В „Артис“ децата развиват естествената си любов към ученето и знанието

  • 4 579
  • 14
  •   1
Отговори
  • Мнения: 13
Напоследък темата за образованието в България се дискутира широко. И с право – нашите деца и начинът, по който ги възпитаваме и учим, ценностите, които им предаваме, и стремежите, които ги вдъхновяваме да следват, ще определят бъдещето на България в следващите години.

Истина е, че българското образование има нужда от сериозна реформа. Реформа не само в съдържанието на учебните програми и броя часове, в които децата изучават отделните предмети. Реформа по отношение на това какво е знанието и как да го предаваме на децата по начин, с който да печелим тяхното внимание и интерес; с който да ги мотивираме да учат и да се развиват; с който да им помагаме да разгръщат истинския си потенциал без страх от провал и грешка. А напротив, с убеждението, че ученето е процес, който изисква усилия и постоянство, но едновременно с това е и процес, който може да бъде забавен, изпълнен с радост и вдъхновение. И още нещо – ученето не е само усвояването на предметното знание. То може да бъде преживяване, което да развива уменията на децата. Например – за най-малките ученици, тези в начален етап – умението да четат с разбиране, умението да създават и да решават логически задачи, умението да комуникират с лекота на чужд език, умението да изразяват себе си чрез рисунка, умението да се аргументират и да общуват, зачитайки връстниците си, умението да работят в екип.

За радост на родителите и учителите, но най-вече на децата, се създават все повече училища, които се опитват да въплъщават в своите програми тези нови образователни ценности. Едно такова училище е Частно училище по изкуства и чужди езици „Артис“.





Училището работи с деца от подготвителен до 12. клас. Има 16-годишна история и доказан опит – има спечелени над 80 награди, участия в множество европейски проекти и изложби. И най-важното – ученици, които след завършването си са се реализирали успешно както в България, така и в чужбина. Миналата година абитуриентите на „Артис“продължиха образованието си в университети в Италия, Германия, Швейцария и Великобритания. Един от завършилите е приет в Оксфорд със стипендия за художествен профил на база на портфолио, създадено в „Артис“.



Основната мисия на „Артис“ е да запази естествената любов на децата към ученето и да утвърди изкуството като неотменна част от образователния процес.

За постигането на тази мисия „Артис“ стъпва на 7 добродетели, които са възприети както от екипа на училището, така и от учениците: развитие, професионализъм, свобода и отговорност, сътрудничество, принадлежност, хармония в отношенията и средата, вдъхновение.
Това, което е специфично за начина на работа в „Артис“, е:

-   Сугестопедично обучение в начален етап
Сугестопедията е утвърден от ЮНЕСКО метод на обучение, разработен и доказан опитно от известния български учен проф. д-р Георги Лозанов. Методът се основава на 7 основни принципа, които правят сугестопедията начин на обучение, чрез който децата усвояват учебния материал с лекота, в атмосфера на радост, свобода и любов, запазвайки любопитството си и желанието си за учене. В резултат от прилагането на метода можем да видим едни свободни, творчески и щастливи личности.

Методът е разработен за децата в начален курс, но идеите на сугестопедията и нейната хуманност се отразяват в цялостната философия на училището и в начина на работа и взаимодействие с децата от всички възрасти.

-   Изкуство
„Артис“ е единственото училище, което предлага разширено изучаване на изобразителни изкуства още от подготвителен клас. Изкуството, което във всичките си форми се използва и в сугестопедията, помага на децата да изразяват себе си, помага за овладяването и намаляването на агресивните детски импулси и дава възможност на децата да развиват творческото в себе си.

За по-големите ученици изкуството е и път за професионално развитие, тъй като в гимназиален етап учениците на „Артис“ учат по програма за художествена гимназия. Това им позволява след завършване на училището много лесно да продължат развитието си в сфери като моден дизайн, графичен дизайн, архитектура, фотография.

-   Езици

В днешно време овладяването на чужди езици е ключово умение за успешна реализация. В „Артис“ децата започват да учат засилено английски още от подготвителен клас, а от 4-ти учат и втори чужд език.
В гимназиален етап учениците на „Артис“ учат и по програма за английска езикова гимназия, така че, когато завършат училището, реално имат диплома, равностойна на дипломите за художествено училище и езикова гимназия.

-   Извънкласни занимания
Заниманията, които „Артис“ предлага извън учебната програма, са свързани идейно с програмата на училището и с ценностите, които екипът иска да предаде на учениците. Децата в „Артис“ имат възможност да свирят на китара или пиано, да се включат във филмово ателие, да танцуват, да спортуват и всичко това правят заедно, като по този начин допълнително се опознават и изграждат истински приятелски връзки помежду си.







Регулярно училището отваря вратите си за посетители. Така че, ако искате сами да видите как учат децата в „Артис“ или просто да се запознаете с  живота в училището, можете да следите активностите в настоящата тема, официалния сайт на „Артис“ www.artisbg.com и Фейсбук страницата на училището.

Последна редакция: ср, 11 окт 2017, 17:33 от Редактор**

# 1
  • Мнения: 13
Здравейте,

Ще ви бъдем много благодарни ако споделите с нас кои са най-важните за вас критерии, когато избирате училище?

Ние от своя страна сме на разположение да ви разкажем повече за училище „Артис“ и това, което правим, както и да отговорим на въпроси, които бихте имали.

# 2
  • София
  • Мнения: 7 242
Здравейте,

Критериите ми за избор на училище след като претърпяха промяна няколко пъти са:
- добър преподавателски състав - учители, които работят с желание и търпение, имат индивидуален подход и са креативни (умеят да провокират интереса на децата)
- класове с малък брой деца (до 12)
- разбира се таксата
- наличие на различни инициативи и мероприятия, проекти, екскурзии, лагери...
- отдалечеността от дома ми
- материалната база
- за мен е важно и децата да излизат навън ежедневно

От известно време следя сайта ви и ФБ страницата ви и съм с отлични впечатления. Имах желание да запиша дъщеря си в Артис, но тогава нямаше сформирана паралелка с нейния набор (сегашния 3 клас). Дали вече има или евентуално дали догодина ще има 4-ти клас?

# 3
  • Мнения: 13
Здравейте, Лекси,

Благодарим за отговора Ви и че споделихте с нас мнението си за критериите при избор на училище. За нас също учителският екип - неговата квалификация, обучение, нагласа и отношение към децата и образователния процес, е много важен.

Относно въпроса Ви - имаме запитвания и от други родители за бъдещия 4-ти клас и имаме нагласата ако съберем достатъчно деца да отворим паралелка. Можете да се свържете с нас или да оставите тук, на съобщение, Ваши координати и ние ще Ви пишем с повече информация, когато имаме яснота.

# 4
  • Мнения: 13
Така си представяме нашето училище и се стремим да осъществим тази визия, защото вярваме, че това е начинът да помогнем на нашите ученици да осъществят себе си.

Как вие си представяте училището, което да отговаря на вашите очаквания и изисквания за добро образование?


ВИЗИЯ НА "АРТИС"

УЧИЛИЩЕТО:

Училище "Артис" мотивира и поощрява развитието на децата, като запазва и използва естествените им нагласи за учене. Всеки член на общността ни живее с добродетелите на училището: Хармония в средата и отношенията, Развитие, Вдъхновение, Професионализъм, Свобода и отговорност, Сътрудничество и Принадлежност. В училище „АРТИС” изкуството, чуждите езици и технологиите са средство за постигане на хармония, успешна реализация и свобода.

“АРТИС” използва хуманнни и иновативни подходи в обучението. Развиваме и прилагаме сугестопедичния метод на обучение, тъй като той е доказано най-доброто българско постижение в световната педагогика. Включваме проектно-базирно учене като адекватен начин за развиване на интердисциплинарно знание и връзка с реалния живот. Изграждаме „АРТИС” като привлекателно място за изява и творчество.

Училището взаимодейства на национално и международно ниво с други образователни институции, неправителствени и бизнес организации.

Обучението при нас е основано на индивидуален подход, така че да развиваме личността на всеки ученик.

УЧИТЕЛИТЕ:

Екипът на „Артис” се състои от висококвалифицирани и мотивирани специалисти, които с любов, внимание и уважение към личността на всяко дете изграждат навици, създават умения, образоват и възпитават нашите ученици.

Учителят в „Артис” е отговорен, непрекъснато се усъвършенства, следи актуалната информация, свързана с неговата работа. Всеки учител вижда учебния материал глобално и подхожда творчески, за да го направи достъпен и интересен за всяко дете, като умее да свързва дълбоките познания по учебния предмет с реалния живот.

УЧЕНИЦИТЕ:

Учениците в „Артис” споделят добродетелите и мисията на училището и живеят с тях. Те са отговорни, съпричастни и ангажирани, растат като граждани на света, с активна позиция, уверени в собствените си сили.

Учениците на „Артис” се възпитават в дух на толерантност, взаимопомощ, уважение, подкрепа и доверие към всеки член на общността. Умеят самостоятелно да организират времето си и спазват споделените правила. Ясно изразяват и защитават собствена позиция. Сътворяват и развиват проекти, индивидуално или в група. Умеят да събират, обработват и анализират необходимата им информация. Те са вдъхновени творци и личности, които притежават широта на мисленето и богата обща култура.

Всеки зрелостник се стреми да надгражда постоянно знанията и уменията, които притежава - използва свободно два или повече чужди езика, има изградена лична финансова култура и посреща предизвикателствата с предприемачески дух и висока мотивация за личностна реализация.

Учениците на АРТИС работят в сътрудничество с утвърдени специалисти и се радват на международно признание за постиженията си.

СРЕДАТА:

Средата в училище „Артис” е устойчива, естетична и сигурна. Учители, ученици и родители я сътворяваме заедно. Комбинираме съвременни технологии и изкуство, за да създадем творческа атмосфера и уют. Тук общуваме свободно и спокойно, осъзнато изразяваме себе си.

МЕНИДЖМЪНТ:

Училищният мениджмънт работи според добродетелите на училището, като вдъхновява и мотивира екипа за реализирането и развитието на визията на „Артис”. Ръководството познава и използва личните качества и умения на всеки член от екипа, дава пространство и подкрепа за лична инициатива, създава, поддържа, комуникира и спазва ясни и точни правила и изисквания за работа, като подкрепя личностното, професионално и кариерно развитие на учителите.

# 5
  • Мнения: 13

Желаем здраве и радост на вас и вашите деца!




И в първия ден от чудесния месец, който носи пролетта, искаме да споделим с вас ценностите, които ни движат ежедневно в работата ни и в отношенията ни помежду ни и с децата:


ДОБРОДЕТЕЛИ НА "АРТИС"

РАЗВИТИЕ – учим постоянно от опита си и от другите около нас. Ценим многообразието и посрещаме с отворено съзнание новото и различното с добронамереност и толерантност.

ПРОФЕСИОНАЛИЗЪМ – работим за успеха на учениците и престижа на училището. Ценим квалификацията, уменията и отговорността. Уважаваме знанието и труда на всеки.

СВОБОДА И ОТГОВОРНОСТ – свободни сме да правим информиран избор в процеса на обучение и носим отговорност за резултата от него. Търсим активно начини да изразим, аргументираме и проявим себе си.

СЪТРУДНИЧЕСТВО – изграждаме общност от съмишленици. На базата на толерантно отношение, градим доверие, позитивизъм и уважение един към друг.

ПРИНАДЛЕЖНОСТ - споделяме ясни и точни правила. Спазваме ги с мисълта, че те гарантират хармоничност на учебната среда.

ХАРМОНИЯ В ОТНОШЕНИЯТА И СРЕДАТА – работим с вяра в потенциала на всяко дете и с уважение към личността му, неговите таланти, заложби и интереси. Влагаме любов и грижа в отношението си към хората, средата и природата.

ВДЪХНОВЕНИЕ – изпълваме дните си с радост, творчество, изкуство и естетика. Работим всеотдайно, стремим се всеки ден да даваме най-добро от себе си. Постигаме целите си с любов и лекота.

# 6
  • София
  • Мнения: 2 780
Здравейте,
разглеждам сайта Ви и забелязах, че нямате предвидена закуска (плод) в 10 часа?
Може ли да дадете примерно меню? С кетъринг фирма ли работите или имате собствена кухня?
Също така, колко пъти седмично в програмата имате спорт?
Как решавате възникнали проблеми между децата?
Имате ли логопед?
Какво разбирате под "индивидуален подход"?
Колко деца предвиждате да има максимум в паралелка?
Какво е текучеството при учителите?
И още въпроси имам, но засега тези стигат Simple Smile

# 7
  • Мнения: 13
Здравейте, Sadlady,

Първо искаме да поздравим Вас и останалите потребители с празника днес.




Благодарим Ви за интереса и с радост ще отговорим на въпросите Ви:

Относно храненето в училище – работим с кетъринг фирма, която всеки ден носи топла храна. За децата от начален етап храната за деня включва: сутрешна закуска с плод, обедно меню от супа, ястие и салата и следобедна закуска.

В „Артис“ отделяме специално внимание на спорта и движението на децата и на организирането на програмата, така че те да не прекарват повече от 30-35% от времето си на едно място. Движението и динамиката са част от сугестопедичния процес. Децата имат спортни дейности и игри всеки ден, а в учебната програма са включени 3 часа спорт седмично. В допълнение предлагаме извънкласни дейности като плуване, айкидо, танци.

Разбира се, че всяка ситуация, възникнала между децата е много различна и изисква индивидуално внимание, но като цяло се опираме на принципите на зачитането на мнението и чувствата на всяко дете. Работим през подкрепа за децата и се стремим в тяхното общуване да внесем добродетелите на училището, така че да минимизираме проблемните ситуации. В допълнение ни помага и самата сугестопедия, която при работа с по-малки деца има ефекта на превантопедия – намалява агресивността, повишава самочувствието и спокойствието на децата, развива творческите им заложби и запазва естествената им любов към знанието и ученето.

Работим с логопед, който не се намира в самото училище, но близо до него и е на разположение за работа с деца от„Артис“.

Относно индивидуалния подход стремежът и фокусът ни са върху това да опознаем всяко дете в училището:  какво е неговото академично ниво – в кои области има по-силно изразени интереси и в кои е необходима повече работа и подкрепа; емоционални нужди и социализация в групата – работим с квалифициран психолог, който провежда групова работа с децата на седмична база и обръща внимание на конкретни деца и техните семейства, ако има нужда от това.

В „Артис“ работим с класове, в които имаме до 16 ученици.

Би ни било трудно да дадем някакви конкретни данни за текучеството в екипа, тъй като реално училището е под ново ръководство от сравнително скоро. Но, както беше споменала в преден коментар в тази тема една от потребителките на форума, за нас екипът е от първостепенно значение и смятаме, че преподавателите, които работят с децата са най-важния ресурс, който има училището.

Надяваме се, че сме дали яснота по въпросите, които Ви интересуват и сме на разположение за още отговори.

# 8
  • Мнения: 13
На днешния ден искаме да поздравим всички жени, които са имали и имат силата да преобръщат ежедневно света - на работното си място, у дома, с децата си, така че той да става все по-добър и по-красив за всички ни!



А ето и оригиналните картички-чаши, които най-малките учиници в "Артис" подготвиха за своите майки в часа по английски език:





# 9
  • Мнения: 13
През последната седмица на февруари учители и ученици от „Артис“ посетиха партньорите ни от Гърция за регулярна среща по проект „Европейските национални паркове и използването им в образователната и социалната сфера“.

Една от целите на срещата беше да се финализира конкурса за лого на проекта, в който се включиха ученици от всички партньорски страни - Испания, Италия, Полша и Гърция.

Почти единодушно беше избрано логото, което бяха създали учениците на „Артис“. Тъй като в състезанието участваше още едно училище, което развива учениците си в областта на изкуствата, сме особено щастливи, че работата на нашите деца беше така високо оценена.

# 10
  • Мнения: 13
Здравейте  Hug

Миналата седмица ви разказахме за логото, изработено от екипа на „Артис“, което беше избрано за официален знак на проекта за произхода на националните паркове, в който участват нашите ученици.
Тази седмица искаме да разкажем още малко за това какво се случи по време на срещата по проекта, най-вече за да споделим какви са ползите за децата от това да участват в европейски проекти.



Учениците от „Артис“ представиха пред останалите участници работата, която са свършили по проекта. Освен това, въвлякоха своите връстници в различни екипни дейности, свързани с темата за европейските паркове: тест с програмата Envison (интерактивна образователна програма, която използваме в училището от миналата година) и групова игра "Домино".



Всички участници имаха възможност да посетят местния археологически и природо-научен музей, както и Националния парк „Сития“, където преминаха през „Дефилето на смъртта“ в Закрос (Dead's Canyon of Zakros) и посетиха руините на крепостта от времето на минойската цивилизация по тези места.
Но най-важното за децата беше, че успяха да се с приятелят с връстници от други държави, да научат повече за тях, интересите им и начина им на живот, както и да упражнят уменията си по английски език.

# 11
  • Мнения: 13
За втора поредна година децата в „Артис“ от всички възрасти с радост, любопитство и нетърпение посещават филмовото ателие на Ицко Финци и Лиза Боева. Миналата година децата с помощта на своите наставници създадоха два филма, чиито премиери бяха в кино „Одеон“.



Тази година темата, по която работят всички групи са интерпретации на пиеси от Шекспир, които отново се заснемат и ще бъдат оформени като филми. След като минаха през „Хамлет“,  най-малките – предучилищен и първи клас в момента работят по „Укротяване на опърничавата“.



С какво обичат да се занимават вашите деца извън училищните ангажименти?
Какви извънкласни дейности смятате, че са важни за цялостното развитие на децата?

# 12
  • Мнения: 13
Как да бъдем успешни хора и какви са предпоставките за това да станем такива е тема, която вълнува повечето родители навсякъде по света. Изписани са и не малко книги по темата, в които можем да намерим ясни предписания какво и как да направим, за да отгледаме успешни деца.

Вниманието ни наскоро беше привлечено от един материал (целия текст можете да прочетете тук), който обръща внимание не само на това как да направим децата си успешни, но как да го направим така че да запазим тяхното себеуважение, мотивация и емоционална стабилност.

Тук предлагаме превод на финалните заключения от материала. Ще се радваме да споделите с нас какви мисли провокират у вас тези съвети.

Морков вместо пръчка

Какво да правим:

•   Окуражавайте децата си да живеят в страната на фантазиите поне докато навършат 7 години.
•   До петата им година ги обгръщайте с безрезервна любов.
•   От самото им раждане подхождайте към тях с убеждението, че способностите им са неограничени.
•   Поставете удоволствието и радостта от заниманията пред конкуренцията и постиженията.
•   Недейте да се притеснявате дали вашите деца са изключителни или не. Но отбелязвайте и празнувайте всеки път, когато го демонстрират.
•   Вашите деца ще бъдат изключителни, защото вие имате високи стандарти. Но имат нужда да се идентифицират с тези стандарти по собствен избор.

Какво да не правим:

•   Докато са малки не принуждавайте децата да правят нещо, което не им харесва и не им носи радост.
•   Не се поддавайте на склонността да приписваме на малките бебета и деца етикета „дяволчета“ – не допускайте, че децата имат лоши намерения преди възрастта, в която са наистина способни на такива.
•   Без стриктни изисквания– наказанието и създаването на ситуации, в които децата да се чувстват лоши хора разбива въображението и личната мотивация, които са в основата на емоционално здравословното постижение.
•   В никакъв случай не налагайте своя собствен перфекционизъм. Когато ви кажат: „Имам 5 и половина по математика.“, не отговаряйте с въпроса: „А какво стана с другата половина?“
•   Не прехвърляйте върху децата си вашите собствени неосъществени амбиции: нека те сами да изберат полето, в което искат да се усъвършенстват (ако имате добри взаимоотношения с децата си, със сигурност тяхното занимание ще покълне от полето на вашите интереси).

# 13
  • Мнения: 13
Искаме да споделим и с вас голямата си радост за първото място на екипа на "Артис"на Турнира по народна топка, организиран от Ресурсен център.

Нашият отбор успя да надиграе 13 други отбора и взе първото място. В състезанието взеха участие ученици от "Артис" от 5-ти, 6-ти и 7-ми клас.

Ученици от нашето училище участват в състезанието за пореден път, като миналата година спечелиха второто място. Тази година имаше отбори, които не можеха да съберат достатъчно участници, затова някои от нашите състезатели подкрепиха другите отбори и играха и за тях.

Учителят по физическо възпитание и спорт в „Артис“, Петя Илиева, сподели, че е изключително щастлива от това, че децата са се сработили добре екипно и са показали, че заедно могат да направят много.


Отбора, заедно с техния учител


С купата

# 14
  • Мнения: 13
Ученици от 11-ти клас в „Артис“ взеха участие в Ученически дискусионен форум: "ЗА или ПРОТИВ свободното придвижване на хора“, който се проведе в края на миналата седмица. Инициативата се организира от Българската асоциация на частните училища в сътрудничество с Нов български университет.

Задачата на форума беше да се обсъди защо е важно да съществува свободно придвижване и съответно какви проблеми могат да възникват в резултат от свободното предвижване на различни групи хора. За целта участниците бяха разделени на случаен принцип на отбори „За“ и „Против“. „Интересното беше, че независимо от личната позиция на участниците в истинския живот, те трябваше да влязат в съответната роля и да намерят солидни и убедителни аргументи, с които да обосноват своята позиция. Доста сериозно упражнение, с което децата се справиха блестящо.“ е мнението на психолога на училище „Артис“, Инна Манолова, която придружаваше участниците от „Артис“.

Впечатленията на участниците от „Артис“ от форума са много позитивни. Сигурни сме, че подобни инициативи имат ключово значение за развитието на толерантност и умения за аргументиране в младите хора.

Общи условия

Активация на акаунт