Трудно проговаряне -тема 18

  • 131 883
  • 751
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 4 199
Аз си чакам епикризата от Св Никола, уж нея я признават навсякъде, но доколкото знам по слухове, давали малък процент и не знам оправдано ли е. Та, ако някой е издавал и има  конкретна информация от първа ръка ще ми е от голяма полза.

# 706
  • Мнения: 1 630
Джиля_21, Хриси тази година е ПГ в училище...догодина ще сме 1клас. Много я хвалят в училище и в Частната занималня. Вече не знам за едно и също дете ли говорим...Днес учителката ме пита дали може да чете....ами прости думи (мама, баба, тати...)може, но тя била прочела името на шкафчето...съставяла хубаво разкази  Shocked и имала въображение голямо(за това съм съгласна)....Но има ги дефицитите в изказа, съставянето на изречения, на разкази....но доста израсна. Тази година сме без РУ за моя изненада. Вероятно, защото в училище има много деца и са сметнали, че на нас не ни трябва толкова...Времето ще покаже, но засега мисля, че най-правилното ми решение е това, че я преместих. Аз не знам твоето дете на каква възраст е и какви са ви дефицитите? Най-големия проблем е незрялостта и при играта с децата. Но и това ще преборим с времето. Вярвам в нея!

# 707
  • Мнения: 4 199
За какво преместване говориш? Иначе, много се радвам, точно сега съм на темите в които казваш за Хриси с проблемите с бавното проговаряне, усвояване и сякаш виждам детето си. При нас проблемите обаче са от общ характер - , много късно прохождане, и с моториката, с рецептивната и експресивната реч, аграматизъм, звукопроизношение, а върха беше, че в диагнозата от Шипковенски пише Граничен интелект. Да бъда по-точна пише: ''Покрива нормите за 36 месечна възраст, с изключение на говорните показатели''. И като тегля чертата, нищо че има уж доста време пред нас, но както е доста, така ще литне неусетно, а нещата, по които трябва да се работи не са едно и две. И много се обнадеждавам и радвам, като чуя за наваксали и адаптирали се дечица. Немалко специалисти са ми казвали, че труднопроговарящите деца учат родния език като чужд език и като цяло дори на по-осъзната възраст им е трудно изразяването, спонтанната реч и т.н.
А на тази възраст са толкова сладки....Онзи ден се срещаме с момиченце 3 месеца по-голямо от нас и почна да й говори: хайде сега да направим супичка от листенца, виж, там има палатка и един чичо прави хвърчило, искаш ли да си направим и ние, и като видя, че детето ми си бръщолеви нейни неща, дойде при мен и ме пита: Тя защо не говори? Казвам, защото й е трудно. Да, аз виждам, че и е трудно, но защо, защо не говори, не разбирам? Та тогава майка й се намеси, аз и казах, че няма проблем, поканихме я на нашата беседка и ми ''напълни'' главата и душата с приказки, фантасмагории, истории Heart Eyes Поне се наслушах на тригодишна реч, че определено чувството ми липсва.

# 708
  • София
  • Мнения: 3 249
Джулия...труднопроговорилите, особено тези с дисфазия винаги ще имат "белег" в говора опит споделям. Големият говори толкова правилно и граматически подредено, че в разговор с набори изглежда като чужденец. Не използва жаргон, защото не го разбира, също както и чужденците. Деца, оставени на самоотглежане (ще ме прощавате за израза) онзи ден буквално му се подиграваха. А реално погледнато те не разбират какво им говори, защото и стилът му е висок за повечето деца...Все още не успява да запомни имената на деца, с които се е запознал, а чак във втори клас запонми как се казват съучениците му. Интелектуално с усвояването на материала няма абсолютно никакъв проблем. Единствено пише с краката си - ужасно грозно и нечетливо. Затруднява го английския запомня думата, но не и как се пише. Има силна фотографска памет и като ми я прочете 10 пъти я възпроизвежда...а тъй да го мързи да ги пишееее.
Та, ако детето ти на този етап няма интелектуален дефецит или изоставането не е чак толкова големо може и да не ви дадат нужния % от ТЕЛК. Като чувам сега масово как за деца с ГРР са занижили %
И сподели - виждаш ли ефект от барокамерата? И в групата никой не споделя...Аз този 5ти курс виждам най-УАУ ефект...Но колко има да наваксва малкия...Сега е ПГ, а днес е плакал да го водя в "бебешката група"... Учителките казват, че вече се интересува какво правят децата. Поканен е на рожден ден на детенце от групата и само повтаря Оден ден, оден ден...

# 709
  • Мнения: 3 637
Julia_21, и моето дете до преди 2 месеца беше така - другите деца го избягваха, защото  "ами тя не може да говори, не искам да си играя с нея". Изминалото лято настъпи някакво отприщване. Все още половината звуци от азбуката не може да изговори. Но пък вече говори, не се притеснява, изреченията са правилни и дълги, но тя ходи 3 години на логопед. От 2 седмици буквално се появиха 2 нови звука в говора и. Много иска да и чета книжки. Както е писала Доника на мен също ми прави впечатление много силна зрителна памет. Натрупала е богат пасивен речник, който вече се превръща в активен и много правилен изказ, граматически.
Имена на деца, с които се е запознала също не помни, бърка децата даже
Едно хубаво нещо, което забелязах покрай неговоренето е, че тя не знае думи като лош, тъпак, глупав, които на нейната възраст вече се употребяват.
 Навремето имах документи от невролог и психолог за разстройство на развитие на речта, които исках да използвам за прием в детска градина, че при нас беше трудно. Не ми помогнаха, чаках н-ти класирания до първи септември. А може и това, да е била причината да не я приемат, ще разваля успеха  newsm78. Дано вие имате успех.

# 710
  • София
  • Мнения: 3 249

Едно хубаво нещо, което забелязах покрай неговоренето е, че тя не знае думи като лош, тъпак, глупав, които на нейната възраст вече се употребяват.
 
Именно. В парка онзи ден останах безмълвна, когато чух от устата на едно около 6г келешче - Яж ми х*я Shocked Децата се въртяха на една въртележка. Моят я въртеше и за да стане това той бягаше около нея. Минава едно дете и синът ми без да иска го бутва. Онова като почна да го рита и обижда - Много си прост, бе, тъпак...Не се стърпях и го попитах след като е по-умен защо минава толкова близо до въртележката, където е много вероятно да го ударят...Изгледа ме попарено...

# 711
  • Мнения: 4 199
Ще се самоцитирам от групата във ФБ: При нас промените след барокамерата са разнопосочни - да, говорът като цяло засега е най-малко повлиян, но адекватността, грубата моторика и разбирането се промениха осезаемо. А за мен това не е никак малко, понеже едното води след себе си другото, и т.н. Иначе за думите мен пък ме е яд, че докато ходеше на ясла й се отрази добре чисто поведенчески, но ''речника'' и беше потресаваш - научи Боооожеее, божееее (театрално казано), Уелеееее, Ааааа, пет, пет! и прочие дивотии и паразити, които за възрастта и някак не ми се искаше да се натрапват толкова рано, но това е. Умира да повтаря разни щуротии и да имитира бебета и неговорещи деца, ама ако й се каже нещо с думи почва да се прави на приятно разсеяна. Въпросът ми за ТЕЛК-а беше продиктуван от това, че ако ще ми създаде впоследствие повече негативи от плюсове, ще бъде безпредметно. Исках да си помогна евентуално за логопеда, но явно няма да се случи. Лаурентин радвам се за напредъка на момичето ти, както и за момченцата на Дони Hug

# 712
  • София
  • Мнения: 3 249
Негативи...зависи как го приемаш...Като помощ финансова не е излишен...
А нали съм руса...Чак като написа за ефекта от камерата и свързах ник с човек...  bouquet

# 713
  • Мнения: 4 199
Дони  bouquet Аз затова ще се радвам ако някой от тук списващите е с ТЕЛК за подобен проблем, именно защото знам, че за деца с много сериозни проблеми - ти също спомена и за ГРР процентите падат и само се чудят как да дадат по-малкото и ме интересуват предимствата или недостатъците и разправиите са повече.

# 714
  • София
  • Мнения: 3 249
Проблем, който би възникнал е, че за да дадат ТЕЛК може да се преувеличат дефицитите на детето и цоп - слагат ГРР неуточнено...

# 715
  • Мнения: 4 199
Това, явява ли се пречка след реоценката - евентуално в училищна възраст?

# 716
  • Мнения: 3 637
Julia_21 , благодаря ти, да ви се връща

# 717
  • София
  • Мнения: 3 249
Това, явява ли се пречка след реоценката - евентуално в училищна възраст?
В 90% от случаите само преписват после и всичко е формално...поне преди беше така. Сега може и да са се променили нещата

# 718
  • Мнения: 13 948
а върха беше, че в диагнозата от Шипковенски пише Граничен интелект. Да бъда по-точна пише: ''Покрива нормите за 36 месечна възраст, с изключение на говорните показатели''.

за моето дете до 4 години казваха че е невербален аутист който никога няма да проговори , няма да тръгне на училище и няма дори да се научи да ми казва 'мамо". Така че човек трябва да подлага на съмнения подобни диагнози, особенно като не са в състояние точно да определят какво има в главата на детето и какви са причините на проблемите, както и възможностите му. Тези проблеми не са като далтонизъм или плоскостъпие- не подлежат на точно диагностиране, затова са в сферата на предположенията.

# 719
  • Мнения: 4 199
Както винаги, ми даваш лъч надежда Реге Hug

Общи условия

Активация на акаунт