откажете без наказания, ако не ви харесват промените.
Що се отнася до ИЛИ-то, за мен е нормално банката да запазва повече права за себе си. Все пак тя трябва да се грижи за своите интереси (на акционерите си) и за интересите на вложителите си. Ако банката излезе на загуба ще бъдат застрашени и двете категории.
Много често кредитополучателите се жалват, че банките имат предимства, но за мен това е нормално. Когато някой няма пари и дойде при теб за заем, ти няма ли да се погрижиш всячески, че няма да ти избягат парите? Или демократично ще ги дадеш без да се подсигуриш?

И банките съвсем не са благотворителни дружества. Имат си свой интерес и си го гонят. Това ИЛИ е именно малка врътка с голям ефект, но не е незаконна. Така банките стимулират клиентите си да се информират и да си повишават финансовата култура. И в същото време пестят пари за уведомяване и си получават печалби от такси.

И аз съм си патила от такива неща, но съм се усетила, че няма нищо незаконно и няма смисъл да вдигам пара, а трябва да си извлека поука. И поуките са:
- Неизползвана сметка винаги се затваря
- Ако по някаква причина искаме сметката да остане, се следи какво става с нея.

Иначе хората масово не четат в подробности, а после търсят кой им е виновен.

Съвсем отделен случай е, когато в договора пише едно, а банката погазва написаното. Но това става рядко. Неслучайно банките плащат на добри юристи да им изготвят договорите.

# 24
  • Мнения: 4 841
Не съм банков служител и нямам интереси в сектора, да уточня в началото, за да няма недоразумения. Ще нахвърлям някои щрихи.

Използването на банкови услуги не е задължително. Стига да има желание, човек спокойно може да мине без никакъв досег с банки. Познавам такива хора - живеят си нормално, получават си приходите в брой, плащат си разходите на каса, и нямат никакви проблеми с банкови такси, договори, обслужване и т.н. Въпрос на организация.
Дразнеща в такива теми е сякаш неизбежността на общуването с банките.
Няма такова нещо, банките предлагат УСЛУГИ, който не иска - не ползва.

В момента на територията на страната действат 29 банки - 23 броя лицензирани в България, и 6 клона на чуждестранни банки. Условията им се различават в детайлите си, по някои точки - значително. Когато човек знае какво точно иска, не е проблем да се информира и консултира предварително, и да избере банка, чиято услуга отговаря най-точно на неговите виждания.
В повечето случаи обаче подходът - ще взема кредит от тази банка, която се съгласи да ми го отпусне, е много грешен.

Отношението клиент-банка не е тип "просяк-благодетел", а договор между равнопоставени партньори. Когато човек отиде със самочувствие на партньор, получава отношение на партньор. Но когато отиде с идеята "да вземе едни пари", и подписва каквото му поднесат, си носи последствията.

Написаното от мен не е към автора на темата, нито има общо с неговия казус.

Просто теми от този тип - за банките и мобилните оператори, са много нелепи. Какво има в десетки страници да се обсъждат тези лоши, лоши хора... Като не искате - не ползвате. Като ползвате, но ви нарушат договора - има законови начини за доказване на това.

Писане по форумите, анти-банка кампании и прочие са несериозни, дори с информационна цел "моят опит да спаси другите" - защото всеки случай е индивидуален, и може повече да се навреди на другите, отколкото да се помогне.

# 25
  • Мнения: 10 547
BirdsFlu, че си права, права си, но нека не забравяме, че има и няколко много неприятни постановки, които банките играят на своите клиенти, особено на ъъъъ, тези с по-ниска култура, банкова, обща, музикална, ако щеш, или просто незаинтересовани- не обясняват нещата докрай.

Миналата година работодателят ми искаше да открия сметка в банката Х, за да превежда заплатата ми в нея. Няма проблем. Направих го. Към разплащателната сметка поисках и издаване на дебитна карта. Изрично попитах какви са месечните такси по обслужване на сметката и картата! Служителката много мило ме харзулна, обявявайки, че сметката има такса от 1,75 лв. месечно за обслужване, но карата няма! Ама, никаква ли такса няма, питам аз. Никаква, казва тя. Никаква ама месечна! Годишната е 40 лева и се взема наведнъж!
Е, сега, нали Касита си е учена, предварително беше проверила какво се случва и кое колко струва ама леля Анче, чистачката, не, и остана неприятно изненадана.

И понеже не може сички да са умни и учени читанки като мене, милите писарушки във фронтофисите на банките е редно Mot à Mot да обясняват на хорицата, кое колко струва. Нали сме равностойни партньори? Така ли беше?

# 26
  • Мнения: 2 398
Няма как да живеем без досег с банки, като заплатите се превеждат задължително по банкова сметка.

# 27
  • Мнения: 4 841
Е, сега, нали Касита си е учена, предварително беше проверила какво се случва и кое колко струва ама леля Анче, чистачката, не, и остана неприятно изненадана.

И понеже не може сички да са умни и учени читанки като мене, милите писарушки във фронтофисите на банките е редно Mot а Mot да обясняват на хорицата, кое колко струва. Нали сме равностойни партньори? Така ли беше?

Невежеството си има цена. Нежеланието на човек да се информира, а да разчита всичко да му се поднася на тепсия - също.
Може да звучи грубо, но е факт.

В магазина продавачката уведомява ли те с усмивка, че от сорбитола в дъвката ще получиш разстройство, или ти обяснява, че ще ти избели зъбите и освежи дъха?

В този смисъл, бих приветствала тема "Какво трябва да знаем, когато отиваме в банка", а не "Да обидим, оплюем, затрудним, напляскаме, и отмъстим на лошите банки!"

Последна редакция: чт, 13 мар 2014, 10:17 от BirdsFlu

# 28
  • Мнения: 10 547
Ако се зове продавач-консултант, трябва!
Когато на девойчетата в банките им се задава въпрос, е редно да могат да отговарят компетентно. Когато усетят, че срещу тях не седят умници като теб и мен, а заблудени душици, не трябва да ги заблуждават още толкова или поставят в още по-заблудено положение.

Преди няколко седмици една такава подведе един дядка, че ако изтегли 30 лева от кредитната си карта, щял да върне 30. Ама нещо за гратисен период, ала-бала.

Сега, аз и като отидох да раждам не знаех нищо за самия процес от гледна точна на лекаря, не беше и нужно да зная, нали? В крайна сметка съм журналист по образование, не лекар. Не съм и банкова чиновничка, та да трябва да се ограмотявам за всичко, свързано с банките. Нито ме интересува как е ушит новия ми панталон.

Последна редакция: чт, 13 мар 2014, 10:26 от Касита

# 29
  • Мнения: 10
Не съм банков служител и нямам интереси в сектора, да уточня в началото, за да няма недоразумения. Ще нахвърлям някои щрихи.

Използването на банкови услуги не е задължително.

Също така и на ГСМ, ток, вода, парно, храна (ъъъ без това не може). Дай да се връщаме в каменната ера, а? Simple Smile
Айде сега - на всички ви е ясно къде е проблема - НЕ Е в таксите и продължаващото съгласие.

В НЕУВЕДОМЛЕНИЕТО за тези промени/такси е.

Защото няма как да откажеш нещо, което не знаеш, че ще се случи. Или тука вие няколко висите всекидневно в клона/сайта. Щото ЦКБ промениха такста 2-3 пъти за 9 месеца както и въведоха няколко нови такси за това време.

В ЕС сме дявол да го вземе - как в ОК могат банките да ми пращат по 2 писма за всяка промяна, а в БГ не могат? Един и същи закон ги ръководи на ново ЕС.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт