Черен списък на туристическите агенции !

  • 638 123
  • 1 461
  •   1
Отговори
# 1 395
  • Козлодуй
  • Мнения: 5 273
Не ги защитавайте, аз като клиент бих искала писмено да ми изпратят условията точка по точка да ги изпълня възможно най-прецизно, а не да гледам сайта им който може да е променен след оплакването

# 1 396
  • София
  • Мнения: 6 571
Аз пък бих казала, че и от клиентите се иска малко грамотност и обща култура (все пак живеем в 21 век и всичко е на 2 клика разстояние). Аз не ги защитавам. Отдавана не ползвам ТА, където мога и то не толкова заради тях самите, колкото заради клиентите им. Може би съм попадала на “хора”, но голяма неграмотност и простащина цари, но пък се компенсира със самочувствие до небето и нагло държание. ( не се чувствайте длъжни да ми отговаряте. Simple Smile Влизам в тази тема на 2 г. веднъж, но последните мнения ме провокираха).

# 1 397
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 758
Не ги защитавайте, аз като клиент бих искала писмено да ми изпратят условията точка по точка да ги изпълня възможно най-прецизно, а не да гледам сайта им който може да е променен след оплакването
Предполагам, когато избирате оферта, някъде отваряте за да я разгледате нали? Законът изисква тази информация да е налична, тя е.
Няма как да знаем и дали всъщност тази информация не е била изпратена заедно с документите за пътуване, а дамата да го е игнорирала...и защото сега губи пари, да търси виновен...

# 1 398
  • Мнения: 373
Не ги защитавайте, аз като клиент бих искала писмено да ми изпратят условията точка по точка да ги изпълня възможно най-прецизно, а не да гледам сайта им който може да е променен след оплакването
Предполагам, когато избирате оферта, някъде отваряте за да я разгледате нали? Законът изисква тази информация да е налична, тя е.
Няма как да знаем и дали всъщност тази информация не е била изпратена заедно с документите за пътуване, а дамата да го е игнорирала...и защото сега губи пари, да търси виновен...
Абсолютно сте права,че туроператорът/ турагентът  е спазил закона. За мен е въпрос по-скоро на желание за качество на обслужване на клиентите. Не може да не обърнеш специално внимание на този 6 месечен срок на паспорта, тъй като по принцип за повечето държави паспортът важи до последна дата. Иначе за всякакви други допълнителни екскурзии може и с часове да те "зарибяват". ......
От личен опит при такова пътуване, фирмата беше Бояна МГ, продаваща ми пакет на Абакс, след като и при двете посещения на офиса ми натърти на срока, поискаха при последното доплащане да донеса всички паспорти  да се  уверят ,че всичко е наред.

# 1 399
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 758
Raf11, ама и не може винаги някой друг да е виновен.
Тази информация е в офертите. Тя е на сайта на външно министерство. Когато се изпращат документите за пътуването обикновенно се изписва с главни букви, болднато, червено и т.н.
И една туристическа фирма не е некоректна, защото не ви е поискала паспорта.

# 1 400
  • Асеновград
  • Мнения: 3 113
Не ги защитавайте, аз като клиент бих искала писмено да ми изпратят условията точка по точка да ги изпълня възможно най-прецизно, а не да гледам сайта им който може да е променен след оплакването
Предполагам, когато избирате оферта, някъде отваряте за да я разгледате нали? Законът изисква тази информация да е налична, тя е.
Няма как да знаем и дали всъщност тази информация не е била изпратена заедно с документите за пътуване, а дамата да го е игнорирала...и защото сега губи пари, да търси виновен...
Абсолютно сте права,че туроператорът/ турагентът  е спазил закона. За мен е въпрос по-скоро на желание за качество на обслужване на клиентите. Не може да не обърнеш специално внимание на този 6 месечен срок на паспорта, тъй като по принцип за повечето държави паспортът важи до последна дата. Иначе за всякакви други допълнителни екскурзии може и с часове да те "зарибяват". ......
От личен опит при такова пътуване, фирмата беше Бояна МГ, продаваща ми пакет на Абакс, след като и при двете посещения на офиса ми натърти на срока, поискаха при последното доплащане да донеса всички паспорти  да се  уверят ,че всичко е наред.
За пакети на Абакс, това за валидност на документите го пише още на офертите. Освен това в системата им се вкарват задължително номер на личен документ и дата на която изтича.
Но нека все пак сме коректни, задължение за лични документи има лицето, не ТО или ТА. Всеки сам отговаря за документите си.

# 1 401
  • Мнения: 3 739
Ако човек трябва всичко сам да провери, защо му е тогава агенция?

# 1 402
  • Мнения: 893
Ако човек трябва всичко сам да провери, защо му е тогава агенция?
Ама, че въпрос... За да му прибере парите.Laughing

# 1 403
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 758
Ако човек трябва всичко сам да провери, защо му е тогава агенция?

Че агенцията да не е гранична полиция, че ще проверява....

Ако човек трябва всичко сам да провери, защо му е тогава агенция?
Ама, че въпрос... За да му прибере парите.Laughing

Вие услуга проверка на документи имате ли включено в цената? Не.

# 1 404
  • Асеновград
  • Мнения: 3 113
Ако човек трябва всичко сам да провери, защо му е тогава агенция?
Агенцията е да Ви организира пътуването.
За личните си документи отговаряте сами, това не е задължение нито на ТО нито на баба ви Пена. В поста не видях оплакване от организацията на пътуването, а само, че някой не е отишъл да смени паспорта на клиента.
 Ами не е работа на агента.
И за да няма такива неприятни изненади, не четете по форуми, където "знаещи" твърдят, че нямало изискване за валидност на паспорт 6 месеца от дата на връщане.
И в паспортна служба са точно толкова компетентни. Отивам да си подам паспорта за смяна ноември и служителката ми го връща с репликата:
- Важи Ви до 23.03.2024 няма защо да го сменяте по рано, елате март.
Обяснявам спокойно, че ми се налага често да пътувам и вече не ми е в срок на валидност. А тя ме репликира,  видиш ли това за 6 месеца било измислено от ТО и паспорта си бил валиден. В крайна сметка ми прие заявлението за смяна ,но точно такива подвеждат хората и те си мислят, че ТО само им отварят работа със смяна на документи, заради изтичащ срок. И после на летище картинката е ясна.
Имало е случаи за 4 дни по малко от 6 месеца да не пуснат човек да напусне страната. Преди да си сменя паспорта , на предното ми пътуване, служителката на чекина ми напомни, че скоро документа ми излиза от срока на валидност. За извън Европа стриктно следят това.

# 1 405
  • Мнения: 3 739
Никой не е казал, че агенцията лично трябва да смени документите. А да предупреди какво се изисква. Не е гранична полиция, но как въобще подготвя пътуване без валидни документи?!
В дадения пример дори служителката в МВР не е била наясно. Значи, не знаеш, отиваш да питаш в паспортното, получаваш грешен отговор, а агенцията ти прибира парите и ти обяснява, че не и е работа да те дондурка. После имало недоволни. Ами ще има, като на агенцията не и дреме дали въобще ще минеш границата.

Последна редакция: чт, 25 яну 2024, 19:55 от Дидичка

# 1 406
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 758
Никой не е казал, че агенцията лично трябва да смени документите. А да предупреди какво се изисква. Не е гранична полиция, но как въобще подготвя пътуване без валидни документи?!
В дадения пример дори служителката в МВР не е била наясно. Значи, не знаеш, отиваш да питаш в паспортното, получаваш грешен отговор, а агенцията ти прибира парите и ти обяснява, че не и е работа да те дондурка. После имало недоволни. Ами ще има, като на агенцията не и дреме дали въобще ще минеш границата.
Просто е. За резервации се изискват имената на латиница и ЕГН. Толкова.
Ако клиентът се притеснява дали документът му е ок, може да го прати на агента си за проверка.
Иначе задължително се дава информация.
Няма законово изискване туроператорът да проверява документите.

# 1 407
  • Мнения: 10
Елементарно е - в предишния ми коментар е написано - прочетете си чл. 82, ал. 1 от Закона за туризма. Там пише, че агенцията е длъжна да уведомява клиентите си за всички подробности по паспорта за желаната дестинация. Законът е публикуван в интернет. Другите коментари са излишни - какво пишело на сайта им например. Клиентът не е длъжен да чете информацията на сайта им, а и да не говорим, че тя беше променена след нашия случай. Клиентът не е длъжен сам да се информира за изискваните документи, защото иначе нямаше да му е необходима агенция и да й плаща. Ясно е, че който много защитава агенцията, е всъщност неин служител или приятел и иска да им свърши услуга. Интелигентните читатели ще се сетят първо да прочетат члена от Закона и да се обърнат към официални институции, за да проверят тази информация, а не да вярват на приятелите на агенцията в блога. А, и също така, изпратихме документите си за проверка на агенцията преди пътуването Wink Отговорът им беше: "Ок!". Т.е. намират ги за изрядни и не предупредиха, че няма да има валидност 6 месеца след датата на заминаване. На летище София също никой не забеляза и ни върнаха от Истанбул, където за първи път на някого му направи впечатление този факт. Разбира се, че после не ни върнаха парите, както и за билета за връщане от Истанбул за София Wink А накрая признаха, че не сме и единствените им клиенти, които са върнати по същата причина.

Последна редакция: нд, 28 яну 2024, 20:18 от Edelweiss_24

# 1 408
  • Мнения: 1
От всичко споменато дотук най-малкото е, че тези неща не говорят добре за отношението на компанията към клиентите си и цялостната грижата за тяхното безпроблемно пътуване, особено за дестинации извън Европа. Оставащата допълнителна валидност на паспорта е едно от нещата, които са критични, а същевременно могат да бъдат лесно пропуснати особено от пътуващ от страна на ЕС .
Би било редно тур-оператор  с професионално отношение към работата си, да е наблегнал на това важно изискване.

# 1 409
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 758
Лошото е, че ние няма как да знаем, дали туроператорът се е погрижил или не. Имаме само версията на едната страна, която предвид, че е претърпяла финансова загуба е ясно, че ще обвинява за всичко всеки друг, но не и себе си. Просто хората сме такива.

Аз имам случаи, когато въпреки, че ясно натървам, пиша с огромни букви, изпращам в договор и оферта ясно написано. Клиент ми звънна и ми казва: аз съм от полицията, те колегите ще ме пуснат...А познайте.
Или пък са компания от приятели, ама само един чете оферта, договор, имейли....и не казал на другите, въпреки че 100 пъти е повторено.

И другият момент: има хора, които имена и ЕГН не искат да изпратят, защото са лични данни. За номер на документ за самоличност е абсурд да ги убедиш.

Общи условия

Активация на акаунт