Работа като Спедитор. Заслужава ли си?

  • 20 216
  • 17
  •   1
Отговори
  • Мнения: 34
Здравейте! Има ли някой тук, който работи като спедитор? Постоянно попадам на обяви за работа за точно тази позиция, но никъде не пише какво е заплащането  Confused

# 1
  • Мнения: 444
Ами за заплащането не знам какво ще ти предложат, честно казано- зависи от кой град си коя фирма и т.н. Аз работех като спедитор- работата ми дойде малко стресираща. Тъй като се явяваш един вид посредник между две страни всеки търси отговорност от теб и всеки ти бучи на главата, въпреки че в повечето случаи нямаш никаква вина. Просто по веригата могат да се объркат МНОГО неща. А ако ходиш и по митници да обмитяваш тогава става страшно  Laughing Митничарите са едни такива пичаги, дето гледат само да ти натрият носа с нещо, поне на нашата митница беше така  Laughing Но в интерес на истината пък е интересно и разнообразно ако не си от тези, които се нервират лесно Simple Smile Може би пак бих работила на такава длъжност. И пак казвам за заплащането много зависи каква е фирмата и от кой град си.

# 2
  • Мнения: 3 506
Наистина е сравнително стресираща работа, освен ако човек не е доста дебелокож. Свиква се донякъде - все пак отговорността е за стоки, не е за хора  Wink Най-неприятното е, че стресът често продължава и в извънработно време, защото ако/когато има проблем, се водят телефонни разговори, в общи линии независимо от чАса. А зависи все пак и какво точно работиш - има по-стресиращи и по-малко стресиращи варианти, ако мога така да се изразя Simple Smile

Заплащането, ако си начинаещ, според мен няма да е кой знае какво, т.е. ще е по-скоро към долната граница на заплатите за административна работа на ниско ниво. Като надобрееш, има шанс за по-прилично заплащане, особено ако владееш един-два езика, които ползват основните клиенти и контрагенти на фирмата. Ако се окаже, че не си попаднал на свестни работодатели, които са склонни да ти го дадат, винаги може да смениш. Ако искаш повече, вероятно в някакъв момент ще трябва да се ориентираш и към продажби на услугата (намиране на нови клиенти). Аз също съм работила в тази сфера преди години, така че не мога да цитирам точно нива към момента. Предполагам обаче, че ситуацията не се е променила значително, когато става дума за сравнение с други административни позиции.

# 3
  • Мнения: 34
От Димитровград съм  Sad. Владея само 1 език Confused тъй като в днешно време не е нещо особено да знаеш английски, предполагам,че заплащането не би било кой знае какво... Sad

# 4
  • Мнения: 128
Има много голямо значение самата фирма. В смисъл дали е чиста спедиция (не разполага със собствени транспортни средства, предлага товари или препродава товари от чужди борси и т.н) или е транспортна фирма със собствен транспорт, но изпълнява и спедиторска дейност понякога. Също е важно и за къде пътуват камионите- има големи разлики в документацията и т.н. А може да е фирма която произвежда стока и сама си организира транспорта......има много варианти.Стреса  не е малък, трябва да мине минимум година за да минеш през що годе по-голяма част от ситуациите в които може да попадне камиона, стоката и шофьора. Аз работя вече 4 и повече години и все се намира нещо да ме изненада. Особено шофьорския елемент.. Grinning Задкормилното устройство е много важно за правилното протичане на даден транспорт и за степента на твоето главоболие. Иначе определено не е скучна работа и зависи до човека, който я върши. С времето заплатата се увеличава, зависи и от шефа ти де Simple Smile
трябва да свикнеш, че телефона ще се срасне с ухото ти  Grinning е зависи колко работа има фирмата де.
Заплатата също зависи от обема работа и дали ще си на процент. Но силно ме съмнява стартовата заплата да е нещо невиждано, особено за човек без опит..
Успех!

# 5
  • Мнения: 3 506
От Димитровград съм  Sad. Владея само 1 език Confused тъй като в днешно време не е нещо особено да знаеш английски, предполагам,че заплащането не би било кой знае какво... Sad
Ако по принцип търсиш работа и нямаш много варианти, в крайна сметка не пречи да опиташ, най-малкото да се явиш на интервю, да видиш за какво точно иде реч, пък после пак може да дискутираме.

Тъй като дотук обсъждахме основно негативи, нека кажа все пак няколко положителни неща (макар че и това зависи много от досегашния ти стаж; фирмата, която те наема; спецификата на работата; теб самата):
- научават се страшно много неща за бизнеса (освен конкретните за транспорта) - търговски взаимоотношения, придружаващата ги документация, принципните положения при различните видове транспорт (или поне този, с който се занимаваш), законови разпоредби, подобряваш си географските познания и т.н.
- придобиваш умения да общуваш с много и много различни хора (от шофьор до директор - в и извън България) и да виждаш един проблем/ситуация от няколко страни.
- свикваш да работиш под стрес - после много други работи изглеждат лесни
- свикваш да търсиш (и намираш) решения на конфликти и проблеми, от които всички да са доволни
- няма опасност да ти доскучее, особено в началото
- няма опасност търсенето да намалее, поне в обозримо бъдеще - сферата е далеч от момента, в който хората ще може да бъдат в голяма степен заместени от компютри (както например стана с туризма)

Т.е. с голяма вероятно може да се твърди, че времето ти няма да е загубено. Напротив, наученото може да ти е от полза дори после да решиш да смениш сферата.

В интерес на истината досега съм препоръчала тази работа на една позната (само), знаейки конкретната и ситуация, както и фирмата, в която искаше да кандидатства. Доволна е, че се пробва, и все още - вече над 5 години - се занимава с това Simple Smile

# 6
  • Мнения: 34
Много Ви благодаря за споделеното Бим-бам-бум с Мариа.Ст.  Мен лично тази професия много ме вдъхновява и ме кара да уча усилено, за да успея, но останах с впечатление,че месечното възнаграждение е много малко. Смисъл, ако ще взимам 400-500лв за толкова много труд, няма смисъл, по-добре да се насоча към нещо друго  Confused  Само да попитам, взимат ли се някакви добавки към заплатата от всеки товар? За съжаление аз живея в малък град и тук едва ли ще попадна на добра транспортна фирма.
Maria.St - може ли да ми кажеш , твоята позната какви езици владее? Аз владея само Английски език,дори още го уча... Другото ми притеснение е,че повече се говори на немски, отколкото на английски. Дали някой немец ще се съгласи да комуникираме на английски  Confused

Последна редакция: пт, 06 фев 2015, 18:00 от shoesaremydrug

# 7
  • Мнения: 128
Много Ви благодаря за споделеното Бим-бам-бум с Мариа.Ст.  Мен лично тази професия много ме вдъхновява и ме кара да уча усилено, за да успея, но останах с впечатление,че месечното възнаграждение е много малко. Смисъл, ако ще взимам 400-500лв за толкова много труд, няма смисъл, по-добре да се насоча към нещо друго  Confused  Само да попитам, взимат ли се някакви добавки към заплатата от всеки товар? За съжаление аз живея в малък град и тук едва ли ще попадна на добра транспортна фирма.
Maria.St - може ли да ми кажеш , твоята позната какви езици владее? Аз владея само Английски език,дори още го уча... Другото ми притеснение е,че повече се говори на немски, отколкото на английски. Дали някой немец ще се съгласи да комуникираме на английски  Confused
Началната заплата не би трябвало да те притеснява толкова, защото същината на работата сама по себе си е много добър старт за в бъдеще. Вече ти изброиха предимствата на професията, а те наистина съвсем не са малко. Няма общо със сервирането на кафе или продажбата на дрешки (не че не съм работила и това ). Повечето спедитори вземат процент от всяка сделка, който е индивидуален и съобразен със стажа му. Винаги когато се захващаш с нещо ново, се започва от най- долното стъпало. Никъде не назначават на максимална заплата, без да са се убедили във възможностите ти. Това е мое мнение.
Аз съм с немски и английски, като използвам предимно немския. Но имам много колеги, които са само с английски и никога не са имали проблем при комуникацията с немски фирми. Когато става въпрос за бизнес и швабите проговарят на английски  Grinning. Единствено много често документи и други подобни са на немски език, но със сигурност ще има някой в офиса който да ти помогне. А и те се повтарят термините и бързо се свиква.....
Успех  bouquet  bouquet

# 8
  • Мнения: 3 506
За началната заплата не мога да се съглася напълно - важна си е - защото след това никъде не я удвояват, рядко са случаите, в които се вдига с повече от 10-15% до 25% в една стъпка, но от ниска база, дори 25% не са много, а 10% са си нищо. Най-малкото, ако е много ниско първоначалното ниво, би трябвало да се преговаря следващото ниво да е заложено в договора, както и сроковете, в които ще се вдигне заплатата (на една или две стъпки). Но иначе - да - човек все пак трябва да има предвид, че не може със стартирането в една фирма да има крайно високи очаквания, освен ако не е врял и кипял в дадения бизнес и може да даде съответния принос.

Наистина не знам как точно вървят заплатите. Трябва да се разучи. 400-500лв. в София са доста малко за пълен работен ден, но нямам идея какво са за Димитровград. След като си от там, разучи - дори да не е конкретно в транспорта, намери познати на административни позиции, които смяташ, че би могла да работиш, за да имаш някакво впечатление какви са ти вариантите. Ако изборът се свежда до 500лв като спедитор и 500лв като рецепционист (примерно) - ще трябва да решиш дали за теб стресът в първия случай се компенсира от евентуалните предимства, които би ти донесла тази работа.

За езиците - аз съм основно с английски, не съм имала проблеми, в единични случаи се е налагало някой да ми помага, но и не съм се занимавала единствено със сухопътен транспорт. Познатата ми е само с немски, което и беше една от причините да и препоръчам тази дейност. По принцип какъв език ще ти е необходим би следвало да е конкретизирано в обявата за работа.

И от мен пожелания за късмет с намирането на работа и много успехи след това  bouquet

# 9
  • Мнения: 34
Ех, много Ви благодаря за подкрепата момичета  Hug дано да ми се получат нещата и да ми потръгне в бизнеса. Сега наблягам на английски,защото имам някои пропуски тук-таме,които трябва да коригирам, но нямам време да се занимавам с немски език. За това и питам, дали би било проблем, ако разговарям с немците на английски? Щом казвате, че няма да имам такъв проблем, това по някакъв начин ме успокои, макар че все още стоя на тръни. Според баща ми, щели да ми затворят телефона  Grinning или да поискат да кореспондират с друг колега от фирмата на техния си език. Баща ми е тираджия между другото.  Също искам да ви питам нещо много важно -  на какво ниво трябва да ти е езика, за да може да се водят спокойно бизнес разговори и да се разбирате от първия път? И още нещо, може ли да ми препоръчате някаква книга или сайт, или речник с термините и изразите, които се използват в тази професия?

# 10
  • Мнения: 34
Момичета, къде се загубихте  Sad

# 11
  • Мнения: 128
Не съм се изгубила, ами не знам какво повече да ти кажа  newsm78. В смисъл, че всичко се учи най-добре  в процеса на работа и не може с няколко изречения да се обясни. За логистични термини може да се разтърсиш в нета. На немски Begriffe in der Logistik. или на английски terms in logistics
http://www.universalcargo.com/logistics-glossary/- примерно  Simple Smile
Аз лично съм се учила в процеса на работа и от по-старшите колеги. За мой късмет всичко ми се обясняваше и получих много помощ в началото. А и всяка фирма си има свой начин на работа....Голяма част от това което те интересува, може да се намери в нета. Hug

# 12
  • Мнения: 34
 Embarassed Мерси, ще потърся в нета.

# 13
  • Мнения: 3 506
Според баща ми, щели да ми затворят телефона  Grinning или да поискат да кореспондират с друг колега от фирмата на техния си език.

Чакай малко сега - ти нали обмисляш да започнеш работа като спедитор, а не да си правиш собствена фирма? Ако е първото - ще се явиш на интервю, ще кажеш какви езици говориш и на какво ниво, вероятно ще ти направят и някакъв тест, след което ще ти кажат става или не става. Поне аз така си представям нещата, дори и случаят да е такъв, че баща ти да ти е ударил едно рамо с препоръка / познат. Никой нормален шеф няма да те остави да звъниш на клиенти, с които не можеш да говориш Simple Smile

За нивото - според мен В2 плюс основна терминология би трябвало да ти е достатъчно в повечето случаи, но разбира се, колкото повече - толкова по-добре, но това е само на теория - практиката ще ти покаже най-добре.

За термини - гугъл изобилства от предложения (примерно), но са доста обхватни, особено при по-разширено търсене (това специално мисля, че ми излезе на glossary of trucking terms или freight transport by road terms, не запомних..). Ще ти е трудно да научиш всичко, а няма да имаш съвсем ясна представа кое е по-важно / често срещано. По-добре си използвай свободното време да си усъвършенстваш максимално езика, особено ако имаш колебания в тази насока. Ако започваш като начинаещ, би трябвало да ти дадат възможност да научиш всичко постепенно в процеса на работа, започвайки от основните неща. Всичко останало ще натрупаш с времето.

Ако се сетиш още нещо, питай, само не чакай незабавен отговор please  Wink Радвам се, когато мога да помогна, но нямам много време за форуми. Даже най-често влизам аз самата да търся някаква информация и междувременно се отплесвам тук и там...

# 14
  • Мнения: 34
Да, обмислям да започна на тази позиция, но не знам дали ще се справя, навярно отначало ще ми е трудно.

Последна редакция: пн, 09 фев 2015, 15:08 от shoesaremydrug

Общи условия

Активация на акаунт