На 7 години не може да говори

  • 8 579
  • 91
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 1 596
Не зная какво да направя, че да започне училище като дете със СОП.

Аз бих изровила всяка информация от Интернет за институциите, които се занимават с деца, бих се обадила в МОН, бих говорила с директорката за съвет.

Разбирам, че разчитате на връзките на сестра си, но не губете ценно време, докато чакате. Няколко човека казаха, че се чака с месеци.
Помислете да вземете таблета на детето, на 7 години със сигурност не им трябва, за по-малки пък съвсем. Общуването лице в лице ще му е от много по- голяма полза.

# 76
  • Мнения: 2 091
Не зная какво да направя, че да започне училище като дете със СОП.

Аз бих изровила всяка информация от Интернет за институциите, които се занимават с деца, бих се обадила в МОН, бих говорила с директорката за съвет.

Разбирам, че разчитате на връзките на сестра си, но не губете ценно време, докато чакате. Няколко човека казаха, че се чака с месеци.
Помислете да вземете таблета на детето, на 7 години със сигурност не им трябва, за по-малки пък съвсем. Общуването лице в лице ще му е от много по- голяма полза.

Няколко човека , включително и аз писахме какво се прави , но вие продължавате да губите време . Проблемът се е виждал и много по-рано , но някои родители предпочитат да си затварят очите
Таблети и телефони са абсолютно забранени .
Обследване от психолог , психиатър и логопед и ще издадат епикриза . С нея се кандидаства за ресурсен учител .

# 77
  • Мнения: X
А аз виждам, че "какво това значи" трябва да е "какво значи това".
Може би преувеличавам проблема и дано да е така!

Силно впечатление ми направи словореда
“What this means?”  - буквално “ какво това означава” . 
Не зная говорите ли английски, но детето Ви ако гледа много YouTube и общува по-малко с деца, може да е научило езика - да звучи смешно, но дъщеря ми от гледане на клипчета се записа директно в ниво А2 английски, само граматиката й куцаше ( това в трети клас) говореше свободно езика :0.
Синът ми като говори ( той има проблем, пък и приятелите му май са като него) по някой път словореда му е английски, той много си пада по няколко геймъри блогъри. на английски и ги гледа/ пише редовно . Чувам , че ползва изрази “ не е голяма сделка” / not big deal  и обяснявам, защо на български казваме “ голяма работа” и много други подобни ситуации.
 Синът ми говори перфектно английски и пише (5 клас) за съжаление с българския си има проблеми .
Направи ми впечатление , че вашето дете използва “ встретихме” от руски , защото гледа руски филмчета. Децата са много адаптивни, попиват всичко , английският е много по- лесен от българския, нищо чудно детето да ползва словореда му.
Вие пробвахте ли да видите до колко разбира английски/ руски.

# 78
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Kira и при нас така се получи.
Децата учат езика толкова бързо и интуитивно

И ние го водихме на логопед и минахме през всички притеснения

# 79
  • Мнения: X
"Какво това значи" по-скоро е от "что это значит". Много руски детски гледа в youtube. На руски думите винаги са му по-лесни. Не съм го пробвала да му говоря на руски само, но като му кажа нещо, не му прави впечатление. Примерно отварям сутрин шкафа с бисквитки, десертчета, нескуик и др. разни (такива неща закусва) и ако го питам "что будеш завтракать?" и той "кексики с молокоооом". Знае, че е друг езика, но мисля, че не винаги осъзнава, че на него говори, а не на български. Освен това не знае руски. От детските е понаучил някои думички и реплики.
Разбрах. Ще го закарам на невролог. Първо ЛЛ.
Благодаря много за отзивчивостта и подкрепата! 🌺

# 80
  • Мнения: 6 166
След няколко часа ще го закарам при личната. Ще пиша после. Съвсем се отчаях. Той допреди няма и месец си говореше. Тая промяна с детската градина му повлия. Хубаво му е в къщи, но почти няма контакти с други деца и някак почна да смотолевя набързо първо думите, а после да не може да ги казва. За няма и месец дръпна много назад с говоренето. Иначе не е буен, ангелче е, добричък. Само не ще да учи. А преди поведението му беше голям  проблем. Вече не, изобщо не.

Може да ви носи утеха, че от стоенето вкъщи е дръпнало назад, но моето постоянно си стои вкъщи и не спира да плямпа. Даже и на сън говори. Ама не беше преди така. И на мен ми замазваха учите най-различни специалисти - ще надрасне това, от самосебе си ще се оправят нещата. Моето от цялата дума само казваше последната сричка. Ем, научих си го да говори, да чете на 4. Както Мама Ру ти е писала - с 300 към Свети Никола при невролог. И от там каквото ви кажат.

# 81
  • European Union
  • Мнения: 1 429
А аз не бих бързала със СОП-а и последващите етикети. Разбира се, че ще правите всякакви консултации, но не е нужно да тръгне на училище с предварително залепен етикет. Тръгването на училище е достатъчен стрес, не е нужно да се чувства различен от останалите.
Освен това логопед е казал, че не вижда проблеми, второ мнение няма да навреди, но все ми се струва, че логопедът е по-компетентен от форума.

По-напред някой каза, че 7-годишно дете не говори така. Определено има проблем и майката го усеща. Но също така повече от половината деца на тази възраст не могат да пресметнат колко още играчки им трябват до 11, ако вече имат 8 (или нещо подобно беше дадено като пример). Типично по мъжки борави по-лесно с числата, отколкото с думите. Понякога е хубаво да се наблегне на силните страни на детето, не само на слабите.

А ако учителката в първи клас види проблем, винаги може да организира обща подкрепа на детето. До СОП и допълнителна подкрепа се стига по-трудно, но общата подкрепа е лесно постижима.

# 82
  • Мнения: 6 166
Това, което казват всички назад е, че трябва да се търсят консултации и да се намери какъв е проблема. На 7 да не говори е меко казано притеснително.

Назад писаха и, че урока си върви и кой научил-научил, който не внимавал да е внимавал. И в училището ще е така. Ако се локализира какъв е точно проблема изборът ще е между - да се измъчи жената да го учи вкъщи на всичко, което не научава в училище или да си има квалифициран ресурсен, който да помага в това. Третия вариант е до месец детето да е изолирано от другите и от учителката като проблемно и .. пак ще има етикети.

Последна редакция: чт, 24 юни 2021, 23:26 от Елфичка

# 83
  • Мнения: 12 494
Аз точно като човек минал по този път и устискала без СОП до средата на трети клас давам съвета. То не, че ресурсният за два часа седмично може да свърши всичката работа, ама поне е специализирана помощ и то безплатно, на което също се държи от авторката.
Щото аз четири години плащам като поп и водя детето ежеседмично и при специалист по дислексия. Плащам си и разни допълнителни занимания като ментална аритметика и уроци по рисуване. Зорът беше най-вече първи клас, после постепенно се напаснахме с детето и вече ученето е по-лесно. Ама и аз станах половин специалист покрай това.
А те етикетите пак се лепят - глупаво, разсеяно, буйно... Всякакви етикети. Да не мислите, че децата в класа няма да видят различието? И, че няма да кажат "Колко си тъп, как може да не разбираш/ да не можеш?" Тя подкрепата от класната лесно се организира, ама класната не е специалист и ако няма и опит с такъв проблем доколко ще са полезни тези консултации?
При.всимки случаи родителят трябва да се ангажира много по-активна и дългосрочно с учебния процес, независимо от специалистите, подкрепата и подобни. Защото те са крайно недостатъчни.

# 84
  • European Union
  • Мнения: 1 429
Дете в първи клас има две основни задачи - да научи буквите и да научи цифрите. И какво да прави с тях. Стана ясно, че това дете няма проблеми с цифрите. За буквите все още никой не знае - може и да има, може и да няма. Така че аз наистина не разбирам призивите да се обяви за дете със специални образователни потребности, без наистина да е ясно, дали то има такива.
Другата част от първата година в училище е да се научи детето да следва указания, да спазва правила, да комуникира по подходящ начин с връстниците си, да има приятели, да не е аутсайдер. И цялата тази част я зачеркваме за сметка на другата. Защо?
Хиляди постове се изписаха по време на дистанционното обучение за нуждата от социализация на децата, а сега се казва, че тя изобщо не е важна. Важното е детето да има ресурсен учител, който да го учи по два-три! часа на седмица.
И моля да бъда разбрана правилно. Не казвам, че на детето му няма нищо. Казвам, че трябва да се работи с него, а не с институциите.

# 85
  • Мнения: X

Другата част от първата година в училище е да се научи детето да следва указания, да спазва правила, да комуникира по подходящ начин с връстниците си, да има приятели, да не е аутсайдер.

Детето , ако наистина има такива проблеми както описва майката ( тя може и да преувеличава от тревога), много трудно ще успее да комуникира с връстниците си и е много вероятно да го изолират .
А изолацията и отхвърлянето води до агресия , майката спомена , че е имал проблемни поведение в ДГ.
Ресурсните учители , иЗобщо ако има нужда от такива ще му помогнат в обучението. Детето пак ще ходи на училище присъствено, но ще работи допълнително и с ресурсен учител.
В класа на детето ми има дете със СОП, което работи с учител - има си и приятели и среда, но получава допълнителна помощ и по нищо вече не се различава от отстаналите ( поне според мен като външен човек на техния колектив).
Нека мине обследването и специалистите ще преценят изобщо детето има ли нужда от допълнителна помощ или просто е прекалило с ютуб. След като отговаря правилно на руски възможно е да е прекалило с чуждоезиковите филмчета и от там словореда .
Аз имам две деца - момиче и момче , без да засегна никой искам да кажа, че момчетата наистина са малко по-бавни в началото.

# 86
  • Мнения: 6 166
Другата част от първата година в училище е да се научи детето да следва указания, да спазва правила, да комуникира по подходящ начин с връстниците си, да има приятели, да не е аутсайдер. И цялата тази част я зачеркваме за сметка на другата. Защо?

Защо ли .. Още в ПУК се очаква децата да са примерни и кротки. Ако някое е дори и с една йота  по-различно учителките го изолират "да не пречи" или с други думи кервана да си върви и на тях да им е по-лесно, а след това децата следват примера на учителката и изолират детето. Детето, вече ядосано, заради това, че е отхвърлено става "проблемно".

Ето за това трябва да се обърне внимание на основното, каквото и да е и от там нататък да се обръща внимание на сприятеляването.

Регрес в говоренето става винаги, когато се натрупва лексика на нов език.  След това ги бърка езиците. След това детето рязко дръпва и по двата езика. Но, авторката казва, че проблем с говоренето е имало и преди. Може би не е трябвало да спира логопеда.

Последна редакция: пт, 25 юни 2021, 15:20 от Елфичка

# 87
  • Мнения: 215
Защо в ДГ учителките са смятали, че детето ви има проблем с възпитанието? Какво прави или не прави?
Моят съвет е да спрете с таблет/телевизия и всякакви електронни устройства. Разбирам, че и вие сте човек и искате 5 минути свобода, за да си свършите работата, но е явно че това му вреди към момента и трябва да се преустанови. Занимавайте го с други неща - изрежете му букви от картон, пускайте му да слуша приказки, книги, стихотворения на български ( само да слуша, без да гледа). Обяснявайте му всичко като на малко дете. Детето ви очевидно е способно да говори, но не може да артикулира и  да построява граматически правилно своите изречения като това допълнително се утежнява от слушането на чужд език.
Според мен започването на училище е доста стресиращо преживяване, учебният матриал е доста, децата са нови и различни и ако синът ви не може да комуникира адекватно ще му е много много трудно да се приобщи, което от своя страна може да засили проблема. Имате два месеца преди училище, за да работите с детето. Разбирам, че нямате финансовата възможност за частни прегледи ( а детето има личен таблет?), но има доста групи във фейсбук за взаимопомощ или за помощ на родители в затруднено положение - може да попитате дали няма логопед, който да ви направи безплатна консултация. Също така има доста логопеди при които първата консултация е безплатна и поне ще могат адекватно да разберат какво причинява този проблем и да се вземах някакви мерки. Също така е редно да настоявате за преглед при невролог, педиатърът е длъжен да ви даде направление.
Успех!

# 88
  • Мнения: 5 336
Джорито, детето е посещавало логопед.

# 89
  • Мнения: 12 494
За да работи детето със специалисти, първо трябва да се на рани обследване, за да се установи причината за проблема. Такова обследване се прави от екип - детски психиатър, психолог и логопед. Първо да намери авторката най-близкия до нея екип.
Децата билингви към 7-годишна възраст говорят свободно и двата езика без да ги смесват. Колкото и да ползва таблет, седемгодишното трябва да е с водещ език български, ако това е езика в семейството и средата - градина, улица.
Безплатни специалисти има и с направление от "Закрила на детето" стига да имат договор с такива.

Общи условия

Активация на акаунт