предварително се извинявам, ако не съм пуснала темата в правилния раздел. Търсих подобни теми в търсачката, но не успях да намеря, затова реших да попитам.
Въпросът ми е следният: Преди 3 месеца купих тонколонки за лаптоп от Технополис 2 в Бургас. Колонките са с 2 години гаранция, и предвидливо запазих не само гаранционната карта, но и оригиналната опаковка, в която ги взех, заедно с торбичките и упътването.
От известно време от едната колонка (върху която е копчето за регулиране на звука и за включване/изключване) се чува постоянно статично пращене, много неприятно, като радиостанция със смутен сигнал, и въпреки, че като гледам или слушам нещо звукът не е променен, този шум също се чува и е дразнещо. Утре смятам да отида до Технополис и да поискам да ми ги сменят, или заменят за други на същата цена. Съгласна съм и да доплатя, ако няма точно на същата цена, не искам да ми връщат пари, колонки ми трябват.
Та исках да попитам - някой знае ли дали имам право да искам да ми ги сменят, защото се опасявам да не се заядат и да ме карат да ги оставям там за ремонт, наистина ми трябват, и не ме устройва да чакам 30 дни срок, за да ми кажат после, че нищо не могат да направят (начетох се на ужасни преживявания на потребители из нета).
А нуждата ми от съвет е голяма, понеже ходенето до там е свързано с много други усложнения - време, път, измъкване между други задължения, и искам да знам дали изобщо си струва да се разкарвам утре?
Моля, тези които имат реална информация - от личен опит в подобен случай, или познават някой служител на магазина, да ми кажат как стоят нещата с политиката на магазина, и то точно в този клон, в Бургас, понеже в ЗЗП текста не е много ясен:
Чл. 124. (1) При предявяване на рекламацията на стока потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното, за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 113 и 114