Въпрос за замяна на артикул в магазин ТЕХНОПОЛИС Бургас

  • 8 409
  • 11
  •   1
Отговори
  • Мнения: 64
Здравейте,
предварително се извинявам, ако не съм пуснала темата в правилния раздел. Търсих подобни теми в търсачката, но не успях да намеря, затова реших да попитам.
Въпросът ми е следният: Преди 3 месеца купих тонколонки за лаптоп от Технополис 2 в Бургас. Колонките са с 2 години гаранция, и предвидливо запазих не само гаранционната карта, но и оригиналната опаковка, в която ги взех, заедно с торбичките и упътването.

От известно време от едната колонка (върху която е копчето за регулиране на звука и за включване/изключване) се чува постоянно статично пращене, много неприятно, като радиостанция със смутен сигнал, и въпреки, че като гледам или слушам нещо звукът не е променен, този шум също се чува и е дразнещо. Утре смятам да отида до Технополис и да поискам да ми ги сменят, или заменят за други на същата цена. Съгласна съм и да доплатя, ако няма точно на същата цена, не искам да ми връщат пари, колонки ми трябват.

Та исках да попитам - някой знае ли дали имам право да искам да ми ги сменят, защото се опасявам да не се заядат и да ме карат да ги оставям там за ремонт, наистина ми трябват, и не ме устройва да чакам 30 дни срок, за да ми кажат после, че нищо не могат да направят (начетох се на ужасни преживявания на потребители из нета).  Embarassed Praynig

А нуждата ми от съвет е голяма, понеже ходенето до там е свързано с много други усложнения - време, път, измъкване между други задължения, и искам да знам дали изобщо си струва да се разкарвам утре?

Моля, тези които имат реална информация - от личен опит в подобен случай, или познават някой служител на магазина, да ми кажат как стоят нещата с политиката на магазина, и то точно в този клон, в Бургас, понеже в ЗЗП текста не е много ясен:

Чл. 124. (1) При предявяване на рекламацията на стока потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното, за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 113 и 114

# 1
  • Мнения: 5 898
Веднъж закупена от магазин, стоката не подлежи нито на връщане, нито на заменяне, освен ако не говорим за онлайн поръчка. В това съм почти убедена.

Всичко зависи от добрата воля на търговеца, но в конкретния случай, мисля, че шансовете не са на твоя страна. Все пак, говорим за период от 3 месеца (!!!), в който се предполага, че си ползвала колонките. Чак на мен ми идва в повече, че очакваш замяна при тези условия. Shocked

# 2
  • Мнения: 64
Гаранцията на колонките е две години.
Нищо не очаквам, питам какви са ми опциите, понеже в момента нямам възможност да купувам нови, при положение че са в гаранция, не е нужен сарказъм.

# 3
  • Мнения: 6 362
Няма такова нещо да не може да се предяви рекламация в гаранционния срок.
Докато стоката е в гаранционен срок, потребителят има право на рекламация и да изиска ремонт или замяна.

Чл. 108. Всяко несъответствие на потребителската стока с договора за продажба, което се прояви до 6 месеца след доставянето на стоката, се смята, че е съществувало при доставянето й, освен ако се докаже, че липсата на съответствие се дължи на естеството на стоката или на характера на несъответствието.

Чл. 112. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. В този случай потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната й с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия.

Чл. 113. (1) (Нова - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Когато потребителската стока не съответства на договора за продажба, продавачът е длъжен да я приведе в съответствие с договора за продажба.
(2) (Предишна ал. 1 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(3) (Предишна ал. 2, изм. - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) След изтичането на срока по ал. 2 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
(4) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
(5) (Предишна ал. 4 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.

Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.


За жалост не мога да помогна с информация как реагират в Технополис на рекламации и дали приемат за ремонт или директно заменят дефектиралата стока.

# 4
  • Мнения: 13 593
Споделям личен опит с рекламация в Технополис.
Давах закупена от там техника за ремонт, 1,2,3 пъти накрая ми я подмениха с друга естествено по-скъпа.
И аз исках веднага да ми подменят стоката, но отказаха.
Има вариант и аз го правих 2,3 път директно извиках куриер от адрес и изпратих техниката до сервиз, съответно после ми я доставиха на адрес. Не съм ходила до магазина.

Последна редакция: вт, 20 окт 2015, 17:50 от Mама на ....?

# 5
  • Мнения: 8 529
Преди няколко дни купихме прахосмукачка от там. Консултантът ни обясни, че нямало малки приставки за почистване и съответно взехме допълнителни. Разопаковайки в къщи се оказа, че си има и към самата прахосмукачка. В магазина обяснихме ситуацията на гише рекламации, дойде управителя и без проблем взехме друга стока. Беше на малко по-висока стойност и си доплатихме разликата.

Друг случай в Сф - не пробваме уреда и чак в къщи разбираме, че има дефект, който е явно още от завода - повреден щепсел. Замениха ни уреда в същия ден с нов.

И в двата магазина реагирата, така че да сме доволни като клиенти.

# 6
  • Мнения: 64
Благодаря на всички, които отговориха.
Да кажа какво стана: намерих приятел, който се оказа, че работи в Технополис, обясних му ситуацията, той каза, че със сигурност няма да ми ги заменят, независимо, че пазя кутията, а че ще ми ги пратят на сервиз, и че даже първо мен ще пратят на сервиза, въпреки, че по закон е тяхна отговорност, особено след като са в гаранция.
Няма да се занимавам, спестих си разкарването поне!
И няма повече да пазарувам от там.

# 7
  • Мнения: 5 898
Преди няколко дни купихме прахосмукачка от там. Консултантът ни обясни, че нямало малки приставки за почистване и съответно взехме допълнителни. Разопаковайки в къщи се оказа, че си има и към самата прахосмукачка. В магазина обяснихме ситуацията на гише рекламации, дойде управителя и без проблем взехме друга стока. Беше на малко по-висока стойност и си доплатихме разликата.

Друг случай в Сф - не пробваме уреда и чак в къщи разбираме, че има дефект, който е явно още от завода - повреден щепсел. Замениха ни уреда в същия ден с нов.

И в двата магазина реагирата, така че да сме доволни като клиенти.

Твоите казуси са много по-различни от този на авторката. Laughing Нормално е при тези обстоятелства магазинът да отреагира и да ти подменят стоката, щом става въпрос за един вид фабрични дефекти.

На мен също са ми подменяли техника и то без никакви оплаквания от моя страна - просто на следващия ден, след като получих подаръка си, аз и човекът, който ми направи изненадата, решихте да подменим артикула за нещо друго, по-практично. Отново за Технополис говоря.

Иначе, в така описаната ситуация на авторката, наистина искането и' ми се вижда доста нерелевантно - ако можеше стоката просто да се подменя с нова (работеща) в момента, в който се повреди, всички щяхме да действаме по този начин и едва ли някой би се възползвал от гаранционния период. Пък магазинът само щеше да е на загуба от една такава нереална политика.

Авторката, ако си мисли, че от други вериги за техника биха били по-отзивчиви в една такава ситуация, много се лъже.

# 8
  • София/Стара Загора
  • Мнения: 2 546
За да се подмени с нова това трябва да е част от гаранцията и първо да е минала на сервиз, който да го установи.
Аз имах таблет, който носих 2 пъти на ремонт в рамките на година. Първият път се оказа, че има проблем с тъч скрийна - и му го смениха, после не можеше да работи, ако не е включен към захранване и директно ми казаха, че ще ми го подменят с нов....но и в двата случая си изчаках 30-те дни за сервиз... става въпрос за София
без да обиждам авторката или да се заяждам - какво му е толкова спешното на едни колонки, та не може да е без тях за 30 дни

# 9
  • София
  • Мнения: 44 229
Гаранция не означава да ти ги заменят по желание.
Не е заяждане да поискат да ти ги ремонтират, а уважаване на гаранцията ти. Ако в 30 дневен срок не могат да отстранят повредата, вече имаш право да  искаш замяна или да ти върнат парите.

# 10
  • Мнения: 64
Както вече уточних, въпросът за мен е приключен.
Виждам, че освен отзивчиви дами, наоколо се намират и такива, които без никакъв повод пускат хапливи забележчици, от които наистина няма никаква полза.  Rolling Eyes
Моля, модераторите да заключат темата.

# 11
  • Мнения: 5 898
Пишем ти как стоят реално нещата, но ти скачаш като ужилена. Peace "Сарказмът" и "хапливите забележчици" са само в твоята глава.

Това е форум и всеки има правото да си напише мнението, независимо дали отърва на автора или не. Peace

Общи условия

Активация на акаунт